Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen välillä oli tekstailtu eilen vielä bussista vähäsen. Muut tytöt tuntuvat haihattelevan asian suhteen ja Noora on ainoa järjen ääni. 300000 Norjan kruunua on noin 33 000 euroa, että on siinä hommaa yht äkkiä saada rahat kasaan. Ihmettelin vähän kun Sanakin menee niin helposti Vilden kannalle asian suhteen.
Sitten vielä tämä Sanan instapäivitys eilen illalla. Ajankohtaista ja yllättävän poliittista nuorisosarjaan. Minä tykkään kyllä!!Mutta eihän niitä rahoja yhtäkkiä kasaan pitänyt saadakaan! Mutta kuulemma norjalaisten mukaan ihan normaali hinta bussista, vaikka yleensä niissä bussiporukoissa on jotain 20 ihmistä, että se viis tyttöä on vähän pieni ryhmä :D Ja yleensä ne bussit myydään sit eteenpäin nuoremmille.
Ja tosiaan, kuten tuolla ylempänä jo sanottiin, bussi ei ole vain yhtä iltaa varten, ne alotttaa juhlimisen joskus huhtikuussa ja lopettaa sitten toukokuun 17. päivänä. Ja onhan niillä kouluakin koko tän ajan vielä. Koko russehomma on aika överi näin suomalaisesta näkökulmasta :D
Jopa suomalaisesta näkökulmasta :D
Mä jotenkin yhdistin sen, että Sana oli Vilden kanssa samaa mieltä bussista siihen, mitä hänen veljensä sanoi siinä lauantain klipissä. Kun ihmetteli sitä, että Sana on mukana russebussissa, ja sanoi että poikana oli helppoa, kun ketään ei kiinnostanut, mutta uskonnollisena tyttönä Sanaa kohdellaan asiassa ihan eri tavoin. Ja nyt Sana haluaa näyttää, että kyllä hänkin tyttönä pystyy osallistumaan koko hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin yhdistin sen, että Sana oli Vilden kanssa samaa mieltä bussista siihen, mitä hänen veljensä sanoi siinä lauantain klipissä. Kun ihmetteli sitä, että Sana on mukana russebussissa, ja sanoi että poikana oli helppoa, kun ketään ei kiinnostanut, mutta uskonnollisena tyttönä Sanaa kohdellaan asiassa ihan eri tavoin. Ja nyt Sana haluaa näyttää, että kyllä hänkin tyttönä pystyy osallistumaan koko hommaan.
Joo siis Sanahan oli tosi tomerana heti alusta alkaen järjestämässä tuota Russe-bussiperinnettä. Se on selvästi hänelle tosi tärkeä juttu. Veikkaan kans, että haluaa näyttää, että voi tehdä samoja asioita, vaikka onkin nainen.
Onkohan Sana muuten saanut kuraa niskaan siitä eilisestä instapäivityksestä, koska Yousef lähetti tuon Fuck the Haters, you go girl -viestin Daenerysin kuvalla varustettuna?
Ihanaa, nyt voi alkaa sitten kahdenkeskinen viestittely ja tutustuminen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis Sanahan oli tosi tomerana heti alusta alkaen järjestämässä tuota Russe-bussiperinnettä. Se on selvästi hänelle tosi tärkeä juttu. Veikkaan kans, että haluaa näyttää, että voi tehdä samoja asioita, vaikka onkin nainen.
Onkohan Sana muuten saanut kuraa niskaan siitä eilisestä instapäivityksestä, koska Yousef lähetti tuon Fuck the Haters, you go girl -viestin Daenerysin kuvalla varustettuna?
Ihanaa, nyt voi alkaa sitten kahdenkeskinen viestittely ja tutustuminen. :)
Nyt kun katsoin tarkemmin, niin Yousefhan oli editoinut kuvaa ja viittasi sillä juurikin tuohon Russe-bussikiistaan (Russe girls rule the world...). Ja tästähän Sana ilahtui.
Ja eikös vielä maininnut ennen sitä russebuss-Daenerys kuvaa "Ajattelin sinua kun näin tämän" ;) Se on niiiin in love <3 Ihanaa! Ja nyt on myös Mikael mainittu, Isak tunnisti sen siitä poikien kuvasta. Alkaa ihan jännittää :D
Vierailija kirjoitti:
Ja eikös vielä maininnut ennen sitä russebuss-Daenerys kuvaa "Ajattelin sinua kun näin tämän" ;) Se on niiiin in love <3 Ihanaa! Ja nyt on myös Mikael mainittu, Isak tunnisti sen siitä poikien kuvasta. Alkaa ihan jännittää :D
No mainitsi. :) Yousef olikin siinä vieressä aika mietteliään oloinen, kun Elias ja Sana kävivät keskustelua siitä, kannattaako Sanan osallistua tuohon perinteeseen. No, nyt tiedetään, mitä olisi halunnut sanoa Sanalle. :) Lauantaista asti jäänyt toista vaivaamaan varmaan, että olisi pitänyt jotenkin kannustaa siinä tilanteessa ja ilmaista, että tukee Sanaa.
SHITS ABOUT TO GO DOWN!
Vihdoinkin alkoi tapahtua!
Mä luulen, että tästä Mikael-jutusta paljastuu jotain, joka sekottaa pakkaa kunnolla. Että Yousef on ollu kiusaaja tai jotain muuta negatiivista, joka aiheuttaa vielä draamaa. Eiks Evenin edellinen maniatempaus ollu ollu, et se yritti opetella koraanin kokonaan? Liittyyköhän se mitenkää tähän?
Arvauksia kirjoitti:
Mä luulen, että tästä Mikael-jutusta paljastuu jotain, joka sekottaa pakkaa kunnolla. Että Yousef on ollu kiusaaja tai jotain muuta negatiivista, joka aiheuttaa vielä draamaa. Eiks Evenin edellinen maniatempaus ollu ollu, et se yritti opetella koraanin kokonaan? Liittyyköhän se mitenkää tähän?
Oli. Mutta eiks se oikeastaan ole ihan ymmärrettävää, että Even on tutustunut Koraaniin, jos sen entinen paras kaveri (Mikael) on kerran m*sl*m*? Mutta tietty maniavaiheessa tämä kiinnostus on vain mennyt ihan pakkomielteiseksi...
Siis voi olla, että Balloon-pojat ovat saaneet videolle jotain tosi ikävää Evenistä (esim. juuri sen tapauksen, missä hän on maniavaiheessa kirjoitellut entisen lukion seinille) ja joku heistä on laittanut sen nettiin tai muuten kiertämään niin, että Even on joutunut kärsimään sen takia.
Mutta Yousef kuitenkin vaikuttaa aika kiltiltä ja huomioon ottavaiselta tapaukselta, eli välttämättä hän ei sitä itse henkilökohtaisesti ole tehnyt. Mutta tietty jos on yleensäkin tuollaisessa porukassa mukana, josta joku on tehnyt noin ilkeästi, niin kyllähän se voi vaikuttaa ikävästi Sanan mietteisiin hänestä.
Mutta joo... Saa nähdä, mitä tapahtuu. Nythän ei tiedä yhtään varmaksi, liittyykö se koulun vaihtaminen juuri Balloon-poikien toimintaan. Tämähän on vaan arvailua, että jotain ikävää heidän välillään on sattunut sen takia, että Mikael ja Even eivät ole enää yhteydessä toisiinsa lainkaan, ja koska trailerissa juuri sekfietikku pamahti Evenin nokkaan.
Yousef on järjettömän hyvännäköinen ja tanssikohta oli kiinnostavaa seurattavaa.
Uteliaana mietin, mihin ne bussit ajetaan juopotteluvaiheessa ja kuka niitä saa ajaa? Bussikuskit?
Parkkeerataanko bussit esimerkiksi ilmaiselle parkkipaikalle kuukaudeksi vai ajetaanko niillä ympäri kaupunkia ja osallistujat ryyppäävät bussissa istuen, seisten, tanssien jne.?
Vierailija kirjoitti:
Arvauksia kirjoitti:
Oli. Mutta eiks se oikeastaan ole ihan ymmärrettävää, että Even on tutustunut Koraaniin, jos sen entinen paras kaveri (Mikael) on kerran m*sl*m*? Mutta tietty maniavaiheessa tämä kiinnostus on vain mennyt ihan pakkomielteiseksi...
No mutta jos se on kirjoitellut jtn koraanitekstiä koulun revyy seinälle, voitaisiko sitä pitää jollain tapaan häpäisemisenä? :(
Siis Mikael? Kuka se oli, mulla on mennyt koko ihminen ja juonenkäänne ihan ohi..
Ja tottakai Evak piti sotkea mukaan. Hyi hitto, isak on niin ällö.
Vierailija kirjoitti:
Siis Mikael? Kuka se oli, mulla on mennyt koko ihminen ja juonenkäänne ihan ohi..
Mikael on Evenin paras kaveri entisestä lukiosta. Liikkuu samassa porukassa kuin Sanan veli Elias ja Yousef. Jostain syystä Even ja Mikael eivät kuitenkaan näytä tällä hetkellä olevan tekemisissä toistensa kanssa. Tai ainakaan sitä ei ole tuotu esille mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvauksia kirjoitti:
No mutta jos se on kirjoitellut jtn koraanitekstiä koulun revyy seinälle, voitaisiko sitä pitää jollain tapaan häpäisemisenä? :(
Joo totta! Voihan siinä olla jotakin tuollaista, että Even on tahtomattaa loukannut pahasti Balloon-poikia...
Mun on jotenkin tosi vaikea kuvitella, että Noora olisi muka kysellyt sanan puolesta jotain.. Eihän sana edes mitenkään dumannut pahemmin yousefia, ainut krititiikki oli että on lapsellinen. Koska sanahan on itse m*slimi, niin eihän se hänelle mikään ongelma ole jos m*slimipojat haluavat pariutua lopulta vain m*slimityttöjen kanssa. Eihän sen toteaminen ole mitenkään rajoittunutta, vaan realiteetin tunnustamista. Niinkuin joku edellä sanoi -että Noora olisi ollut yllättynyt siitä miten sana laittaa yousefin johonkin laatikkoon vastoin yleistä käsitystä sanan toimintatavoissa. Eihän tässä ollut kyse ollenkaan siitä. En ehkä ihan siis täysin ymmärrä, miten hän edisti sanan ja yousefin asiaa "tunnustelullaan".😳
Mutta ihanaa, nyt alkaa vihdoin tapahtua!❤
Vierailija kirjoitti:
Mun on jotenkin tosi vaikea kuvitella, että Noora olisi muka kysellyt sanan puolesta jotain.. Eihän sana edes mitenkään dumannut pahemmin yousefia, ainut krititiikki oli että on lapsellinen. Koska sanahan on itse m*slimi, niin eihän se hänelle mikään ongelma ole jos m*slimipojat haluavat pariutua lopulta vain m*slimityttöjen kanssa. Eihän sen toteaminen ole mitenkään rajoittunutta, vaan realiteetin tunnustamista. Niinkuin joku edellä sanoi -että Noora olisi ollut yllättynyt siitä miten sana laittaa yousefin johonkin laatikkoon vastoin yleistä käsitystä sanan toimintatavoissa. Eihän tässä ollut kyse ollenkaan siitä. En ehkä ihan siis täysin ymmärrä, miten hän edisti sanan ja yousefin asiaa "tunnustelullaan".😳
Mutta ihanaa, nyt alkaa vihdoin tapahtua!❤
Siis varmaan tarkoitettiin, että ehkä Yousef oli jutellut Sanasta Nooralle ja ehkä Noora yritti sen vuoksi Yousefin puolesta tiedustella, voisiko Sana olla tästä kiinnostunut. Eli sillä tavalla oli parin puolella eikä yrittämässä tunkea Sanan ja Yousefin väliin.
Jos Noora olis oikeesti kiinnostunu Yousefista, niin olisko se kysellyt siitä noin suoraan tosta vaan heti Sanalta? Kun muuten panttaa kaikkia asioitaan niin viimeseen asti. Must se olis jotenki loogisin selitys, että kyselee Yousefin "puolesta" tai tunnustelee Sanan fiiliksiä.
En keksi miks muuten se koko kohtaus olis niin jähmeä ja kökkö, eka aattelin et vaan huonosti näytelty... mut tää selittäis.