Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1401/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä klippejä voi katsella etukäteen? NRK ei ainakaan näy täällä Suomessa. Kiitos avusta!

Täältä voi katsella klippejä norjankielisillä teksteillä http://skam.p3.no/

Täytyi näköjään käyttää Chromea, että pääsin katsomaan. Ja NRK tv olikin jo asennettuna tablettiin, jota tarvi myös. (En ole aijaisempi kysyjä, mutta ihmettilin pitkään, miten muut pääsee katsomaan lähetystä mutta minä en..)

Vierailija
1402/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka toivoo, että William tulisi takaisin ja hakisi Nooran? Jotenkin se kemia heidän välillään oli aivan uskomaton. Todella taitava suoritus molemmilta näyttelijöiltä, aivan uskomattoman aidosti välittyi heidän tunteet myös katsojalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka toivoo, että William tulisi takaisin ja hakisi Nooran? Jotenkin se kemia heidän välillään oli aivan uskomaton. Todella taitava suoritus molemmilta näyttelijöiltä, aivan uskomattoman aidosti välittyi heidän tunteet myös katsojalle.

Mä toivon myös, että Noora ja William päätyisivät yhteen. Heidän välillään se kemia tosiaan oli todella aidon tuntuista. :) Olen vain lukenut niin monia huhuja siitä, että Williamia näyttelevä Thomas ei enää palaisi lainkaan sarjaan takaisin niin vähän enteilee nuo Nooran tämän viikon vihjailut siitä mitä on tapahtunut heidän välillään, että suhde on lopullisesti ohi.. Mutta toivottavasti Noorallekin saadaan kevään aikana vielä joku poikaystävä! Ellei sitten varta vasten halutakin, että Nooran tarina päättyy siihen, että hän on strong and independent woman, joka eikä tarvitse välttämättä poikaystävää. :D

Vierailija
1404/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora muuten taitaa puhua tosi vahvasti jotain murretta? Sillä on tapana aina päättää sanat/lauseet jotenkin "jännästi".. Tosi erilainen puhetyyli kuin kellään muulla tytöistä. Esim nrk:n tekstityksessä luki ihan vaan london ja ihan selvästi Noora sanoo londonen? En nyt osaa muita esimerkkejä lennosta antaa, mutta siis näitä on paaaaljon..

Mun mielestä Noora kyllä kuuluu puhuvan ihan Oslon murretta, jota sarjassa puhutaan muutenkin enimmäkseen (pois lukien Eva ym.). Ehkä vähän nasaalimmin kuin muut tytöt. Tuossa kohtauksessa sanoo mielestäni "... London, ja?". Tollaset loput ("ja", "da", "na") on tavallisia puhutussa norjassa, varsinkin kysymyksissä. Kuuntele vaikka samasta kohtauksesta Sanan repliikki, joka on tekstitetty pelkästään "De skal ikke ha pengene i morgen". Noran näyttelijä sen sijaan puhuu paljon enemmän landemurretta oikeassa elämässä, ja Norjassa melkein kaikki puhuu murretta joka tapauksessa.

Vierailija
1405/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon myös, että Noora ja William päätyisivät yhteen. Heidän välillään se kemia tosiaan oli todella aidon tuntuista. :) Olen vain lukenut niin monia huhuja siitä, että Williamia näyttelevä Thomas ei enää palaisi lainkaan sarjaan takaisin niin vähän enteilee nuo Nooran tämän viikon vihjailut siitä mitä on tapahtunut heidän välillään, että suhde on lopullisesti ohi.. Mutta toivottavasti Noorallekin saadaan kevään aikana vielä joku poikaystävä! Ellei sitten varta vasten halutakin, että Nooran tarina päättyy siihen, että hän on strong and independent woman, joka eikä tarvitse välttämättä poikaystävää. :D

En usko että saadaan samaa kemiaa. Vaikutti ihan siltä kuin olisivat olleet oikeasti rakastuneita. Mielummin stron & independent kuin joku laastarisuhde. Olisi vaan niin ihanaa kaiken todellisessa maailmassa tapahtuvan kurjuuden keskellä nähdä yksi kaunis ja onnellinen loppu, vaikka sitten niin että William tulisi hakemaan Nooran takaisin Lontooseen.

T. ikuinen romantikko

Vierailija
1406/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka selkeästi osaat norjaa tuossa ylempänä! :) Niin voitko kertoa, että mitä tarkoittaa sana 'ass' jota nuo norjalaiset viljelee ainakin kirjoitetussa kielessä monien lauseiden lopussa? Jäänyt vain häiritsemään, kun olen lukenut paljon noita klippien kommentteja sekä myös noita hahmojen tekstarikeskusteluja. :D

Vierailija
1407/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! "Ass" tulee sanasta "altså" (sama kuin ruotsissa). Sellainen täytesana. Käytetään pelkkänä fillerinä tai kun halutaan painottaa sitä, mitä sanotaan. Vähän samaan tapaan kuin suomessa "niinku", "siis", "eli" jne. Ja kyse on nimenomaan hyvin epämuodollisesta puhekielen ilmauksesta, jota kirjoitetussa kielessä ilmenee lähinnä somessa.

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä joka selkeästi osaat norjaa tuossa ylempänä! :) Niin voitko kertoa, että mitä tarkoittaa sana 'ass' jota nuo norjalaiset viljelee ainakin kirjoitetussa kielessä monien lauseiden lopussa? Jäänyt vain häiritsemään, kun olen lukenut paljon noita klippien kommentteja sekä myös noita hahmojen tekstarikeskusteluja. :D

Vierailija
1408/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennän vielä, että alkoi huvittaa, kun luin uudelleen tän viestisi ja huomasin, että aloitat lauseen "Niin voitko kertoa..." Toi sun "niin" on just ihan vastaava kuin norjan "ass" :) Tosin norjassa sana usein lopettaa lauseen, mutta hyvin samantyyppinen filleri.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
1409/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin liputan strong and independent Nooran puolesta. William hahmona näyttäytyy mulle niin vastenmielisenä, etten todellakaan halua Nooralle sellaista miestä. Ymmärrän kyllä koko "paha poika" viehätyksen, mutta William oli täysidiootti. Ihan viimeinen niitti oli se, kun ne viimein pääsee sänkyyn, William sanoo "pitäisi kysyä, oletko valmis, mutta paskat minä siitä" (ylen suomennos) että terve vaan... Nooralla on jo valmiiks ollut huonoja kokemuksia seksistä, ja sitten vielä poikaystävä menee ennen ekaa kertaa sanomaan tollasta.

Vierailija
1410/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia kirjoitti:

Mä luulen, että tästä Mikael-jutusta paljastuu jotain, joka sekottaa pakkaa kunnolla. Että Yousef on ollu kiusaaja tai jotain muuta negatiivista, joka aiheuttaa vielä draamaa. Eiks Evenin edellinen maniatempaus ollu ollu, et se yritti opetella koraanin kokonaan? Liittyyköhän se mitenkää tähän?

Mun epäilys on, että Even ja Mikael ovat olleet enemmän kuin kavereita.  

Mua hämmentää kuin fyysisesti läheiset välit näillä balloon-pojilla on. Kuuluuko se muka heidän kulttuuriin? Norjalaiseen ei kai ainakaan. Elias laittoi kätensä Yousefin vyötärölle sen jälkeen kun oli sekllittännnyt ettei Sanan oli sopivaa osallistua Russ busseen. Sitten on kuvia missä Mikael ja Yousef kiehnää lähekkäin ym. Omituista..

Mulle tuli myös niistä kiehnäyskuvista olo, että Mikael ja Yousef olis ollut pari. Onko Yousef siis bi? Onko tässä ollut joku kolmiodraama poikien välillä?

Mutta Evenhän oli vielä Sonjan kans, ja miten mä muistan, että se olis sanonut Isakille, että tämä on hänen ensimmäinen / ainut tms. poikaystäväkokemus...

En tiedä ikänsä Norjassa asuneista, mutta ainakin maissa, joissa ko. kulttuuri on valtauskonto (tätä termiä ei ilmeisesti saa tänne kirjoittaa, kun viesti poistetaan???) fyysinen läheisyys, jopa poskelle/päähän suukottaminen on miespuolisten ystävien välillä ihan normaalia.

Vierailija
1411/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa muuten russebuss, en tajunnut että ovat tuollaisia taideteoksia, vaan luulin, että ovat jotain kämyisiä busseja... Niin ja wikipediassa on selitetty aika hyvin tuota russeperinnettä.

Vierailija
1412/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä ihmettä? Ei tänään ollenkaan klippiä tai muuta matskua? Mä ajattelin, että totta kai nyt saadaan vähintäänkin jotain viestittelyä Sanan ja Yousefin välillä. Onko tämä nyt niin, että Sana on laittanut Yousefin odottamaan vastausta, joten mekin saadaan venailla uutta infoa? Poikaraasu neljä päivää miettii sopivaa viestiä lähetettäväksi ja sit ei saa siihen edes vastausta.

Vierailija
1413/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, mitä ihmettä? Ei tänään ollenkaan klippiä tai muuta matskua? Mä ajattelin, että totta kai nyt saadaan vähintäänkin jotain viestittelyä Sanan ja Yousefin välillä. Onko tämä nyt niin, että Sana on laittanut Yousefin odottamaan vastausta, joten mekin saadaan venailla uutta infoa? Poikaraasu neljä päivää miettii sopivaa viestiä lähetettäväksi ja sit ei saa siihen edes vastausta.

Joo täälläkin odotettu koko päivä uutta klippiä tai edes pientä keskustelun pätkää! Onpa kurjaa. Toisaalta Norjassa kello tunnin vähemmän, että olisiko vielä toivoa hehe.. Huomenna tulee kaiketi se bussikohtaus nyt ainakin, mutta miten musta tuntuu että tämän viikon saldo jäi silti aika laimeaksi, kun eikös huomenna ilmesty se koko jakso?

Vierailija
1414/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo täälläkin odotettu koko päivä uutta klippiä tai edes pientä keskustelun pätkää! Onpa kurjaa. Toisaalta Norjassa kello tunnin vähemmän, että olisiko vielä toivoa hehe.. Huomenna tulee kaiketi se bussikohtaus nyt ainakin, mutta miten musta tuntuu että tämän viikon saldo jäi silti aika laimeaksi, kun eikös huomenna ilmesty se koko jakso?

No nyt on vasta vajaan 11 minuutin edestä videomateriaalia jaksoa varten. Ensimmäinen jakso oli n. 25 minuuttia pitkä. Kyllä mäkin ajattelin, että kaksi videopätkää tulisi vielä: tänään tuollainen lyhyt (n. 3 min) ja huomenna pitempi. Kauheeta pihtailua... :(

Vierailija
1415/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh :( jos miettii niitä kakkoskauden ylipitkiä jaksoja, niin onhan tää nyt tosi kurjaa! Itekin ihan täpinässä oottanut koko illan, alkaa käsi jo puutua klikkailusta 😂

Vierailija
1416/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli pieni keskustelu. Mutta höh eli ei uutta klippiä tänään! Olisiko huomenna bileet edes? Niin tulisi vähän pidempää settiä. Pakko! :D

Vierailija
1417/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Mikael ja Even ovat yhteydessä? Tuolla youtuben puolella on selitetty, että Mikaelin piti lähettää viesti sille E:llä alkavalle tyypille, jonka kanssa on viimeksi tekstaillut. Ja se oli kuulemma Even.

Vierailija
1418/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei oikeen ymmärrä niin hyvin norjaa, että pääsis tosta poikien videosta täysin kärryille 😅

Vierailija
1419/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ilmeisesti pojat sanovat myös Evenistä, "muistatko mitä hänen ja Yousefin välillä tapahtui..."

Vierailija
1420/2202 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Mikael ja Even ovat yhteydessä? Tuolla youtuben puolella on selitetty, että Mikaelin piti lähettää viesti sille E:llä alkavalle tyypille, jonka kanssa on viimeksi tekstaillut. Ja se oli kuulemma Even.

Tuolla on täsmennetty, että kyse on vikasta henkilöstä yhteystiedoissa, jonka nimi alkaa E:llä. Eli eivät välttämättä ole yhteydessä sit kuitenkaan.

It's NOT the last person he texted with a name starting with E! It's just the last person in his contact list with a name starting with E! They never said anything about the last person he texted!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän