Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teidän kotiruoasta Hans Välimäki järkyttyisi?

kokki
15.01.2017 |

Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.

Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?

Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuista en löytänyt mitään kelpaamatonta mutta meillä myös veitset tylsiä:)

Ystäväkokki aina siunailee niitä meillä käydessään (tehdään usein ruokaa yhdessä) - yleensä tuokin omat mukanaan:D

Vierailija
42/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani. Se järkyttyisi, kuinka hyvää ruokaa teen. 😂

T. Ammattikokeilta (ravintola-) ylistävää palautetta saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin laiskuusruoka perunamuusi (lautasella haarukalla tehtynä) ja kaupan sinappisilli. Vaihtoehtoisesti sinappisillin tilalla halpisuunilenkki, ja siis nimenomaan joku halpa jauhomakkara tyyliin Pirkka.

Vierailija
44/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tehdä bechamelkastiketta saati bearnaisekastiketta. Ruskeakastikkeesta puhumattakaan.

Vihannekset eivät ole julienne, ennemminkin picasso. Ja yleensä pakastimesta.

En käytä ujoa suolaa, meillä suola saa olla rohkea.

Liha/kala/kana on aina yli.

Makujen tasapaino on hyvä. Hapanta hapankaalista lautasella, makeutta ananaksesta salaatissa, suolaista perunoista.

Erilaisia rakenteita löytyy, ylikypsää pastaa, rouskuvan kovia lihapullia, mikrossa tulikuumaksi kuumennettuja vihanneksia,  jääkaapista otettuja kylmiä tomaatteja.

Ai että, tämä nauratti hyvin, kiitos :D <3

Vierailija
45/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, lisää näitä!

Meillä varmaan suosikkimausteemme liemikuutio olisi järkytys.

Myös kaikki liha on ylikypsää, koska eipä tarvi juuri pureskella sitten :D

Makarooni tai pasta ei todellakaan ole al dente. Joskus kun hienostelin ja oli, niin lapset ja mies huomautteli että muuten hyvä ruoka mutta spagetti oli jäänyt raa-aksi.

Vierailija
46/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokki kirjoitti:

Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.

Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?

Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...

Tonnikalapastastani. Purkkitonnikalaa, purkkitomaatteja. Pahaa musta itsestänikin.

Vierailija
47/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta.

Paitsi Lidlissä shoppailua varmaan sen mannekiinnina arvostaisi.

Vierailija
48/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ylipäänsä kaikki. Keitän ja paistan varmaan kaiken ylikypsäksi, kun pelkään raa'aksi jäänyttä ruokaa. Samoin kasvikset ovat lähes aina pakasteesta, öljy on pelkkää halpaa Rainbowta, kastikkeet tulevat jauheena pussista ja tuoreyrteistä olen lähinnä kuullut villejä huhuja.

Miksi?

Vierailija
49/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa hauduttaa tomaattikastiketta jotain kuutta tuntia. Joskus kiireessä vain 10 minuuttia. Pakastevihannekset ovat myös suosittuja meidän kotona.

Vierailija
50/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani 2 kokkia syövät kotona eineksiä tai kotiruokaa. Eivät jaksa kotioloissa ravintolaruokaa. Itse reissaan koko ajan ja syön matkoilla ravintolaruokaa. Olen siihen lopen kyllästynyt. Maksalaatikko ja puolukkahillo maistuu kun pääsen kotiin.

Vierailija
51/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuista en tiedä mutta ainakin mun puukot se nauraisi pellolle. On niin tylsiä.

No mitä aktuaalista vittua nyt taas? Terottaminen kestää ehkä kolme minuuttia ja kunnossapito puikolla sipaisulla noin 10 sekuntia per käyttökerta. Tylsälle veitselle ei ole mitään, ei mitään tekosyytä.

Vierailija
52/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ylipäänsä kaikki. Keitän ja paistan varmaan kaiken ylikypsäksi, kun pelkään raa'aksi jäänyttä ruokaa. Samoin kasvikset ovat lähes aina pakasteesta, öljy on pelkkää halpaa Rainbowta, kastikkeet tulevat jauheena pussista ja tuoreyrteistä olen lähinnä kuullut villejä huhuja.

Eiköhän tuo järkytä ihan ketä tahansa normaalia ihmistä.

Vierailija
53/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jotain kypsennetään, se kypsennetään kunnolla. Pastaan tai kasviksiin ei missään tapauksessa jätetä mitään suutuntumaa. Ei varmaan kelpaisi VÄlimäelle eikä muillekaan huippukokeille.

Eikä ylipäätään normaaleille ihmisille.

Vierailija
54/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa kaali laatiko kun niitä sydään meilä jokapäivä ja paska haisee

Vierailija
55/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ravitsemusterapeutti saisi kohtauksen meidän nakki-makaroni"padasta", Hansista puhumattakaan... Kyseinen "ruoka" kehittyi tilanteessa, jossa jääkaappi oli lähes tyhjä, nälkä todella kova ja kello paljon. Reissusta taidettiin palailla sillon. Sittemmin lapsi toisinaan on oikein pyytänyt sitä tekemään!

Vierailija
56/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut kyseisen ihmisen livenä, ja sanon että Välimäki järkytti minua enemmän kuin mikään kokkaukseni voisi järkyttää häntä. Etoo joka kerta kun nään sen naaman jossain.

Vierailija
57/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä kommenteissa on monesti noussut esille, ettei Välimäki pidä suomalaisesta ruoasta tai osaa valmistaa klassikkoruokia? Onhan se kirjoittanut niistä kirjankin. Mummola nimeltään.

http://www.suomalainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/fi/skk/mummola-p97…

Vierailija
58/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia vedenkeittimessä.

Vierailija
59/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Entinen vaimo Teresa raahasi roiskeläppiä ja maksalaatikkoa ruuaksi ennen vanhaan, niin ihan turha tulla nipottamaan mistään sapuskoista, kun Hansin kullanmurutkaan niin gourmetta aina ole syöneet.

Muutenkaan Hans ei ole niin snobi kuin antaa ymmärtää. Imagosta on hyvä pitää kiinni. Rento jannu irl.

Vierailija
60/146 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuista en tiedä mutta ainakin mun puukot se nauraisi pellolle. On niin tylsiä.

No mitä aktuaalista vittua nyt taas? Terottaminen kestää ehkä kolme minuuttia ja kunnossapito puikolla sipaisulla noin 10 sekuntia per käyttökerta. Tylsälle veitselle ei ole mitään, ei mitään tekosyytä.

Kaikki ei osaa oikeita kulmia. Puikolla saat myös tylsytettyä veitset sujuvasti. Sen takia olen kieltänyt mieheltäni veisten terottamisen. Mun vastuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän