Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1121/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko huomenna (lauantaina) kaikki 4. tuotantokauden jaksot, vai tuleeko niitä jakso kerrallaan aina lauantaisin Yle areenaan?

Ei millään jaksais oottaa huomiseen, mut katson mielummin koko jakson suomenkielisillä teksteillä, kun jotain klippejä :)

Areenassa on aina koko viikon klipit yhdessä jaksossa, eli kesto n. 20-50 minuuttia. Kolmoskaudella ei kyllä ollut juuri puolta tuntia pidempiä jaksoja, saa nähdä miten tällä kaudella. Kauden eka jakso tulee tänään kokonaisuudessaan NRK:n sivuilla, sekin taitaa olla myös Suomessa katsottavissa. Tosin kun huomenna jo näkee suomeksi käännettynä, niin ehkä malttaa odottaa 😉

Mä itse tykkäsin niistä lyhyistä jaksoista enemmän. Ehkä siksikin 1&3 -kaudet tuntuivat paremmilta kuin 3-kausi. Jotenkin se tiivis esitystapa sopii tähän formaattiin. Kolmoskausi tuntui hieman venytetymmältä.

Kolmoskausi on ollut Skamin historian lyhyin, mutta silti se tuntui hieman venytetymmältä kuin ne muut? Mitenhän lyhyillä jaksoilla se kausi olisi pitänyt käsitellä? 

Eikö tuosta huomaa suoraan, että on vahingossa kirjoitettu kolmoskausi kahteen otteeseen? Kyse siis kakkoskaudesta, joka oli pitempikestoinen jaksoiltaan.

Vierailija
1122/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari haastattelua, joihin törmäsin.

Iman Meskinin haastattelu, jossa kertoo sosiaalisessa mediassa kohtaamistaan ennakkoluuloista:

Ulrike Falchin haastattelu, jossa kertoo mm. syömishäiriöstään:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöporukka on ihan kiva, mutta olisin toivonut viimeisen kauden päähenkilöksi Jonasta tai Magnusta. Tällä hetkellä tuntuu että tästä kaudesta on tulossa ekan ja etenkin toisen kauden toisinto muutamalla muutoksella. Sana on kyllä onneksi mielenkiintoisin tyttöporukasta. 

Vierailija
1124/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Skamia olisi tehty vielä pari kautta, eli myös viimeinen lukiovuosi otettu mukaan, niin olisin toivonut Vilden ja Jonaksen saaneen oman kauden. Vilde, koska hän oli kaikkein eniten innoissaan kolmannen vuoden Russe-perinteestä ja mua edelleen hämää Vilden tausta eli mitä siellä kotona oikein on. Ja Jonaksen kausi taas olisi ikään kuin vetänyt tarinan päätökseen. Sarja alkoi Jonaksen ja Evan suhteen loppumisella käsitellen sitä Evan näkökulmasta. Olisi ollut hienoa, jos sarja olisi loppunut tuoden myös Jonaksen näkökulman esille. Nyt häntä on koko ajan tarkasteltu muiden näkökulmasta. Magnusia olen pitänyt lähinnä sivuhenkilönä, ja sellaiseksi hän minusta sopiikin. Mutta näistä kuudesta alkuperäisestä tyypistä olisin kyllä halunnut saada nähdä omat kaudet.

Vierailija
1125/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää eka jakson päätös oli jotenkin tosi ennustettava kun on seurannut klippejä ja viestejä koko viikon. Mut ehkä se tarvittiin et päästään kehittämään juonta eteenpäin.

Vierailija
1126/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin ärsyttää se, kuinka välinpitämättömiks tässä on tehny noi tytöt. Tiedän, että se välinpitämättömyys vielä korostuu enemmän Sanan silmistä katsottunut, mutta esim. Tumblrissa ja Twitterissä varmaan 95 % ihmisistä ihan suoraan vihaan tyttöporukkaa, koska he eivät ota Sanaa tarpeeks huomioon. Ja ihmiset haluu, että Sana menis hengailemaan poikaporukan kanssa, koska he olivat niin ymmärtäväisiä Isakin suhteen, niin varmaan he ymmärtäis myös Sanaa paremmin kuin tytöt. Ois kuitenkin hyvä muistaa, ettei ne pojatkaan ollut aina parhaita mahdollisia kavereita. Eikä Sana edes tunne heitä muuta kuin koulusta, joten miks hän ois yhtäkkiä halukas avautumaan heille eikä tyttökavereilleen? Ymmärrän kyllä, että ihmiset haluaa nähdä enemmän poikia ja varsinkin Isakia ja Eveniä, mutta itse olisin ainakin tosi pettynyt, jos Sana menee mieluummin puhumaan pojille kuin tytöille.

Jotkut ihmiset eivät vaan suostu näkemään sitä, että ehkä Sanakin on osasyyllinen siihen, miksi hän tuntee itsensä niin ulkopuoliseksi tyttöporukassa. Lukiossa yks mun parhaista kavereista oli muslimi, ja voin kyllä sanoa sen, että nuorempana en todellakaan ymmärtänyt sitä, mitä kaikkea hänen uskontoonsa ja elämäänsä kuului. Meidän kaverisuhde oli kuitenkin ihan normaali, ja hän oli tosi avoin elämästään, vastasi tyhmiin kysymyksiin ja kertoili kaikkea, vaikkei kysyttykään. Mun mielestä Sanalla on ihan yhtä suuri vastuu siinä, tunteeko hän itseänsä ulkopuoliseksi vai ei.

Välinpitämättömyys ei välttämättä tarkoita sitä, että ois huono ystävä. Varsinkin tässä tyttöporukan tapauksessa kyse on enemmänkin siitä, ettei Sana kommunikoi tarpeeksi, eikä kerro omasta elämästään. Tässä kausien aikana on kuitenkin käynyt selväksi se, että nää tytöt on tosi hyviä ystäviä, eikä heidän ystävyyssuhde Sanaan muttuisi millään lailla huonompaan, vaikka Sana vähän avautuisikin heille.

Vierailija
1127/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä tämän hehkutusta. Olen siis itsekin katsonut 1-3. kaudet... mutten vain tajua mikä tässä on niin ihmeellistä?

Kivaa vaihtelua katsoa välillä järkevästi kirjoitettua pohjoismaalaista nuorensarjaa (vrt. esim. Salkkareiden nuoret), mutta muutenhan asetelma on täysin sama kuin muissakin teinisarjoissa: Skins (UK versio, jossa on muuten TODELLA paljon yhtymäkohtia Skamin juonen kanssa, mm. joukosta erottuva muslimi, homo, syömishäiriöjuttuja, ulkopuolisuutta) ja Gossip Girl tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Ihmissuhdedraamaa, bilettämistä, vaikeuksiin joutumista, sitähän näissä kaikissa lähinnä on.

Mielestäni sarja on kivasti kuvattu ja rakennettu, näyttelijät on ok (paitsi Jonaksen kulmakarvoja en vaan voi kestää) ja muutenkin sarjaa on ihan kiva katsoa - mutta että oikein koukuttuisi ja pitäisi tätä parhaana asiana suurin piirtein koskaan? Miksi ja miten ihmeessä?

Olisi kiva jos vastaisitte, fanit, peukuttelun sijaan :) Siis ymmärrän miksi nuoret tätä katsovat ja hahmoja ihailevat, onhan heillä paljon samaistumispintaa ja kyllä mäkin tuon ikäisenä varmasti tuollaisesta elämästä unelmoin (joukkoon kuuluminen, rakkausjutut, juhliminen, ns. "villi ja vapaa" nuoruus). Mutta aikuiset? Olen itse 27v ja työskentelen tuon ikäisten nuorten parissa, ja olen miettinyt johtuuko vastareaktioni juuri siitä, että samaistan sarjan hahmoja liikaa noihin tosielämän nuoriin? Tavallaan, että näen nuo kaikki hahmot aikuisnäkökulmastani aika surullisina tapauksina rakkaushuolineen ja ryyppäyshommineen. Tekisi mieli niille kaikille sarjan hahmoille sanoa, että kyllä se siitä, odota pari vuotta niin on helpompaa.

En tosiaan halua sarjaa lytätä vaan keskustella, joten olisi kiva saada vastauksia!

Vierailija
1128/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ärsyttää se, kuinka välinpitämättömiks tässä on tehny noi tytöt. Tiedän, että se välinpitämättömyys vielä korostuu enemmän Sanan silmistä katsottunut, mutta esim. Tumblrissa ja Twitterissä varmaan 95 % ihmisistä ihan suoraan vihaan tyttöporukkaa, koska he eivät ota Sanaa tarpeeks huomioon. Ja ihmiset haluu, että Sana menis hengailemaan poikaporukan kanssa, koska he olivat niin ymmärtäväisiä Isakin suhteen, niin varmaan he ymmärtäis myös Sanaa paremmin kuin tytöt. Ois kuitenkin hyvä muistaa, ettei ne pojatkaan ollut aina parhaita mahdollisia kavereita. Eikä Sana edes tunne heitä muuta kuin koulusta, joten miks hän ois yhtäkkiä halukas avautumaan heille eikä tyttökavereilleen? Ymmärrän kyllä, että ihmiset haluaa nähdä enemmän poikia ja varsinkin Isakia ja Eveniä, mutta itse olisin ainakin tosi pettynyt, jos Sana menee mieluummin puhumaan pojille kuin tytöille.

Jotkut ihmiset eivät vaan suostu näkemään sitä, että ehkä Sanakin on osasyyllinen siihen, miksi hän tuntee itsensä niin ulkopuoliseksi tyttöporukassa. Lukiossa yks mun parhaista kavereista oli muslimi, ja voin kyllä sanoa sen, että nuorempana en todellakaan ymmärtänyt sitä, mitä kaikkea hänen uskontoonsa ja elämäänsä kuului. Meidän kaverisuhde oli kuitenkin ihan normaali, ja hän oli tosi avoin elämästään, vastasi tyhmiin kysymyksiin ja kertoili kaikkea, vaikkei kysyttykään. Mun mielestä Sanalla on ihan yhtä suuri vastuu siinä, tunteeko hän itseänsä ulkopuoliseksi vai ei.

Välinpitämättömyys ei välttämättä tarkoita sitä, että ois huono ystävä. Varsinkin tässä tyttöporukan tapauksessa kyse on enemmänkin siitä, ettei Sana kommunikoi tarpeeksi, eikä kerro omasta elämästään. Tässä kausien aikana on kuitenkin käynyt selväksi se, että nää tytöt on tosi hyviä ystäviä, eikä heidän ystävyyssuhde Sanaan muttuisi millään lailla huonompaan, vaikka Sana vähän avautuisikin heille.

Mä oon ihan samaa mieltä! Ei kukaan voi lukea toisen ajatuksia. Sanalla on niin kova kuori et hänen täytyis avautua enemmän ja kertoa ei-vihamielisesti uskostaan ja sen vaikutuksista. Harvoin ei-uskovaiset oikeasti ymmärtää uskonnon kokonaisvaltaisen vaikutuksen ihmisen elämään, varsinkaan jos siitä ei ymmärrä kertoa / kysyä.

Vierailija
1129/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä tämän hehkutusta. Olen siis itsekin katsonut 1-3. kaudet... mutten vain tajua mikä tässä on niin ihmeellistä?

Kivaa vaihtelua katsoa välillä järkevästi kirjoitettua pohjoismaalaista nuorensarjaa (vrt. esim. Salkkareiden nuoret), mutta muutenhan asetelma on täysin sama kuin muissakin teinisarjoissa: Skins (UK versio, jossa on muuten TODELLA paljon yhtymäkohtia Skamin juonen kanssa, mm. joukosta erottuva muslimi, homo, syömishäiriöjuttuja, ulkopuolisuutta) ja Gossip Girl tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Ihmissuhdedraamaa, bilettämistä, vaikeuksiin joutumista, sitähän näissä kaikissa lähinnä on.

Mielestäni sarja on kivasti kuvattu ja rakennettu, näyttelijät on ok (paitsi Jonaksen kulmakarvoja en vaan voi kestää) ja muutenkin sarjaa on ihan kiva katsoa - mutta että oikein koukuttuisi ja pitäisi tätä parhaana asiana suurin piirtein koskaan? Miksi ja miten ihmeessä?

Olisi kiva jos vastaisitte, fanit, peukuttelun sijaan :) Siis ymmärrän miksi nuoret tätä katsovat ja hahmoja ihailevat, onhan heillä paljon samaistumispintaa ja kyllä mäkin tuon ikäisenä varmasti tuollaisesta elämästä unelmoin (joukkoon kuuluminen, rakkausjutut, juhliminen, ns. "villi ja vapaa" nuoruus). Mutta aikuiset? Olen itse 27v ja työskentelen tuon ikäisten nuorten parissa, ja olen miettinyt johtuuko vastareaktioni juuri siitä, että samaistan sarjan hahmoja liikaa noihin tosielämän nuoriin? Tavallaan, että näen nuo kaikki hahmot aikuisnäkökulmastani aika surullisina tapauksina rakkaushuolineen ja ryyppäyshommineen. Tekisi mieli niille kaikille sarjan hahmoille sanoa, että kyllä se siitä, odota pari vuotta niin on helpompaa.

En tosiaan halua sarjaa lytätä vaan keskustella, joten olisi kiva saada vastauksia!

Musta noi ongelmat ja tilanteet ei liity ainoastaan nuoruuteen vaan ovat kyllä samaistuttavia monen ikäiselle. Kaikkien elämä ei mene siinä toivotussa putkessa, jolloin kolmekymppisenä on puoliso, kaksi lasta ja omakotitalo. Meillä on jokaisella omat huolemme ja taustamme, joiden kanssa on elettävä itse ja jotka vaikuttavat myös muihin ihmisiin käytöksemme kautta.

Vierailija
1130/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle ei ole tullut tuollaista oloa, että tytöt olisivat välinpitämättömiä. Mutta tämä ulkopuolisuuden teemahan on ollut joka kaudella mukana. Eli jokainen hahmo käy läpi niitä yksilöllisiä ulkopuolisuuden ja erilaisuuden kokemuksia, vaikka ystäväporukkaan kuuluisikin ja joukossa olisikin. Näinhän oli niin Evan, Nooran kuin Isakinkin kohdalla. Aika jännä, että nyt se herättää sitten noin suuria tunteita faneissa, että he ovat alkaneet ärsyyntyä Sanan puolesta muihin hahmoihin. Nythän vain näytetään, mikä Sanan kohdalla on se ulkopuolisuuden aiheuttaja. Ei se silti poista sitä, että hän samalla myös kuuluu porukkaan, ja että hänellä hänestä välittäviä ystäviä. Jokaisella nyt vaan on myös se oma sisäinen maailma, jota elää samalla, kun on yhteydessä muihin ihmisiin.

Vierailija
1131/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin nuo biletys sun muut kuviot ovat ihan vain sellaista taustaa tässä. Eli itse koen sarjan käsittelemät aihepiirit hyvinkin samaistettavissa oleviksi, vaikka ikäeroa hahmoihin löytyykin. Ei tuollaiset teemat kuten itsensä etsiminen, ulkopuolisuuden tunne, ystävyys, rakkaus, epävarmuus jne. aikuisillekaan vieraita asioita ole. Elämässä sattuu ja tapahtuu, ja sitä joutuu itse kukin miettimään yhä uudelleen, mikä on tärkeää, miten tuoda ajatuksiaan ja tunteitaan esille, miten olla oma itsensä muiden joukossa...

Itse en koe, että elämä menee tasaisesti portaalta toiselle edeten johonkin tiettyyn pisteeseen siten, että asioista ja itsestä tulee koko ajan varmempaa ja varmempaa. Pikemminkin koen elämän sellaisena, jossa tunteet vaihtelevat, kokemus itsestä vaihtelee, asiat, jotka ovat tärkeitä vaihtelevat. Se, mitä haluaa elämältä vaihtelee. Välillä tuntee itsensä varmemmaksi ja sitten taas joutuu miettimään uusia näkökulmia  ja mitä juuri tällä hetkellä oikeasti haluaakaan tehdä. Siinä on hyvin paljon samaa, mitä tässäkin sarjassa kuvataan näiden nuorien hahmojen kautta.

Vierailija
1132/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mua ärsyttää Noora. Kuten aina aijemminkin.

Mua kans ärsyttää sen ylimielisyys, kaikkitietävyys, ylpeys... en ymmärrä miten sitä pidetään niin coolina. Vaatteet ehkä, mut ihmisenä kusipää.

Missä kohtaa tuossa jaksossa ilmeni Nooran ylimielisyys tai kaikkitietävyys? Kyllähän se on tullut monta kertaa esille, että Noora ei käytä muiden nuorten tavoin alkoholia ja hänellä on korkeat arvot ja moraali. Silti löytyy myös epävarmuutta. Tekeekö ihmisestä kusipään se, että ei käyttäydy kuten stereotypiset nuoret?

Vierailija
1133/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtavaa, nyt on tekstaritkin otettu huomioon tekstityksessä! Hyvä Yle!

Kylläpäs olenkin kaivannut tyttöporukkaa. Ihana, että tämä kausi keskittyy taas heihin, vaikka kolmannesta kaudesta tykkäsinkin.

Uudet pojat ovat hyvännäköisiä. Kuntosalikohtaus oli tosiaan mahtava. Sana ravistelee itsensä hereillä koomakuolauksesta. Vildellä menee automaattinen keimailuvaihe päälle ja tunkee väkisin esittäytymään. Eva nyökyttelee tyytyväisenä Vildelle, että aijaijai, nyt ollaan tosiaankin löydetty varteenotettavia tyyppejä. Sana kauhuissaan, että ette voi olla tosissanne. Ja Chris tuttuun tyyliin lusikka poskessa zoomaten piiiiiitkääääään.

Minusta Yosef ei näytä silmistä yhtään kylmältä. Varsinkin kun tsiikailee Sanaa. Siinä metrokohtauksessa oli hauska, kun hän huomasi Sanan pysyttelevän kauempana, meni luokse ja tiiviisti yritti saada katsekontaktia. Mutta Sana vaan ylväästi nosti leukaansa ja antoi tuijotella ennen kuin lopulta armahti ja vastasi katseeseen.

Ensimmäisessä jaksossa tuotiin esille heti sitä kontrastia, mikä on musliminuoren ja muiden norjalaisnuorten välillä. On tosiaan jännä, ettei aikaisemmilla kausilla tätä ole tuotu yhtään enempää esille. Lähinnähän se on ollut sellaista ennakkoluuloista kuittailua Sanalle, johon hän on sitten joutunut kuittaamaan takaisin tai puolustelemaan uskoaan. Nyt näkee konkreettisemmin, miten Sanan elämä ja arki eroaa muista. Tosi mielenkiintoista. Jotenkin pysäyttävä oli se hetki bileissä, kun Sana keskittyy Maghrib-rukoukseen. Yhtäkkiä koko maailma hiljenee eikä biletysääniä kuulu. On vain hiljaisuus ja rauha. Kunnes pariskunta keskeyttää Sanan, mikä tuo tilanteeseen hieman koomista elementtiä.

Jaksossa oli taas kerran myös tosi hyvää musiikkia. Nämä musiikkivalinnat Skamista pitää kyllä napata itselle talteen!

Jopas on filosofista analyysiä. Ihan noin mielenkiintoinen ja syvällinen ei ensimmäinen jakso, saatika koko sarja ole, että sitä tarvitsisi analysoida noin juurta jaksain. Kaikki huomasivat varmasti samat asiat kuin sinä, sinä nyt vain pitkitettynä kirjoitit ne tänne. Logiikka?

Vierailija
1134/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, mulle ei ole tullut tuollaista oloa, että tytöt olisivat välinpitämättömiä. Mutta tämä ulkopuolisuuden teemahan on ollut joka kaudella mukana. Eli jokainen hahmo käy läpi niitä yksilöllisiä ulkopuolisuuden ja erilaisuuden kokemuksia, vaikka ystäväporukkaan kuuluisikin ja joukossa olisikin. Näinhän oli niin Evan, Nooran kuin Isakinkin kohdalla. Aika jännä, että nyt se herättää sitten noin suuria tunteita faneissa, että he ovat alkaneet ärsyyntyä Sanan puolesta muihin hahmoihin. Nythän vain näytetään, mikä Sanan kohdalla on se ulkopuolisuuden aiheuttaja. Ei se silti poista sitä, että hän samalla myös kuuluu porukkaan, ja että hänellä hänestä välittäviä ystäviä. Jokaisella nyt vaan on myös se oma sisäinen maailma, jota elää samalla, kun on yhteydessä muihin ihmisiin.

Mä luulen et Sanan kohdalla katsojien reaktioihin vaikuttaa myös paljon tänhetkinen poliittinen tilanne maailmalla. Islam ja muslimit on nyt niin tapetilla koko ajan et ihmiset kiinnittää asiaan huomiota nyt eri tavalla. Uskonto on myös aiheena jo semmoinen et herättää varmasti normaalia enemmän tunteita.

Vierailija
1135/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ärsyttää sen ylimielisyys, kaikkitietävyys, ylpeys... en ymmärrä miten sitä pidetään niin coolina. Vaatteet ehkä, mut ihmisenä kusipää.

Missä kohtaa tuossa jaksossa ilmeni Nooran ylimielisyys tai kaikkitietävyys? Kyllähän se on tullut monta kertaa esille, että Noora ei käytä muiden nuorten tavoin alkoholia ja hänellä on korkeat arvot ja moraali. Silti löytyy myös epävarmuutta. Tekeekö ihmisestä kusipään se, että ei käyttäydy kuten stereotypiset nuoret?

En ole tuo, jota lainasit, mutta esim. siinä "me ei Williamin kanssa erota ikinä" -kohtauksessa.

Vierailija
1136/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jota lainasit, mutta esim. siinä "me ei Williamin kanssa erota ikinä" -kohtauksessa.

No sitten olemme tulkinneet tuon repliikin ihan eri tavalla. Itse tulkitsin niin, että Noora tosiaan on itsekin hyvin epävarma suhteestaan Williamiin eikä heillä mene hyvin jos pitävät edes yhteyttä, eikä Noora ole tästä halunnut kertoa tytöille koska haluaa pitää ns kulissia yllä.

Tuollaisiin pikkujuttuihin tarttuminen vaikuttaa muutenkin enemmän siltä, että on päättänyt etukäteen olla tykkäämättä hahmosta.

Vierailija
1137/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muuten oli jännä, koska katsoin saman klipin ensin norjalaisten tekemien englantitekstitysten kanssa, ja siinä Nooran oli todettu sanovan enemmänkin "minä ja William tulemme aina olemaan" tms. Silloin ajattelin, että Noora vois hyvinkin tarkoittaa, että William tulee aina olemaan osa häntä, vaikkeivat yhdessä olisikaan. Eli ensirakkaus säilyy aina muistoissa -tyylisesti...

Suomennettuna taas kohtauksesta tuli olo, että Noora napakasti ilmoitti, että kyllä he tosiaan ovat Williamin kanssa pari, älkää nyt hölmöjä kyselkö.

Vierailija
1138/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään tee. Enkä tarkoittanut juuri tätä uusinta jaksoa vaan Nooran käytöstä koko sarjan aikana.

Vierailija
1139/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten olemme tulkinneet tuon repliikin ihan eri tavalla. Itse tulkitsin niin, että Noora tosiaan on itsekin hyvin epävarma suhteestaan Williamiin eikä heillä mene hyvin jos pitävät edes yhteyttä, eikä Noora ole tästä halunnut kertoa tytöille koska haluaa pitää ns kulissia yllä.

Tuollaisiin pikkujuttuihin tarttuminen vaikuttaa muutenkin enemmän siltä, että on päättänyt etukäteen olla tykkäämättä hahmosta.

Mielestäni se juuri on liiallista ylpeyttä ja ylimielisyyttä, että pitää parhaille ystävilleenkin pitää kulisseja pystyssä ja pitää heitä niin tyhminä, että luulee, etteivät he huomaa asian todellista laitaa.

Vierailija
1140/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se juuri on liiallista ylpeyttä ja ylimielisyyttä, että pitää parhaille ystävilleenkin pitää kulisseja pystyssä ja pitää heitä niin tyhminä, että luulee, etteivät he huomaa asian todellista laitaa.

Onneksi itse olet täydellinen, etenkin nuorena toimintasi oli aina esimerkillistä etkä koskaan tehnyt mitään väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi