Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1101/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko huomenna (lauantaina) kaikki 4. tuotantokauden jaksot, vai tuleeko niitä jakso kerrallaan aina lauantaisin Yle areenaan?

Ei millään jaksais oottaa huomiseen, mut katson mielummin koko jakson suomenkielisillä teksteillä, kun jotain klippejä :)

Areenassa on aina koko viikon klipit yhdessä jaksossa, eli kesto n. 20-50 minuuttia. Kolmoskaudella ei kyllä ollut juuri puolta tuntia pidempiä jaksoja, saa nähdä miten tällä kaudella. Kauden eka jakso tulee tänään kokonaisuudessaan NRK:n sivuilla, sekin taitaa olla myös Suomessa katsottavissa. Tosin kun huomenna jo näkee suomeksi käännettynä, niin ehkä malttaa odottaa 😉

Vierailija
1102/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko huomenna (lauantaina) kaikki 4. tuotantokauden jaksot, vai tuleeko niitä jakso kerrallaan aina lauantaisin Yle areenaan?

Ei millään jaksais oottaa huomiseen, mut katson mielummin koko jakson suomenkielisillä teksteillä, kun jotain klippejä :)

Areenassa on aina koko viikon klipit yhdessä jaksossa, eli kesto n. 20-50 minuuttia. Kolmoskaudella ei kyllä ollut juuri puolta tuntia pidempiä jaksoja, saa nähdä miten tällä kaudella. Kauden eka jakso tulee tänään kokonaisuudessaan NRK:n sivuilla, sekin taitaa olla myös Suomessa katsottavissa. Tosin kun huomenna jo näkee suomeksi käännettynä, niin ehkä malttaa odottaa 😉

Mä itse tykkäsin niistä lyhyistä jaksoista enemmän. Ehkä siksikin 1&3 -kaudet tuntuivat paremmilta kuin 3-kausi. Jotenkin se tiivis esitystapa sopii tähän formaattiin. Kolmoskausi tuntui hieman venytetymmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän aikaan huomenna se koko jakso suomenkielisillä teksteillä ilmestyy Yle areenaan?

Vierailija
1104/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkähän aikaan huomenna se koko jakso suomenkielisillä teksteillä ilmestyy Yle areenaan?

Areenassa lukee, että kello 16.00.

Vierailija
1105/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypätkää vaan tuo trolli ohi. Ei tuo ihan tervettä toimintaa ole, että jankkaa kuukausitolkulla ketjussa samaa kerjäten huomiota. Taitaa olla hyvin häiriintynyt ihminen kyseessä.

Nyt en kyllä tiedä mistä puhut. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan tähän ketjuun, seurannut olen sitä jo aiemmin.

Siltikään en ole saanut vastausta siihen, miksi kriittisen mielipiteen esittäminen asiallisesti on huomionkerjuuta, ja miksi eriävä mielipide tekee minusta trollin. Itse olet jankannut tuota trollia nyt jo tovin, joten voisitko antaa perusteluja, mikä tästä tekee trollausta. Ketju kun ei ole tarkoitettu pelkästään fanitusketjuksi, vaan myös kaikenlaisten mielipiteiden jakamiseksi.

Olisiko sinusta kivaa, jos jokainen asiallinen viestisi leimattaisiin trolliksi vain siksi, ettei se ole jonkun toisen mieleen? Niinpä.

En näe sitä myöskään yhtään sen häiriintynempänä kuin sitä, että sarjaa hehkutetaan fanaattisuuksiin asti.

Koomisin kommentti oli "olen nähnyt yhden jakson ja oli p-kaa" tms. :D

ohis

Sitä kommenttia en ole kirjoittanut. Olen katsonut kaikki kaudet läpi ja mielestäni kokonaisuudessaan ihan ok sarja - vaikkei pääsekään lähellekään Skinsiä.

Osa kohtauksista Skamissa on turhan pitkitettyjä, liikaa pelkkää katselua, hengittelyä tms.

Vierailija
1106/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypätkää vaan tuo trolli ohi. Ei tuo ihan tervettä toimintaa ole, että jankkaa kuukausitolkulla ketjussa samaa kerjäten huomiota. Taitaa olla hyvin häiriintynyt ihminen kyseessä.

Nyt en kyllä tiedä mistä puhut. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan tähän ketjuun, seurannut olen sitä jo aiemmin.

Siltikään en ole saanut vastausta siihen, miksi kriittisen mielipiteen esittäminen asiallisesti on huomionkerjuuta, ja miksi eriävä mielipide tekee minusta trollin. Itse olet jankannut tuota trollia nyt jo tovin, joten voisitko antaa perusteluja, mikä tästä tekee trollausta. Ketju kun ei ole tarkoitettu pelkästään fanitusketjuksi, vaan myös kaikenlaisten mielipiteiden jakamiseksi.

Olisiko sinusta kivaa, jos jokainen asiallinen viestisi leimattaisiin trolliksi vain siksi, ettei se ole jonkun toisen mieleen? Niinpä.

En näe sitä myöskään yhtään sen häiriintynempänä kuin sitä, että sarjaa hehkutetaan fanaattisuuksiin asti.

Koomisin kommentti oli "olen nähnyt yhden jakson ja oli p-kaa" tms. :D

ohis

Sitä kommenttia en ole kirjoittanut. Olen katsonut kaikki kaudet läpi ja mielestäni kokonaisuudessaan ihan ok sarja - vaikkei pääsekään lähellekään Skinsiä.

Osa kohtauksista Skamissa on turhan pitkitettyjä, liikaa pelkkää katselua, hengittelyä tms.

Mä tykkäsin kyllä Skinsistäkin, vaikka se oli enemmän överi. Mun mielestä Skamin vahvuus on samaistuttavuudessa ja aitoudessa. Omassa nuoruudessa oli paljon samaa säätöä kuin Skamissa. Skins oli aika paljon karumpi siinä mielessä.

Vierailija
1107/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ON TULLUT KLIPPI!

Vierailija
1108/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Sana :( <3

Vierailija
1109/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei Sana :( <3

Niinpä.

Spoilerispoilerispoileri

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Eli niin siinä sit kävi, että Noora iski silmänsä juurikin Sanan ihastukseen. Voi toista... Kuuluuko tuohon rukoushetkeen, että käsien pesun jälkeen ei saa koskettaa vastakkaista sukupuolta? Näytti sellaiselta väistelyltä se Sanan meno meinaan.

Vierailija
1110/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas Vilde väisti, että mennäänkö heille, eikö?!!

Vierailija
1111/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sanan yksinäisyys ja ulkopuolisuus on kyllä ahdistavaa seurattavaa. Tekis mieli katsoa aiemmat kaudet uudestaan Sanaa seuraten, että näkyykö niissäkin se niin selvästi, mutta ei vaa ole huomannu. Mutta en kyllä tykkää jos tässä tulee nyt kakkoskauden uusinta tuossa tytöt tykkää samasta pojasta -asiassa.. saa nähdä mihin lähtee eteneen! Todella jännittävää seurata näin klippi ja viestikeskustelu kerrallaan.

Vierailija
1112/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sanan yksinäisyys ja ulkopuolisuus on kyllä ahdistavaa seurattavaa. Tekis mieli katsoa aiemmat kaudet uudestaan Sanaa seuraten, että näkyykö niissäkin se niin selvästi, mutta ei vaa ole huomannu. Mutta en kyllä tykkää jos tässä tulee nyt kakkoskauden uusinta tuossa tytöt tykkää samasta pojasta -asiassa.. saa nähdä mihin lähtee eteneen! Todella jännittävää seurata näin klippi ja viestikeskustelu kerrallaan.

No se poikahan on ihan selvästi kyllä kiinnostunut Sanasta. Noora kyllä taisi vilkuilla sitä jos siinä kadulla kävellessä eli jo ennen kuin Sana eksyi porukasta...

Toivottavasti tosiaan ei tule samanlaista kuin Noora-Vilde-William-kuvio. Mutta en mä kyllä sitäkään halua, että Sana jää ilman ihastustaan uskonnon takia ja Noora onkin se, joka tällä kaudella nappaa itselleen Williamin korvaajan.

Ei mun mielestä ainakaan Sanan ulkopuolisuus noin selvästi aikaisemmin ole tullut esille. Toisaalta Sanahan oli enemmän sivuhenkilö tyttöporukassakin ja vasta viime kaudella nousi enemmän esille Isakiin tutustuttuaan. Mutta täytyy kyllä ehdottomasti tsekata edelliset kaudet jossain vaiheessa uudelleen...

Vierailija
1113/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mua ärsyttää Noora. Kuten aina aijemminkin.

Vierailija
1114/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ärsyttää sen ylimielisyys, kaikkitietävyys, ylpeys... en ymmärrä miten sitä pidetään niin coolina. Vaatteet ehkä, mut ihmisenä kusipää.

Vierailija
1115/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ärsyttää sen ylimielisyys, kaikkitietävyys, ylpeys... en ymmärrä miten sitä pidetään niin coolina. Vaatteet ehkä, mut ihmisenä kusipää.

Niin samaa mieltä sun kans! Mun mielestä kans se on kusipää. En todellakaan haluais kaveriks tollasta tyyppiä.

Vierailija
1116/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1117/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tämän hehkutusta. Olen siis itsekin katsonut 1-3. kaudet... mutten vain tajua mikä tässä on niin ihmeellistä?

Kivaa vaihtelua katsoa välillä järkevästi kirjoitettua pohjoismaalaista nuorensarjaa (vrt. esim. Salkkareiden nuoret), mutta muutenhan asetelma on täysin sama kuin muissakin teinisarjoissa: Skins (UK versio, jossa on muuten TODELLA paljon yhtymäkohtia Skamin juonen kanssa, mm. joukosta erottuva muslimi, homo, syömishäiriöjuttuja, ulkopuolisuutta) ja Gossip Girl tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Ihmissuhdedraamaa, bilettämistä, vaikeuksiin joutumista, sitähän näissä kaikissa lähinnä on.

Mielestäni sarja on kivasti kuvattu ja rakennettu, näyttelijät on ok (paitsi Jonaksen kulmakarvoja en vaan voi kestää) ja muutenkin sarjaa on ihan kiva katsoa - mutta että oikein koukuttuisi ja pitäisi tätä parhaana asiana suurin piirtein koskaan? Miksi ja miten ihmeessä?

Vierailija
1118/2202 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Areenassa lukee, että kello 16.00.

Nyt aika on muuttunut, jakso tulee Areenaan kello 00.01.

Vierailija
1119/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse tykkäsin niistä lyhyistä jaksoista enemmän. Ehkä siksikin 1&3 -kaudet tuntuivat paremmilta kuin 3-kausi. Jotenkin se tiivis esitystapa sopii tähän formaattiin. Kolmoskausi tuntui hieman venytetymmältä.

Kolmoskausi on ollut Skamin historian lyhyin, mutta silti se tuntui hieman venytetymmältä kuin ne muut? Mitenhän lyhyillä jaksoilla se kausi olisi pitänyt käsitellä? 

Vierailija
1120/2202 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa, nyt on tekstaritkin otettu huomioon tekstityksessä! Hyvä Yle!

Kylläpäs olenkin kaivannut tyttöporukkaa. Ihana, että tämä kausi keskittyy taas heihin, vaikka kolmannesta kaudesta tykkäsinkin.

Uudet pojat ovat hyvännäköisiä. Kuntosalikohtaus oli tosiaan mahtava. Sana ravistelee itsensä hereillä koomakuolauksesta. Vildellä menee automaattinen keimailuvaihe päälle ja tunkee väkisin esittäytymään. Eva nyökyttelee tyytyväisenä Vildelle, että aijaijai, nyt ollaan tosiaankin löydetty varteenotettavia tyyppejä. Sana kauhuissaan, että ette voi olla tosissanne. Ja Chris tuttuun tyyliin lusikka poskessa zoomaten piiiiiitkääääään.

Minusta Yosef ei näytä silmistä yhtään kylmältä. Varsinkin kun tsiikailee Sanaa. Siinä metrokohtauksessa oli hauska, kun hän huomasi Sanan pysyttelevän kauempana, meni luokse ja tiiviisti yritti saada katsekontaktia. Mutta Sana vaan ylväästi nosti leukaansa ja antoi tuijotella ennen kuin lopulta armahti ja vastasi katseeseen.

Ensimmäisessä jaksossa tuotiin esille heti sitä kontrastia, mikä on musliminuoren ja muiden norjalaisnuorten välillä. On tosiaan jännä, ettei aikaisemmilla kausilla tätä ole tuotu yhtään enempää esille. Lähinnähän se on ollut sellaista ennakkoluuloista kuittailua Sanalle, johon hän on sitten joutunut kuittaamaan takaisin tai puolustelemaan uskoaan. Nyt näkee konkreettisemmin, miten Sanan elämä ja arki eroaa muista. Tosi mielenkiintoista. Jotenkin pysäyttävä oli se hetki bileissä, kun Sana keskittyy Maghrib-rukoukseen. Yhtäkkiä koko maailma hiljenee eikä biletysääniä kuulu. On vain hiljaisuus ja rauha. Kunnes pariskunta keskeyttää Sanan, mikä tuo tilanteeseen hieman koomista elementtiä.

Jaksossa oli taas kerran myös tosi hyvää musiikkia. Nämä musiikkivalinnat Skamista pitää kyllä napata itselle talteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi