IS: Naiset pärjäävät miehiä paremmin sinkkuina
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005042350.html
Miehet ja naiset ovat luonnostaan erilaisia, nainen ei tarvitse läheisyyttä ja seksiä samalla tavalla kuin mies.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet tutkimukset kyllä tukee väitettä, että avioliitto vähentää miehen elinikää...
Juuri toisinpäin. Avioliitto pidentää miehen ikää, ja lyhentää naisen.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/269705-avioliitto-pidentaa-mie…
Lyhyempi onnellinen elämä vai pidennetty kärsimys riivinraudan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Monet tutkimukset kyllä tukee väitettä, että avioliitto vähentää miehen elinikää...
Etenkin jos ottaa henkivakuutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap muuten keksi tuon läheisyyden ja seksin, kun siitä ei tuossa iltasanomien jutussa puhuttu kyllä yhtään mitään?
Artikkelissa, josta juttu oli kirjoitettu, puhuttiin niistä.
Puhuttiinko? Silmäilin tuon pikaisesti läpi enkä nähnyt mitään tällaista. Kai tiedät, että käsite sex differences tarkoittaa sukupuolten välisiä eroja, eikä eroa seksissä?
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005042350.html
Miehet ja naiset ovat luonnostaan erilaisia, nainen ei tarvitse läheisyyttä ja seksiä samalla tavalla kuin mies.
IS on väärässä. Kivikaudelta asti naiset ovat kilpailleet miesten huomiosta.
Juuri pari kk sitten laitoin pitkän suhteen poikki, yhtenä syynä se että olisin saanut muilta enemmän seksiä kuin siltä miekkoselta, mutten viitsinyt pettää. Nautin nyt sinkkuna olemisesta ja yksin kahden lapseni kanssa asumisesta, ei tarvitse siivoilla/selvitellä kenenkään muun aikuisen sotkuja päivittäin. Olen nainen ja todellakin tarvitsen seksiä, olen aina tarvinnut, varmaan siinä missä normaali mieskin.
En ole yllättynyt yhtään tuosta. Kun olin suhteessa, niin ei tarvinnut miettiä juurikaan seksiä ja naisia, koska se varma kumppani oli aina siinä. Nyt sinkkuna ajatukset harhailee jatkuvasti. Toisekseen valtaosalla miehiä ei oikeasti ole mitään kunnollista keskustelukumppania kumppanin lisäksi. Hän on ainoa ihminen, jolle voi kertoa aivan kaiken avoimesti. Naisilla on paljon useammin läheisiä ystäviä, joille voivat avautua.
Eihän mikään toisaalta estä ystäville avautumista, mutta jotenkin se tuntuu vain luonnottomalta alkaa miespuoliselle kaverille juttelemaan. Tapailemani naiset taas menettävät kiinnostuksensa jos heille alkaa juttelemaan tuollaisista asioista.
Vierailija kirjoitti:
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002513202.html
..meni kyllä toisinpäin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kas: "Tutkimuksen mukaan yksin asuvilla naisilla oli enemmän aikaa toteuttaa harrastuksiaan. Miehillä taas oli enemmän aikaa harrastaa, kun he asuivat jonkun kanssa."
Kai miehet nyt voivatkin paremmin parisuhteessa, kun nainen hoitaa kodin ja miehelle jää aikaa kaikkeen mukavaa. Naisen kannalta taas tilanne päinvastainen. Omat jutut vähenee, kun pitää passata toistakin.Syy, miksi miehet elävät pitempään parisuhteessa kuin sinkkuna. Ja syy myös siihen, miksi naiset pysyvät hyvinvoivana ja jaksavina paremmin sinkkuna kuin parisuhteessa.
syy miksi sinkut miehet kuolee aikasemmin on se, että sinkkuihin on niputettu kaikki rappioalkoholistit, nistit ja rikolliset, jotka ei alunperinkään saa suhdetta. Vapaaehtoisesti sinkut miehet elää pidempään kuin naimisissa olevat.
Mä en oo ikinä seurustellut joten ei ole vertailukohtaa mutta mä ainakin pärjään hyvin sinkkuna. Mä en oikeestaan ajattele itseäni sinkkuna, koska jos sanoo olevansa sinkku niin kuvitellaan että on tietysti etsimässä parisuhdetta. En usko ett hyötysin miehestä mitenkään. Musta on ihanaa asua yksin (oon asunut kaverin kanssa 2 vuotta, ja vaikka se oli superhauskaa ja ihanaa, en enää haluais jakaa asuntoani kenenkään kanssa)
Mulla on 2 lemmikkiä, niiden hoitaminen riittää mulle. En haluu siivota jonkun toisen vaatteita lattialta tai tehä sille ruokaa. Suutun helposti ja haluan että asiat tehään mun mielen mukaan. Mun naapurissa asuu 3-kymppinen pariskunta ja ne riitelee hirmu usein, kerran raivosivat varmaan tunnin verran kun autossa oli bensa loppu (joo, kuuluu sanantarkasti ku seinät paperia) ja lopulta sitt tuli poliisi rauhottamaan ne vaikka siellä ei edes mitään fyysista riitaa ollut. En luule ett kaikki pariskunnat riitelee noin paljon, mutta mun riitelyherkkyys on yks niistä lukuisista syistä miks en halua seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Nainen pärjää miestä paremmin sinkkuna tasan siihen asti kunnes jokin menee rikki.
Syksyllä tulee erostani 30 vuotta. Oikein hyvin olen pärjännyt.
Tuo "tuore yhdysvaltalaistutkimus", johon IS viittaa, sisälsi vain yli 65-vuotiaita henkilöitä. Nämä ihmiset ovat varttuneet vanhoillisemmassa yhteiskunnassa, joten kyseiset miehet eivät ole tottuneet hoitamaan kotia ja sosiaalisia suhteitaan nykymiesten malliin. Voi olla papoille hankalaa, kun osaa vain "miesten töitä", ja yksin on pärjättävä.
http://www.pewsocialtrends.org/2016/02/18/smaller-share-of-women-ages-6…;
Vierailija kirjoitti:
Tuo "tuore yhdysvaltalaistutkimus", johon IS viittaa, sisälsi vain yli 65-vuotiaita henkilöitä. Nämä ihmiset ovat varttuneet vanhoillisemmassa yhteiskunnassa, joten kyseiset miehet eivät ole tottuneet hoitamaan kotia ja sosiaalisia suhteitaan nykymiesten malliin. Voi olla papoille hankalaa, kun osaa vain "miesten töitä", ja yksin on pärjättävä.
eikä ole oppineet pelaamaan pleikkaa eikä lukemaan vauvapalstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap muuten keksi tuon läheisyyden ja seksin, kun siitä ei tuossa iltasanomien jutussa puhuttu kyllä yhtään mitään?
Näkeehän sen jokainen, naiset puhuvat miehistä paljon negatiivisempaan sävyyn kuin miehet naisista keskimäärin. Ei naiset välitä seksistä samalla tavalla kuin miehet, siihen suhtaudutaan lähinnä välinpitämättömästi ikään kuin kyseessä olisi vaikka roskien vieminen ulos.
No eikö se syy nyt selvinnyt tuosta jutusta. Naiselle jää vähemmän aikaa itselleen parisuhteessa, kun taas miehelle jää enemmän. Seksistä ei edelleenkään puhuttu mitään. Jos nainen on tyytymätön kotitöiden jakautumiseen, miten ihmeessä sinä voit siitä vetää johtopäätöksen, että naiset eivät välitä seksistä?
Toki naiset välittävät seksistä jollakin tasolla mutta väitän että suurin osa naisista pärjäisi mainiosti ilmankin. Ajattelen asiaa niin että naisilla on eräänlainen on/off- kytkin elimistössä, nainen voi säädellä seksuaalista halukkuutta miten itse haluaa.
Se off-kytkin on hormonaalinen ehkäisy. Kytkin meni off-asentoon, kun otin hormonikierukan ja palautui on-asentoon, kun vuosia myöhemmin poistatin sen. Sanoinkin, että siihen sen hyvä ehkäisyteho perustuu, kun ei tee mieli yhtään. Mutta miehethän ei tuota ymmärrä.
En minä kyllä hyvin pärjää yksin sinkkunaisena :(
Seksuaalista tyydytystä en saa ilman miestä. Haluaisin rakastaa ihanaa miestä, olla tukena ja apuna ja kumppanina.
Kaipaan miestä joka hetki. Itken iltaisin kun olen niin pahassa seksin puutteessa. Ei mulla ole syytä elää ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kaipaavat hoivaa.
Näin on.
Miksiköhän useat naiset hoitavat kaikkia muita paitsi miehiä? Vauvoja, eläimiä, kasveja...
😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002513202.html
..meni kyllä toisinpäin..
tässä syy, miksi mieslassukoiden ja naisvihaajien kommentit voi sivuttaa heti. vääristellään tutkimustuloksia oman agendan ajamisee ja naisvihamielisiin kommentteihin vaan lisätään epämääräinen "tutkimusten mukaan"..
kyllä se niin oli, että avioliitto parantaa nostaa miehen elinikää eikä laske. miehet tarvitsevat jonkun äidin huolehtimaan ja potkimaan perseelle avioliitto sitten laskee naisen elinikää, kun pitää orjana toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä ole oppineet pelaamaan pleikkaa eikä lukemaan vauvapalstaa.
Nämäkin taidot takuulla lisäisivät pappojen viihtyvyyttä ja vähentäisivät naisenkaipuuta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen jokainen, naiset puhuvat miehistä paljon negatiivisempaan sävyyn kuin miehet naisista keskimäärin. Ei naiset välitä seksistä samalla tavalla kuin miehet, siihen suhtaudutaan lähinnä välinpitämättömästi ikään kuin kyseessä olisi vaikka roskien vieminen ulos.
No eikö se syy nyt selvinnyt tuosta jutusta. Naiselle jää vähemmän aikaa itselleen parisuhteessa, kun taas miehelle jää enemmän. Seksistä ei edelleenkään puhuttu mitään. Jos nainen on tyytymätön kotitöiden jakautumiseen, miten ihmeessä sinä voit siitä vetää johtopäätöksen, että naiset eivät välitä seksistä?
Toki naiset välittävät seksistä jollakin tasolla mutta väitän että suurin osa naisista pärjäisi mainiosti ilmankin. Ajattelen asiaa niin että naisilla on eräänlainen on/off- kytkin elimistössä, nainen voi säädellä seksuaalista halukkuutta miten itse haluaa.
Se off-kytkin on hormonaalinen ehkäisy. Kytkin meni off-asentoon, kun otin hormonikierukan ja palautui on-asentoon, kun vuosia myöhemmin poistatin sen. Sanoinkin, että siihen sen hyvä ehkäisyteho perustuu, kun ei tee mieli yhtään. Mutta miehethän ei tuota ymmärrä.
Ei selitä kaikkea, naisilla haluttomuus on lähes normi ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selitä kaikkea, naisilla haluttomuus on lähes normi ja piste.[/quote
niin tai sit et osaa panna niin että nainenkin saa siitä seksistä jotain. piste.
Ainahan näitä tutkimuksia on, tässä pari lisää:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000000944873.html
Huomioikaa erityisesti tämä miesten osalta:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000000237818.html
Lisäksi koskaan en näe näissä tutkimuksissa ns sosiekonomisesti vakioituja vertailuja mitä tulee terveyteen, sillä on vähän yksioikoista heittää "naimisissa olevat miehet ovat terveempiä kuin naimattomat" - no eihän juopporetku edes "pääse" naimisiin kun kukaan nainen ei sellaista viitsi katsella. Verrattaisiin esim korkekoulutettujen miesten terveydentilaa, naimisissa vs sinkut niin voipi olla ettei niitä eroja enää tilastollisesti ole (minkä jo empiirinen havaintoni ex-kollegoiden suhteen vahvisti: sinkut nelikymppiset äijät olivat suorastaan terveempiä ja paremmassa kunnossa kuin me avioliitossa nössyköityneet isimassuiset...)