Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa

Vierailija
11.01.2017 |

Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.

Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.

Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta

Kommentit (303)

Vierailija
81/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy Vilassa. Olen ostanut sieltä muutaman huonolaatuisen vaatteen ja on helppoa ohittaa se liike joka kerta. Monk sen sijaan on saanut minusta uuden asiakkaan. Ja Zarasta olen löytänyt pari tosi laadukasta ja pehmoista puuvillapaitaa.

Vierailija
82/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette vain sano noille myyjille että "kiitos mutta saanko katsoa rauhassa? Pyydän sitten apua jos haluan." ???

Kyllä me sanotaan. : )

Ne ei vaan usko sitä vaan kysyy uudelleen heti pari minuuttia sen jälkeen. Ja tulee joku vaate kädessä tyrkyttämään sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette vain sano noille myyjille että "kiitos mutta saanko katsoa rauhassa? Pyydän sitten apua jos haluan." ???

Ne ei vaan usko sitä vaan kysyy uudelleen heti pari minuuttia sen jälkeen. Ja tulee joku vaate kädessä tyrkyttämään sitä.

No silloin katsotaan myyjää tiukasti silmiin ja sanotaan että "sanoinko juuri että katson rauhassa, ole ystävällinen ja poistu".

Vierailija
84/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut sellainen kusipääasiakas näiden tyrkkymyyjien takia. Ihan sama, onko käsky tuputtaa tullut ylemmältä taholta vai ei, mutta kun mä lähden sen kaksi kertaa vuodessa shoppailemaan niin tahti  on melko tehokas ja tiedän ensisilmäykseltä, onko kaupassa jotain minulle. Raivostuttaa se myyjien puusilmäisyys ettei asiakkaita osata lukea. Jos sinne paukkaa paikalle selvästi omissa maailmoissa oleva kiireinen nainen jolla takinliepeet heiluu, niin millainen tampio ryhtyy vaanimaan rekin takana sitä asikasta alkaen haalimaan syliinsä just niitä kuteita, joita PITÄISI myydä ja sitten hyökkää naaman eteen kiekumaan: HEIIIII HUOMASITHAN ETTÄ MEILLÄ ON NEULETAKKI TARJOUKSESSA.

En etsi tarjouksia enkä osta hinnan vaan tarpeen perusteella.

En sen takia huomioi myyjää, koska tilanne on sama kuin Turkissa niiden sisäänheittäjien kanssa: Jos luot katsekontaktin, niin olet mennyttä.

Apteekkiinkin on jumankauta tullut näitä lisuketuputtajia: Ostan hiivalääkettä ja tekopirteä kassaneiti kiekaisee: Tarvitsetkos perusvoidetta se on nyt Uniikki-kortilla tarjouksessa!

Ehkä paras oli kun tilasin Amarillossa pelkän jälkkärin niin tarjoilija kysyi: OTATKO LISUKEPEKONIA?

Vierailija
85/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa supermyyjistä on robotteja. Eräs myyjä tervehti tekopirteästi kun tulin liikkeeseen sisään, käväisi takahuoneessa verhon takana ja viipyi 15 sekuntia, sitten tuli takaisin kassan taakse ja tervehdi uudelleen samalla tavalla, kuin olisin uusi asiakas.. spesiaaliolo kaikin puolin tuli. <3

Vierailija
86/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin katsotaan myyjää tiukasti silmiin ja sanotaan että "sanoinko juuri että katson rauhassa, ole ystävällinen ja poistu".

Joo noinhan sitä voisi tehdä mutta Vilan vaatteet ei ole sen väärttejä. Mä poistun siinä vaiheessa suosiolla.

Vierailija
87/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo noinhan sitä voisi tehdä mutta Vilan vaatteet ei ole sen väärttejä. Mä poistun siinä vaiheessa suosiolla.

Joo se on tietysti totta. Itsekin shoppailen mieluummin stockalla kuin jaksan uhrata sekuntiakaan vilan myyjien kouluttamiseen.

Vierailija
88/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyjinä lähinnä nauran ujoille asiakkaille jotka "eivät huomaa" kun sanon moi, yrittävät ignorata ja parhaillaan vielä selvästi etsivät jotain! Usein kuulen kun puhuvat keskenään että tässä se tuote oli viimeks ja kun kysyn mitä etsivät niin vastaus on "öööö ei mitään" :DD se palvelukin maksaa ja on jo hinnoissa niin kannattaa opetella ottamaan siitä kaikki irti.

Mä en ujouttani pidä turpaani kiinni tuputuskaupoissa vaan taito on kokemuksen kautta opittu. Shoppailurookiena sitä tuli tyhmänä vastattua myyjän tervehdykseen ja helvetti pääsi aina irti. Myyjä ähisi iholla työntämässä kaikkea tarpeetonta käsiin ja vaikka kieltäytyi tuotteista, ei myyjä korvaansa lotkauta.

Vanhemmiten sitä on jo oppinut pitämään ristinmerkkiä näkyvillä, että se saatanan myyjä antaa olla rauhassa. Jos tarvitsen myymälässä apua, pyydän sitä.

Vierailija
89/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän jälkeen myyjä itkee sitten esim. tällä palstalla kun asiakkaat on niin törkeitä.

Vierailija
90/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän jälkeen myyjä itkee sitten esim. tällä palstalla kun asiakkaat on niin törkeitä.

Ehkä tuleekin, mutta mitä väliä?

Vierailija
91/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vila kirjoitti:

Olin itse Vilassa töissä, mutta ahdistava paine myymisestä sai minut irtisanoutumaan muutama kk sitten. 

Myymisestä ei saa provikkaa, vaan myyminen on periaatteella "myy tarpeeksi, saat pitää työppaikasi". 

Ei kukaan myyjä omasta halusta tuputa kellekään vaatteita, vaan tuputtavat sen takia, että myyntiluvut kasvaisivat ja ei tarvitse pelätä, että tulee huonoa (ja todella suoraa) palautetta. 

Paikoitellen Vilassa oli tosi kiva olla töissä, mutta koko ajan paine siitä että pitää myydä vaan enemmän oli likaa. Oli toki asiakkaita, jotka tykkäsivät avusta ja tarvitsivat sitä (ostivat paljon) mutta jokaisen yksittäisen topin myyminen sai aikaan ahdistuksen, että nyt myyntiluvut laskee. 

Kun katsoo muita hallitsevia vaateketjuja, Vilaan tulee paljon myöhässä muodissa olevat vaatteet. Oisiko tässä yksi syy miksi vaatteet eivät myy ja myyjät pakotetaan tuputtamaan. 

Eli ensi kerran kun asiasta tekee mieli avautua, muista edes hetken verran, ettei kukaan siellä tuputa omasta tahdostaan. 

Vahtiko joku sitten siellä, että tuputit? Pitäähän myyjällä olla pelisilmää. Miten on myyjän etu, että tuputtamalla asiakas ei osta sitä yhtäkään vaatetta, vaan lähtee ärsyyntyneenä kävelemään (eikä ehkä enää koskaan palaa)?

Vierailija
92/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten sitä on jo oppinut pitämään ristinmerkkiä näkyvillä, että se saatanan myyjä antaa olla rauhassa. Jos tarvitsen myymälässä apua, pyydän sitä.

😂

Vierailija
93/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti että mä vihaan tota lisämyynti-ilmiötä! En ole IKINÄ ostanut mitään, mitä myyjä tuputtaa liikkeessä tai.kassalla, sillä kyllä mä nyt itse tiedän mitä tarvitsen ja mitä tulin hakemaan. Just ton myyjien tuputtamisen ja ahdistelun takia vihaan käydä kaupoissa. Eilen kävin ostamassa suomalaisesta YHDEN VIHKON ja mulle aletaan myydä jotain romaaneja siinä kassalla. Kun ne ei kelvannu niin "sitten sä tarviir varmaan kynän kun ostat vihkon". Ärsyttävää!

Vierailija
94/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vila kirjoitti:

Olin itse Vilassa töissä, mutta ahdistava paine myymisestä sai minut irtisanoutumaan muutama kk sitten. 

Myymisestä ei saa provikkaa, vaan myyminen on periaatteella "myy tarpeeksi, saat pitää työppaikasi". 

Ei kukaan myyjä omasta halusta tuputa kellekään vaatteita, vaan tuputtavat sen takia, että myyntiluvut kasvaisivat ja ei tarvitse pelätä, että tulee huonoa (ja todella suoraa) palautetta. 

Paikoitellen Vilassa oli tosi kiva olla töissä, mutta koko ajan paine siitä että pitää myydä vaan enemmän oli likaa. Oli toki asiakkaita, jotka tykkäsivät avusta ja tarvitsivat sitä (ostivat paljon) mutta jokaisen yksittäisen topin myyminen sai aikaan ahdistuksen, että nyt myyntiluvut laskee. 

Kun katsoo muita hallitsevia vaateketjuja, Vilaan tulee paljon myöhässä muodissa olevat vaatteet. Oisiko tässä yksi syy miksi vaatteet eivät myy ja myyjät pakotetaan tuputtamaan. 

Eli ensi kerran kun asiasta tekee mieli avautua, muista edes hetken verran, ettei kukaan siellä tuputa omasta tahdostaan. 

Vahtiko joku sitten siellä, että tuputit? Pitäähän myyjällä olla pelisilmää. Miten on myyjän etu, että tuputtamalla asiakas ei osta sitä yhtäkään vaatetta, vaan lähtee ärsyyntyneenä kävelemään (eikä ehkä enää koskaan palaa)?

Mun mielestä tässäkin ketjussa on ollut viestejä, joissa ollaan myötätuntoisia myyjää kohtaan ja kritisoidaan johdon vaatimusta tuputtamisesta.  Hauska huomata, että moni muukin kokee menon ahdistavana, enkä vain minä.

Olisin eilen mitä luultavammin ostanut sen paidan, jota yritin sovittaa. Se, että myyjä tyrkytti mulle muita vaatteita, vaikka olin kertonut, että haluan katsella itse valikoimaa, sai minut kävelemään pois kaupasta. Ei se paita kallis ollut, mutta myyjän toiminnan vuoksi, Vila menetti tämän ostoksen.

-ap

Vierailija
95/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt kolmeen vuoteen käynyt Vilassa, ja ei tarvi vissiin edelleenkään käydä jos se tuputtaminen ei ole muuttunut. Harmi.

Vaatteet toki kiinnostaisi mutta ei tuo tuputus. Netistä en jotenkin osaa itselle tilata kun olen niin "kummallisen" kokoinen.

Vierailija
96/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti että mä vihaan tota lisämyynti-ilmiötä! En ole IKINÄ ostanut mitään, mitä myyjä tuputtaa liikkeessä tai.kassalla, sillä kyllä mä nyt itse tiedän mitä tarvitsen ja mitä tulin hakemaan. Just ton myyjien tuputtamisen ja ahdistelun takia vihaan käydä kaupoissa. Eilen kävin ostamassa suomalaisesta YHDEN VIHKON ja mulle aletaan myydä jotain romaaneja siinä kassalla. Kun ne ei kelvannu niin "sitten sä tarviir varmaan kynän kun ostat vihkon". Ärsyttävää!

Olin joskus muutaman viikon suomalaisessa kassalla. Meitä opastettiin tuputtamaan kaikkea mikä irti lähti. Pahimpia hetkiä oli ne kun myymäläpäällikkö huohotti niskassa seuraamassa kuinka tuputus edistyy ja asiakkaan poistuttua moitti kun esim. kynää ostamaan tullut ei kelpuuttanut paperia, vihkoa, muistitikkua, kirjanmerkkiä, klemmareita. Asiakas vielä sanoi moneen kertaan että haluaa vain sen kynän ja hädissään ojenteli rahoja tiskin yli. Mutta tuputusrituaali tuli hoitaa jokaisen kohdalla, jos teki mieli lipsua, myymäläpäällikkö vaivihkaa nykäisi hihasta ja nyökkäsi vielä tuputtamattomien tuotteiden suuntaan. Lopetin hommat suosiolla. Ennemmin kuolen vaikka nälkään kuin "myyn" ihmisarvoni jonkun lafkan voittojen takia.

Vierailija
97/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Halpisvaatemerkki. Niillä on omia myymälöitä.

Halpisvaate? Mielestäni normaalihintaisia, H&M ja Gina ovat niitä oikeita "halpismyymälöitä".

No, minä olenkin opiskelija. Mutta ihan mielenkiinnosta, jos Vilan vaatteet kerran ovat halpoja, niin mitkä liikkeet sitten mielestänne  myyvät normaalihinnoin?

Vierailija
98/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Halpisvaate? Mielestäni normaalihintaisia, H&M ja Gina ovat niitä oikeita "halpismyymälöitä".

No, minä olenkin opiskelija. Mutta ihan mielenkiinnosta, jos Vilan vaatteet kerran ovat halpoja, niin mitkä liikkeet sitten mielestänne  myyvät normaalihinnoin?

Samaa pohdin. Varmaan Stockmann? Sieltä minulla ei ole varaa ostaa edes hanskoja.

Vierailija
99/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Samaa pohdin. Varmaan Stockmann? Sieltä minulla ei ole varaa ostaa edes hanskoja.

Onhan Vilassakin kalliimpaa vaatetta. Alkutalvesta katselin talvitakkeja niin moni oli yli satasta. Stockalta oon tehnyt joskus hyviä ja edullisia löytöjä.

Vierailija
100/303 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on vila?

Onhan Vilassakin kalliimpaa vaatetta. Alkutalvesta katselin talvitakkeja niin moni oli yli satasta. Stockalta oon tehnyt joskus hyviä ja edullisia löytöjä.

No satasella ei kovin kaksista talvitakkia saakaan.