Mitä teen. Sain naapurin kirjeen?
Sain kirjeen puolisolta käteen ja aukaisin ja oli lasku ja hämmästelin summaa? Sitten vasta huomasin että olikin naapurin postia.
Hätäännyin ja taitoin laskun neljään osaan ja ruttasin, "poissa silmistä poissa mielestä". Nyt sitten mielessä on laskun summa ja siitä tiedän millainen netti naapurilla on.
Eipä tässä muuta mahdollisuutta taida olla kuin laittaa kirje takkaan kun sytytän valkean. Parempi olla hiljaa kun kerran rikoin kirjesalaisuutta vahingossa.Saan vielä tuomion jos alan kiikuttamaan naapurille avattua kirjettä.
Että tiedätte mihin laskut voi kadota.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kolhaisin vahingossa naapurin autoa omallani. Jotta en jäisi kiinni vahingostani, niin käynnistin naapurin auton piuhoista aja ajoin sen mereen. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Meidän Jere tökkäsi naapurinpoikaa kepillä ohimoon. Laitettiin poika meidän kellariin, ettei tule vaikeuksia ja siellä se nyt on kolmatta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/3-6443467
Syylllistyt rikokseen jos et palauta kirjettä postille. Rikot viestintäsalaisuutta.
Eikös tämän voi jo vinkata nettipoliisille sitten? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kolhaisin vahingossa naapurin autoa omallani. Jotta en jäisi kiinni vahingostani, niin käynnistin naapurin auton piuhoista aja ajoin sen mereen. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Meidän Jere tökkäsi naapurinpoikaa kepillä ohimoon. Laitettiin poika meidän kellariin, ettei tule vaikeuksia ja siellä se nyt on kolmatta vuotta.
Hyvin toimittu. Ei varmaan kannata morjestella naapuria, ettei vaan joudu juttusille, saattaisi lipsahtaa jotain. Kai kuitenkin olet ottanut Jereltä kepit pois, ettei töki ketään muuta?
Postilla pitäisi olla palautusautomatiikka jossa väärin jaetun kirjeen voisi palauttaa ja palauttajan kustannukset korvattaisiin. Kirjeestä vaikka 10 euroa ja paketeista enemmän.
Jos palauttaisin kirjeen oikeaan osoitteeseen niin minulle, joka olen täysin syytön koko tapahtumaan lankeaisi kustannukset muiden tekemästä vahingosta. Ei voi olla lain mukaista ja siksi posti toimii väärin kun/jos tämmöistä palautuspalkkiota eivät ole järjestäneet.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimittu. Ei varmaan kannata morjestella naapuria, ettei vaan joudu juttusille, saattaisi lipsahtaa jotain. Kai kuitenkin olet ottanut Jereltä kepit pois, ettei töki ketään muuta?
Myös Jere on kellarissa. Eikä niillä ole keppejä. Ajateltiin, että on uskottavampaa, että katosivat yhdessä koulumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Postilla pitäisi olla palautusautomatiikka jossa väärin jaetun kirjeen voisi palauttaa ja palauttajan kustannukset korvattaisiin. Kirjeestä vaikka 10 euroa ja paketeista enemmän.
Jos palauttaisin kirjeen oikeaan osoitteeseen niin minulle, joka olen täysin syytön koko tapahtumaan lankeaisi kustannukset muiden tekemästä vahingosta. Ei voi olla lain mukaista ja siksi posti toimii väärin kun/jos tämmöistä palautuspalkkiota eivät ole järjestäneet.
ap.
Sun täytyy olla provo. Siitä että otat peri askelta ja viet sen kirjeen laatikkoon, ei aiheudu yhtään menetystä. Korkeintaan kalori kuluu, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Jere on kellarissa. Eikä niillä ole keppejä. Ajateltiin, että on uskottavampaa, että katosivat yhdessä koulumatkalla.
Kurkkaa nyt sinne kumminkin vuosittain ainakin.
Tee niin että oiot hiukan tuota kirjettä ja laskua ja pudotat jossain johonkin postin keltaiseen laatikkoon. Tehkööt postin henkilökunta sitten mitä haluaa.
Kaiva se rutattu lasku esiin, laita takaisin kuoreensa, teippaa kiinni, kirjoita päälle "Toimitettu väärään osoitteeseen, vahingossa avattu" ja vie kauppa/työ/kylä/lenkkireissulla postin keltaiseen laatikkoon mikäli se on niin vaikeaa viedä naapurin omaan laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli lasku joten ei niin salattava juttu, teet enemmän väärin jos et toimita hänelle.
Onko joku lakipykälä että minun kuuluisi palauttaa tuo posti?
Saanko periä palauttamisesta aiheutuvat kustannukset?
ap.
Mitä kustannuksia sulle siitä tulee?
Minä olen nykyisin niin kusipää, että naapurien postit menee suoraan roskikseen. Postin toiminta ei parane koskaan jos kaikki kiltisti korjailevat virheitä, joita sattuu nykyisin aivan liian paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nykyisin niin kusipää, että naapurien postit menee suoraan roskikseen. Postin toiminta ei parane koskaan jos kaikki kiltisti korjailevat virheitä, joita sattuu nykyisin aivan liian paljon.
Eihän se ole korjailua, jos palauttaa sen postin laatikkoon, mistä posti joko jakaa uudelleen ja toivottavasti oikein tai palauttaa lähettäjälle.
Mulle tuli alakerran naapurin joulukortit. Heitin menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Sun täytyy olla provo. Siitä että otat peri askelta ja viet sen kirjeen laatikkoon, ei aiheudu yhtään menetystä. Korkeintaan kalori kuluu, jos sitäkään.
Puoliso kerran vei kirjettä ko. kiinteistöön ja rimpautti ovikelloa ja kysyi että asuuko täällä sen nimistä henkilöä ja isäntä hänelle huutamaan, että mitä se sinulle kuuluu, ja puoliso oli viemässä väärin jaettua postia jossa oli tuntemattoman avopuolison nimi joka sitten tosiaankin asui kiinteistössä.
Eli heille ei uskalla väärin jaettua postia viedä. Usuttavat vielä koiran perään.
ap.
Mikset pudottanu sitä vaan naapurin postiluukusta? Mun naapurikin oli joskus avannu mun vakuutusyhtiöltä tulleen laskun, kirjoittanut kuoreen, että avannut vahingossa (tää oli silloin vielä paperilaskuaikana). No problem.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli lasku joten ei niin salattava juttu, teet enemmän väärin jos et toimita hänelle.
Onko joku lakipykälä että minun kuuluisi palauttaa tuo posti?
Saanko periä palauttamisesta aiheutuvat kustannukset?
ap.
Mitä kustannuksia sulle siitä tulee?
Ei mitään jos seuraavalla kauppareissulla tungen repimällä aukaisemani laskun kirjeineen keltaiseen laatikkoon. Ei teippauksia.Ei selityksiä.
ap.
Ei huolta! Operaattorit lähettävät viikon sisään muistutuksen ennen varsinaista karhukirjettä, joten naapurisikin selviää ilman ylimääräistä maksua :)
Minulle on käynyt niin, että avasin postilaatikkooni tulleen naapurille kuuluvan kirjeen, kun en huomannut katsoa osoitetietoja.
Kirjoitin pahoitteluviestin ja pudotin kirjeen viesteineen naapurin postilaatikkoon.
Maksa se lasku. Näin korjaat sen minkä teit.
http://yle.fi/uutiset/3-6443467
Syylllistyt rikokseen jos et palauta kirjettä postille. Rikot viestintäsalaisuutta.