Onko paistinpannu huono lahja?
Voi rähmä. Ostin siskolleni lahjaksi paistinpannun. Hän on ollut pitkään pienituloinen ja ei missään nimessä uusi helposti esimerkiksi kodin tavaroita, kaikki on pakko käyttää ihan loppuun kun ei ole varaa. Tein hänen luonaan ruokaa syksyllä muutaman kerran, ja huomasin että hänen molemmat paistinpannunsa ovat aivan naarmuuntuneet ja ruoka tarttuu kiinni. Ajattelin että olisi hyvä ja käytännöllinen lahja. No eräästä paikasta sitten luin, että paistinpannu on huonoin lahja ikinä (niin kuin kaikki käytännölliset keittiövälineet, kodinkoneet jne). Ainoastaan siinä tapauksessa saa vissiin ostaa paistinpannun, että saaja on tyyliin ammattikokki ja ostaa hänelle jonkun superlaadukkaan vähintään 300 euroa maksavan pannun. No onko nyt näin, loukkaanko antamalla paistinpannun? Jossain suositeltiin jopa eroa, jos saa omalta puolisoltaan paistinpannun lahjaksi.
Kommentit (24)
Jos on hyvä paistinpannu niin itsekin mielellään ottaisin lahjaksi. Ei yhtään huono lahjaidea.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvä paistinpannu niin itsekin mielellään ottaisin lahjaksi. Ei yhtään huono lahjaidea.
Mikä sitten on hyvä/huono? Ihan perus pannun ostin prismasta, ei halvin mutta ei kalleinkaan. Sellainen mitä itsekin käyttäisin.
Minä olen saanut lahjaksi laadukkaan wok-pannun. Oli erinomaisen ilahduttava lahja, ja käytössä vieläkin.
Tarpeeseenhan tuo tulee, joten erinomainen lahjaidea.
Et ole siskosi kanssa romanttisessa suhteessa, joten paistinpannu on hyvä lahja.
Kelpaisi oikein hyvin itselle lahjaksi. Sinähän tosin hänet tunnet eikä me palstalaiset :)
Mielummin käytännöllinen lahja kuin jotain turhaa nurkissa pyörivää rojua. Naarmuiset tefloniset paistinpannut eivät ole terveydellekään hyväksi.
Ei kai se huono lahja ole kuin siinä tapauksessa että saat sen puolisolta joka pitää sua nyrkin ja hellan välissä. Puolisolta haluaa mieluummin jotain henkilökohtaista tai kahdenvälistä kuin arjen tarvikkeita perheen huoltamiseen.
Äiti on jo kuollut, mutta keittiössäni on edelleen käytössä monta häneltä lahjaksi saamaani tarviketta.
Puoliso ja sisko ovat eri asia. Puolisolle ei missään nimessä mitään keittiöhärpäkettä tai kodinkonetta. Uusi paistinpannu siskolle kun tulee tarpeeseen on oikein hyvä lahja. :-D
Idea on siinä että puolisolta ei odoteta palveluksia ja kodin ylläpitoa (ei niin henkeen ja vereen että tarvikkeita ostettaisi lahjaksi). Ja ero on siinä, että sisko sitä pannua tarvitsee ja käyttää ja palvelee sillä ihan omaa talouttaan.
Hyvä lahja, ottaisin itsekin vastaan hyvin mielelläni.
Hyvä lahja! Rikkinäinen pannu on terveysriski.
En tunne siskoasi, joten vaikea sanoa, mutta minua tuossa lämmittäisi se, että olet oikeasti huomannut jotain elämästäni ja ajatellut lahjaa valitessasi helpottavasi elämääni.
Romanttisena lahjana tuo olisi huono, ellei nimenomaan saaja olisi pyytänyt sellaista.
Sellainen jota itsekin käyttäisit on hyvän tasoinen pannu.
Itse olen toivonut Paistinpannua lahjaksi.
Viimevuonna sain toivomani laadukkaan kokkiveitsen. Tykkään.
Mies 52v
Tilasin kattilan parikymppiselle pojallemme lahjaksi. Sellaista toivoi kun tarvitsi. Siihen mukaan vähän parempia ruokatarvikkeita, jotka säilyvät huoneenlämmössä.
Osta puisia tai muovisia lastoja vielä. Ehkä seuraava pannu ei sitten naarmuunnu niin nopeasti.
Siskolle voi ostaa kodinkoneita ja keittiötarvikkeita lahjaksi ja voi ostaa ihan perushyviä, ei tarvitse olla mitään luksusta.
Ihan tarpeellinen lahja!