Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
https://skamp3translated.tumblr.com/
Tässä on ainakin yksi englanniksi käännetty. Tosi hyvä, näkyy alkuperäisellä kielelläkin. Ainoa ärsyttävä juttu on, että menee väärässä järjestyksessä, uusin jakso ylimpänä, mutta eiköhän tästä "ongelmasta" selvitä :) Mulla on juuri tarkoituksena lueskella tätä, siksi olin hollilla tämän linkin kanssa.
Olisi kyllä kiva, jos olisi suomenkielinen fb-ryhmä Skamiin. Täytyypä tsekata, miltä se jonkun mainitsema Skam Suomi -ryhmä näyttää. Tässä ketjussa on ollut hyvää keskustelua, mutta sitten taas sitä, että oikeasti asiallisia kommentteja on poistettu ja sitten myös tätä vauva.fi:n tahallista ilkeilyä jne. Fb-ryhmässä tuskin kovin moni kehtaa omalla nimellään olla vittumainen ja toivottavasti siellä on yp, joka poistaisi väärillä nimillä olevat. Tai ei päästäisi ryhmään ollenkaan.
Siis niinkun rakastin 2 kautta noora ja william uudestaan
Minä siis laitoin linkin tuohon äänestykseen ja tosiaan, en ota tuota äänestystä niin vakavasti! Lähinnä huvittavaa, että se on saanut niin isot mittasuhteet Skam-fanien keskuudessa! Ja hauskaa, että pieni pohjoismaalainen sarja pienellä budjetilla painii tuolla isojen amerikkalaisten sarjojen parissa.
Olipa kiinnostavaa nähdä numeroita eri maiden Skam-sivujen jäsenistä, kiitos sinulle joka laitoit ne tänne! Itse olen mukana yhdessä norjalais-tanskalais-ruotsalaisryhmässä facessa, ja siellä on tosi kiva ja kannustava meininki, välillä myös hiukan hysteerinen mutta myös hyvin itse-ironinen :D ja se on tarkoitettu juuri yli 20-vuotiaille, eli "aikuisten" ryhmä. Jätin tämän ketjun lukemisen ja siirryin tuohon fb-ryhmään siinä vaiheessa, kun ikävempiä kommentteja alkoi tulemaan (toki kaikilla on oikeus olla ihan mieltä tahansa Skamista). On vaan kivempaa keskustella sarjan käänteistä ja analysoida sisältöä ja puhua kaikesta muustakin Skamiin liittyen kun ei tarvitse perustella miksi tykkää kyseisestä sarjasta. siellä kukaan ei ole fanittamisensa kanssa yksin. Ikke alene <3 Kiitos teille, jotka olette kirjoittaneet asiallisia kommentteja tänne hyvässä hengessä!
Jos Skam Suomi-fb-ryhmä aktivoituu tai joku keksii jonkin uuden suomen kosegruppa-ryhmän, niin olen mukana!
Alt er love <3
Terkuin, se suomenruotsalainen joka kirjoitteli täällä aikaisemmin :)
Vierailija kirjoitti:
https://skamp3translated.tumblr.com/
Tässä on ainakin yksi englanniksi käännetty. Tosi hyvä, näkyy alkuperäisellä kielelläkin. Ainoa ärsyttävä juttu on, että menee väärässä järjestyksessä, uusin jakso ylimpänä, mutta eiköhän tästä "ongelmasta" selvitä :) Mulla on juuri tarkoituksena lueskella tätä, siksi olin hollilla tämän linkin kanssa.
Olisi kyllä kiva, jos olisi suomenkielinen fb-ryhmä Skamiin. Täytyypä tsekata, miltä se jonkun mainitsema Skam Suomi -ryhmä näyttää. Tässä ketjussa on ollut hyvää keskustelua, mutta sitten taas sitä, että oikeasti asiallisia kommentteja on poistettu ja sitten myös tätä vauva.fi:n tahallista ilkeilyä jne. Fb-ryhmässä tuskin kovin moni kehtaa omalla nimellään olla vittumainen ja toivottavasti siellä on yp, joka poistaisi väärillä nimillä olevat. Tai ei päästäisi ryhmään ollenkaan.
Tag:susta voit valita jakson mistä kohtaa alotat lukemisen, vaikka siitä kolmos kauden eka jaksosta eteenpäin..
*Tag:sista
Hei sinä suomenruotsalainen, mikä on tämä aikuisten Skam fb-ryhmä? 😊 Olen kuullutkin, että on jokin aikuisten ryhmä. Onko siellä kielenä nuo ruotsi, norja, tanska vai voiko kirjoittaa englanniksikin? Kuulun siihen johonkin tosi isoon Skam-ryhmään, jossa on kaiken ikäisiä. Ihan hyvä meininki, mutta aikuisimmille suunnattu olisi kivempi. Tuossa ryhmässä tulee monta kertaa olo, että tekisi mieli näille teineille alkaa selittää erilaisia yleistietoon tms liittyviä juttuja 😊
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä suomenruotsalainen, mikä on tämä aikuisten Skam fb-ryhmä? 😊 Olen kuullutkin, että on jokin aikuisten ryhmä. Onko siellä kielenä nuo ruotsi, norja, tanska vai voiko kirjoittaa englanniksikin? Kuulun siihen johonkin tosi isoon Skam-ryhmään, jossa on kaiken ikäisiä. Ihan hyvä meininki, mutta aikuisimmille suunnattu olisi kivempi. Tuossa ryhmässä tulee monta kertaa olo, että tekisi mieli näille teineille alkaa selittää erilaisia yleistietoon tms liittyviä juttuja 😊
Ryhmän nimi on "Skam fri og ekte 20+" ja siellä mennään norjaksi ja tanskaksi. Suurin osa ryhmän jäsenistä ovat norjalaisia ja tanskalaisia ja ne kirjoittavat "skandinavisk" eli jonkinlaista sekoitusta molemmista kielistä :D aika mielenkiintoista yrittää pysyä kärryillä! Itse kirjoitan ruotsiksi, skandinaaveja kun ovat niin ymmärrävät sitä. Mutta ei siis enganniksi! Jos saat norjasta ja tanskasta (ja välillä ruotsista) selvää, yleensä kaikista sitä paitsi sekaisin, niin tervetuloa mukaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmän nimi on "Skam fri og ekte 20+" ja siellä mennään norjaksi ja tanskaksi. Suurin osa ryhmän jäsenistä ovat norjalaisia ja tanskalaisia ja ne kirjoittavat "skandinavisk" eli jonkinlaista sekoitusta molemmista kielistä :D aika mielenkiintoista yrittää pysyä kärryillä! Itse kirjoitan ruotsiksi, skandinaaveja kun ovat niin ymmärrävät sitä. Mutta ei siis enganniksi! Jos saat norjasta ja tanskasta (ja välillä ruotsista) selvää, yleensä kaikista sitä paitsi sekaisin, niin tervetuloa mukaan! :D
Kiitos! Liityn ryhmään, ymmärrän aika hyvin kirjoitettuna näitä pohjoismaisia kieliä ja ruotsia oikein hyvin. Sitä paitsi koneella ollessa mulla ainakin tulee käännös automaattisesti. Ruotsin kirjoittaminen tekisi ihan hyvää, vaikka hieman tuskaista onkin 😊 Miksi onkaan niin paljon helpompi ymmärtää kieltä kuin saada sitä itse tuotettua. (Suomen ruotsia ymmärrän puhuttuna ihan tosi hyvin, mutta natiivipuhujien seurassa tulee täysi blokki, kun itse yrittää puhua.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Liityn ryhmään, ymmärrän aika hyvin kirjoitettuna näitä pohjoismaisia kieliä ja ruotsia oikein hyvin. Sitä paitsi koneella ollessa mulla ainakin tulee käännös automaattisesti. Ruotsin kirjoittaminen tekisi ihan hyvää, vaikka hieman tuskaista onkin 😊 Miksi onkaan niin paljon helpompi ymmärtää kieltä kuin saada sitä itse tuotettua. (Suomen ruotsia ymmärrän puhuttuna ihan tosi hyvin, mutta natiivipuhujien seurassa tulee täysi blokki, kun itse yrittää puhua.)
Jes, hyvä juttu! Tervetuloa mukaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, hyvä juttu! Tervetuloa mukaan! :)
Heh, vilkaisin ryhmän kuvauksen ja jo sitä tekee tiukkaa ymmärtää. Laitoin liittymispyynnön, ainakin seurailen jonkin aikaa :) Jäin pohtimaan, millä se ikäraja selvitetään. Mulla kyllä on julkisina tietoina sen verran opiskelujuttuja, että siitä voinee päätellä sen, että olen yli 20. Ja niin, onhan mulla aito profiilikuva, siinäkin mun kolmevitonen naama varmaan paljastaa suunnilleen ikää :D
Tästä palstasta innostuneena loin SKAM - Finland sivun. Aktiivisesti tulossa linkkejä ja valmiiksi suomeksi pohjustettuina. Eli jos kiinnostaa saa liittyä! :)
Lueskelin noita tekstareita ja mietin onko niitä ihan sarjassa näkyviä viestejä suomenmettu mihinkään vai täytyykö alkaa ihan kääntäjän kanssa suomentamaan? Areenan suomennoksissa ei ainakaan kaikkia oltu käännetty ja tuntui että jäi välillä jotain olennaista ymmärtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin noita tekstareita ja mietin onko niitä ihan sarjassa näkyviä viestejä suomenmettu mihinkään vai täytyykö alkaa ihan kääntäjän kanssa suomentamaan? Areenan suomennoksissa ei ainakaan kaikkia oltu käännetty ja tuntui että jäi välillä jotain olennaista ymmärtämättä.
Ihan kaikkia ei ollut käännetty noista tekstareista ja vastaavista, mutta myös puheesta oli osia kääntämättä. Ymmärrän sen, ettei tekstitykseen mahdu kaikkea, mutta vasta erilaisista klipeistä, joissa on engl. tekstitykset, olen tajunnut muutamia ihan tärkeitä juttuja. Ja osittain ymmärtää jopa norjaa nyt kun on katsonut Skamin useamman kerran 😊 Kannattaa ainakin laittaa pauselle katsoessa niin saa luettua niitä tekstareita. Viestit ymmärtää aika hyvin, jos on kouluruotsi pohjalla. Ja osa tietenkin onkin suomenkiel. tekstityksessä.
Ei millään jaksaisi odottaa neljättä kautta.. <3
Ihana etta Evak-pari on finaalissa Shadowhuntersin paria vastaan E!online-sivustolla. Onkos äänestetty? :D
Mä ainaskin, montakin kertaa.. :)
Varsinkin kolmos kauden jaksoja haluan katsoa uudestaan montakin kertaa. Jokainen hetki, kohtaus ja tunnetila on niin hyvin näytelty Evak- parin esittäjiltä. Tarjei ja Henrik osaavan loistavasti eläytymisen rooleissaan. Isak ja Even on kyllä paras pari.
Vierailija kirjoitti:
Ihana etta Evak-pari on finaalissa Shadowhuntersin paria vastaan E!online-sivustolla. Onkos äänestetty? :D
Mä oon yrittänyt. Mutta mulla herjaa sitä "poll is closed" -juttua, jota muillakin oli ollut sen edellisen äänestyskierroksen yhteydessä. Silloin mulla tuli se vasta sen jälkeen, kun Suomessa oli tullut klo 17 eli se USA:n äänestysajan päätös. Tähän annettiin kaikenlaisia neuvoja, mutta mulla ei auttanut. Nyt mietin meneekö ne mun äänet perille. Se ei nyt myöskään näytä mulle sitä reCaptcha-kuvaklikkausta, vaan pelkkä en ole robotti -kohdan ruksaus riittää. Tämänhän piti olla oleellista myös äänestyksen toiminnan kannalta. Onko kellään vinkkiä tähän tai ylipäänsä onko muilla tullut tätä?
Vierailija kirjoitti:
Tästä palstasta innostuneena loin SKAM - Finland sivun. Aktiivisesti tulossa linkkejä ja valmiiksi suomeksi pohjustettuina. Eli jos kiinnostaa saa liittyä! :)
Voiko olla mahdollista, että tästä ryhmästä tykkää vasta yksi henkilö?? 😮
http://www.eonline.com/news/833507/tv-s-top-couple-2017-vote-in-the-top…
Käykäähän äänestämässä, jos koette asian tärkeäksi!
Katsoin Skamin nyt eilen illalla loppuun ja on jotenkin tyhjä olo. Ensimmäinen kausi ei vielä sytyttänyt, 2. Kaudesta tykkäsin tosi paljon ja 3.kausi oli mielestäni paras.
3 kaudella lempikohtiani olivat erityisesti ne kun Isak heitti kaverinsa ulos silloin kun Even tuli käymään, silloin kun Even ja Isak olivat keittiössä ja taustalla soi se Gabriellen biisi, se kun Isak kertoi Jonakselle olevansa homo ja se kun Isak lähti kirkosta tapaamaan Evenia, itkin koko sen kohtauksen ajan.
Lempihahmojani sarjassa on Isak, Even, Jonas ja Noora.
En olisi uskonut että tämäntyyppinen sarja herättää itsessä näin paljon tunteita. Odotan todella paljon neloskautta :)
Vierailija kirjoitti:
Huijari,
Tietääkö joku mistä voisi lukea niitä tekstiviestejä käännettyjä vaikka englanniksi (tai ihan suomeksikin) kun ei norja oikein taivu eikä jaksaisi kaikkia kääntäjällä kääntää?