Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1381/2202 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää Mutta on parhaiman näkönen uusista pojista. Siinä on tarpeeksi miesmäisyyttä eikä ole vain söpö.

Vierailija
1382/2202 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauksia kirjoitti:

Mä luulen, että tästä Mikael-jutusta paljastuu jotain, joka sekottaa pakkaa kunnolla. Että Yousef on ollu kiusaaja tai jotain muuta negatiivista, joka aiheuttaa vielä draamaa. Eiks Evenin edellinen maniatempaus ollu ollu, et se yritti opetella koraanin kokonaan? Liittyyköhän se mitenkää tähän?

Mun epäilys on, että Even ja Mikael ovat olleet enemmän kuin kavereita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2202 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia kirjoitti:

Mä luulen, että tästä Mikael-jutusta paljastuu jotain, joka sekottaa pakkaa kunnolla. Että Yousef on ollu kiusaaja tai jotain muuta negatiivista, joka aiheuttaa vielä draamaa. Eiks Evenin edellinen maniatempaus ollu ollu, et se yritti opetella koraanin kokonaan? Liittyyköhän se mitenkää tähän?

Mua hämmentää kuin fyysisesti läheiset välit näillä balloon-pojilla on. Kuuluuko se muka heidän kulttuuriin? Norjalaiseen ei kai ainakaan. Elias laittoi kätensä Yousefin vyötärölle sen jälkeen kun oli sekllittännnyt ettei Sanan oli sopivaa osallistua Russ busseen. Sitten on kuvia missä Mikael ja Yousef kiehnää lähekkäin ym. Omituista..

Vierailija
1384/2202 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia kirjoitti:

Mua hämmentää kuin fyysisesti läheiset välit näillä balloon-pojilla on. Kuuluuko se muka heidän kulttuuriin? Norjalaiseen ei kai ainakaan. Elias laittoi kätensä Yousefin vyötärölle sen jälkeen kun oli sekllittännnyt ettei Sanan oli sopivaa osallistua Russ busseen. Sitten on kuvia missä Mikael ja Yousef kiehnää lähekkäin ym. Omituista..

selittänyt

Vierailija
1385/2202 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko katsoa sitä salikohtausta uudestaan ja uudestaan sen pätkän takia, missä Vilde tuplavilkaisee Sanaa kun tämä tervehtii Eliasta.

"Onks toi sun veli?"

"ONKS TOI SUN VELI?"

:D :D :D Aivan loistava ilme VIldellä!

Vierailija
1386/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia kirjoitti:

Mulle tuli myös niistä kiehnäyskuvista olo, että Mikael ja Yousef olis ollut pari. Onko Yousef siis bi? Onko tässä ollut joku kolmiodraama poikien välillä?

Mutta Evenhän oli vielä Sonjan kans, ja miten mä muistan, että se olis sanonut Isakille, että tämä on hänen ensimmäinen / ainut tms. poikaystäväkokemus...

Vierailija
1387/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko katsoa sitä salikohtausta uudestaan ja uudestaan sen pätkän takia, missä Vilde tuplavilkaisee Sanaa kun tämä tervehtii Eliasta.

"Onks toi sun veli?"

"ONKS TOI SUN VELI?"

:D :D :D Aivan loistava ilme VIldellä!

Niiiin totta! Oon kattonu klippejä uudestaan ja uudestaan ihan vaan että pystyy seuraamaan kaikkien ilmeitä. Aivan mahtavia! Nuo näyttelijät on älyttömän taitavia.

Toivoisin että viime klipin seurauksena saatais pian lukea yousefin ja sanan välistä chattiä.. ehkä jopa tänään. Toivon ainakin!

Vierailija
1388/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä nimettäs tää uusi shipattava pari.

Nuoli ylös Yousana ja nuoli alas Sansef.

Tai onko muita ehdotuksia? :)

Vierailija
1389/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että Yousef on bi, Mikaelista en tiedä. Luulen että kuvista on tarkoituksella tehty vähän hämääviä. Sekä katsojille, plus että tuo "kiehnäys"kuva oli juuri se, jonka Isak näki. 

Vierailija
1390/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä nimettäs tää uusi shipattava pari.

Nuoli ylös Yousana ja nuoli alas Sansef.

Tai onko muita ehdotuksia? :)

Yousana on hyvä! Sen on tainnut muutkin fanit maailmalla jo omaksua, niin pysytään kärryllä, että puhutaan samasta asiasta. :)

Vierailija
1391/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan Paradise Hotelissa on nyt menossa Skam viikko. Skamissa tytöt taas menivät katsomaan telkusta Paradise hotellia ja olivat kirjoitelleet jälkikäteen että olipas outo jakso, en kyl ymmärtänyt mitään.. :D Kyllä kivasti yhdistellään ohjelmia ja liitetään tapahtumat juuri kyseiseen hetkeen.

(Luin tapahtuneesta Isak+Even nimiseltä twitter-tililtä)

Vierailija
1392/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli täällä russebussien kuskeista. Käytäntö on sellainen, että usein kuski on ulkopuolinen ja hänelle maksetaan palkkaa. Linja-auton kuljettajalla on yleensäkin aika iso vastuu, jännä että siihenkin hommaan löytyy halukkaita. Pienempiä minibusseja olen nähnyt ajavan jonkun porukasta itse, kai siellä sitten vuorotellaan. En ihmettelisi jos ihan russeaikaa varten ajettaisiin ajokortteja, niin suuri merkitys sillä joillekin on. Russebussiin tehdään omaa musiikkia, bussin nimi ja imago on tärkeitä jne. Valitettavasti ilmiöön sisältyy myös paljon negatiivista. Suosituimpiin busseihin saattaa olla "haku" (jossa rankataan ulkonäkö, vanhempien lompakon paksuus, coolius) ja sellaistakin, että esim. russepojat kutsuvat 15-vuotiaita tyttöjä busseihin bileisiin. Tästä varoiteltiin vasta lehdissä näiden lasten vanhempia. - Se Norjassa asuva

Vierailija
1393/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa jotkut ovat sitä mieltä, että Mikael ja Sana olisi se lopullinen pari, ja Yousef on kiinnostunut Sanasta vain veljellisesti. Siis hallooooooooo?

Vierailija
1394/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somessa jotkut ovat sitä mieltä, että Mikael ja Sana olisi se lopullinen pari, ja Yousef on kiinnostunut Sanasta vain veljellisesti. Siis hallooooooooo?

Toi eka lois ainakin jännitettä Sanan ystävyyteen Isakin ja Evenin kanssa. Määrä riippuu Mikaelin ja Evenin suhteen laadusta.

Vierailija
1395/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä klippejä voi katsella etukäteen? NRK ei ainakaan näy täällä Suomessa. Kiitos avusta!

Vierailija
1396/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi eka lois ainakin jännitettä Sanan ystävyyteen Isakin ja Evenin kanssa. Määrä riippuu Mikaelin ja Evenin suhteen laadusta.

Mutta muilla kausilla rakkauskohde on annettu aika suoraan tietoon katsojille. Kakkoskauden Williamia pohjustettiin jo ensimmäisellä kaudella. Kolmoskauden rakkauskohde tuli selväksi heti siitä pikkuvilkasusta  Evenin ja Isakin kesken ruokalassa. Sanan kohdalla annettiin kans aikamoinen vahvistus sillä katseella + metro- ja tanssikohtauksella.

Ärsyttävää, jos tätä Yousana-pariutumista rakennetaan, ja sitten ollaankin, että "tadaa, eikun Mikael onkin toinen päähahmoista". Menee vähän liian pakolla väännetyksi juonikiemuraksi.

Noooo, toivotaan parasta. Mun mielestä tämä pari on just hyvä. Ihana kun kerrankin kiinnostuksenkohde noin huomioon ottava (vrt. William). Antaa tukea unelmien toteuttamiseen, välittää, jos toinen tuntee olonsa ulkopuoliseksi, harmistuu toisen puolesta jos tämä epäonnistuu...

Jotta Mikael&Sana-lopetus tyydyttää, se tarkoittaa melkein sitä, että Yousefin hahmo pilataan jollakin ikävällä tavalla. Muuten fanit ei ihan helpolla hyväksy tämän parituksen hylkäämistä.

Vierailija
1397/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä klippejä voi katsella etukäteen? NRK ei ainakaan näy täällä Suomessa. Kiitos avusta!

Googlaa Skam ja toisiksi ylin hakutulos heti Yle Areenan alapuolella. Sinne ilmestyvät kaikki klipit ja näkyvät Suomessa.

Vierailija
1398/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä voi katsella klippejä norjankielisillä teksteillä http://skam.p3.no/

Vierailija
1399/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä Sana <3 Mikael -kuvioajatus pohjautuu? Eihän sillä ole nrk:n sivuilla profiiliakaan (ts nimi on, muttei somekanavia, muistaakseni)... t. Tolloj

Vierailija
1400/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä Sana <3 Mikael -kuvioajatus pohjautuu? Eihän sillä ole nrk:n sivuilla profiiliakaan (ts nimi on, muttei somekanavia, muistaakseni)... t. Tolloj

Ilmeisesti Skamin yllätykselliseen luonteeseen. Esim. viime kaudella Romeo ja Julia -viittausten takia katsojat sai sen kuvan, että tarina päättyy ikävästi. Ja sit yllätyksenä olikin, että tarinalla oli hyvin onnellinen loppu eikä mitään dramaattista tapahtunutkaan.

Nyt ihmiset ovat hirveän skeptisiä siitä, kuinka samanlaiselta viritelmältä tämä Sanan ja Yousefin tarina vaikuttaa kun vertaa Isakin ja Evenin tarinaan ja uskovat siis, että se on juoni johdattaa katsojat harhaan todelliselta loppuratkaisulta. (esim. Isak vakoilee Eveniä oven takaa, Sana vakoilee Yousefia oven takaa, Isak tutkii Evenin taustoja somessa, Sana tutkii Yousefin taustoja somessa jne.)

Sitten ihmiset ovat kiinnittäneet huomiota siihen, että Mikaelia tuodaan eniten esille muista hahmoista. Esim. metrokohtauksessa zoomataan häneen, kun Yousef jopa jää välillä Mikaelin selän taakse. Mikaeliin zoomataan myös kun Sana katselee Yousefin valokuvia jne.

Lisäksi spekuloidaan, että Yousefin lähettämä kaveripyyntö peilaa enemmän Eva+Noora-kaverisuhteen muodostumista, joten Yousefin puolelta kyse ei välttämättä ole romanttisista ajatuksista vaan siitä, että pitää Sanaa mageena tyyppinä, jonka haluaa kaveriksi. Vähän niin kuin Eva piti Nooraa coolina ja panikoi, laittoiko hyvän viestin Nooralle FB:n kautta.

Eli tämän tyyppisistä havainnoista on nyt sitten monille tullut se fiilis, että sarjan tekijät vain huijaavat Yousanalla ja oikea pari tuleekin olemaan Mikael+Sana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän