Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teidän kotiruoasta Hans Välimäki järkyttyisi?

kokki
15.01.2017 |

Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.

Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?

Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta.

Paitsi Lidlissä shoppailua varmaan sen mannekiinnina arvostaisi.

Mun mielestä juuri tuo Lidlin mannekiinina ole kertoo paljon Hansista, hänen huumorintajustaan ja ns. snobbailusta. Ei sitä ole arjessa. Vain tähtiravintoloissa, joissa meistä kaikista tulee oman elämänsä ruokakriitikoita. ;)

Vierailija
62/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulisi varmaan kitinää liian vähästä suolasta. Tai siitä, että teen "mössöruokia", kastike, lisäke, kypsät kasvikset ym. aina sekaisin yhteen kattilaan. Inhoan kun kattilaan jää desi riisiä tms. Yhdessä kattilassa jää kaikkea ruokaa sitten "kokonaisuus" vaikka lounaaksi.

Jos joskus lohta ostetaan, niin ruokailun jälkeen kaikki jääneet palat heitetään roskiin, vaikka puolikas kala, missään nimessä jämiä ei voi syödä seuraavana päivänä tai jalostaa edelleen.

Mulla täytyy olla makuaistissa jotain vikaa, kun kaikki lohi maistuu/haisee liian kalalle vaikka olisi ostettu kokonaisena ja itse fileoitu. Pitäisi varmaan ostaa suoraan kalastajalta, että tietäisi varmasti tuoreuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans voi vetää herneen nenään varmaan joka ruuasta! En jaksa alkaa edes luetella junttimaisia kotiruokia ja eineksiä ja pussileipää jota meillä syödään.

Vierailija
64/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokki kirjoitti:

Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.

Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?

Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...

Tonnikalapastastani. Purkkitonnikalaa, purkkitomaatteja. Pahaa musta itsestänikin.

Laita vielä purkki ranskankermaa, niin tulee tosi nopea arkiruoka. Meillä tästä tykkää kaikki ja syödäänkin melkein kerran viikossa. Valmistuu sillä aikaa kun täysjyväpasta kiehuu.

Vierailija
65/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuista en tiedä mutta ainakin mun puukot se nauraisi pellolle. On niin tylsiä.

No mitä aktuaalista vittua nyt taas? Terottaminen kestää ehkä kolme minuuttia ja kunnossapito puikolla sipaisulla noin 10 sekuntia per käyttökerta. Tylsälle veitselle ei ole mitään, ei mitään tekosyytä.

Kaikki ei osaa oikeita kulmia. Puikolla saat myös tylsytettyä veitset sujuvasti. Sen takia olen kieltänyt mieheltäni veisten terottamisen. Mun vastuulla.

Ei tarvi osata kun ostaa rullan tai kulmatuen.

Vierailija
66/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikin kouluaikana ollut porkkanamannaryynivelli,väriltään valmiiksi oksennusta muistuttavaa😫

Vierailija
67/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaruoat ylikypsiä! En tykkää hienostelukokkien puoliraaoista kaloista. Voisi myös järkyttyä, jos näkisi että meillä käytetään myös pippuriseosta eikä pelkkää mustapippuria.

Vierailija
68/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikropizzoista ja tofumakkaroista joita syön kylmänä sängyssä. Tykkään itse oikeasti, onneksi Hans ei asu meillä!

Vierailija
69/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulisi varmaan kitinää liian vähästä suolasta. Tai siitä, että teen "mössöruokia", kastike, lisäke, kypsät kasvikset ym. aina sekaisin yhteen kattilaan. Inhoan kun kattilaan jää desi riisiä tms. Yhdessä kattilassa jää kaikkea ruokaa sitten "kokonaisuus" vaikka lounaaksi.

Jos joskus lohta ostetaan, niin ruokailun jälkeen kaikki jääneet palat heitetään roskiin, vaikka puolikas kala, missään nimessä jämiä ei voi syödä seuraavana päivänä tai jalostaa edelleen.

Mulla täytyy olla makuaistissa jotain vikaa, kun kaikki lohi maistuu/haisee liian kalalle vaikka olisi ostettu kokonaisena ja itse fileoitu. Pitäisi varmaan ostaa suoraan kalastajalta, että tietäisi varmasti tuoreuden.

Hae tukusta, sieltä saa pari päivää tuoreempaa kalaa kuin lähikaupasta.

Vierailija
70/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vesilasilliset ovat ilmaisia !

No ei taatusti ole, jollet hae vettä luonnonlähteestä.

Meillä on kyllä ihan oma kaivo, eli ilmaista on.

Voit tulla käymään, niin saat vettä, enkä veloita siitä mitään.

Vierailija
71/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että pasta on kypsää, ei al dente. Myös kalat ja lihat ovat läpi/ylikypsiä. Käytän liemikuutioita. Ja kaikenlaista muuta mitä suurin osa suomalaisista (luultavasti myös Hans) kotioloissa tekee.

Vierailija
72/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut kyseisen ihmisen livenä, ja sanon että Välimäki järkytti minua enemmän kuin mikään kokkaukseni voisi järkyttää häntä. Etoo joka kerta kun nään sen naaman jossain.

Miksi näin?

Vierailija
73/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Hän on oikein mukava ja tavallinen ihminen, tuskin jaksaa paljon kiinnostaa, mitä toiset kotonaan syövät. :D

Vierailija
74/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että se mistään oikeasti järkyttyisi vaikka en mikään prokokkaaja olekaan. Tai ehkä siitä voisi vähän älähtää että meillä kuiva-aineet ja muut pidempään säilyvät jutut käytetään loppuun vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi mennyt vuosia sitten (edellyttäen tietysti ettei niissä ole selvästi havaittavissa pilaantumista). Mutta luulen siis että aika samaa sössöä siellä niidenkin kotona aina välillä vedetään kun on aika kortilla.

Vaan sivuhuomautuksena tämä kalan ylikypsentäminen on jännä juttu! Olen siis itse puoliraa'an lihan ja juuri ja juuri kypsän kalan ystävä, ja aina välillä kun olen saanut ihan kuivaksi hiutaleeksi kypsytettyä kalaa kyläillessä olen luullut että kokilla on vain käynyt vahinko ja kala on unohtunut kypsymään liian pitkäksi aikaa. Mutta nyt siis sain ihan toisen näkökulman asiaan, teko voikin olla tahallinen ja osa ihmisistä tykkää oikeasti kuivasta kalasta! Vähän hölmöltä tuntuu etten tätä ole tullut ennen ajatelleeksi, mutta näin sitä näköjään osaa ajatella asioita vaan omalta kantiltaan...

Vierailija
75/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piipin pilkkua, mutta jos ette käsin nosta, niin pumppu kyllä ottaa sähköä veden ylösnostamiseen.

Vierailija
76/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans välimäen mummola kirjassa on maailman tavallisinta kotiruokaa. LIhapullia ja vispipuuroa ja mansikkahilloa.

Tuskin ne siis häntä järkyttävät.

Vierailija
77/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piipin pilkkua, mutta jos ette käsin nosta, niin pumppu kyllä ottaa sähköä veden ylösnostamiseen.

No jos meillä käyt syömässä, niin saat sen silti ilmaiseksi? Jaa että ilmaisia lounaita ei ole? Saanhan mä siitä hyvän mieleen, olkoon se sitten se maksu. Enkä ole edellisen viestin kirjoittaja, ja otan juomaveden kaupungin vesijohtoverkosta. En nyt vain jaksa alkaa edes laskea, montako sentin sadasosaa se lasillinen vettä mulle maksaa. En niuhota, voit saada jopa kannullisen.

Vierailija
78/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ulkonäön puolesta voisi järkyttyä moni muukin ruuista, joita yksin itselleni teen. Ei ehkä näteimpiä annoksia, vaikkakin sisältö kohdallaan. Aina, jos joku on kylässä, on annokset sit taas hienompia.

Miltäköhän täällä uudessa HopLopin lasten huippuraflassa https://hoplopster.fi/ on annosten visuaalinen puoli ratkottu, jos lapset ovat saaneet itse päättää?

Vierailija
79/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet vedessä.

Vierailija
80/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tämän sunnuntain ei-jaksa-kokata-mössö, eli riisiä ja purkki valmista sweet'n'sour-soossia, sen kanssa mutustin vielä riisikakkuja. Yleensä teen kaiken alusta asti ite ja ruoka on suht terveellistäkin, tänään ei vaan jaksanut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme