Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa

Vierailija
11.01.2017 |

Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.

Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.

Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta

Kommentit (303)

Vierailija
101/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vilassa vain jos näen siellä muutakin porukkaa. Yksin aivan no-no koska en jaksa sitä myyjien käytöstä. Normaalikaupassa myyjä kysyy "tarvitsetko apua?" ja tästä pääsee sanomalla että katselen vain. Vilassa kysellään päivän kuulumiset, onko pikkujouluja tulossa, joko näit tuon mekon tuolla ikkunassa jne. Järkyttävää tällaiselle introvertille.

Oulun Vilass on ollut käymistäni Viloista kaikkein inhimisillisin ostokokemus.

Vierailija
102/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen missä hyökätään ihan heti kimppuun on Cubus. Tyttöni tykkää niiden alusvaatteista ja trikoovaatteista (topit, yöasut, collegepuvut) ja sen takia siellä tulee toisinaan käytyä, mutta etukäteen jo ahdistaa se "moikkamoi! =D, etsitkö jotain tai mitä etsit?" Ja sitten alkaa hössötys ja käydään varastossa hakemassa uusia kokoja tai samantapainen tuote kun mitä katselen ja kuinka sekin olisi ihan kiva ja on niiiin suosittu.

Ensinnäkin, en halua itselleni ostaa sellaista mikä on jokatoisen päällä. Toisekseen kysyn kyllä apua jos sitä tarvitsen.

Eri asia olisi moikata asiakasta ja toivottaa tervetulleeksi. Ilmoittaa, että katsele vaan rauhassa, mutta jos tulee kysyttävää tai tarvitset apua niin tule ihmeessä heti sanomaan, olemme täällä sitä varten, että voimme olla avuksi tmv.

Täällä paikallisessa Cubuksessa ei todellakaan ole tuollaista ja toivottavasti ei tule koskaan olemaankaan, muuten loppuu mun käynnit siihen! Toki liikkeeseen mennessä Cubuksessa kysytään tarvitseeko apua mutta oon aina vastannut ihan vaan katselevani. Silloin myyjä on vastannut että katsele ihan rauhassa ja jos tulee kysyttävää tai sovittaessa haluaa kokeilla toista kokoa, niin vinkkaa hänelle. Mun mielestä tuo on hyvä tapa ja toivottavasti jatkossa pysyy sellaisena.

Mulla on huonoja kokemuksia paikallisesta Kicksin myymälästä, siellä tuputetaan ihan jatkuvasti :/ Kun yhdestä myyjästä pääsee eroon, toinen hyökkää heti kimppuun. Kun toisesta päässyt eroon, kolmas hyökkää kimppuun jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku linkata tämän keskustelun Vilan palautemeiliin?

Vierailija
104/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuosta järjettömästä tyrkytyksestä johtuen olen myöskin kiertänyt Vilan liikkeet kaukaa, jokaisessa käymässäni aivan sama meininki. Jos Pohjanmaalla asuu, niin Keskisellä on ihan ok Vilan osasto ja TAATUSTI saa rauhan sovitella ja katsella vaatteita, samoin Aukialta löytyy Vilan vaatteita. Netistä olen myöskin tilaillut, mutta Vilan liikkeisiin en kyllä helposti jalallanikaan enää astu, koska tykkään että saan rauhassa katsella ja sovitella, neuvoa kysyn jos tarvitsen. Vilan johtoporras hoi, tarttisko tehdä jotain? Helpottaisi asiakkaan sekä myyjän asema ja jopa myyntikin saattaisi nousta?

Vierailija
105/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyjinä lähinnä nauran ujoille asiakkaille jotka "eivät huomaa" kun sanon moi, yrittävät ignorata ja parhaillaan vielä selvästi etsivät jotain! Usein kuulen kun puhuvat keskenään että tässä se tuote oli viimeks ja kun kysyn mitä etsivät niin vastaus on "öööö ei mitään" :DD se palvelukin maksaa ja on jo hinnoissa niin kannattaa opetella ottamaan siitä kaikki irti.

Mitä se sinulle kuuluu, hyvä myyjä? Itse välttelen myyjiin kontaktin ottoa koska rupeavat helposti päällepäsmäröimään ja tarjoamaan aivan muuta kuin mitä tulin hakemaan eivätkä jätä enää rauhaan. Eli vaikka juttelisinkin tuotteen sijainnista ystäväni kanssa, niin saatankin päättää mennä sittenkin ostamaan toisesta liikkeestä korvaavan koska olen katsonut varavaihtoehdon valmiiksi. 

Vierailija
106/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten sitä on jo oppinut pitämään ristinmerkkiä näkyvillä, että se saatanan myyjä antaa olla rauhassa. Jos tarvitsen myymälässä apua, pyydän sitä.

Tämä!! Mä otankin tästälähin ristin mukaan ja näytän sitä tyrkkymyyjille ja mumisen pahaenteisesti.

Vierailija
107/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ylipainoiselle 160 senttiselle vaan alettiin tyrkyttämään kotelomekkoa vaikka oltiin hakemassa tyttärelle kevätjuhlamekkoa:) Koskaan en tule kotelomekkoa laittamaan päälleni.

Kerran tyrkytettiin sukkahousuja sanoin, että en käytä. Myyjä siihen, että etkö hameenkaan kanssa, sanoin että en käytä hametta. Siihen ei keksinyt enää mitään:)

Vierailija
108/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti että mä vihaan tota lisämyynti-ilmiötä! En ole IKINÄ ostanut mitään, mitä myyjä tuputtaa liikkeessä tai.kassalla, sillä kyllä mä nyt itse tiedän mitä tarvitsen ja mitä tulin hakemaan. Just ton myyjien tuputtamisen ja ahdistelun takia vihaan käydä kaupoissa. Eilen kävin ostamassa suomalaisesta YHDEN VIHKON ja mulle aletaan myydä jotain romaaneja siinä kassalla. Kun ne ei kelvannu niin "sitten sä tarviir varmaan kynän kun ostat vihkon". Ärsyttävää!

Olin joskus muutaman viikon suomalaisessa kassalla. Meitä opastettiin tuputtamaan kaikkea mikä irti lähti. Pahimpia hetkiä oli ne kun myymäläpäällikkö huohotti niskassa seuraamassa kuinka tuputus edistyy ja asiakkaan poistuttua moitti kun esim. kynää ostamaan tullut ei kelpuuttanut paperia, vihkoa, muistitikkua, kirjanmerkkiä, klemmareita. Asiakas vielä sanoi moneen kertaan että haluaa vain sen kynän ja hädissään ojenteli rahoja tiskin yli. Mutta tuputusrituaali tuli hoitaa jokaisen kohdalla, jos teki mieli lipsua, myymäläpäällikkö vaivihkaa nykäisi hihasta ja nyökkäsi vielä tuputtamattomien tuotteiden suuntaan. Lopetin hommat suosiolla. Ennemmin kuolen vaikka nälkään kuin "myyn" ihmisarvoni jonkun lafkan voittojen takia.

Suomalaisessa ollaan kyllä kieltämättä menty ihan seuraavalle tasolle tuon tuputtamisen kanssa jo vuosia sitten. Kun lukioiässä kävin ostamassa tuolta kirjoja niin kassatäti alkoi innoissaan mättämään tiskille tarjouksessa olevia muistitikkuja, keski-ikäisten suosimia kirjoja ja vaikka mitä. Aivan varmasti näki naamasta ja ostoksista että olen lukiolainen ja lukiolaisilla harvemmin on kiinnostusta tai rahaa ostaa moisia. 

Vierailija
109/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju ois kyllä hyvää luettavaa Vilan johdolle.

Vierailija
110/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut tämän ongelman shoppailemalla isot kuulokkeet korvilla. :D harva myyjä alkaa moikkausta enempää juttelemaan. Aina mulla ei edes soi musiikki oikeasti.

Toinen hyvä on lippis. Ei vaan muka huomaa sitä myyjää sieltä lipan alta.

Joo, olen epäsosiaalinen. :)

Vierailija
111/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAITOIN LINKIN KETJUUN NIIDEN PALAUTE SÄHKÖPOSTIIN :D

Vierailija
112/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten sitä on jo oppinut pitämään ristinmerkkiä näkyvillä, että se saatanan myyjä antaa olla rauhassa. Jos tarvitsen myymälässä apua, pyydän sitä.

Tämä!! Mä otankin tästälähin ristin mukaan ja näytän sitä tyrkkymyyjille ja mumisen pahaenteisesti.

Tää on kyl oikeesti ihan hyvä tekniikka! Jos tekeytyy skitsofreenikoksi tai muuksi hulluksi niin saa yleensä olla rauhassa myyjiltä. Surkeeta vaan, että toi on ainoa tapa pystyä asioimaan Vilassa kiitos Vilan idiootin johtoportaan. En oo tosin varma onko ne Vilan rätit ihan ton arvosia...

Vierailija
113/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Halpisvaatemerkki. Niillä on omia myymälöitä.

Halpisvaate? Mielestäni normaalihintaisia, H&M ja Gina ovat niitä oikeita "halpismyymälöitä".

No, minä olenkin opiskelija. Mutta ihan mielenkiinnosta, jos Vilan vaatteet kerran ovat halpoja, niin mitkä liikkeet sitten mielestänne  myyvät normaalihinnoin?

Samaa pohdin. Varmaan Stockmann? Sieltä minulla ei ole varaa ostaa edes hanskoja.

Onhan Vilassakin kalliimpaa vaatetta. Alkutalvesta katselin talvitakkeja niin moni oli yli satasta. Stockalta oon tehnyt joskus hyviä ja edullisia löytöjä.

No satasella ei kovin kaksista talvitakkia saakaan.

totta, mutta on se enemmän kuin halpiskaupan parikympin rytky

Vierailija
114/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä toimiminen on taito, eikä sitä osaakaan ihan kuka vaan vaikka näin ajatellaankin.

Nämä tuputtavat, liian pieniin vaatteisiin asiakkaita ahtaavat ahdistelijamyyjät ovat tästä loistava esimerkki. Kun ei ole taitoa, ei sosiaalista pelisilmää eikä rohkeutta edes ehdottaa isompaa kokoa sovitetusta vaatteesta, niin lopputuloksena on karkuun juokseva asiakas.

Vierailija
115/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raskaana ja kävin vero modassa (jossa ainakin tässä ko. putiikissa myös on ahdistelevat myyjät) nii sain olla todella rauhassa 😃

Varmaan ajattelivat, ettei tuolle tankille mene mitään päälle niin ei maksa vaivaa 😁

Eli tyynyä paidan alle ja kokeilemaan! 😉

Vierailija
116/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vilassa pyörähtämässä ja löysin tosi kivan takin. Sovitin sitä sovituskopissa ja myyjä tuli huutelemaan että saanko nähdä miltä näyttää ja että voin tuoda muutakin tai eri koon. No tulin kopista takki päällä ja myyjä kehui maasta taivaisiin kuinka ihana takki ja sopii tosi hyvin. Päätin ostaa takin ja menin kassalle. Myyjä tuputti siinä kassalla että tarvitko uutta huivia, tässä olisi tosi kiva. Sanoin ettei ole tarvetta. No, hän sitten otti takin ja asetteli huivin siihen takin päälle ja sanoi että eikö ole hieno. Sanoin taas että en tarvitse uutta huivia. Sitten hän lähti kassan takaa ja jatkoi samaa eri huiveilla. Sitten rupesi jo ärsyttämään kun nätisti olin monta kertaa sanonut etten tarvi niin ärähdin että tuutko myymän nyt tän takin vaan vai ostanko muualta. Tuli hölmistyneenä kassalle ja näytti oikeesti siltä ettei ymmärtänyt miksi suutahdin. Luuliko että asiakkaat tykkää tollaisesta tuputuksesta. En oo paljoo vilassa käynyt enää.

Vierailija
117/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti että mä vihaan tota lisämyynti-ilmiötä! En ole IKINÄ ostanut mitään, mitä myyjä tuputtaa liikkeessä tai.kassalla, sillä kyllä mä nyt itse tiedän mitä tarvitsen ja mitä tulin hakemaan. Just ton myyjien tuputtamisen ja ahdistelun takia vihaan käydä kaupoissa. Eilen kävin ostamassa suomalaisesta YHDEN VIHKON ja mulle aletaan myydä jotain romaaneja siinä kassalla. Kun ne ei kelvannu niin "sitten sä tarviir varmaan kynän kun ostat vihkon". Ärsyttävää!

Näytänköhän jotenkin köyhältä tms kun koskaan ei ole suomalaisessa mitään kassalla tuputettu 😃

Kun ostankin sieltä vain taidekamoja, joihin olisi helppo tyrkyttää lisämyyntiä :D

Vierailija
118/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli taannoin ihan myös vastaava todella pitkä ketju. Muistaakseni se myös linkitettiin sinne.

Vierailija
119/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoinen myyjä ei tyrkytä, vaan pitää olla pelisilmää ja kohdata jokainen asiakas persoonana. Tyrkyttäminen ja samat fraasit jokaiselle..ei vain toimi, se on niin läpinäkyvää.

Onneksi nykyisessä työpaikassani arvostetaan hyvää asiakaspalvelua.

T. Vilassa työskennellyt, en muista nyt mun numeroa

Vierailija
120/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bongaan Vilasta tai mistä vaan liikkeestä jonkun kivan vaatteen ja olen menossa sitä katsomaan, mutta jostain pomppaa myyjä hehkuttamaan kyseistä vaatetta että miten tuo paita tuossa on i-ha-na, niin se vaate jää kyllä rekkiin ja tilaan sen vaikka sitten netistä. En halua antaa myyjälle sitä luulemisen iloa, että ostaminen olisi ollut hänen ansiotaan.