Mistä teidän kotiruoasta Hans Välimäki järkyttyisi?
Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.
Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?
Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...
Kommentit (146)
Paistan lihaa usein vedessä ruokaöljyn sijaan :-D levykin pysyy siistimpänä kun rasva ei roisku
Ruuista en tiedä mutta ainakin mun puukot se nauraisi pellolle. On niin tylsiä.
Varmaan aika monestakin. Käytän esim. joskus talvisin (iik!!) pakastekasviksia. Muutenkaan en jaksa nillittää siitä että eri kasvisten kypsennysaika on sekunnilleen koordinoitu kun heittelen niitä soppaan tai kastikkeeseen tai risottoon kypsenemään.
Vierailija kirjoitti:
Paistan lihaa usein vedessä ruokaöljyn sijaan :-D levykin pysyy siistimpänä kun rasva ei roisku
siis keität
Vierailija kirjoitti:
Siis keität, et paista.
Lihat ja kalat ois ainakin ylikypsiä hänen makuunsa, ja varmaan kaikessa muussakin jotain vikaa.
Silloin kun laiskottaa paistan ryynimakkaroita ja kananmunia, lisukkeena perunasalaattia.
Kaivan kohta pakastimesta pizzan ja syön sen hyvällä ruokahalulla. Ei paljon kiinnosta joidenkin hansvälimäkien mielipiteet.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kypsäksi, oikean kokin mielestä ylikypsäksi, paistettu lohi.
Täysin kypsänä ja hiukan kuivahtaneenahan se vasta on hyvää.
En ymmärrä noita hienostelukokkeja.
Meillä vesilasilliset ovat ilmaisia !
Vierailija kirjoitti:
Siis keität lihaa.Ok.
Ainakaan hän ei kehtaisi minun kauppavalintaani moittia, koko kansan Lidl-mies! :D Mutta varmaan kokkailuni toisiaan saisi kohottelemaan kulmiaan.
Suolaa on järjellinen määrä.
Kokeillahan ei tunnu olevan suolan suhteen makuaistia lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin kypsänä ja hiukan kuivahtaneenahan se vasta on hyvää.
En ymmärrä noita hienostelukokkeja.
Jep. Sellainen pitkän kermassa hautunut uunilohi, mikä alkaa jo hajota kerman joukkoon, nam.
kokki kirjoitti:
Hans Välimäestä on jäänyt mulle sellainen ruokasnobin mielikuva. Muistan että jossain haastattelussa sen vaimo sanoi hakevansa aina aamulla leipomosta tuoretta leipää kun Hans ei muuta voi syödä. Plaah.
Aloin miettiä että mikä teidän kodin arkiruoista sais Hanssin kirkumaan kauhusta?
Mietin tätä samalla kun tein nuudeleita ja jauhelihaa...
Kissan villat! Itse ostettiin toissa jouluksi Cittarista Hans Välimäen ideoivaa, muka tavallista hienonpaa glögiä, joka ei edes maistunut glögiltä - eikä oikein miltään muultakaan, joten se siitäkin!
Kalapuikot pakastealtaasta. Tykkään niistä! Samalla saatan napata pizzan mukaani. ;)
Luultavasti ylipäänsä kaikki. Keitän ja paistan varmaan kaiken ylikypsäksi, kun pelkään raa'aksi jäänyttä ruokaa. Samoin kasvikset ovat lähes aina pakasteesta, öljy on pelkkää halpaa Rainbowta, kastikkeet tulevat jauheena pussista ja tuoreyrteistä olen lähinnä kuullut villejä huhuja.
Piti oikein miettiä, en keksinyt mitään. Teen harvoin ruokaa.
Mutta miehen tekemistä ruoista tulisi sanomista : grillausmauste! Kaikki hänen tekemänsä ruoka maistuu samalle, eli grillausmausteelle. Ja nyt tajusin, että minäkin laitan usein ruokaan kasvisliemikuution. Se maku ilman sitä on vaikea saada kohdalleen.
Teollisuussuola on myrkky, mutta merisuola lääke