Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus, älkää ikinä ryhtykö henkilökohtaisen avustajan työhön

Vierailija
14.01.2017 |

Siinä työssä saa todella olla sylkykuppina ja kaikkien haukuttavana. Kun avustettavalla menee elämä vituilleen, sinä olet siinä hyvin hollilla ja sinua voi syyttää kaikesta. Kiitosta on turha odottaa mistään.

Kommentit (690)

Vierailija
661/690 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa karenssia kun irtisanoutuu.

Karenssin ajalta saa toimeentulotukea. Parempi se kuin että itseltä palaa pinna ja avustettavalle tulee pipi. 

Vierailija
662/690 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus ja Hyvinvointialueen säästöt tekevät nyt sen, että näitäkin kiristetään. Vieläkö koiraa avustaja lenkittää? Saako avustajan palkkauskustannuksen lisäksi taksiseteleitä kaljareissuihin? Apuvälineet saa pitää, vaikkei niitä enää edes käyttäisi eikä maksa niistä vuokraa?

Olen avustanut iäkkäitä rouvia, jotka käyttäytyvät hyvin. Ja sitten yhtä nuorempaa, joka ei edes kiitä koskaan. Hän ei juuri löydä avustajia, jotka pysyisivät hänellä. Nyt oli vihjaistu, että hän voisi mennä hoivakotiin. Arvatkaas pitääkö hän siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/690 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut niin kuin olisit sitä työtä joskus tehnyt. Mene töihin.

Vierailija
664/690 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata.

Vierailija
665/690 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, potenssiin sata.

Vierailija
666/690 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustaja ja avustettava ei anna työvuoroja. Hän pyytää mut töihin ja saan lähteä kun hän sanoo. Onko muilla tällaista? Olen huomauttanut, että pitäisi olla vuorot tai ainakin sovittu työajasta.

Vierailija
667/690 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avustaja ja avustettava ei anna työvuoroja. Hän pyytää mut töihin ja saan lähteä kun hän sanoo. Onko muilla tällaista? Olen huomauttanut, että pitäisi olla vuorot tai ainakin sovittu työajasta.

Älä suostu!!

Vierailija
668/690 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tämä avustajan kiusaus on sanallista vai enemmän fyysistä. Itse jos olisin avustaja niin fyysinen kiusaaminen vois olla hankalmapaa 186 cm pitkä 95 kg mies kun olen. Sanallinen. Haukkuminen toki ottais päähän mutta en kyllä fyysistä kiusaamista pelkäis hurjasti. 

Vierailija
669/690 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt muutenkaan tiiä haukuisko avustettava vaikka ulkonäköä ei jaksais miehenä niin paljon asiasta välittää vai sitä ettei osaa mitään se kyllä harmittaisi Varsinkin jos ei pidä paikkaansa vai millaista tuo avustettavan kiusaaminen oikeen on. Mistä aloittaja mainitsi.

Vierailija
670/690 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten tehnyt enemmänkin avustajan töitä erään mukavan yrityksen kautta. Siellä oli oikeasti tosi asiallisia avustettavia joilla ystävällisyyttä ja arvostusta työntekijää kohtaan ja oli kaikin puolin mukavaa hommaa kun tiesi ettei vastassa olisi koskaan mitään psykopaatteja kun meni töihin. Se miksi olosuhteet olivat niin hyvät, liittyivät siihen että yritystä kiinnosti todella minkälainen työnhakija oli ja minkälaisia asiakkaat olivat ja molempien tarpeet ja kyvyt kartoitettiin kunnolla ennen aloitusta.

Sitä aiemmin nuoruudessa tehnyt kouluttamattomama avustajan töitä sekä yrityksen kautta että suoraan avustettavalle ilman välikäsiä, ja hirveän monessa firmassa ei kokemusteni perusteella välitetä tippaakaan siitä, minkälainen henkilö työnhakija on ja ekoja keikkoja tyrkytettiin heti kättelyssä tai haastattelussa ei vaivauduttu haastattelemaan vaan lähinnä kysyttiin että pääsetkö tänään töihin. 

Tehtyäni vuosia lähihoitajan töitä tuli hetkellisesti sellainen tilanne, että mietin lisätöiden ottamista. Vastasin todella asialliselta kuulostavaan työpaikkailmoitukseen jossa etsittiin henkkaria selkein tunnelin ja työtehtävin. Sovin puhelimitse haastattelusta. Vastassani oli liikuntavammainen henkilö joka valitti että avustaja ei tullut tänään töihin ja hän rupesi käskyttämään mua mm just persemään perseensä ja laittamaan ruokaa ja kotitöihin ja että voidaan se haastattelu tässä samalla käydä ja piti täysin selvänä sitä että tottakai minä teen nämä asiat kun ei niitä oltu tehty tänään. Olin ihan pöyristynyt ja ajattelin että tässä on aikamoinen tyyppi kun laskelmoi asiansa näin, että valehtelee puhelimessa ja sitten kun olen jo paikalla niin käyttää hyväkseen. Tuskin hän ajatteli itse toimineensa valheellisesti ja koki itsensä oikeutetuksi passuuttaa ekaa tyyppiä joka tulee ovesta sisään. Olen monessa liemessä keitetty ja kohdannut aivan kaikenlaisia persoonia, mutta tunsin itseni niin höynäytetyksi. Punnitsin hetken että jospa tästä lähtisin vain ulos ovesta kun en ollut sopinut muuta kuin haastattelun mutta säälin häntä ja vietin tunnin verran annettujen tehtävien parissa. Koko matkan kotiin tuntui vain niin dorkalta se mitä tapahtui ja en sen jälkeen enää edes harkinnut henkkarin töitä kun muistin minkälaisia persoonia sieltä löytyy. 

Vierailija
671/690 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ja omaishoitajan työ ovat sellaisia, johon julkinen sektori pyrkii huijaamaan olemattomalla korvauksella hyväuskoiset/ velvollisuudentuntoiset, jottei itselle tule kustannuksia.

Henk. koht. avustajan työssä avustettava toiimii vielä työnantajana. Miksi kenenkään, joka on paremmassa kunnossa/ muuten parempi, pitäöä olla se, joka laitetaan alempaan asemaan? Eikös se ollutkaan niin, että koulutuksella, osaamisella ja kokemuksella saadaan paremmat duunit?

Vierailija
672/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä te muut saa palkan minun avustettavalla hyvä vakuutus oli nyt avustaja tienaan paremmin kun sairaanhoitaja terkut suomeen taidan mennä vielä iltauinnille 19e h ei ole huono 

Vierailija
673/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä varoitus. Kenenkään ei pitäisi ryhtyä tuohon työhön nykyisillä ehdoilla ja "palkalla".

Vierailija
674/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa karenssia kun irtisanoutuu.

Karenssin ajalta saa toimeentulotukea. Parempi se kuin että itseltä palaa pinna ja avustettavalle tulee pipi. 

Kaikki ei tokikaan saa sen ajalta toimeentulotukea. 

Vierailija
675/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustaja EI ole siivooja, eikä tee puolesta vaan avustaa avustettavaa. Siivoustöihin pitää hankkia siivooja, avustaja korkeintaan siistii jäljet ja pitää paikkoja järjestyksessä. 

Avustaja tekee ne työt mihin sairastunut ei pysty vaikkapa pesee kahvipannun joka lasia ettei se mene rikki jos käsissä kipuja. 

Vierailija
676/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustaja tekee ne työt mitkä sovitaan yhdessä vammaispalvelun kanssa. Vammaispalvelussa katsotaan mihin apuun kyseinen vammainen on oikeutettu. Ei kuulu enää automaattisesti kaikki työt mitä vammainen keksii pyytää. Eli on hyvin mahdollista että siivouspalvelut kustantaa vammainen itse, tai ne tuotetaan muuta kautta kuin henkilökohtaisen avustajan tekemänä.

Mistä tuon keksit eilen sain palvelusuunnitelman kuuluu mm.imurointi joka pvä minulla astma sekä kunnon siivous useammin toki saa tunteja niihin lisää 😊

Vierailija
677/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa täällä niin päin töitä olisi olen oikeesti rauhallinen en häiritse avustajaa kotiin nyt vain ilmoitan et sijaisuus oli tässä joulukuussa oli 6 päivänä töissä sit olettaa et koko joulun lomaa. Hyvän tilin olis tehnyt tulemalla pyhinä 

Vierailija
678/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, ymmärtää että avustettavissa on vikaa.

Mutta täytyy kyllä todeta, että aikamoisia veitikoita on moni avustajakin. Kaikenlaista paskaa otatte vastaan, ettekä sano tai tee asialle mitään muuta kuin jupisette itseksenne.

Niin kauan teitä potkitaan päähän ja päällenne kustaan, kuin annatte sen tapahtua!

Vierailija
679/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä höpötä laitoksia vähennetään jos olet umpiossa

Vierailija
680/690 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko järjestelmän voisi lakkauttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi