Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoittaisitko, jos tilille tulisi liikaa palkkaa

Vierailija
11.01.2017 |

Ilmoittaisitko, jos tilille tulisi liikaa palkkaa vai odottaisitko hiljaa, huomataanko asia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan sama, se huomataan joka tapauksessa. Enempää ei tule saamaan rahaa kuin kuuluu saada. Viisainta on ilmoittaa, niin virhe voidaan mahdollisesti korjata heti, eikä niin että seuraavassa tilissä tulee vähemmän. Se aina sotkee taloutta, vaikka kuinka tietäisi, että nyt tuli etukäteen niitä ensi kuun rahoja. 

Vierailija
2/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todennäköisesti edes huomaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No henk. koht. en kyllä ottaisi sitä riskiä, etä joutuisin selittelemään, miksen ole mitään ilmoittanut. Sen verran arvostan työpaikkaani. Toki jos olisi jostain kympeistä kysymys, niin sellaista nyt ei ehkä oikeastikaan huomaisi, mutta isompi määrä, niin ilmoittaisin kyllä.

Vierailija
4/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin. Liikaa maksettu palkka kyllä huomataan varmasti jossain vaiheessa. Mieluummin olen rehellinen kuin pilaan maineeni jonkun pikkusumman takia.

Vierailija
5/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ne huomataan ja otetaan myöhemmissä tileissä pois. Itse en edes huomannut saaneeni liikaa palkkaa (lomarahoja ja epäsäännölliset provikkatulot) ja reilun puolen vuoden päästä tuli ilmoitus että ovat maksaneet liikaa ja ne vähennetään seuraavassa tilissä. Ottipa päähän ja opin kyllä laskemaan sen jälkeen jokaisen palkkani itse.

Vierailija
6/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin, oli kyseessä järjestelmävirhe. Liikaa palkkaa oli menneyt parillekymmenelle ihmiselle. Sain ylimääräistä 3 viikon palkan verran, joten kyllä huomasin.

Vierailija
7/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ilmoittaisin, tilintarkastuksessahan se viimeistään paljastuisi. (Oletan, että nyt puhutaan useiden satojen tai jopa tuhansien eurojen virheestä, kymppejä tai edes satasta-paria en itsekään luultavasti huomaisi kun en jaksa lukea tilinauhaa vaan luotan siihen, että päivärahat ja kulukorvaukset ovat oikein.)

Vierailija
8/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin heti kirjanpidon luo ja kysyisin että mikä juttu tää on. Varsinkin jos sitä on tullut selkeesti liikaa niin virhe on parempi korjata samantien (maksaa se ylimääräinen takaisin firman tilille ja korjata palkkakuitti) koska tuo tulee jossain vaiheessa ilmi ihan varmasti ja joudut maksaan takaisin. Niin tosissaan mielummin heti kuin se, että sit kun oot ihan P A joudut makseleen takaisinpäin.

Voihan olla joku ihan selkee selityskin ja syy tälle lisärahalle, bonuksia, päivärahoja, lomarahoja, onko verokorttisi muuttunut tms?

Vierailija
9/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanutkin, muutaman kerran käynyt. On peritty takaisin tottakai, kivempi itsellekin kun tietää koska peritään eikä niin että tilipäivänä huomaat että hups, nyt se puoli vuotta sitten saatu ylimääräinen tonni lähti.

Vierailija
10/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse epäilen, miten tuo tilintarkastuksessa ilmi tulee. Mutta rehellinen tietysti kannattaa olla ja ilmoittaa.

Vierailija
11/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ilmoittaisin ihan siitä riippumatta, huomataanko asia eli ei!

Vierailija
12/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin, koska en halua elää jännityksessä, tuleeko asia ilmi vai ei

Vierailija
13/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin

Vierailija
14/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli olla hiljaa, en uskalla jättää ilmoittamatta

Vierailija
15/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ilmoittaisin. Kerran sainkin firman maksaman bonuksen (n.250€) tililleni, vaikka se ei vielä minulle kuulunut, koska olin koeajalla. Oli kyllä ärsyttävää, koska tuo bonus määräytyi oman työtehoni mukaan eli teoriassa olin ne rahat tienannut. Palkkakonttori antoi vaihtoehdoksi maksaa heti takaisin tai sitten summan pidätys seuraavasta tilistä.

Vierailija
16/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanutkin, olin saanut vahingossa lisän jota ei olisi pitänyt saada. Sain pitää sen palkkiona rehellisyydestä. Ei toki ollut iso summa.

Vierailija
17/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huomataan kuitenkin. Tietokoneet pitävät siitä huolen. Eli ihan sama, ilmoittaako vai ei.

Vierailija
18/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä huomaamattakin, tarkistellaanko palkkoja juurikaan jälkeenpäin?

Vierailija
19/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. Kaipa sitä tulisi selvitettyä ihan mielenkiinnosta, että onko muutos pysyvä.

Sinänsä, jos tilillee tulee ylimääräisiä rahoja on ne syytä ilmoittaa. Ilmoittamatta jättäminen on rahojen kavaltamista, mutta voi toki koittaa onneaan ja odottaa, josko rahojen maksaja ja oikea saaja kumpikaan ei huomaa asiaa ja rikos ehtii vanhentua.

Vierailija
20/42 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoitin, oli kyseessä järjestelmävirhe. Liikaa palkkaa oli menneyt parillekymmenelle ihmiselle. Sain ylimääräistä 3 viikon palkan verran, joten kyllä huomasin.

Ilmoittaisi,tottakai.

Kerran kävi niin,kun olin vaihtanut pankkia ja uusi kortti tuli myöhemmin,siihen oli myös sopivaksi katsomani luottomäärä laitettu pankissa.Sain kortin ja katsoin tapahtumia nettipankista.Suu loksahti auki,kun huomasin tililuoton olevan: 9.999.999.999,99€ Viikon se summa oli näin.Pankki huomasi ja korjasi virheen oma-aloitteisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän