Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kyläile kotiäidin luona?

Äitiys on välillä paskinta hommaa ikinä
13.01.2017 |

Olen kahden pienen lapsen kanssa kotona ja ikinä ei kukaan käy kylässä, vaikka pyydän. Itse en kehtaa enää itseäni kutsua toisten luo, vaikka sitäkin olen tehnyt. Käydään avoimissa kerhoissa ja ollaan kyllä aktiivisia, mutta koska kerhoissa usein energia menee vilkkaiden lasten perässä juoksemiseen ja suhteita ei ehdi luoda, kun jo pitääkin lähteä kotiin. Kavereita kyllä löytyy, mutta aina tuntuu olevan kaikki niin kiireisiä, eikä puhettakaan, että kukaan kysyis, voiko auttaa arjessa.

Ei ihme, että kotiäidit masentuu, on tämä ehkä yksinäisintä hommaa ikinä. Siis päivisin, onni on, kun mies saapuu töistä kotiin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritko teki sen henkilökohtaisen arvovalinnan sinun puolesta tehdä lapsia?

Vierailija
2/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää lapsia.

Vierailija
4/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä kotiäideistä. Äitini oli kotiäiti halveksin häntä. Itse jouduin kotiäidiksi kun en päässyt sairauksien takia työelämään. Inhoan itseäni ja elämääni.

Vierailija
5/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme kaveria, jotka ovat tällä hetkellä kotiäiteinä, koska heillä kaikilla on alle puolen vuoden ikäiset vauvat + isompia alle kouluikäisiä. Vain yhden luona heistä käyn mielelläni, koska hänen elämänsä ei ole pelkkää vauvaa. Meillä riittää keskusteltavaa kaikesta muustakin. Nämä kaksi muuta taas jauhavat sen koko kyläilyn vauvan kakan koostumuksesta yöheräilyihin, ja vaikka välillä vaihdan puheenaihetta, he palaavat hyvin sujuvasti takaisin vauvoihinsa. Ymmärrettävää tiettyyn rajaan asti, mutta kun ei vaan jaksa koko_ajan puhua vauvasta. Mulla on itsellänikin kaksi alle kouluikäistä lasta, ja muistan jo heidän ollessaan vauvoja haluavani puhua nimenomaan kaikesta muusta kuin vauvastani, koska se elämä oli sitä vauvaa 24/7 muutenkin.

Vierailija
6/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on parasta elämässäni! Mutta tämä yksinäisyys on perseestä, kun juurikin kaipaisin niitä tavallisia ei-kakkavaippakeskusteluita ja musta luonnollisimmin nämä keskustelut käydään kotona kahvikupin äärellä, kun lapset leikkivät omiaan. Kerhoissa saa kokoajan olla tarkkana, miten lapsi käyttäytyy, kun äidit osaa oikeasti olla aika veemäisiä toisilleen ja näpäyttää, jos leikit ei menekään ihan sopuisasti. Ja näpäyttää nimenomaan sitä äitiä....ap

Vierailija
7/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu kun kommentoija numero viidellä, en vaan jaksa kuunnella enempää lapsijuttuja. Kävin säännöllisesti kotiäiti-kaverin luona kylässä, mutta kun koskaan ei voinut keskustella mistään muusta kuin niihin lapsiin liittyvistä asioista, kyllästyin enkä käy enää kyläilemässä.

Kiva kun on lapsia ja tottakai niistäkin voi puhua, mutta olisi kiva jos voisi puhua myös minulle tärkeistä asioista...

Vierailija
8/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä yksilökeskeinen yhteiskunta. Muistakaa sitten kun muoti muuttuu ketkä kävi kylässä.

Vierailija
9/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän, mutta kyllä se velvollisuudelta tuntuu. Kyläilyt ovat tylsiä. Päähuomio on koko ajan lapsissa, keskustelusta ei tule mitään. Istuskelen sitten kahvikupin ääressä ja katselen, kun ystävä kaitsee, komentaa, leikkii, siivoaa, vaihtaa vaippaa. Se on niin tylsää, että odotan mieluummin, että hän saa vapaaillan ja voimme tavata aikuisten kesken.

Vierailija
10/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen kotiäidin aika menee vilkkaiden lasten perässä juoksemiseen.

Vierailija
11/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu yksinäistä hommaa tämä on. Mäkin käyn lapseni kanssa kerhoissa, ja ne onkin melkein ainoat paikat missä pääsen juttusille muidenkin kuin perheenjäsenieni kanssa. Ja kuten ap sanoi, ei sielläkään pysty keskittymään aikuisten kanssa jutteluun kuin pieniksi hetkiksi.

Kuvitelkaa, mä olen viimeksi puhunut puhelimessakaan jonkun kaverini kanssa viime lokakuussa?!?! Saatikka että kasvotusten olis tavattu. Joitakin viestejä on vaihdettu, ja usein nekin minun aloittamana. Mä olen ihan tietoisen päätöksen tehnyt etten soita enää kenellekään enkä ehdota tapaamista, koska mä en vaan jaksa olla aina se aloitteentekijä.

Vierailija
12/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise suoraan siellä perheryhmässä, että kaipaisko joku seuraa viikottain. Tarjoa vaikka omaa kotiasi tapaamispaikaksi ja perustakaa joku instamesegrambook-ryhmä, jossa voitte sopia tapaamisista tarkemmin. Moni muukin kaipaa samaa, muttei osaa kysyä siellä lasten perässä juostessa. Tai laita ihan lappu seinälle ja kerro, että olisit viikottaista juttuseuraa vailla.

Vierailija
13/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kotiäiti ei lähde illalla kun se mies on tullut töistä kotiin kahville tai lenkille?

Vierailija
14/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhteistä enää niiden ystävien kanssa jotka ovat lisääntyneet. Ei meitä kyllä koskaan mikään muu yhdistänytkään kuin juhliminen, eli nyt kun he eivät voi sitä tehdä, ovat he tarpeettomia minulle. Pahoittelut.

Vierailija
15/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä olit silloin, kun minä olin kotiäitinä?

Vierailija
16/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käy töissä? Myös minä, kotihoidontuella oleva, olen iltaisin työssä. En mä kerkee tai jaksa kyläillä. Meidän isäntä on iltaisin kotona, joten voit kyläillä sen kanssa.

Vierailija
17/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun kaverit on päiväsaikaan töissä, niin voi olla hankala saada kerään kylään. Mut oletetaan kuitenkin tilanne, jossa kavereillasikin on teoriassa vapaata päivisin (vuorotyö, työttömyys, opiskelu). Voisitko kutsua kaverin tekemään jotain, niin kaverikin tietäisi, että luvassa on muutakin kuin kakkavaipoista keskustelua. Joku uusi haastava resepti tai leivonnainen, käsitöitä yhdessä jos olette siihen innostuneita, lautapelaamaan tms. Mikä nyt teillä toimii.

Vierailija
18/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa kotiäitinä on jutella kotona kun nuorin ei suostu unille vieraassa paikassa ja lapset saa omiin huoneisiin. Kotiäitinä on suoraan sanoen p*rseestä että oletetaan minun ehtivän joka paikkaan pienten lasten kanssa julkisilla. Miksi se yksinäinen kaveri ei hyppää siihen linja-autoon ja tule meille?

Takaan että lapsista puhun vain kysyttäessä, ei itsekään jaksa puhua heistä koko aikaa. Kakkavaipan tulen kyllä vaihtamaan tarpeen mukaan.

Vierailija
19/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään yhteistä enää niiden ystävien kanssa jotka ovat lisääntyneet. Ei meitä kyllä koskaan mikään muu yhdistänytkään kuin juhliminen, eli nyt kun he eivät voi sitä tehdä, ovat he tarpeettomia minulle. Pahoittelut.

Kamalaa jos joku kävis vaan velvollisuudentunnosta.

Vierailija
20/56 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap samassa elämäntilanteessa olevia kavereita? Niiden kanssa lienee helpointa sopia päivisin treffejä, laittaa lapset leikkimään ja kahvitella sitten aikuisten kesken. Kutsu joku kotiäiti lapsineen teille. Jos ei kukaan vanha kaveri ole siinä elämäntilanteessa, niin kutsu rohkeasti joku uusi tuttavuus jostain kerhosta/puistosta/naapurista.

Työssäkäyvillä ei vaan aika riitä tuollaisiin kyläilyihin. Jos vielä on päiväkoti-ikäisiä tai koululaisia kotona, niin arjessa ei jää todellakaan yhtään ylimääräistä aikaa. Lapsettomat taas ei usein jaksa sitä rumbaa, mitä pienten lasten kanssa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi