Miksi uskot että Raamattu on enemmän tosi kuin Koraani?
Kommentit (154)
Olen tutustunut myös islaminuskoon, mutta se on täynnä epäloogisuuksia. Koraanissa on paljon virheitä, ja ensinnäkin se, että se kehoittaa uskomaan aiempiin kirjoituksiin, on ihan ristiriidassa itsensä kanssa. Koraanista ei juuri löydy ohjeita, vaan suurin osa on haditheissa, jotka ovat vaikeatulkintaisia ja sekavia. Antavat myös huonon kuvan "profeetasta". Islamin antaa ymmärtää Jeesuksen epäonnistuneen tehtävässään täysin, hänen "muslimi"seuraajistaan ei ole mitään todisteita. Muhammed ei itsekään uskonut aluksi itseensä, joten hiukan vaikea uskoa "profeettaan", joka ei itsekään usko itseensä 😖
Ääh, en jaksa ees kirjoittaa enempää vaikka syitä löytyisi lisää vaikka kuinka...
Olen ateisti ja haluan vain jättää tämän tähän: http://rsmg.pbsrc.com/albums/v701/Gemimages/Blog/Bible%20no%20good%20bo…
Kuvaan on siis merkitty eri väreillä Raamatussa tapahtuvat murhat, raiskaukset yms.
Koraani tuskin on tämän parempi, en ole itse siihen perehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vässykkä-jumalasi kuoli naulattuna ristille.
...ja nousi kuolleista.
Et sitten ymmärrä että tuo on satua.
Tämä on sinun mielipiteesi.
Rohkenenko pyytää todisteita että terve järki, tiede ja luonnonlait ovatkin väärässä.....?
Todista ensin aukottomasti esim. Jeesuksen ylösnousemus saduksi niin palataan sitten asiaan.
Voi hihhuli pieni. Ei mene noin!
Todistustaakka on sinulla joka esität surkuhupaisia väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Rohkenenko pyytää todisteita että terve järki, tiede ja luonnonlait ovatkin väärässä.....?
Todista ensin aukottomasti esim. Jeesuksen ylösnousemus saduksi niin palataan sitten asiaan.
Todista itse aukottomasti, että Jeesus nousi kuolleista. Raamattu ei muuten kelpaa. Todistustaakka on sinulla, urpo.
Minun ei tarvitse todistaa sinulle mitään. Minä uskon Raamattuun. En ole missään kohtaa väittänyt voivani todistaa sitä tieteen keinoin aukottomasti todeksi. Jos voisin eihän kristinusko olisi enää uskonto vaan tietoa.
Sinä väität tietäväsi että Raamattu on satua. Ilman todisteita "tietosi" ei ole tietoa vaan uskomus sekin.
Maailmassa on satoja uskontoja. Miksi sinä uskot juuri Raamattuun? Mitkä perustelut vakuuttivat, että juuri se Raamattu on se juttu?
Jos kaikki maailman koraanin ja raamatut hävitettäisiin uskotteko että ensimmäinenkään kristitty osaisi raamattua kannesta kanteen ja sanasta sanaan? Koraanin sen sijaan osaa todella moni ulkoa sillä sen teksti on helppoa ja ymmärrettävää. Raamattu perustuu eri ihmisten kertomuksiin kyseisistä tapahtumista. Koraani sen sijaan on suoraa arabiankielistä Jumalan puhetta profeetta Mohammedille (SAAS) mitä ei ole vääristely. Jos oikeasti luet koraania huomaat että sellaista kieltä ja sanomaa ei voi ihminen keskisiä vaan se on kaunista ja pyhää tekstiä subhaanAllah.
Ai noinko se menee.Ensin tutkitaan kaikki vaihtoehdot ja valitaan se pulla jossa on eniten itselle sopivia murusia? Todellinen "true believer" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Todistustaakka on sinulla joka esität surkuhupaisia väitteitä.
Voi mikälie pieni, kuten tuolla edellä jo sanoin tämä on mitä minä uskon. Jos joku väittää tietävänsä toisin niin todistustaakka on hänellä. Olette tietäväisiksi ateisteiksi aika yksinkertaisen oloista sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Todistustaakka on sinulla joka esität surkuhupaisia väitteitä.Voi mikälie pieni, kuten tuolla edellä jo sanoin tämä on mitä minä uskon. Jos joku väittää tietävänsä toisin niin todistustaakka on hänellä. Olette tietäväisiksi ateisteiksi aika yksinkertaisen oloista sakkia.
Kas! Ylimielinen kommentti josta kuitenkin -ylläripylläri- puuttui kaikki ne kaivatut todisteet...
Olettehan te nyt varmasti tajunneet että me kaikki terveet ihmiset nauramme sekoiluillenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Todista itse aukottomasti, että Jeesus nousi kuolleista. Raamattu ei muuten kelpaa. Todistustaakka on sinulla, urpo.
Minun ei tarvitse todistaa sinulle mitään. Minä uskon Raamattuun. En ole missään kohtaa väittänyt voivani todistaa sitä tieteen keinoin aukottomasti todeksi. Jos voisin eihän kristinusko olisi enää uskonto vaan tietoa.
Sinä väität tietäväsi että Raamattu on satua. Ilman todisteita "tietosi" ei ole tietoa vaan uskomus sekin.
Maailmassa on satoja uskontoja. Miksi sinä uskot juuri Raamattuun? Mitkä perustelut vakuuttivat, että juuri se Raamattu on se juttu?
Yksi niistä harvoista uskonnoista joissa päämies eli kuten opetti.
Kristittynä arvostan myös Buddhan oppeja mutta pidän niitä vain filosofioina vailla jumalallista alkuperää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Todistustaakka on sinulla joka esität surkuhupaisia väitteitä.Voi mikälie pieni, kuten tuolla edellä jo sanoin tämä on mitä minä uskon. Jos joku väittää tietävänsä toisin niin todistustaakka on hänellä. Olette tietäväisiksi ateisteiksi aika yksinkertaisen oloista sakkia.
Kas! Ylimielinen kommentti josta kuitenkin -ylläripylläri- puuttui kaikki ne kaivatut todisteet...
Olettehan te nyt varmasti tajunneet että me kaikki terveet ihmiset nauramme sekoiluillenne!
Nauramme kyvyttömyydellesi ymmärtää koska todisteita pitäisi olla; silloin kun väitetään että on varma tieto jostain.
Huuhaata molemmat. Aku Ankkakin on todellisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti ja haluan vain jättää tämän tähän: http://rsmg.pbsrc.com/albums/v701/Gemimages/Blog/Bible%20no%20good%20bo…
Kuvaan on siis merkitty eri väreillä Raamatussa tapahtuvat murhat, raiskaukset yms.
Koraani tuskin on tämän parempi, en ole itse siihen perehtynyt.
Niin? Se että Raamatussa on murhia ja raiskauksia ei tarkoita että Raamattu kehoittaa raiskailemaan ja murhailemaan. Se on etenkin VT:n osalta enimmäkseen juutalaisheimon historiaa. Ei ne mitään pyhäkoulupoikia olleet, valitettavasti.
Itseasiassa olivat lähes aina uppiniskaisia, lankesivat epäjumalanpalvontaan eivätkä noudattaneet Herransa tahtoa. Ja sen takia ovat suuria kärsimyksiä kokeneet.
Googlatkaapas hakusanoilla "mitä islam sanoo kristityistä" ja kertokaa mielipiteenne?
Miten helppoa ihmisillä olisikaan, jos kukaan ei olisi alun perinkään tullut kertomaan mitään mistään uskonnoista. Uskokaa ja luottakaa todelliseen maailmaan. Elämä on syntymistä ja kuolemista. Ei ole mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut koraania. Ei sitä uskoa valita, vaan Herra valitsee seuraajansa. Herra halusi että viisaat kompastuvat omaan viisauteensa ja eivät löydä uskoa.
"21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään," http://raamattu.fi/1933,38/1Kor.1.html
Jumala loi myös ihmiselle järjen ja on Jumalan palvomista käyttää järkeä myös elämän tarkoitusta etsiessä, mutta siinä olet oikeassa, että löytäminen tapahtuu silti vain Jumalan armosta ja johdatuksesta.
Minulle kristinusko oli niin täynnä ristiriitaa ja tutustuttuani Islamiin koin rauhaa ilman ainuttakaan ristiriitaa.
Kertokaapa miksi joku maailmankaikkeuden herra ei tule tänne maan päälle sanomaan morjesta, vaikka taatusti pystyisi niin tekemään? Siksi koska sellaista ei ole olemassa kuin ihmisten mielikuvituksissa. Kyllä mä ainakin kävisin laittamassa ihmiset ruotuun on tää homma täällä sen verran levinnyt käsiin. Leikitään valuutoilla, joita ei ole oikeasti edes fyysisesti missään olemassa ja kyykytetään omaisuudella muita. Tapetaan toisiamme. Saastutetaan ilmakehää dinosauruksilla ja pannaan perseeseen. Hyi hyi hyi hyi hyi!
Miksi pelkästään koraaniin perehtyminen pitäisi riittää vakuuttuakseen raamatun oikeudellisuudesta? Maailmassahan on tuhansia uskontoja ja kymmeniä tuhansia jumalia. Eikö tällöin pitäisi tutustua niihin kaikkiin, ennen kuin voi lopullisesti vakuuttua siitä että kristinusko todella on se oikea uskonto, jonka tarinat ovat totta, kun taas muiden uskontojen tarinat ovat valetta? Mitä jos muinaisen Egyptin uskonto olikin oikeassa, ja Amun-Ra, Seth, Osiris, Isis ja Sekhmet ovatkin todellisia, olemassa olevia jumalia, ja kristinuskon jumala onkin huuhaata? Eikö pitäisi tutustua myös muinaisen Egyptin uskonnon pyhiin kirjoituksiin ja myös kaikkiin muihin vastaaviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja nousi kuolleista.
Nauramme kyvyttömyydellesi ymmärtää koska todisteita pitäisi olla; silloin kun väitetään että on varma tieto jostain.
Ei.
Sinä esität täysin älyttömiä väitteitä taikuudesta.. eikun siis tietty JUMALUUDESTA -sooriiii- joten kaikki todistustaakka on todellakin vain ja ainoastaan sinulla.
Hihhuli! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tutustunut myös islaminuskoon, mutta se on täynnä epäloogisuuksia. Koraanissa on paljon virheitä, ja ensinnäkin se, että se kehoittaa uskomaan aiempiin kirjoituksiin, on ihan ristiriidassa itsensä kanssa. Koraanista ei juuri löydy ohjeita, vaan suurin osa on haditheissa, jotka ovat vaikeatulkintaisia ja sekavia. Antavat myös huonon kuvan "profeetasta". Islamin antaa ymmärtää Jeesuksen epäonnistuneen tehtävässään täysin, hänen "muslimi"seuraajistaan ei ole mitään todisteita. Muhammed ei itsekään uskonut aluksi itseensä, joten hiukan vaikea uskoa "profeettaan", joka ei itsekään usko itseensä 😖
Ääh, en jaksa ees kirjoittaa enempää vaikka syitä löytyisi lisää vaikka kuinka...
Kumpi on loogisempaa: On vain yksi Jumala, joka on kaiken Luoja ja lähettiläät ovat vain Luojan luomia myös, eli Jumala ei ole luonut jumalaa, vaan on itse riittävä antamaan anteeksikin.
Vai kristinuskon pyhä kolminaisuus, jossa Jumala on luonut jumalan koska ei ole itsessään riittävä vaan tarvitsee välikappaleen anteeksiantamiseen?
Voisitko kertoa mikä ristiriita siinä on, että yksi sama Jumala on lähettänyt myös aikaisemmat ilmestykset? Koraani eroaa niistä sillä, ettei sitä ole pystynyt kukaan muuttamaan, kuten raamattua jota on versiota version perään. Todista vääräksi jos pystyt?
Muitakin ristiriitoja voisit selventää?
Mää oon pastafari.
Uskon lentävään spagetti hirviöön.
Te muut ootte kaikki väärässä!