Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus, älkää ikinä ryhtykö henkilökohtaisen avustajan työhön

Vierailija
14.01.2017 |

Siinä työssä saa todella olla sylkykuppina ja kaikkien haukuttavana. Kun avustettavalla menee elämä vituilleen, sinä olet siinä hyvin hollilla ja sinua voi syyttää kaikesta. Kiitosta on turha odottaa mistään.

Kommentit (690)

Vierailija
1/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkaksi saa pienen rahallisen korvauksen lisäksi pahan mielen.

Vierailija
2/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Aivan kaamea työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin,aina väärinpäin. Omaa turhautumistaan avustettavat purkavat avustajaansa.En enää koskaan ala tuohon työhön.

Vierailija
4/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisia kokemuksia mullakin. Yksi hullu mummo syytti mua varastamisesta, kun kukkaro oli kuulemma siirtynyt eteisen pöydällä muutaman sentin. Haikkui minut lyttyyn ja uhkasi katkaista palkanmaksun. Lähdin kävelemään. Ennen kyseistä episodia sama mummo oli valittanut, että avustajat lopettavat työt kesken niin usein.

Vierailija
5/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, että mielenterveys kärsii, kun ei voi elää ilman jatkuvaa apua. Mutta peiliin saa katsoa, jos avustajat ei pysy työssään. Toisilla kun on jopa vuosikausia sama avustaja. Miksiköhän ne ovat jaksaneet työssään?

Vierailija
6/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan se varmasti onkin noin rankkaa. Minulla on ollut monia avustettavia, vain yksi niistä oli todella hankala. Nyt avustan kahta nuorta ja molemmat ovat ihan mahtavia persoonia ja voin täydestä sydämestäni sanoa että nautin työstäni ja näiden avustettavieni seurasta. Hankalan tyypin avustajaksi ei kannata jäädä jos hommasta pahoittaa mielen ja homma käy liian raskaaksi. Palkka on niin pieni että työstä on pakko nauttia että sitä jaksaa tehdä.

Vierailija
7/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaameita ihmisiä löytyy.. Outoa että eivät osaa olla kiitollisia, että jotkut lähtevät tuohon hirveään työhön.

Vierailija
8/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tv:ssä ylistettiin avustajan työtä ihanana, taisivat vedättää oikein viimeisen päälle.

Sama homma omaishoitajien kohdalla, juhlapuheissa ylistetään mutta siihen se jääkin, kukaan ei ongelmiin ota kiinni vaikka kuinka niistä hoitajat yrittää julki tuoda.

Harkitkaa pitkään ennekuin kumpaankaan työhön itseänne sidotte.

Vierailija
9/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin,aina väärinpäin. Omaa turhautumistaan avustettavat purkavat avustajaansa.En enää koskaan ala tuohon työhön.

Vierailija
10/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin 3kk erään tosi lihavan naisen avustaja. Selkä kipeytyi häntä autellessani. Hän oli todella ilkeä ja katkeroitunut ihminen. Liikkui sähköavustetulla pyörätuolilla. Hänellä oli 3 avustajaa ja kaikki olivat hänen mielestään surkeita. Hän oli aina pahantuulinen ja vihainen. Mikään ei koskaan ollut hyvin. Eräänä päivänä vaan lähdin, en enää kestänyt. Hän hakee jatkuvasti uusia avustajia mol:in sivuilla. Tekisi mieleni paljastaa hänen nimensä, jotta kukaan ei erehtyisi hänen avustajakseen. Tämä kokemus riitti kyseisistä töistä.

Vierailija
11/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten saa karenssia kun irtisanoutuu.

Vierailija
12/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olin 3kk erään tosi lihavan naisen avustaja. Selkä kipeytyi häntä autellessani. Hän oli todella ilkeä ja katkeroitunut ihminen. Liikkui sähköavustetulla pyörätuolilla. Hänellä oli 3 avustajaa ja kaikki olivat hänen mielestään surkeita. Hän oli aina pahantuulinen ja vihainen. Mikään ei koskaan ollut hyvin. Eräänä päivänä vaan lähdin, en enää kestänyt. Hän hakee jatkuvasti uusia avustajia mol:in sivuilla. Tekisi mieleni paljastaa hänen nimensä, jotta kukaan ei erehtyisi hänen avustajakseen. Tämä kokemus riitti kyseisistä töistä.

Ei ole lihavia työnantajia on vain heikkoja avustajia

Vierailija
13/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ja kuinka kauan oli istunut tuolissa?

Vierailija
14/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset itselläni. 3 vuotta tein kyseistä työtä. Opin sinä aikana sen, etten osaa tehdä mitään oikein. Kaikki menee aina väärin. Se on henkisesti todella raskas työ.

Vierailija
15/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaameita ihmisiä löytyy.. Outoa että eivät osaa olla kiitollisia, että jotkut lähtevät tuohon hirveään työhön.

Ei se ole kaikille hirveää. Olen toiminut 10 vuotta avustajana. Vain kerran kohdalle on sattunut hankala avustettava. Minä ainakin oikeasti nautin työstäni.

Vierailija
16/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanssa samassa koulussa oli vammainen tyttö jolla oli avustaja. Monesti silloin mietin miten ihmeessä se avustaja jaksoi (ei kukaan lukuvuotta pidempään jaksanutkaan), kun tuo tyttö lähinnä kiukutteli ja tiuski, välillä kunnolla huusikin avustajilleen. Myös muille oppilaille oli melko v-mäinen. 

Vierailija
17/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä työssä saa todella olla sylkykuppina ja kaikkien haukuttavana. Kun avustettavalla menee elämä vituilleen, sinä olet siinä hyvin hollilla ja sinua voi syyttää kaikesta. Kiitosta on turha odottaa mistään.

Onko minulla käynyt sitten harvinaisen hyvä tuuri, kun avustettava kiittää joka päivä minua avusta?

Vierailija
18/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa yleistämistä tässäkin ketjussa.

Vierailija
19/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettavilla on täysin hukassa henkilökohtaisen avustajan toimenkuva. JOTAIN RAJAA NYT !

Sitä tulisi avustettaville  täsmentää mistä henkilökohtaisen avustajan käytössä on kysymys.

Vaatimukset ovat ihan naurettavuuksiin asti meneviä jo työpaikkailmoituksissa:

Haetaan ikäänkuin kaiken osaavaa henkilökohtaista kamaripalvelijaa ja vaatimuksia löytyy älyttömyyksiin asti koska "olen sinun työnantajasi" vaikka palkkasi maksaa kunta...

(ensin pitkä lista vaatimuksia) sitten saattaa olla mm. tyyliin " sinulle on eduksi jos osaat tehdä taidokkaita kampauksia ja letittää hiuksia" , siis oikeesti SITÄ VARTEN ON KAMPAAJAT JA MAKSULLISET KAMPAAMOKÄYNNIT  !!! Ei ihme että avustajat uupuu ja alaa aletaan karsastamaan, kukaan ei halua kohta tommoseen työhön.

Avustajat määritelkää ihan totta raamit heti alkaapäin minkä puitteessa  työskentelette, älkää suostuko marioneteiksi joita avustettava hyppyyttää mielivaltaisesti. Asiallisuutta !

Asialliselle avustettavalle on hyvä olla avustajana, sellaiselle joka kunnioittaa avustajaa ja tämän yksityisyyttä ja ymmärtää että tämä on avustajan TYÖ jonka toimenkuvaan kuuluu avustaa arkipäivän toimissa -- ei kaikessa mahdollisessa mitä avustettava keksii tai kehtaa ehdottaa koska "olen työnantajasi".

Vierailija
20/690 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALKATUN henkilökohtaisen hyvän ja ammattitaitoisen avustajan saaminen  on ETU-OIKEUS.

Jos käyttäytyy tyhmästi niin viidakkorumpu kyllä kuuluu avustajien keskuudessa eikä kukaan enää ryhdy 11 euron tuntipalkalla kenenkään henkiseksi hyppynaruksi tai likasangoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän