Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Minä olen muutaman jakson katsonut,kun tosi moni on sarjaa kehunut. Harmikseni en kauheasti pitänyt sarjasta. Ehkä sen takia, etten pysty yhtään samaistumaan hahmoihin, koska minun teini-ikäni oli aivan toisenlainen.
Tuli vähän mieleen brittisarja Skins.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se Sanan veli se sama Elias, jonka kanssa Jonas hengaili 1. kaudella? Vai oonko nyt sekottanut jotakin ja pahasti :D
Eri Elias nyt kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Yousefin ja muiden poikien you tube ryhmän nimi? Tai mistä vois löytää linkin heidän videoon/videoihin?
Hei Briskeby.
Toisessa videossa pojat pitelevät samantyylistä selfiekeppiä, kuin millä Chris neljännen kauden trailerissa töytäs Eveniä naamaan...
Vierailija kirjoitti:
Andem kommentoi jossain haastattelussa, että ne oli saanu paljon palautetta siitä kuinka moni oli pettynyt siihen kun ykköskauden cool ja vahva feministi-ikoni-Noora menikin sit kakkoskaudella rakastumaan johki fuckboyhin, et sen hahmo meni "pilalle". Mutta avasi sitten, että niiden tarkotus ei ollutkaan luoda mitään täydellisiä hahmoja ja ideaaleja, jotka on "tavallisille" teineille täysin ulottumattomissa vaan näyttää että niillä cooleillakin henkilöillä on heikkoutensa ja ärsyttävyytensä eikä se silti tarkota et niiden hyvät puolet ja vahvuudet murenis sen takia. No tulipas pitkä avautuminen, mut musta näiden juttujen takia Nooran hahmo on monella tavalla hieno, vaik onkin välillä ärsyttävä. :)
Eikö tuo ole vähän niinkuin koko sarjan idea, josta sen nimikin on lähtöisin? Jokaisen kauden päähenkilöllä on ollut niitä "heikkouksia", joista ovat tunteneet häpeää ja epävarmuutta siitä, "mitä muutkin ajattelisivat, jos saisivat tietää".
Hyvä sarja, parasta se että sai minut muistamaan Skinsin ja sen loistavuuden! Onneksi on vielä pari päivää vapaata, menee ehdottomasti Skinsin parissa.
Miksi Skamia ei tehdä enää neljännen kauden jälkeen? Olisi ollut kiva nähdä koko lukioaika :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se Sanan veli se sama Elias, jonka kanssa Jonas hengaili 1. kaudella? Vai oonko nyt sekottanut jotakin ja pahasti :D
Mä luulin kans ensin, että on sama henkilö. Miksköhän niitä on kaks samannimistä? En voi olla ajattelematta, että se on tarkoituksella. Että tulee jokin kohtaus, jossa oletetaan et tulee tietty Elias, mutta se onkin se toinen. Vähän niin kuin ekalla kaudella Iben luuli Isakia Evan poikaystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin kans ensin, että on sama henkilö. Miksköhän niitä on kaks samannimistä? En voi olla ajattelematta, että se on tarkoituksella. Että tulee jokin kohtaus, jossa oletetaan et tulee tietty Elias, mutta se onkin se toinen. Vähän niin kuin ekalla kaudella Iben luuli Isakia Evan poikaystäväksi.
Chrisejä oli myös kaks, millä saatiin Eva tutustumaan vahingossa myös P-Chrisiin kun yritti etsiä Vilden kaveria Chrisiä.
Muistatteko muuten kolmoskauden vessakohtauksessa, kun Emma kuherteli Isakin kanssa ja sen kaveri tuli keskeyttämään kertomalla, että "Yousef tuli". Eihän se voi olla sama henkilö kuin tämä Sanan Yousef? Mä silloin ajattelin, että "Yousef" oli Emman 20-vuotias mallipoikaystävä, mutta eihän siinä taidettu määritellä lainkaan oliko näin, vai oliko Yousef joku muu vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mua ärsyttää Noora. Kuten aina aijemminkin.
Mua kans ärsyttää sen ylimielisyys, kaikkitietävyys, ylpeys... en ymmärrä miten sitä pidetään niin coolina. Vaatteet ehkä, mut ihmisenä kusipää.
Missä kohtaa tuossa jaksossa ilmeni Nooran ylimielisyys tai kaikkitietävyys? Kyllähän se on tullut monta kertaa esille, että Noora ei käytä muiden nuorten tavoin alkoholia ja hänellä on korkeat arvot ja moraali. Silti löytyy myös epävarmuutta. Tekeekö ihmisestä kusipään se, että ei käyttäydy kuten stereotypiset nuoret?
En ole tuo, jota lainasit, mutta esim. siinä "me ei Williamin kanssa erota ikinä" -kohtauksessa.
No sitten olemme tulkinneet tuon repliikin ihan eri tavalla. Itse tulkitsin niin, että Noora tosiaan on itsekin hyvin epävarma suhteestaan Williamiin eikä heillä mene hyvin jos pitävät edes yhteyttä, eikä Noora ole tästä halunnut kertoa tytöille koska haluaa pitää ns kulissia yllä.
Tuollaisiin pikkujuttuihin tarttuminen vaikuttaa muutenkin enemmän siltä, että on päättänyt etukäteen olla tykkäämättä hahmosta.
Mielestäni se juuri on liiallista ylpeyttä ja ylimielisyyttä, että pitää parhaille ystävilleenkin pitää kulisseja pystyssä ja pitää heitä niin tyhminä, että luulee, etteivät he huomaa asian todellista laitaa.
Minä taas tulkitsen sen epävarmuutena ja haluna pärjätä yksin, koska näin Noora on kasvatettu. Mutta en ainakaan tarkoituksellisena ylimielisyytenä tai ajatuksena, että olisi muita parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chrisejä oli myös kaks, millä saatiin Eva tutustumaan vahingossa myös P-Chrisiin kun yritti etsiä Vilden kaveria Chrisiä.
Muistatteko muuten kolmoskauden vessakohtauksessa, kun Emma kuherteli Isakin kanssa ja sen kaveri tuli keskeyttämään kertomalla, että "Yousef tuli". Eihän se voi olla sama henkilö kuin tämä Sanan Yousef? Mä silloin ajattelin, että "Yousef" oli Emman 20-vuotias mallipoikaystävä, mutta eihän siinä taidettu määritellä lainkaan oliko näin, vai oliko Yousef joku muu vaan...
Mä oon toistaiseksi ajatellut, että olisi sama henkilö. Onko koko balloon squad nyt -97, tän käsityksen sain jostain Vilden tai muun kommentista. Tällöin se 20v pitäisi riittävästi paikkaansa ja malliksi sopii hyvinkin. Sitä paitsi oli puhetta muuten niistä "pillereistä Sanan luona". Varmaan Emma on ollut Sanan kotona eli Eliaksen ym kanssa. Mitähän ne pojat hommaa, alkoholia ei taideta käyttää mutta jotain muuta kuitenkin. Heliumin lisäksi 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö samassa vessakohtauksessa viitattu jotenkin Sanaan ja huumeisiin?
Mää oon kyllä pettynyt. Nooralle sopisi sellainen älykkö poikaystävä - tai sitten joku samantasoinen söpö nainen. Eka se paritetaan lortto-Williamille joka ok, oli ihan hurmaava ja rikas mutta niin eri paria. Ja nyt sitten muslimipoika! Ei ei ei...
No, musta Sana olis kyllä kanssa eriparia jonkun sixpack pojan kanssa, mut hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitattiin. Mutta on tosi vaikea uskoa, että Sana olisi joku pillerinpopsija.
Tarkistin äsken, ja suomennetussa tekstissä Emma sanoo " Sanan luona poltettiin pillereitä. Se oli ihan muissa maailmoissa." Tiedä sitten onko ihan sanatarkka käännös. Mutta eihän Sana näköjään ole juuri hengannut veljensä ja tämän kavereiden kanssa aikaisemmin, niin jotenkin tuntuu oudolta, jos Sana yhtäkkiä onkin poltellut jotain pillereitä samoissa porukoissa Emman ja Yousefin kanssa.
Mikä juttu tää on laittaa smetanaa pitsan päälle? Onko trendijuttu Suomessakin, onko ollut jo pitkään?
kyselee ilmeiseti ajastaan jälkeen jäänyt N51
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tää on laittaa smetanaa pitsan päälle? Onko trendijuttu Suomessakin, onko ollut jo pitkään?
Suomessahan laitetaan majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon toistaiseksi ajatellut, että olisi sama henkilö. Onko koko balloon squad nyt -97, tän käsityksen sain jostain Vilden tai muun kommentista. Tällöin se 20v pitäisi riittävästi paikkaansa ja malliksi sopii hyvinkin. Sitä paitsi oli puhetta muuten niistä "pillereistä Sanan luona". Varmaan Emma on ollut Sanan kotona eli Eliaksen ym kanssa. Mitähän ne pojat hommaa, alkoholia ei taideta käyttää mutta jotain muuta kuitenkin. Heliumin lisäksi 😀
Jos Yousef on oikeasti sama tyyppi, joka seurusteli Emman kanssa (jolle huumeet oli tuttuja, kuten ehkä poikaystävällekin), niin onkohan tämä Sanan ja Yousefin rakkaustarina sitten vähän niin kuin jo ennalta päätetty epäonnistumaan? Sana valitsee pahispojan sijasta islamin. Eli sama tarina kuin Nooralla ja Williamilla, mutta eri ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo mullekaan tuttu tapa, mutta olenkin enemmän italialaistyylisen pizzan ystävä 😊 N38
Vierailija kirjoitti:
Oon myös nähnyt spekulaatiota että se olis sanonu Sara eikä Sana...
Mut luin just et myöskään ne norjalaiset tekstittäjät ei saa mitään kässäriä käteensä vaan joutuu myös kuuntelemaan ja sen perusteella tekstittämään. Joten niissäkin on ollut virheitä. :D Toki ne varmaan vähän paremmin pystyy kuulemaan sitä norjaa ja eri äänteitä ku muiden maiden kääntäjät. Mut noin niiku lopullisia vastauksia ei saa oikein mistään vaan pitää vaan spekuloida. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitattiin. Mutta on tosi vaikea uskoa, että Sana olisi joku pillerinpopsija.
Tarkistin äsken, ja suomennetussa tekstissä Emma sanoo " Sanan luona poltettiin pillereitä. Se oli ihan muissa maailmoissa." Tiedä sitten onko ihan sanatarkka käännös. Mutta eihän Sana näköjään ole juuri hengannut veljensä ja tämän kavereiden kanssa aikaisemmin, niin jotenkin tuntuu oudolta, jos Sana yhtäkkiä onkin poltellut jotain pillereitä samoissa porukoissa Emman ja Yousefin kanssa.
Mä oon alusta asti uskonut et on sama Yousef. Siinä olisi semmonen Isak-Even-Mikael-Yousef-Emma(-Sana)-Isak -rinki valmiina.
Ja jotenkin luulen, et Sana ei ole sitä miltä näyttää. Että on jokin asia menneisyydessä, joka tekee Sanasta sellaisen kuin nyt. Esim. nyt korostetun uskonnollinen, koska ennen tehnyt syntiä (vrt. pillerit).
Ääk, siis se pilvenpolttelija Elias? Ei kai? No mut toisaalta sopis kuvioon, siis esiteltiinhän nuo tosiaan Snoop Doggyn Smoke Weed Everydayn biisin kanssa. Mutta miks Eva ei tunnistanut sitä, jos se oli sama Elias? Hehän olivat yhdessä siellä mökillä!