Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa
Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.
Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.
Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, onko Vero Modassa samanlainen tuputuspakko? Sehän kuuluu samaan ketjuun Vilan kanssa
En ole kokenut Vero Modassa tyrkytystä, mutta myyjät kyllä tulevat aika henkilökohtaisesti tervehtimään ja esittelemään vaatteita. Kassallakin kommentoidaan ostoksia vähintään sanoin: "Tämmösen löysit". Ihan rauhassa saa katsella kuitenkin.
Tuohan kuulostaa ihan siedettävältä. Harmi, että aikuisemmassa liikkeessä ei olla samalla mallilla liikkeellä. Olisi mielenkiintoista, jos saataisiin myymäläpäällikkö tai vastaava selittämään järjenjuoksua
Heitimme eilen miehen vanhat risat farkut roskiin. Olin harmissani kun en saanut miestäni uudelleen sinne kauppaan josta farkut ostimme. Kehuin niitä usein koska olivat niin hyvin istuvat sexyt farkut. Mies sanoi, ettei suostu ikinä menemään sinne kauppaan sen myyjän tuputtamisen takia. Hän tyrkytti koko ajan yhtä lyhythihaista kauluspaitaa, vaikka mies sanoi ettei tykkää siitä. Kun paita maksoi jotain 19e niin sanoin, että otetaan se, ehkä sitä jossain tilanteessa voi käyttää. Koskaan ei päällensä laittanut. Vein sen sitten Munkkivuoren ostarin kierrätykseen tarkoitettuun keräyslaatikkoon. 😩
Mä oon varmaan jotenkin tylyn näköinen, nun saan kierrellä vilassakin ihan rauhassa. Yleensä myyjät moikkaavat ja sanovat ehkä, että sano jos tarvitset apua. Joskus on tullut sovituskopin taakse kysymään, oliko sopiva.
Tuon vielä jaksaa ja kerran tuli ostettua tosi hyvät farkut myyjän suosituksesta. En olisi edes vilkaissut niitä muuten.
Haha pahin oli kun kokeilinboyfriend mallisia farkkuja ja otin niistä liian pienen koon ja farkut oli kuin normaalit kireähköt farkut. Eikös myyjä tullut sitten siihen taakse ja sanonut että monet käyttää niitä tolleenkin että tosi hyvä idea! Mitäs siihen sitten olisi sanonut..
En koskaan mene Vilaan yksin, jos siellä ei ole paljon asiakkaita. Eli käyn harvoin. Säälittää ne myyjät, tiedän millaista on pakkomyydä japahinta on se, että molemmat kärsivät tilanteesta, mutta sitä on vain pakko jatkaa. Tekisi mieli sanoa, että ei sun tarvii mulle tyrkyttää, en osta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että myyjä esittelee mulle takkeja, jos kerron olevani etsimässä takkia, mutta en sitä, että mun nähtäväksi kannetaan mitä sattuu
Sen takia kantavat, mitä sattuu, kun ei ole silmää asiakkaalle. Eikä ole myymälässä tarjontaa. Muihin liikkeisiin ei suositella, koska kilpailija. Ollaan ihan kuutamolla, kun ei osasta suositella, mistä löytäisi oman tyylisen takin. Katsellaan seiniä ja järjestellään vaatteita, niin toimii ammattitaidoton myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla käyty Vilassa sen jälkeen, kun myyjä kisko tyttären päälle liian pienen boleron. Kehtas vielä hehkuttaa, miten hyvin istuu ja ryhtikin parani. Tytär oli kuukausi sitten synnyttänyt ja rinnat oli maidosta piukeena. Oli se näky ja tytär kysyi myyjältä: Oletko sä hemmetti sokee.
Anteeksi, että nauroin. Sulla on mahtavan kuuloinen tytär. Ihan oikeasti :)
Saa nauraa. Mekin naurettiin, kun tytär näytti silikonirinnoilla varustetulta linnunpelätiltä:)
Vielä kun Seinäjoella asuin, niin sen kaupungin vila, bikbok ja glitter ihan kamalia. Heti alkaa hirveä pommitus kun liikkeeseen pääsi! Minusta pelkkä "moi" riittäisi.
Tuo on kyllä harmi, mä kanssa yksi niistä, joka ei halua enää Vilaan mennä. Kummasti liikkeet pysyvät paikallaan, joten kaipa tuolla tavalla tulosta tehdään
Vero Modassa on kyllä vähän samaa, mutta ei ehkä ihan niin paha meininki kuin Vilassa. Ainakin isoissa Vero Modan liikkeissä saa asioida suht rauhassa. Kerran kyllä hämmennyin pahasti kun Vero Modan myyjä kyseli olenko vapaapäivää viettämässä kun kävin keskellä päivää siellä. Tuli outo olo, entä jos olisin vaikka työtön ja myyjä utelee tollasia? Muutenkaan en tykkää tosta jenkkien small talk -kulttuurin rantautumisesta Suomen kauppoihin. Ei kiinnosta keskustella myyjän kanssa miten päivä on mennyt eikä mun asiat kuulu hänelle.
Muutin pienemmälle paikkakunnalle, jossa ei ole paljoa vaateliikkeitä. Olin todella ilahtunut kun löysin paikallisesti liikkeestä pienen Vilan osaston, jolla ei tuputeta. Harvemmin sieltä olen mitään olen ostanut, kun ei varsinaista tarvetta ole ollut, mutta siellä asioi mielellään
Vierailija kirjoitti:
Kampin Vila on kaikista pahin
Iso omenan on paha myös. Ahdistava suorastaan. Joskus kurkkaan ovelta ja jos en näe myyjää, herkuttelen hetken vaatteita silmilläni ja käsilläni ja pakenen heti kun tekopirteä kiekuna alkaa. Urbaanin ihmisen selviytymistaistelu.
Kuulostaa pelottavan tutulta. Pari vuotta sitten Hgin Forumissa jotkut härdellipäivät ja yritin sovittaa paria vaatetta. Yritin. Sinä aikana ehkä 4-5 kertaa, puolen minuutin välein, myyjä kävi sovituskopin ulkopuolella kyselemässä onko täällä kaikki hyvin, miten menee, sopiiko vaate, tuonko toisia kokoja, miten täällä voidaan, blaablaablaa, mitäkukamissämilloin. Seuraavasta olisin jo räjähtänyt että jätä nyt jo helvetti rauhaan.
Mäkään en ole pitkään käynyt Vilassa ihan siksi, että mä yleensä haksahdan siihen tyrkyttämiseen ja kun olen käynyt, niin myyjä on löytänyt mulle kivoja vaatteita (esim. kun sovitin paitaa, hän löysi siihen sopivan farkkutakin ja mekkoa sovittaessa siihen sopivan vyön). On tullut sanomaan mielipiteensä ja auttanut kokojen kanssa. Olen kokenut sen toisaalta vähän kiusallisena, toisaalta hyvänä palveluna. Nyt en ole mennyt, koska menisi liikaa rahaa kun sortuisin ostamaan. Vilan ex-myyjältä olen kuullut, että myyjät tosiaan koulutetaan todella "huolehtimaan" asiakkaasta niin, että hän lähtisi tyytyväisenä täyden muovikassin kanssa. Parhaassa tapauksessa näin käykin.
Your face -liikkeen myyjä sai tehtyä saman tempun, toi paitaa, hametta ja muuta. Valitsin sitten niistä parhaat, useita vaatteita, ja kassalla myyjä sanoi, että "näillä pärjäät kevääseen asti". Silloin oli helmi- tai maaliskuu.
Your facen vaatteet muuten yleensä nyppyyntyy aika nopeasti.
Tästä tuli mieleen kun mun poikaystävä kävi ostamassa mulle Vilasta synttärilahjan. Käveltiin kerran Vilan ohi ja jäin katselemaan tiettyä neulepaitaa. Mies oli myöhemmin mennyt ostamaan sen ja lahjapaketissa oli paidan lisäksi alustoppi ja huivi. Mies selitti, että myyjä oli kertonut, että ne kyllä kuuluu ostaa paidan kaveriksi, ja että lahjansaaja varmasti ilahtuu Raukkaparka oli sitten ostanut vähän enemmän kuin aluksi suunnitteli
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ole pitkään käynyt Vilassa ihan siksi, että mä yleensä haksahdan siihen tyrkyttämiseen ja kun olen käynyt, niin myyjä on löytänyt mulle kivoja vaatteita (esim. kun sovitin paitaa, hän löysi siihen sopivan farkkutakin ja mekkoa sovittaessa siihen sopivan vyön). On tullut sanomaan mielipiteensä ja auttanut kokojen kanssa. Olen kokenut sen toisaalta vähän kiusallisena, toisaalta hyvänä palveluna. Nyt en ole mennyt, koska menisi liikaa rahaa kun sortuisin ostamaan. Vilan ex-myyjältä olen kuullut, että myyjät tosiaan koulutetaan todella "huolehtimaan" asiakkaasta niin, että hän lähtisi tyytyväisenä täyden muovikassin kanssa. Parhaassa tapauksessa näin käykin.
Your face -liikkeen myyjä sai tehtyä saman tempun, toi paitaa, hametta ja muuta. Valitsin sitten niistä parhaat, useita vaatteita, ja kassalla myyjä sanoi, että "näillä pärjäät kevääseen asti". Silloin oli helmi- tai maaliskuu.
Your facen vaatteet muuten yleensä nyppyyntyy aika nopeasti.
Your facen myyjä sai viime kesänä tuputettua mulle paidan, josta tuli koko kesän lemppari. Se oli kyllä ihan mun tyylinen, en vain ollut huomannut sitä itse. OT
Tuon takia hoidan ostokseni netissä. Raivostuttavaa kun ei saa vain rauhassa katsoa. Inhottavaa sovittaa vaikka kenkiä ja peilata kun siinä vieressä koko ajan joku kokttaa puhua ja tuijottaa.
Vilaan mennessä "puhun puhelimessa", eli puhun yksikseni luuri korvalla niin saa katsella rauhassa. :D Tosin jos löytää jotain ja haluaa sovittaa, niin sitten ne tietysti hyökkää kun tuo "puhelu" loppuu. Viimeksi Vilassa käydessäni puhuin kyllä ihan oikeasti puhelimeen enkä saanut silti rauhaa - selatessani housupinoa myyjä tuli viereen seisomaan ja odottamaan, että lopetan puhelun. Silloin kyllä lähin menemään, olisi kohteliasta edes odottaa kunnes asiakas on vapaana!
yrittäisköhä ne tyrkyttää mullekki jotai jos menisin kyseiseen myymälään? olen siis ylipainoinen nainen ja ei varmasti löydy jostai Vilasta ees sopivaa pontsoa mulle :D
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kun mun poikaystävä kävi ostamassa mulle Vilasta synttärilahjan. Käveltiin kerran Vilan ohi ja jäin katselemaan tiettyä neulepaitaa. Mies oli myöhemmin mennyt ostamaan sen ja lahjapaketissa oli paidan lisäksi alustoppi ja huivi. Mies selitti, että myyjä oli kertonut, että ne kyllä kuuluu ostaa paidan kaveriksi, ja että lahjansaaja varmasti ilahtuu Raukkaparka oli sitten ostanut vähän enemmän kuin aluksi suunnitteli
Sulla on kivan kuuloinen poikaystävä.
Hauska muuten kuulla, että ihmiset on kehittäneet oikein selviytymisstrategioita Vilan suhteen :D
En ole kokenut Vero Modassa tyrkytystä, mutta myyjät kyllä tulevat aika henkilökohtaisesti tervehtimään ja esittelemään vaatteita. Kassallakin kommentoidaan ostoksia vähintään sanoin: "Tämmösen löysit". Ihan rauhassa saa katsella kuitenkin.