Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vien kahvikupin/tarjottimen/roskat roskiin pikaruokapaikassa jos palvelu on ollut ystävällistä, muussa tapauksessa jätän kaikki levälleen pöydälle

Vierailija
18.01.2017 |

Tämä opetukseksi kahviloiden ja muiden pitäjille. Jos te ette yritä, niin en minäkään.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän aina, on sitte hyvä palvelu tai ei. Mielestäni nyt on menty liian pitkälle tässä asiassa. Lisää myyjiä siivoamaan pöytiä.

Asiaa.Toimin samoin.

Moukkia piisaa,,,Voiko joku oikeasti kuvitella että työntekijöitä palkataan enemmän?Kyllä ne omistajat voitoistaan huolen pitävät,yhtään ylimääräistä ei palkata ja pöydät ovat sotkuisia kun minä-minä juntit 

luulevat työllistävänsä.

Vierailija
182/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Varsinkin sellaisissa paikoissa, joissa tiedän, että olisi varaa palkata enemmänkin väkeä, mutta eivät sitä nuukuuksissaan tee, vaan siirtävät tarjoilijoille kuuluvan työn asiakkaiden tehtäväksi.

Sillä on myös työllistävä vaikutus. Tässä maassa varmaan sadat, ellei jopa tuhannet työttömät ravintola-alan työntekijät saisivat töitä, jos kaikki asiakkaat kieltäytyisivät tekemästä henkilökunnalle kuuluvia töitä.

Ja hinnat nousisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT perseilyä tuollainen käytös. Tekisi oikeasti mieli pestä mäkkärin pisuaarit tuollaisten palveluunkouluttajien naamoilla.

Vierailija
184/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meidän asiakkaissa näitä mielenosoittajia? Olen töissä pienessä kahvilassa, jossa on edulliset hinnat (kahvi ja pulla alle vitosella), eikä meillä ole tilanpuutteen takia astianpalautuspaikkaa, vaan siivoamme astiat pöydistä. Silti joka päivä asiakkaat palauttavat astioita tiskille ja minne milloinkin, kun heille ei tule mieleenkään että edulliseen hintaan voisi kuulua myös pöydän siivous.

Vierailija
185/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä käytöstäsi. Jokaisella meillä on huonoja päiviä - sinullakin.

Vein tänään Meilahden sairaalan kahviossa kolme tarjotinta keräyspisteelle. Vain yksi tarjotin oli minun.

Näin, kuinka kiireisiä kahviossa työskentelevät olivat, joten halusin helpottaa heidän työtään.

Vierailija
186/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heität tarjottimen roskiin

Vierailija
187/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella miten mielissänne te mielenosoittajat olette kun pyyhitte ketsupin rippeitä poskelta servettiin ja luotte sen ivallisen, omahyväisen "siitäs saitte, muahaha!" katseenne kassan suuntaan viimeisen kerran, poistuessanne ruokapaikasta viemättä tarjoitinta ja roskia... uskomattoman noloa. Jos paikan palvelu ei miellytä, niin jättäkää menemättä, tai kirjoittakaa asiakaspalautetta jos ongelma on todellinen. Tuollaiset mielenosoitukselliset temput on lapsellisia. Sinne ei palkata enempää porukkaa töihin keräilemään tarjottimia, vaan jokaisessa paikassa kiristetään tahtia ja enemmän ja enemmän tehtäviä kasaantuu yhden ihmisen niskaan ilman tuotakin. Varmasti asiakaspalvelun laadussa on monessa paikassa parantamista, mutta se ei korjaannu sotkemisella. Jos paikassa on selkeästi osoitetut palautuspaikat astioille ja roskikset, niin silloin voidaan olettaa että omat jäljet kuuluu siivota ja jokainen kypsä aikuinen voinee sen myös tehdä.

Vierailija
188/188 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolan omistaja ei järjestä sitä palautuskärryä saliin siksi että hänen henkilökunnallaan olisi helpompaa, vaan siksi että pärjäisi vähemmällä henkilökunnalla ja pärjäisi paremmin kilpailussa. Asiakas tekee valinnan meneekö halvempaan paikkaan jossa palautetaan tarjotin kärryyn vai meneekö kalliimpaan, jossa se noudetaan pöydästä. Parempi konsepti pärjää. Aika moni suomalainen valitsee halvemman.

Luiteko ajatuksen kanssa? Sehän siinä on kun tämä itsepalvelu kulttuuri aika harvoin oikeasti näkyy sitten siinä alemmassa hinnassa. Juurikin, että sillä yritetään pihistää LISÄÄ pois, mikä on ennen ollut itsestään selvyys. Tosi usein näkee, että näissä vähän "hienommissakin" paikoissa, joista mielellään maksaakin vähän enemmän siitä laadusta, siellä nurkassa töröttää se hemmetin vaunu. Kyllä se itseä ainaki tympäisee, että kun on käynyt tiskiltä tilaamassa ja kantanut huojuvan kahvikupin pöytäänkin pitäisi vielä itse huolehtia ne poiskin, joka jo hinnan perusteella soisi kuuluvan hintaan. Tämmöisissä paikoissa minäkin saatan jättää astiat pöytään ja ei kyllä siinä vaiheessa kiinnosta pätkääkään olenko kohtelias asiakas vai en. Vai oletteko muka itse huomanneet, että hinnat olisi laskeneet ajasta, kun tämä itsepalvelu olisi harvinaisempaa? Taitaa olla käynyt juuri toisin päin. Hyvä esimerkki on kanssa nämä itsepalvelukassat jotka tekevät tuloaan. Siinä saat taas samalla hinnalla tehdä lisää hommia kauppareissullasi, koska sehän on varma että hinnat ei ainakaan laske. Nämä ulkoistetut toimenpiteet näkyvät muuallakin, esimerkiksi nykyään saat nyhtää netissä paljon enemmän kaikenmaailman paperisotkujen kanssa, kun ennen sen on tehnyt virkailija luukulla. Toki tässäkin voidaan ajatella onko tämä positiivinen suuntaus, mutta silti enemmän hommia itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi