Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kyläile kotiäidin luona?

Äitiys on välillä paskinta hommaa ikinä
13.01.2017 |

Olen kahden pienen lapsen kanssa kotona ja ikinä ei kukaan käy kylässä, vaikka pyydän. Itse en kehtaa enää itseäni kutsua toisten luo, vaikka sitäkin olen tehnyt. Käydään avoimissa kerhoissa ja ollaan kyllä aktiivisia, mutta koska kerhoissa usein energia menee vilkkaiden lasten perässä juoksemiseen ja suhteita ei ehdi luoda, kun jo pitääkin lähteä kotiin. Kavereita kyllä löytyy, mutta aina tuntuu olevan kaikki niin kiireisiä, eikä puhettakaan, että kukaan kysyis, voiko auttaa arjessa.

Ei ihme, että kotiäidit masentuu, on tämä ehkä yksinäisintä hommaa ikinä. Siis päivisin, onni on, kun mies saapuu töistä kotiin.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo monta face/meseryhmää, joissa on just niitä kotiäitejä, mutta tosiaan en jaksa olla enää se aloitteentekijä. Ja mä pääsen kyllä lenkille ja kahville iltaisinkin, mutta sillon kaikilla on jo ne omat iltarutiinit yms. Ja en myöskään halua kaataa miehen niskaan kahden lapsen iltatoimia, ne on kuitenkin mukava hoitaa yhdessä. Niihin _päiviin_ mä sitä seuraa kaipaan ja lapsille leikkikavereita! Mutta tuntuu, että kaikki kotiäidit vaan möyröttää jossain omissa oloissaan 😕

Vierailija
22/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta arjessa? Mitä minun sitten pitäisi tehdä? Juosta lapsen perässä, pestä pyykit, tehdä ruokaa, imuroida?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen kotiäidin luona sinä käyt auttamassa? Yleensä kyläilyt perustuu siihen, että toinen kutsuu ja toinen tulee juttelemaan ja juomaan kahvia. Teillä kyläily tarkoittaa, että sinä kutsut ja toinen tulee auttamaan sinua kodin- ja  lastenhoidossa. Voit ihan miettiä, miksi kukaan ei halua kyläillä luonasi. 

Vierailija
24/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut. Täällä sama juttu.

Vierailija
25/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin ärsyyntynyt kirjoitti:

Helpompaa kotiäitinä on jutella kotona kun nuorin ei suostu unille vieraassa paikassa ja lapset saa omiin huoneisiin. Kotiäitinä on suoraan sanoen p*rseestä että oletetaan minun ehtivän joka paikkaan pienten lasten kanssa julkisilla. Miksi se yksinäinen kaveri ei hyppää siihen linja-autoon ja tule meille?

Takaan että lapsista puhun vain kysyttäessä, ei itsekään jaksa puhua heistä koko aikaa. Kakkavaipan tulen kyllä vaihtamaan tarpeen mukaan.

Sidotko ne lapset sänkyihin vierailun ajaksi?

Vierailija
26/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! En tunne täältä ketään :(

Vierailija
27/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seriously? Mä en todellakaan auttamisella tarkota, että kukaan tulis meille siivoamaan! Se on mulle jo "auttamista", että lapset leikkii keskenään ja mä saan olla hetken aikuisessa seurassa.

Vierailija
28/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa arjessa? Miksi minun, vapaaehtoisesti lapsettoman, pitäisi auttaa sinun arjessasi? Enhän minä niitä lapsia ole tehnyt. Jos haluaisin hoitaa lapsia tai siivota lasten sotkuja ja pyykki- ja tiskivuoria niin olisin varmaan tehnyt ne lapset ihan itse.. miksi koet, että muiden ihmisten velvollisuus on auttaa sinua, joka olet ihan itse tehnyt sen päätöksen että haluat lapsia?

Niin, ja en jaksa mennä kotiäidin luo kylään, koska se kotiäiti vaan valittaa niistä sotkuista ja kuinka ei ehdi tekemään sitä tai tätä ja juoksee sen lapsen perässä että se ei tunge sormiaan pistorasiaan yms. Voin tavata kotiäitiä vaikka kahdenkeskisellä kahvilla tai lenkillä. Kai lasten isä osaa hoitaa lapsiaan sen aikaa kun äiti käy kaverin kanssa kahvilla?

Vierailija
29/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kotiäidit ovat äärettömän tylsää seuraa. Joko Jutellaan lapsen kanssa ja minä seuraan vierestä tai sitten kyläily menee kutakuinkin niin, että ystäväni (kotiäiti) pyytää lastansa näyttämään mitä uusia kivoja leluja hän on saanut ja tilanne ajautuu siihen, että minä leikin lapsen kanssa ja ystäväni katsoo vierestä ja minä yritän samalla vaivoin pitää jonkunlaista keskustelua yllä. Aivan turhaa touhua. En ikinä ole itse aloitteellinen yhteydenpidossa, mutta silloin tällöin käyn velvollisuudesta kääntymässä, sillä haluan kuitenkin pitää ystäväni elämässäni. Olemme olleet ystäviä lähes vauvaiästä asti ja uskon, että tulevaisuudessa asiat voivat olla toisin kun lapset ovat isompia.

Haluan myös lisätä, että hänen tyttärensä on kerrassaan suloinen, oikeasti. Kaipaan silti normaaleja keskusteluja.

Vierailija
30/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kavereilla lapsia vai ei?

Jos ei ole, niin meluavat lapset, sinun elämäntilanteesi ja se, että eivät tosiaan halua alkaa arjessasi auttamaan, ovat varmaankin syyt. Itse olet lapsesi ja arkesi sen mukaiseksi tehnyt.

Ja jos kavereilla on jo isommat lapset (tai niitä pieniäkin) ja sen lisäksi työpaikka, niin aikuisia kontakteja on tarjolla töissä ja ei oikeasti jaksa ja ehdi aina lähteä kylään. Jos viikonkin käy töissä, niin viikonloput menee nopeasti ja on kiva olla vaan kotonakin. Saati sitten jos on vuorotyöt ja lapset.

Omani täyttävät nyt keväällä 3v ja 7v ja pahin kaaos alkaa olla takana. Hoitoon kumpikin mennyt 1v iässä. Nyt alkaa omien kanssa helpottaa (isompi nyt on ollut tolkkumukula jo kauan), niin en jaksa ihan vauvoja yhtään. Ei vain kiinnosta.

Vierailija
31/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seriously? Mä en todellakaan auttamisella tarkota, että kukaan tulis meille siivoamaan! Se on mulle jo "auttamista", että lapset leikkii keskenään ja mä saan olla hetken aikuisessa seurassa.

Eikö niissä avoimissa kerhoissa ole ketään toista äitiä, jonka aika ei mene lasten perässä juoksemisessa? Nimittäin jos lasten perässä pitää juosta siellä, niin aivan varmasti tällainen äiti joutuisi juoksemaan lastensa perässä myös kyläillessään teillä. Toiveesi olla hetken aikaa aikuisessa seurassa ei siis toteutuisi, vaikka joku näistä lastensa perässä juoksevista äideistä kyläilemään tulisikin. Lapsettomista naisista suurin osa taitaa olla päivisin töissä tai opiskelemassa, joten ei heistä oikein ole sulle päiväkahviseuraa.

Vierailija
32/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kotiäitejä on todella vähän, vaan suurin osa kotona olevista äideistä on hoitovapaalla, joiden päivä täyttyy vauvojen ja pienten lasten hoidosta, kotitöistä jne. eikä juuri ylimääräistä aikaa ole.

Tilanne on aivan toinen "oikeilla" kotiäideillä, joiden lapset ovat jo isoja, jopa koululaisia, heillä on aikaa vapaa-aikaa enemmän, ystävien tapaamiseen, vapaaeht.työhön, harrastustoimintaan jne.

Vierailija
33/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kyllä ihmisillä negatiivisia käsityksiä kotiäideistä...huh huh! No ei ihme, ettei seura kelpaa 😆 Ja oon itekin auttanut muita äitejä esim. kattomalla lapsiensa perään, kun ovat lähteneet tekemään ruokaa tms. Ja omassa kaveripiirissä kaikilla on lapsia paitsi yhdellä.

Tulin ilmeisen väärinymmärretyksi aloituksellani, ehkä muotoilin sananikin väärin...mutta eniten olen kyllä järkyttynyt ihmisten aggressiivisista vastauksista! Tarkoituksenani oli vain nostaa esille tämän homman yksinäisyys. En mä oletakaan, että kukaan työssäkäyvä mua kesken päivänsä tulee moikkaamaan...ja ihan on lapset edelleenkin ihania ja erittäin toivottuja :) Ap

Vierailija
34/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt ihan samaa. Miksei se toinen, jonka ei tartte raahata pesuettaan mukana voi hypätä bussiin ja tulla meille? No varmaan siks että se maksaa. Kyllä kyläily kiinnosti sillon, kun oli itellä vielä auto perseen alla, mut piti hakea ja viedä vaikka kävellenkään ei mene kun 30min. Toinen ei vaan jaksa. Sen luo en ees pääsis vaikka haluisin kun ei sinne perämetsään bussikaan kulje ja ei oo enää sitä autoa. Lapsia en muutenkaan mielellään vie kavereille joilla ei oo itsellään lapsia.

Vierailija
35/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt ihan samaa. Miksei se toinen, jonka ei tartte raahata pesuettaan mukana voi hypätä bussiin ja tulla meille? No varmaan siks että se maksaa. Kyllä kyläily kiinnosti sillon, kun oli itellä vielä auto perseen alla, mut piti hakea ja viedä vaikka kävellenkään ei mene kun 30min. Toinen ei vaan jaksa. Sen luo en ees pääsis vaikka haluisin kun ei sinne perämetsään bussikaan kulje ja ei oo enää sitä autoa. Lapsia en muutenkaan mielellään vie kavereille joilla ei oo itsellään lapsia.

Mulla taas lapsettomana, joustavaa työaikaa tekevänä on kokemus siitä, että kotona lasten kanssa olevat kaverit ei lasten tai vauvojen rutiineilta ja muskareilta ja aikatauluilta ehdi tavata eikä heidän luokseen pääse edes kylään. Vaikka sanoisin että mikä vaan aika käy, mikä päivä vaan, leikitään lapsen kanssa jos tahtoo ja voin tuoda mukanani tarjottavia. Ja kyllä tietävät ettei mua varten tarvi siivota arjen sotkuja. Mutta silti yhteistä aikaa ei vain järjesty. Siinä sitten yritän kuukausiakin änkeä tapaamista johonkin väliin kunnes luovun.

Vierailija
36/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä kyllä ihmisillä negatiivisia käsityksiä kotiäideistä...huh huh! No ei ihme, ettei seura kelpaa 😆 Ja oon itekin auttanut muita äitejä esim. kattomalla lapsiensa perään, kun ovat lähteneet tekemään ruokaa tms. Ja omassa kaveripiirissä kaikilla on lapsia paitsi yhdellä.

Tulin ilmeisen väärinymmärretyksi aloituksellani, ehkä muotoilin sananikin väärin...mutta eniten olen kyllä järkyttynyt ihmisten aggressiivisista vastauksista! Tarkoituksenani oli vain nostaa esille tämän homman yksinäisyys. En mä oletakaan, että kukaan työssäkäyvä mua kesken päivänsä tulee moikkaamaan...ja ihan on lapset edelleenkin ihania ja erittäin toivottuja :) Ap

Eli haluatko nyt apua yksinäisyyteen vai apua elämiseesi? Hae joko kaveria tai siivous/lapsenhoito/muuta apua, mutta älä oleta että ne on sama henkilö!

Minä en ainakaan ikinä pyytäisi kaveria tekemään yhtään kotityötä meillä kylässä ollessaan (no siskoni saa osallistua tarjoilujen tekemiseen jos haluaa koska tykkää siitä) enkä haluaisi kenelläkään muulla itse osallistua. Siivoojani tai lapsenvahtini taas ei ole ystäväni vaikka heitä ystävällisesti kohtelenkin ja silloin tällöin juttelen.

Poikkeus tietysti jotkut läheiset joista on tullut lapsellekin läheisiä, koska he TYKKÄÄVÄT leikkiä näiden kanssa eli "pitää silmällä". Kuitenkin jos tällaisen henkilön kutsun kahvittelemaan, en odota ilmaista lapsenvahtipalvelua. Jos odotan lasten vahtimista, se sovitaan erikseen etukäteen.

Vierailija
37/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että olen itse se kotiäiti ja raahannut itseni kaverien luo tai lähelle heitä, että nähdään esim. kahvilassa, mutta meille ei tulla sit millään :) Veikkaan, että kun perhe tuli ni osa kavereista koki ettei meillä oo enää mitään yhteistä ja mä taas pidän niitä kaverina samalla tavalla kun ennenkin. Tai siis pidin, tässä kun oon tänkin saapumista odotellut 2 vuotta joka kävi kun autolla hain ja vein ni alkaa olee vähän kuopattu ystävyyssuhde. (On kyllä soitellut että tulee ja ollutkin jopa tuossa 100m päässä, mut aina joku syy ettei tuukkaan)

Vierailija
38/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhtäkkiä mun lapset on huonostikäyttäytyviä ja meluavia?? Kyllä ne varmaan keskimääräistä paremmin osaa käyttäytyä, juurikin sen takia, kun ollaan käyty paljon kerhoissa...ja minäkin oon ihan normaali 😂 Kyllästyttää vaan aina olla se aloitteentekijä! Ihan myös niitä tapaamisia suunnitellessa, missä ne lapset on...ja sitten kun joku tapaaminen onnistuukin, niin puolet tekeekin viime hetkellä oharit...ap

Vierailija
39/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus, että tapaamisissa, jotka on ilman lapsia....

Vierailija
40/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ihanalta. Kaveris on tyhmä :) Ite ainakin valvon olla myöhään ja meille sais tulla vaikka kun lapset nukkuu, mutta ei ne halua :D Tätäkin olen yrittänyt, pyytää että tuu joskus yöllä ja Katotaan vaikka stand-uppia ja vedetään herkkuja ni ei...

Mulla taas lapsettomana, joustavaa työaikaa tekevänä on kokemus siitä, että kotona lasten kanssa olevat kaverit ei lasten tai vauvojen rutiineilta ja muskareilta ja aikatauluilta ehdi tavata eikä heidän luokseen pääse edes kylään. Vaikka sanoisin että mikä vaan aika käy, mikä päivä vaan, leikitään lapsen kanssa jos tahtoo ja voin tuoda mukanani tarjottavia. Ja kyllä tietävät ettei mua varten tarvi siivota arjen sotkuja. Mutta silti yhteistä aikaa ei vain järjesty. Siinä sitten yritän kuukausiakin änkeä tapaamista johonkin väliin kunnes luovun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi