Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
801/2202 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettiny tuota valehteluasiaa jika on tosi yleistä tossa sarjassa, että onko se todella nuin tavallista. Vaikeet mitä äkkiseltään tulee mieleen:

- Evan valehtelu äidilleen kenen kanssa oli mökillä

- Evan salaaminen pussailusta Chrisin kanssa

- Jonaksen salailu huumeista ja valehtelu Evalle sen takia

-Isakin sotkeutuminen Evan ja Jonaksen väleihin ja valehtelu sen takia

- Nooran valehtelu Vildelle ja muille tytöille, koska sekaantui Vilden ja Williamin väleihin

- Nooran valehtelu tytöille ettei hänen ja Williamin välillä ole mitään

- Nooran valehtelu neitsyydestä

- Isak antoi turhaa toivoa Emmalle

- Evenin salailu sairaudestaan

- Isakin nolostelu ja salailu homoudestaan

Eipä ole ihme että sarjan nimi on Skam, Häpeä..

*Valheet*

Eikai Noora valehdellut neitsyydestään, ei vaan koskaan suoraan sanonut sitä.

Ja kaikissa ohjelmissa on pakko olla valheita, sillä valheisiin ja niiden paljastumisiinhan sarjat yleensäkin perustuvat.

Vierailija
802/2202 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "Evak" on ihan kauhea nimi, "Isan" olis paljon pehmeämpi ja parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2202 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi "Evak" on ihan kauhea nimi, "Isan" olis paljon pehmeämpi ja parempi.

eiks se pitäis olla "Isen"?

Vierailija
804/2202 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evenin ja Isakin pituuksia ku täällä on jossain vaiheessa ihmetelty, niin tämmöiset lukemat löysin netistä;

Isak 181 ja Even 194.

Vierailija
805/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.eonline.com/news/833507/tv-s-top-couple-2017-vote-in-the-top…

Käykäähän äänestämässä, jos koette asian tärkeäksi! 

Pojat voitti kilpailun!! 😍

Henrik kertoi siitä vasta instassaan..

Vierailija
806/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että ennen sarjan kirjoittamista Julie Andem tutki norjalaisten nuorten kulttuuria ja haastatteli heitä, ja häpeä oli se sana mikä nousi esiin suuressa osassa haastatteluja. Siitä nimi.

Vierailija
807/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.eonline.com/news/833507/tv-s-top-couple-2017-vote-in-the-top…

Käykäähän äänestämässä, jos koette asian tärkeäksi! 

Pojat voitti kilpailun!! 😍

Henrik kertoi siitä vasta instassaan..

Aivan mahtavaa! Mä näin tiedon voitosta tuosta Skam international -ryhmästä. Nää jotkut kosegruppa.dk ja ketkä lie ihmiset on tehnyt aivan valtavan työn. Ilmeisesti ovat järjestäneet jotain äänestysvuoroja ja valvoneet yöllä. Tämä on iso asia, ymmärrän hyvin, että sarjan tekijät tms ovat panostaneet äänestämiseen, koska tuo jonkinlaista kv. julkisuutta. Tuskin tällaisen äänestyksen voitolla olisi muuten niin suurta merkitystä, mutta nyt kun voittaja onkin ulkomaisen, pienen budjetin sarjan pari, tästä varmaan kirjoitetaan edes jonkin verran.

Vierailija
808/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin ope, niin mä näyttäisin tätä koulussa. :D Tästä olisi hyvä nostaa esille paljon erilaisia ajankohtaisia keskustelun aiheita. Sais helpolla myös aikaiseksi eri näkökulmia pohtivia esseitä.[/quote]

oispa meiänkin ope tollanen :(( oon siis 15-vuotias ja ehdotettiin ruotsin tunnilla et katottais skamii ja nii alettiin sitte kattoonki (oon kattonu jo kaikki kaudet kerran läpi haha) mut niin heti ku tuli joku vähän intiimikohtaus nii sulki sen äkkiä ja melki raivos meille et eihän nyt tällasta seksuaalista voi katsoo :/ kyll ä vitutti niinku haloo kai sen nyt pitäs ymmärtää että ihan luonnollista juttua :DDD

Vierailija
809/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, katsovatkohan suomalaisnuoret tätä ollenkaan? Ja tavoittaako se poikia ollenkaan? Toivoisin todella, että näkisivät tämän.

Itse luin myös jostain, että Vilde on neljännen kauden päähenkilö ja että lesbous nousisi teemaksi. Joka tapauksessa tyttöporukkaa olisi kiva taas seurata; niiden bussi-sähläykset oli kyllä mahtavia!:D Mutta toisaalta Vilden ja Magnuksen stoori on vasta alkamassa, myös siitä saisi varmaan vaikka mitä draamaa! Tai Even, mulla on häntä jo nyt ikävä, voisin kyllä katsella häntä päähenkilönäkin!

Jos mä olisin ope, niin mä näyttäisin tätä koulussa. :D Tästä olisi hyvä nostaa esille paljon erilaisia ajankohtaisia keskustelun aiheita. Sais helpolla myös aikaiseksi eri näkökulmia pohtivia esseitä.

oispa meiänkin ope tollanen :(( oon siis 15-vuotias ja ehdotettiin ruotsin tunnilla et katottais skamii ja nii alettiin sitte kattoonki (oon kattonu jo kaikki kaudet kerran läpi haha) mut niin heti ku tuli joku vähän intiimikohtaus nii sulki sen äkkiä ja melki raivos meille et eihän nyt tällasta seksuaalista voi katsoo :/ kyllä vitutti niinku haloo kai sen nyt pitäs ymmärtää että ihan luonnollista juttua :DDD

Vierailija
810/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Isakin kautta oltaisiin hyvin voitu käsitellä vielä nuoren ihmisen narsismia / psykopatiaa. Ensimmäisellä kaudella Isak tärveli Evan ja Jonasin suhteen, eikä osoittanut mitään katumuksen merkkejä. Hän olisi hyvillä mielin jatkanut ystävyyttä Evan kanssa, ellei olisi jäänyt kiinni. Lisäksi vielä kiinnijäämisenkin jälkeen hän valehteli suut silmät täyteen. Ei ole ihan tervettä tuollainen.

Ai siis Isak on narsisti/psykopaatti? Mä oon aattellut että Isak oli/on vaan epävarma itsestään ja muiden suhtautumisesta. Ja nuo ekan kauden jututhan tavallaan selitettiin kolmannella kaudella. Tai itselle tuli ainakin olo, että moni niistä jutuista johtui juuri tuosta häpeästä ja epävarmuudesta, mutta ehkä sitä ei itsekkään ole ihan terve, kun symppaan sitä, kaikesta huolimatta. Ja kun omaa teiniaikaa muistelee niin jälkikäteen ajateltuna ei se ihan tervettä aikaa kyllä ollut, vaikka ihan tavallisia nuoria oltiin kaikki :D

Vierailija
811/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evenin ja Isakin pituuksia ku täällä on jossain vaiheessa ihmetelty, niin tämmöiset lukemat löysin netistä;

Isak 181 ja Even 194.

Ei ole mahdollista. Kyllä sen huomaisi, jos Even olisi noin huomattavan pitkä. Veikkaan Isakia 175-180cm ja Eveniä plus miinus 185.

Vierailija
812/2202 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, katsovatkohan suomalaisnuoret tätä ollenkaan? Ja tavoittaako se poikia ollenkaan? Toivoisin todella, että näkisivät tämän.

Itse luin myös jostain, että Vilde on neljännen kauden päähenkilö ja että lesbous nousisi teemaksi. Joka tapauksessa tyttöporukkaa olisi kiva taas seurata; niiden bussi-sähläykset oli kyllä mahtavia!:D Mutta toisaalta Vilden ja Magnuksen stoori on vasta alkamassa, myös siitä saisi varmaan vaikka mitä draamaa! Tai Even, mulla on häntä jo nyt ikävä, voisin kyllä katsella häntä päähenkilönäkin!

Jos mä olisin ope, niin mä näyttäisin tätä koulussa. :D Tästä olisi hyvä nostaa esille paljon erilaisia ajankohtaisia keskustelun aiheita. Sais helpolla myös aikaiseksi eri näkökulmia pohtivia esseitä.

oispa meiänkin ope tollanen :(( oon siis 15-vuotias ja ehdotettiin ruotsin tunnilla et katottais skamii ja nii alettiin sitte kattoonki (oon kattonu jo kaikki kaudet kerran läpi haha) mut niin heti ku tuli joku vähän intiimikohtaus nii sulki sen äkkiä ja melki raivos meille et eihän nyt tällasta seksuaalista voi katsoo :/ kyllä vitutti niinku haloo kai sen nyt pitäs ymmärtää että ihan luonnollista juttua :DDD

No niin, arvasinkin että juuri sinun ikäisiäsi kakaroita täällä pyörii. Tekstinsuoltokin oli sen mukaista.

Ei 15-vuotiaiden kuulu harrastaa seksiä, luultavasti olet kahdeksannella luokalla. Skamin hahmot esittävät kuitenkin jo lukiolaisia. Kahdeksasluokkalainen on aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Jo kirjoitustyylisi paljastaa, että asia kiinnostaa kyllä, mutta ei ole vielä pitkään aikaan ajankohtainen kypsyysasteesi takia.

Lainaamasi henkilö ei ole opettaja, vaan kirjoitti että "jos olisin ope". Ei ihme, ettei olekaan juuri tuollaisten seikkojen vuoksi, että näyttäisi jotain kärjistettyä homoteinischeissea lapsille.

Seksuaalisuus ei ole sama asia kun seksin harrastaminen. 

Niinpä. Kuulostat paljon kypsemmältä kuin tuo vakionegailija tässä ketjussa. Älä välitä moisen kommenteista. <3

Ja homoseksuaalin pojan rakkaustarina ja seksuaalinen herääminen on yhtä oikeutettu aihe nuorten sarjoissa kerrottavaksi kuin heteroteinienkin. Se, että kolmoskaudella seurattiin kahden pojan rakkaustarinaa ei tee siitä mitään "paskaa".

Vierailija
813/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Isakin kautta oltaisiin hyvin voitu käsitellä vielä nuoren ihmisen narsismia / psykopatiaa. Ensimmäisellä kaudella Isak tärveli Evan ja Jonasin suhteen, eikä osoittanut mitään katumuksen merkkejä. Hän olisi hyvillä mielin jatkanut ystävyyttä Evan kanssa, ellei olisi jäänyt kiinni. Lisäksi vielä kiinnijäämisenkin jälkeen hän valehteli suut silmät täyteen. Ei ole ihan tervettä tuollainen.

Ai siis Isak on narsisti/psykopaatti? Mä oon aattellut että Isak oli/on vaan epävarma itsestään ja muiden suhtautumisesta. Ja nuo ekan kauden jututhan tavallaan selitettiin kolmannella kaudella. Tai itselle tuli ainakin olo, että moni niistä jutuista johtui juuri tuosta häpeästä ja epävarmuudesta, mutta ehkä sitä ei itsekkään ole ihan terve, kun symppaan sitä, kaikesta huolimatta. Ja kun omaa teiniaikaa muistelee niin jälkikäteen ajateltuna ei se ihan tervettä aikaa kyllä ollut, vaikka ihan tavallisia nuoria oltiin kaikki :D

Voit olla oikeassa :) Pisti vaan silmään, että Isak ei tuntunut osoittavan ollenkaan katumusta. Mutta se on totta, että oli inhimillisempi omalla kaudellaan.

Teiniraskaus voisi sopia jollekkin kaudelle teemaksi.

Vierailija
814/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS MÄ OON IHAN RAKASTUNUT JONASIIN oispa seuraava kausi siitä :D han e jävla sötttt

Vierailija
815/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais melkein kuka vaan ens kauden päähenkilöksi. Jonas, Magnus(Vilde sivuosassa vahvasti), Eskild, Even, Sana. Vilden pääosaan toivon vasta viimeiselle kaudella. Liniä enkä Chrisiä en välittäs nähdä pääosassa.

Vierailija
816/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isak 181 ja Even 194.

Ei ole mahdollista. Kyllä sen huomaisi, jos Even olisi noin huomattavan pitkä. Veikkaan Isakia 175-180cm ja Eveniä plus miinus 185.

Turha sitä on veikkailla kun heidän itse ilmoittamat luvut löytyy netistä.

Vierailija
817/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonas tai Vilde pääosaan! Sana vasta myöhemmin.

Kolme kautta jäljellä, eli Jonasin, Vilden ja Sanan kaudet. Mariannakin sen tietää.

Vierailija
818/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka postasit selfien jodelin jyväskylän selfie -langassa, oletko täällä?

Vierailija
819/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonas tai Vilde pääosaan! Sana vasta myöhemmin.

Kolme kautta jäljellä, eli Jonasin, Vilden ja Sanan kaudet. Mariannakin sen tietää.

Mistä tiedät että tulee vielä kolme kautta? Kuka on Marianna?

Vierailija
820/2202 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isak 181 ja Even 194.

Turha sitä on veikkailla kun heidän itse ilmoittamat luvut löytyy netistä.

Tuosta lainaamastani viestistä saa vaikutelman, että ne on jotkut satunnaiset tiedot netissä eli jonkun veikkauksia. Lukuisten julkkisten pituuksista on aivan väärää tietoa netissä.

Mutta ilmeisesti Henrik Holm oli itse kertonut pituutensa, joten asia selvä. Onko Sandvikin pituudesta varmaa tietoa?