Ilmoittaisitko, jos tilille tulisi liikaa palkkaa
Ilmoittaisitko, jos tilille tulisi liikaa palkkaa vai odottaisitko hiljaa, huomataanko asia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti huomataan, jos ei itse ilmoita?
Monellakin tavalla, riippuu yrityksestä, Usein toteutuneet tuntilistat tarkastetaan joko kuun, kauden tai vuoden lopussa. Jos ei numerot ynnää, jossain on vika.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä viimeistään huomaa, kun täsmäyttää palkkoja. Tai sitten palkanlaskija huomaa jo ennen kirjanpitäjää. Itse näen kaikki senttienkin suuruiset liikaa maksetut tai maksamatta jääneet palkat ja kulukorvaukset.
terveisin kirjanpitäjä
Kunnallisella työnantajalla jokaikinen lisäeuro karhuttaisiin takaisin varmasti, joten en usko, että edes tarvitsisi ilmoittaa mitään. Tietenkin jos summa olisi posketon ilmoittaisin heti, jotta se korjattaisiin enkä joudu isoon takaisinperintään myöhemmästä palkasta.
Itse olen osaaikanen joten jonkun 10€ jäisi vielä huomaamatta mutta jos tunnit ei täsmäisi niin varmaan heti ilmoitaisin.
Joku lisä voisi jäädä huomaamatta mutta jos olen tehnyt vaikka 60h ja palka tuleekin 62h niin heti näkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä viimeistään huomaa, kun täsmäyttää palkkoja. Tai sitten palkanlaskija huomaa jo ennen kirjanpitäjää. Itse näen kaikki senttienkin suuruiset liikaa maksetut tai maksamatta jääneet palkat ja kulukorvaukset.
terveisin kirjanpitäjä
Hienoa, jos on näin tarkkoja systeemeitä ja ihmisiä työssään. Mutta jos työvuorolistassa on vaikka 50 tuntia ja palkanlaskija laskee 55 tunnin mukaan, niin miten se palkkojen täsmäytyksessä näkyy? Ajattelisin, että kirjanpitäjän on vaikea päästä palkanlaskijan virheestä selville, ellei ole kyseessä tosi iso summa.
Jos tilille pamahtaisi tuhansia euroja liikaa, niin ilmoittaisin. Muutamasta satasesta en. Palkkani vaihtelee muutenkin joka kuukausi kulukorvausten, matkakorvausten, ylityölisien jne takia, että en varmasti parin sadan euron heittoa edes ihmettelisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilille pamahtaisi tuhansia euroja liikaa, niin ilmoittaisin. Muutamasta satasesta en. Palkkani vaihtelee muutenkin joka kuukausi kulukorvausten, matkakorvausten, ylityölisien jne takia, että en varmasti parin sadan euron heittoa edes ihmettelisi.
Kyllä ilmoittaisin, jos heittoa olisi vain "muutama satanenkin"
meritan asiakaspalvelussa naisvirkailijalle menee sormi suuhun koska sivulla sanotaan että palaamme parin kolme pankkipäivän aikana. pureskeleeko kynsiä asiakasprosessin edistämiseksi mikäli otetaan yhteyttä konserninhallintton, luurin päähän emme jää notkumaan.
luuleeko että asiakkaat ovat huvikseen kokeilemassa betaversioita? missä se on se 2 mrd euroina, joka systeemien ja prosessien uusimiseen piti laittaa? entäs sitten kun asiakkaat kaikkoavat?
bugihässäkkä laskee väärin, joten helmitaulu pankissa avuksi kirjoitti:
meritan asiakaspalvelussa naisvirkailijalle menee sormi suuhun koska sivulla sanotaan että palaamme parin kolme pankkipäivän aikana. pureskeleeko kynsiä asiakasprosessin edistämiseksi mikäli otetaan yhteyttä konserninhallintton, luurin päähän emme jää notkumaan.
luuleeko että asiakkaat ovat huvikseen kokeilemassa betaversioita? missä se on se 2 mrd euroina, joka systeemien ja prosessien uusimiseen piti laittaa? entäs sitten kun asiakkaat kaikkoavat?
En ymmärrä, miten tämä liittyy aloittajan kysymykseen.
Jos ei ilmoita, kyseessä on kavallus. Työntekijän velvollisuus on tarkistaa palkkalaskelma, joten siihen ei voi oikein vedota, ettei muka ole huomannut. Toki ihan pikkusummista puhuttaessa tämä on ymmärrettävää ja inhimillistäkin, mutta jos puhutaan satasista jopa tuhansista euroista, niin tietämättömyyteen ei auta vedota.
Aloin saada vajaan tonnin lisiä odottamatta. Olin kiitollinen enkä kysellyt. Syykin selvisi pari vuotta myöhemmin, kun lopettivat maksamisen ja joku muu oli käynyt kyselemässä.
Ilmoittaisin heti! Ne joutuu palauttamaan. Ikävää sitten jos esim. Seuraavassa kuussa ei tule kun pieni osa.. :)
Jos asian huomaa, niin kuka hitto edes miettisi, ettei ilmoittaisi? Kyllä nuo aina tapaa ilmi käydä jossain kohtaa ja siinähän ois selittelemistä, että oho, kappas, eeeeen oo huomannut...
Vierailija kirjoitti:
Aloin saada vajaan tonnin lisiä odottamatta. Olin kiitollinen enkä kysellyt. Syykin selvisi pari vuotta myöhemmin, kun lopettivat maksamisen ja joku muu oli käynyt kyselemässä.
Eikö muka peritty takaisin? Tulee aika iso potti maksettavaksi, jos parin vuoden ajan saa vajaan tonnin kuussa liikaa palkkaa! Näitähän voidaan periä pitkänkin ajan kuluttua takaisin.
En ole kirjanpitäjä, mutta eikös nämä tule jossain vuoden vaihteen tarkastuksissa, tilinpäätöksissä tai vastaavissa kuitenkin ilmi?
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjanpitäjä, mutta eikös nämä tule jossain vuoden vaihteen tarkastuksissa, tilinpäätöksissä tai vastaavissa kuitenkin ilmi?
Vaikea sanoa, en tiedä miten palkkoja täsmäytetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, en tiedä miten palkkoja täsmäytetään
No kyllä se viimeistään kyseisen kuukauden kirjanpidon laatimisessa tulee ilmi, kun kulukirjauksia ei saada täsmäämään maksettuun summaan. Ei se vaan mitenkään onnistu ettei ilmi tule, mikäli kirjanpito hoidetaan asianmukaisesti.
T. kirjanpitäjä
Liian paljon palkkaa tilille??? ainakin mun tilille on tullut aina liian vähän palkkaa.