Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua huuliherpekseen??

Vierailija
03.05.2025 |

Mistä olette saaneet apua huuliherpeksen hoitoon?

Tarkoitan lähinnä rakkulavaihetta, kun on oikeasti kipeä!

Olen kokeillut apteekin voiteita mutta eivät juuri auta, varsinkin kun ovat niin kalliita!

Enkä siis mieti ulkonäköäni (esim. miten peittää) vaan nimenomaan keinoja helpottaa kipua.

PS: Ihan siis burana tai muu särkylääke ei tule tässä kysymykseen (teille jotka ette tunne sairautta)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sitä laastaria?

Vierailija
2/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niihin tarkoitetut voiteet tepsii. Tykytysvaihetta ei juuri ole vaan siirtyy yön aikana rakkulavaiheeseen ja paranee nopeasti.

Vierailija
4/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja! Ihan oikeasti, kokeile! Tämä oli mulle lääkärin neuvo. Itse otan pehmeää hunajaa pumpulipuikkoon ja sillä töpötön herpeksen päälle. 

Vierailija
5/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topsipuikolla maitoa!

Vierailija
6/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compeedin herpeslaastari toimii oikeasti tosi hyvin. Se vaan pitäisi saada paikalleen aika alkuvaiheessa, mutta sama pätee muihinkiin herpes-hoitoihin. Minulla on ollut huuliherpes lapsesta saakka, tuo laastari on heittämällä tehokkain hoito. 

https://www.compeed.fi/product/compeed-huuliherpeslaastari/

Vierailija
7/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Compeedin herpeslaastari toimii oikeasti tosi hyvin. Se vaan pitäisi saada paikalleen aika alkuvaiheessa, mutta sama pätee muihinkiin herpes-hoitoihin. Minulla on ollut huuliherpes lapsesta saakka, tuo laastari on heittämällä tehokkain hoito. 

https://www.compeed.fi/product/compeed-huuliherpeslaastari/

Ei sovi ainakaan mulle. Kai se on joku allerginen reaktio siihen liimaan tai jotain, mutta iho menee rikki siellä laastarin alla koko laastarin alueelta! Hunaja toimii! Lääkärin neuvosta sitä käytän. Ja jos kärsii toistuvista herpeksistä, niin kannattaa hakea estolääkitys. 

Vierailija
8/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valasikloviiritabletit apteekista. Pitää ottaa heti kun ekat oireet tuntuu. 

Vierailija
9/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta enää tällä kertaa, mutta osta valmiiksi apteekista ensi kertaa varten Valavir 500mg kuuri. Sitä otetaan heti, kun tulee pieni kihelmöinti 4tabl ja 12h jälkeen 4tabl. Sillä saan melkein joka kerta pysäytetty sen kokonaan, ja ei tule rakkuloita

Vierailija
10/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Pitää kokeilla teidän neuvoja! 

Mulla ollut vaiva jo kauan. Ne voiteet (pienessä tuubissa) ei ole koskaan auttaneet vaikka aloittanut käytön heti alkuvaiheessa. Kun tunnen, että on puhkeamassa.

Kun rakkula suurenee ja puhkeaa (joskus alahuulessa jopa 2 isoa rakkulaa), on se siis tosi kipeä. Ja "aukeaa" heti kun syö tai juo, puhuu, hymyilee jne.

Pahimmissa kivuissa olen sivellyt hammastahnaa; se sattuu hetken mutta kuivattaa. Ei kuitenkaan auta kun vaan pienen ajan.

AP

Vierailija
11/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta enää tällä kertaa, mutta osta valmiiksi apteekista ensi kertaa varten Valavir 500mg kuuri. Sitä otetaan heti, kun tulee pieni kihelmöinti 4tabl ja 12h jälkeen 4tabl. Sillä saan melkein joka kerta pysäytetty sen kokonaan, ja ei tule rakkuloita

Kiitos vinkistä!

AP

Vierailija
12/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaa astiat kunnolla ja keitä haarukat lusikat mitkä metallia. Vähennä suuseksiä. Ja juo kuumaa teetä. 

Vierailija
13/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirak...maksaa,   mutta myös toimii hyvin.

Vierailija
14/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna, mielellään sellaista valkoista, tökkömäistä ei geeliä. Kuivattaa ja rauhoittaa kummasti. Vanha kikka.

Vierailija
15/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hoitaa oireita saamillasi vinkeillä. Herpeksestäsi et pääse koskaan eroon. Ja se uusiutuu kyllä kokeminesi haittoineen. Yleensä. Useammin, tai aniharvoin. Voit toivoa, että siihen luodaan virusproteiiniin perustuva geenimodifioitu/-modifioiva rokote (joka lievittää tautia), tai yhtä hyvin voit toivoa, että sellaista ei keksittäisi.

Vierailija
16/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hoitaa oireita saamillasi vinkeillä. Herpeksestäsi et pääse koskaan eroon. Ja se uusiutuu kyllä kokeminesi haittoineen. Yleensä. Useammin, tai aniharvoin. Voit toivoa, että siihen luodaan virusproteiiniin perustuva geenimodifioitu/-modifioiva rokote (joka lievittää tautia), tai yhtä hyvin voit toivoa, että sellaista ei keksittäisi.

Tämä on kyllä minulle ihan selvä juttu.

Siksi mietinkin keinoja helpottaa kipua ja oloja. Juu, ei tule koskaan poistumaan vaikka olisi pitkänkin aikaa poissa.

Kipu vaan on joskus sietämätön kun miettii, että suuta ei koskaan voi pitää "levossa" esim. viikkoa! Pitää syödä, juoda ja puhua ja rakkulat aukeavat taas.

AP

Vierailija
17/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aciklovir tabletit,saa ilman reseptiä.

Vierailija
18/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valasikloviiritabletit, niitä kannattaa aina olla varalla. Niitä voi käyttää myös ennaltaehkäisevästi, mutta tulevat melko kalliiksi ilman reseptiä. 

Vierailija
19/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että Apua hullunperseeseen.

Vierailija
20/20 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frantsila 11 yrtin salva. Sinkkivoide.  Hammastahna/valkoinen perus. 

Aurinko, suora paiste, tuuli saa herpeksen huuleen/nenään riehaantumaan usein. Myös jostain syystä sitrushedelmät. Ei sitruuna, mutta muut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan