Totuus nettitreffeistä ruikuttajille
Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.
Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.
Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.
Lopputulos:
Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.
Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".
Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.
Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.
Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.
Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.
Kommentit (356)
Ja mikä voisi olla pahinta, mitä tapahtuu, jos vastaat henkilölle, jolla ei ole pilkut kohdallaan. Sehän ei kerro mistään väkivaltaisuudesta tai uskottomuudesta vaan pelkästään siitä, että kirjallinen puoli ei ole hallussa. Ei minulla ainakaan kirjallinen ilmaisu ole miehessä kovinkaan tärkeä kriteeri. Enemmän arvostan rehellisyyttä, avoimuutta, myönteistä asennetta jne.
Vierailija kirjoitti:
Ja minusta on huvittavaa, että arvostetaan muka vaivannäköä ja henkilökohtaista lähestymistä,
Minusta huvittavaa on myös se, että sitä vaivannäköä ja henkilökohtaista lähestymistä tuntuvat arvostavan kaikkein eniten ne, jotka itse ovat nähneet vaivaa tasan minimimäärän, eli tehneet ainoastaan sen profiilin ja jääneet sitten odottamaan pitkiä ja perusteellisia markkinointikirjeitä kiinnostavilta miehiltä.
Olen ollut S24 nettideittipalvelussa muutamaan otteeseen, yhteensä varmaan 8 kk. Olen 35-vuotias nainen. Oma kokemukseni on, että suurin ongelma nettimiehissä on se että niin moni valehtelee. Valehtelee olevansa sinkkuja, valehtelee onko lapsia vai ei, haluaako lapsia vai ei, onko työelämässä vai ei jne. Valehtelee ikänsä ja pituutensa, siis jopa 15 vuotta ja 20 centtiä väärään suuntaan. Ja valhe paljastuu ekoilla tai tokilla treffeillä. Ei ole kivaa istui tokilla treffeillä jo vähän kiinnostuneena kun käykin ilmi että mies onkin naimisissa oikeasti. Tai että on saanut kuulla valheita hienosta työurasta työkyvyttömyyseläkkeellä olevalta. Onko tämä jotenkin pk-seudun ongelma, en tiedä. Koulutettuja ihmisiä ovat olleet kaikki nämä valehtelijat.
Työpaikkailmoitus ja siihen lähetetty hakemus on yhtä lailla keskustelun avauksia. Joukosta erottuu hakija, joka vaikuttaa täysipäiseltä, ja on viitsinyt nähdä vaivaa lukeakseen ilmoituksen ja vastatakseen siihen. Työpaikan ja deittikumppanin haussa kummassakaan ei ole vahvoilla tyyppi, joka summassa lähettää täsmälleen saman hakemuksen kolmeensataan eri paikkaan, ja mahdollisesti ei ole muistanut tai viitsinyt edes korjata hakemansa paikan nimeä tai titteliä.
Oikea ilmoittaja ja hakija tietää, että tämä nimenomainen tyyppi on niin pätevä, että se ei ole kauan vapailla markkinoilla. Todella hyvä tyyppi tulee haastatteluun haastattelemaan työnantajaa, ja molemmat tietää sen. Kyse on siitä että kun oikea tekijä ja paikka kohtaavat, molemmat keskustelevat huolella ja etsivät asioita joita voivat tarjota toiselle.
Avain työssä ja rakkaudessa on: tiedä kuka olet, tiedä mitä etsit. Kun näet sellaisen, vakuuta hänet että sinut kannattaa haastatella ja että sinut kannattaa palkata. Kun hän tarjoaa sinulle paikkaa, tee selkeä päätös hyväksytkö vai et ja ilmoita se viikon sisään. Pysy päätöksessä. Punnitse, onko tässä riittävät ja olennaiset elementit sinulle. Jos jäät odottamaan parempaa tarjousta, tiedosta että tämä ovi sulkeutuu. Paikkoja ei kannata yhtaikaa vedättää monta, se ei anna luotettavaa eikä sitoutunutta kuvaa vaan kostautuu.
Ihan kysymykysenä vain. Ovatko naisten profiilit ja vastaukset sitten jotenkin tasokkaampia kuin miesten? Oman kokemuksen mukaan eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kysymykysenä vain. Ovatko naisten profiilit ja vastaukset sitten jotenkin tasokkaampia kuin miesten? Oman kokemuksen mukaan eivät.
Ainakin väittäisin, että varattuja sinkkuina esiintyviä on miehissä paljon enemmän kuin naisissa. En usko että kovin moni varattu nainen etsisi nettideitistä salaseuraa huijaamalla että on sinkku. Tällaisia miehiä on kuitenkin nettideittiprofiilit täynnä.
Miehenä saisit varmaan kaksi viestiä ja nekin YH-mammoilta vaikka speksit olisi muuten samat.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut S24 nettideittipalvelussa muutamaan otteeseen, yhteensä varmaan 8 kk. Olen 35-vuotias nainen. Oma kokemukseni on, että suurin ongelma nettimiehissä on se että niin moni valehtelee. Valehtelee olevansa sinkkuja, valehtelee onko lapsia vai ei, haluaako lapsia vai ei, onko työelämässä vai ei jne. Valehtelee ikänsä ja pituutensa, siis jopa 15 vuotta ja 20 centtiä väärään suuntaan. Ja valhe paljastuu ekoilla tai tokilla treffeillä. Ei ole kivaa istui tokilla treffeillä jo vähän kiinnostuneena kun käykin ilmi että mies onkin naimisissa oikeasti. Tai että on saanut kuulla valheita hienosta työurasta työkyvyttömyyseläkkeellä olevalta. Onko tämä jotenkin pk-seudun ongelma, en tiedä. Koulutettuja ihmisiä ovat olleet kaikki nämä valehtelijat.
Kyse on varmaankin siitä tässäkin ketjussa todetusta seikasta, että koska miesten asema nettitreffipalveluissa on se mikä on, niin miesten on tavalla toisella herätettävä naisen kiinnostus. Koska naisille tarjontaa on juurikin se 150 yhteydenottoa parissa päivässä, niin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mies ei tästä joukosta varmaankaan kovin helposti nouse suosikkina esiin. Jotkut sitten päätyvät ratkaisemaan tämän yllä kuvaamallasi tavalla, eli kaunistelevat totuutta ja olettavat, että muut hyvät puolet kompensoivat tämän totuuden vääristelyn sen sitten myöhemmin paljastuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin väittäisin, että varattuja sinkkuina esiintyviä on miehissä paljon enemmän kuin naisissa. En usko että kovin moni varattu nainen etsisi nettideitistä salaseuraa huijaamalla että on sinkku. Tällaisia miehiä on kuitenkin nettideittiprofiilit täynnä.
Tämä on varmasti totta. Miehet kelpuuttavat varatutkin naiset seksiseuraksi, mutta naiset eivät välttämättä kelpuuta varattuja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n profiili kuitenkin on keskimääräistä tasokkaampi, jos nyt tuo hänen kuvauksensa pitää paikkansa. Sellaiseen on kyllä lupa odottaa tasokkaita vastauksiakin.
Itselläni ei ole vielä perinteisillä deittisivuilla profiilia, mutta tinderissä kyllä, ja näin aika paljonkin vaivaa sen laatimiseen. En juurikaan viitsi vastailla miehille, jotka eivät vastavuoroisesti näe vaivaa keskustelun aloitukseen, vaikka olen profiilitekstissä tarjonnut kaikenlaista sellaista, mihin mies voisi tarttua jos on yhtään kiinnostunut samoista jutuista tai ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä. En ainakaan niin kauan kuin saan myös mielenkiintoisia avauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on varmaankin siitä tässäkin ketjussa todetusta seikasta, että koska miesten asema nettitreffipalveluissa on se mikä on, niin miesten on tavalla toisella herätettävä naisen kiinnostus. Koska naisille tarjontaa on juurikin se 150 yhteydenottoa parissa päivässä, niin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mies ei tästä joukosta varmaankaan kovin helposti nouse suosikkina esiin. Jotkut sitten päätyvät ratkaisemaan tämän yllä kuvaamallasi tavalla, eli kaunistelevat totuutta ja olettavat, että muut hyvät puolet kompensoivat tämän totuuden vääristelyn sen sitten myöhemmin paljastuessa.
Uskon kyllä, että kyse on juuri tästä. Mutta mielestäni valehtelu on erittäin halveksittava asia. Ihmiset etsii puolisokseen rehellistä tyyppiä, johon voi luottaa. Valehtelu isoissa asioissa jo alkumetreillä tuhoaa alkavan suhteen, kun valehtelu paljastuu. Työkyvyttömyyseläke olisi sata kertaa pienempi paha kuin valehtelu. Ja "totuuden kaunistelu" ja valehtelu nyt ei ole ihan synonyymeja. Jos sanoo että on 176 pitkä vaikka oikeasti on 175 pitkä, niin se ehkä on totuuden kaunistelua. Mutta jos sanoo että on lapseton, vaikka on yhteishuoltajuudessa lapsi, niin kyllä se valehtelua on. Tai jos sanoo että päivät kuluu tietynlaisessa työssä ja kertoilee millaisia projekteja on meneillään jne ja oikeasti päivät menee vain työkyvyttömyyseläkkeellä kotona niin kyllä sekin ihan suoraa valehtelua on. Mikään "hyvä piirre" ei voi kompensoida valehtelua. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmasti totta. Miehet kelpuuttavat varatutkin naiset seksiseuraksi, mutta naiset eivät välttämättä kelpuuta varattuja miehiä.
Harva nainen sitäpaitsi etsii seksiseuraa huijaamalla. On totta että naisetkin pettää, mutta harva nainen etsii pettämismahdollisuuksia nimenomaan valheiden ja huijaamisen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkailmoitus ja siihen lähetetty hakemus on yhtä lailla keskustelun avauksia. Joukosta erottuu hakija, joka vaikuttaa täysipäiseltä, ja on viitsinyt nähdä vaivaa lukeakseen ilmoituksen ja vastatakseen siihen. Työpaikan ja deittikumppanin haussa kummassakaan ei ole vahvoilla tyyppi, joka summassa lähettää täsmälleen saman hakemuksen kolmeensataan eri paikkaan, ja mahdollisesti ei ole muistanut tai viitsinyt edes korjata hakemansa paikan nimeä tai titteliä.
Oikea ilmoittaja ja hakija tietää, että tämä nimenomainen tyyppi on niin pätevä, että se ei ole kauan vapailla markkinoilla. Todella hyvä tyyppi tulee haastatteluun haastattelemaan työnantajaa, ja molemmat tietää sen. Kyse on siitä että kun oikea tekijä ja paikka kohtaavat, molemmat keskustelevat huolella ja etsivät asioita joita voivat tarjota toiselle.
Avain työssä ja rakkaudessa on: tiedä kuka olet, tiedä mitä etsit. Kun näet sellaisen, vakuuta hänet että sinut kannattaa haastatella ja että sinut kannattaa palkata. Kun hän tarjoaa sinulle paikkaa, tee selkeä päätös hyväksytkö vai et ja ilmoita se viikon sisään. Pysy päätöksessä. Punnitse, onko tässä riittävät ja olennaiset elementit sinulle. Jos jäät odottamaan parempaa tarjousta, tiedosta että tämä ovi sulkeutuu. Paikkoja ei kannata yhtaikaa vedättää monta, se ei anna luotettavaa eikä sitoutunutta kuvaa vaan kostautuu.
Näin pitkä selitys, miksi miehen tulisi tehdä tietynlainen aloite, mutta toimiikos nainen sitten tämän mukaan? Ei.
Jos vielä verrataan työmarkkinoihin, niin kyllä minä sanoisin työnantajallekin, että ottaa rohkeasti haastatteluun myös niitä, joilla on tylsä hakemus, jos oikeasti ongelma on se, että sopivaa työntekijää ei tahdo löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Hankikantomies Kuusamosta (tai jostain Lapista...) tännekin on kirjoitellut. Harmi että itse olen etelärannikolta.
Älä harmittele. Kävin hankikantomiehen kanssa treffeillä, päädyimme sänkyyn ja sen jälkeen on perseeseeni iskenyt aivan helvetillinen syyhy. Se saatanan murjaani kantaa varmaan jotain turbosatiaisia.
Muutenkin hieman outo kaveri, halusi imeä varpaita samalla kun nipistelin häntä kynsillä palleista niin että verta tirskahteli. Hyi hitto.
Mies32 kirjoitti:
Miehenä saisit varmaan kaksi viestiä ja nekin YH-mammoilta vaikka speksit olisi muuten samat.
Niin saisit - jos olet epäkiinnostava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n profiili kuitenkin on keskimääräistä tasokkaampi, jos nyt tuo hänen kuvauksensa pitää paikkansa. Sellaiseen on kyllä lupa odottaa tasokkaita vastauksiakin.
Itselläni ei ole vielä perinteisillä deittisivuilla profiilia, mutta tinderissä kyllä, ja näin aika paljonkin vaivaa sen laatimiseen. En juurikaan viitsi vastailla miehille, jotka eivät vastavuoroisesti näe vaivaa keskustelun aloitukseen, vaikka olen profiilitekstissä tarjonnut kaikenlaista sellaista, mihin mies voisi tarttua jos on yhtään kiinnostunut samoista jutuista tai ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä. En ainakaan niin kauan kuin saan myös mielenkiintoisia avauksia.
Eihän sinun tietenkään tarvitse vastailla kenellekään miehelle, jos et halua, mutta sitten on kyllä turhaa tulla valittamaan huonosta/olemattomasta tarjonnasta. Sieltä mitäkuuluu-aloituksen takaa voi löytyä tosi hyviä tyyppejä. Ainoa "vika" on se, että he eivät suhtaudu parinhakuun yhtä järjestelmällisesti kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen sitäpaitsi etsii seksiseuraa huijaamalla. On totta että naisetkin pettää, mutta harva nainen etsii pettämismahdollisuuksia nimenomaan valheiden ja huijaamisen avulla.
No sitä voit miettiä ihan itse miksi naisen ei tarvitse huijata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä voit miettiä ihan itse miksi naisen ei tarvitse huijata.
Ai että miksi ei tarvitse huijata pettääkseen??? Mitä jos olisi vaan ihan pettämättä??? Uskollisuus on ihan vaihtoehto sekin. Hyvä vaihtoehto jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole vielä perinteisillä deittisivuilla profiilia, mutta tinderissä kyllä, ja näin aika paljonkin vaivaa sen laatimiseen. En juurikaan viitsi vastailla miehille, jotka eivät vastavuoroisesti näe vaivaa keskustelun aloitukseen, vaikka olen profiilitekstissä tarjonnut kaikenlaista sellaista, mihin mies voisi tarttua jos on yhtään kiinnostunut samoista jutuista tai ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä. En ainakaan niin kauan kuin saan myös mielenkiintoisia avauksia.Eihän sinun tietenkään tarvitse vastailla kenellekään miehelle, jos et halua, mutta sitten on kyllä turhaa tulla valittamaan huonosta/olemattomasta tarjonnasta. Sieltä mitäkuuluu-aloituksen takaa voi löytyä tosi hyviä tyyppejä. Ainoa "vika" on se, että he eivät suhtaudu parinhakuun yhtä järjestelmällisesti kuin sinä.
Totta kai saa valittaa huonosta tarjonnasta, jos se on huonoa. Miksi ihmeessä ei saisi?
Ja on äärimmäisen epätodennäköistä, että tuollaisen aloituksen takaa löytyisi ajattelukykyistä ja keskustelutaitoista ihmistä. Jos nimittäin osaa keskustella, se ei vaadi yrittämistä enempää kuin järjestelmällisyyttäkään. Se tulee luonnostaan.
Kävin itse pari kertaa treffeillä näiden "moimitäkuuluu"-tyyppien kanssa, ja aina olivat mitä tuon perusteella voi odottaakin.
Tottakai saa olla millaiset kriteerit tahansa, mutta tässäkin aloituksessa se oma kriteeri virheettömään kirjoittamiseen ja hymiöttömyyteen yleistetään tarjonnan huonouteen koko deittimarkkinoilla. Eihän se kerro yleisesti miesten huonoudesta, vaan pelkästään omista kriteereistäsi.
Ja minusta on huvittavaa, että arvostetaan muka vaivannäköä ja henkilökohtaista lähestymistä, vaikka se sama kiinnostuksenkohde voi olla sadalla muullakin naisella, joten niitä samanlaisia viestejä voi ihan yhtä lailla lähteä monelle muullekin. Aika helppo on heittää kommentti vaikka matkustamisesta tai koirista ja naisten polvet notkahtaa, kun uuh, tämä mies lähestyi minua niin henkilökohtaisella tasolla. :D
Olen siis itsekin nainen.