Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus nettitreffeistä ruikuttajille

Negatiivinen huomio
09.01.2017 |

Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.

Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.

Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.

Lopputulos:

Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.

Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".

Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.

Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.

Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.

Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.

Kommentit (356)

Vierailija
341/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mies täällä kirjoitti, ettei ymmärrä naisten passiivisuutta nettipalstalla. Minä taas en ymmärrä sitä, etteivät (monet) miehet halua nähdä yhtään vaivaa. On yleisesti tiedossa, että naisia on palstoilla enemmän ja miesten on vaikea saada vastauksia. Silti ei laiteta kuvaa, ei täytetä profiiliin mitään tietoja, eikä haluta kirjoitella viesteilläkään. On tosi turhauttavaa saada viestejä miehiltä, joista ei oikeastaan selviä yhtään mitään. "En mä rupea sinne profiiliin mitään laittamaan koko maailman nähtäville." Miksi sitten olet deittipalstalla...

(Ja itse en ole passiivinen, vaan laitan miehille aloitusviestiä.)

Vierailija
342/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö miehille kaikki vääntää rautalangasta? Tässä on teille "matemaattinen kaava" miten vastataan naisen profiilin ja millaisella aloitusviestillä saadaan 80% todennäköisyydellä naiselta vastaus, vaikka oma profiili on kuvaton:

Lähtötilanne: Sinä mies olet itse täyttänyt profiilisi faktat pituudesta ja harrastuksista ym ja kirjoittanut jonkin verran kuvausta siitä millainen olet ja mitä etsit. Selaat naisten profiileja ja kiinnostut tällaisesta naisesta, koska vaikuttaa että sopisitte hyvin yhteen:

Kyseisen naisen profiiliteksti on tällainen:

Olen 33-vuotias iloinen ja hauska tyttönen Vantaalta. "Se oikea" olisi nyt etsinnässä, sillä en ole häntä vielä kohdannut. Baareissa käyn aika harvoin, joten kokeillaas nyt tätä nettideittiä. Tykkään harrastaa kahvitteluita ystävieni kanssa, lenkkeilyä ja pyöräily ja lisäksi käyn joogassa kun ehdin. Minulla on kissa, joka kainalossa sohvalla lukeminen on myös ihan paras tapa rentoutua. Kissakin on iloinen ja hauska, kuten minäkin, joten toivottavasti olet eläinrakas. Haaveissa olisi perheen perustaminen ja mies, jonka kanssa voisi matkustella lomilla, uusien paikkojen näkeminen on aina kivaa. Luonteeltani olen aika rauhallinen mutta ärsytettynä kannattaa pitää minuun metrin turvaväli ;) . Sinä rehellinen ja kiva mies, laitahan viestiä!

Sinun eka viesti naiselle:

Moi!

Sinulla on kiva profiili, tuntuu että meillä voisi olla paljonkin yhteistä! Olen 35-vuotias mies myöskin Vantaalta. Minäkin harrastan lenkkeilyä ja pyöräilyä, matkustellut olen pitkin Eurooppaa nuorempana, ja nyt työkiireeni on hellittämässä, niin olisipa mahtavaa päästä taas reissaamaan. Vaan se oma kulta reissukaveriksi puuttuu :) . Lähtisitkö sinä vaikkapa Pariisiin? Se olisi yksi haaveideni kohde. Tai Milano. Kissasi kuulostaa  mahtavalta tyypiltä! Meillä oli kissa kun olin lapsi, ja edelleen tykkään paljon eläimistä. Itse harrastan myös veneilyä, se on minulle kesäisin tosi tärkeää ja tykkään olla merellä. Miltä kuulostaa, saisiko sinusta kaverin ruorin viereen? Minullakaan ei (vielä) ole lapsia, mutta perhe olisi myös haaveissa. Rehellisyyttä arvostan myös itse, ja sellainen koen olevani. Kuulostaa ihan hyvältä että sinussa on rauhallisuuden vastapainoksi vähän särmää myös, enköhän pärjäisi sen turvavälinkin kanssa ;) . Minulla ei ole kuvaa profiilissa, koska olen ammatillani amiksen opettaja, ja ne nuoret nyt on joskus turhan uteliaita googlaamaan opettajiaan, tiedäthän ;) . Mutta jos lähetät meiliosoitteesi, niin laitan kuvani sinulle vaikka heti!

Kivaa iltaa sinulle, vastausta odotellen, Matias :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut kerran niin hyvän aloitusviestin, että aloin jutella miehelle vaikka olin palstalla vasta selaamassa (olin päättänyt että en juttele tai tapaa vielä ketään) ja vaikka hän oli lisäksi monenkin kriteerin osalta ihan muuta kuin mitä kuvittelin mieheltä haluavani. Koska en ollut tosissani liikkeellä, oma profiilitekstini oli ylimalkainen ja lyhyt sutaisu eikä minulla ollut ollenkaan kuvia. Tämä mies oli silti kaivanut tekstin pohjalta esiin hämmästyttävän tarkkanäköisiä käsityksiä persoonallisuudestani ja laatinut tuon käsityksen pohjalta aloitusviestinsä. Se sisälsi kolme virkettä ja muistan sen vieläkin sanasta sanaan ulkoa, vaikka tapauksesta on jo vuosi aikaa. Viesti kosketti todella syvältä ja sen vaikutus oli kuin minua olisi lyöty nuijalla päähän! :D Hyvällä tavalla. :) Tuon miehen kannatti todellakin käyttää siihen viestiin se aika, mikä siihen nyt ikinä menikään, koska mikään määrä yleisviestien lähettelyä kaikille mahdollisille naisille ei olisi tehnyt sellaista vaikutusta heistä yhteenkään.

Tämä oli mielenkiintoista kuulla. Mies taisi kuitenkin olla sitten lopulta kaksi senttiä liian lyhyt, kun juttu ei jatkunut?

Vierailija
344/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku mies täällä kirjoitti, ettei ymmärrä naisten passiivisuutta nettipalstalla. Minä taas en ymmärrä sitä, etteivät (monet) miehet halua nähdä yhtään vaivaa. On yleisesti tiedossa, että naisia on palstoilla enemmän ja miesten on vaikea saada vastauksia. Silti ei laiteta kuvaa, ei täytetä profiiliin mitään tietoja, eikä haluta kirjoitella viesteilläkään. On tosi turhauttavaa saada viestejä miehiltä, joista ei oikeastaan selviä yhtään mitään. "En mä rupea sinne profiiliin mitään laittamaan koko maailman nähtäville." Miksi sitten olet deittipalstalla...

(Ja itse en ole passiivinen, vaan laitan miehille aloitusviestiä.)

Hyvä että olet aktiivinen, valitettavasti hyvin moni ei selvästikään ole.

Nettideittailun yksi suuri ongelma on miesten lukumäärä naisiin verrattuna, minkä asian pohtiminen kaipaisi oman säikeensä. Lopputuloksena kuitenkin meillä on tilanne, jossa miehet joutuvat olemaan aktiivisia, naisten ei tarvitse. Aktiivisille naisille tilanne tarjoaa hyvän mahdollisuuden, miehille taas oikeastaan ei.

Lienee osin kulttuuristamme johtuvaa, että enemmistö naisista valitsee puolison (ainoastaan) niiden miesten joukosta, jotka häntä lähestyvät?

Jos mies puolestaa valitsee valtavirrasta poikkeavan lähestymistavan l. on passiivinen ja odottaa että naiset kiinnostuvat hänen profiilistaan, odotuksesta voi tulla hyvin pitkä. Itse olen kokeillut myös passiivisena oloa, mutta silloin aloitusviestejä tippuu ehkä yksi kuukaudessa. Ts. joko odotat hyvin pitkään tai yrität - sillä välin - itse olla aktiivinen.

Jotta ei menisi liian negatiiviseksi todettakoon, että kolme pidempää suhdetta olen löytänyt S24:ltä, ensimmäinen 2012 alkoi peräti niin että ao. nainen lähestyi ensin minua, niin kuin monet naiset silloin;)

Vierailija
345/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut kerran niin hyvän aloitusviestin, että aloin jutella miehelle vaikka olin palstalla vasta selaamassa (olin päättänyt että en juttele tai tapaa vielä ketään) ja vaikka hän oli lisäksi monenkin kriteerin osalta ihan muuta kuin mitä kuvittelin mieheltä haluavani. Koska en ollut tosissani liikkeellä, oma profiilitekstini oli ylimalkainen ja lyhyt sutaisu eikä minulla ollut ollenkaan kuvia. Tämä mies oli silti kaivanut tekstin pohjalta esiin hämmästyttävän tarkkanäköisiä käsityksiä persoonallisuudestani ja laatinut tuon käsityksen pohjalta aloitusviestinsä. Se sisälsi kolme virkettä ja muistan sen vieläkin sanasta sanaan ulkoa, vaikka tapauksesta on jo vuosi aikaa. Viesti kosketti todella syvältä ja sen vaikutus oli kuin minua olisi lyöty nuijalla päähän! :D Hyvällä tavalla. :) Tuon miehen kannatti todellakin käyttää siihen viestiin se aika, mikä siihen nyt ikinä menikään, koska mikään määrä yleisviestien lähettelyä kaikille mahdollisille naisille ei olisi tehnyt sellaista vaikutusta heistä yhteenkään.

Tämä oli mielenkiintoista kuulla. Mies taisi kuitenkin olla sitten lopulta kaksi senttiä liian lyhyt, kun juttu ei jatkunut?

1. Aiheena oli, kannattaako miehen tapaamaan päästäkseen laittaa yleisviesti useille naisille vai tarkasti hiottu viesti yhdelle. Jutun jatkuminen on asia erikseen.

2. Missä sanottiin, että juttu ei jatkunut?

Vierailija
346/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole tinderissä.

Ei kaikki, mutta lähes kaikki naiset, jotka haluavat oikeasti löytää seuraa ja ylipäänsä käyttävät deittipalveluita. 

Ei kyllä ole. Olen ymmärtänyt että tinder on nuorille ja pääkaupunkiseudulla, ja että se on lähinnä panosovellus, ja perustuu vain edustaviin kuviin.

Minä ja iso osa ystävänaisista on oltu tositarkoituksella netissä, eikä kukaan tinderissä.

Hyvin monet käyttävät sekä Tinderiä että muitakin nettideittisovelluksia. Tinder on ihan samanlainen väline ihmisiin tutustumiseen kuin esim. S24 tms. Ei kannata leimata palvelua tutustumatta siihen.

Olet varmaan oikeassa, joillakin on vaan vielä ennakkoluuloja Tinderiin vaikka ehkä perusteettomia. Ettei kannata jäädä vain tinderin varaan ja kannattaa tehdä profiili useisiin eri palveluihin jos ei ole tärpännyt

Vierailija
347/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Aiheena oli, kannattaako miehen tapaamaan päästäkseen laittaa yleisviesti useille naisille vai tarkasti hiottu viesti yhdelle. Jutun jatkuminen on asia erikseen.

2. Missä sanottiin, että juttu ei jatkunut?

En tiedä mistä puhutte, mutta ainakin Tinderissä helpointa on massapostittaa sama aloitus kaikille ja sitten vastanneet pääsevät toiselle kierrokselle jne. 

Toki tämä ei ole paras keino saada seuraa, mutta ainakin se on nopein keino. Ongelmana tässä on vain se, että jos kiinnostuneita on useampia, niin tulee ongelma treffien järjestämisen kanssa, koska keskustelu pitää konkretisoida nopeasti tapaamiseen. Tuollainen treffitulva on liikaa, koska mukavampi jakaa ne pidemmälle aikavälille, jolloin homma pysyy mielekkäänä. 

Vierailija
348/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole tinderissä.

Ei kaikki, mutta lähes kaikki naiset, jotka haluavat oikeasti löytää seuraa ja ylipäänsä käyttävät deittipalveluita. 

Ei kyllä ole. Olen ymmärtänyt että tinder on nuorille ja pääkaupunkiseudulla, ja että se on lähinnä panosovellus, ja perustuu vain edustaviin kuviin.

Minä ja iso osa ystävänaisista on oltu tositarkoituksella netissä, eikä kukaan tinderissä.

Hyvin monet käyttävät sekä Tinderiä että muitakin nettideittisovelluksia. Tinder on ihan samanlainen väline ihmisiin tutustumiseen kuin esim. S24 tms. Ei kannata leimata palvelua tutustumatta siihen.

Olet varmaan oikeassa, joillakin on vaan vielä ennakkoluuloja Tinderiin vaikka ehkä perusteettomia. Ettei kannata jäädä vain tinderin varaan ja kannattaa tehdä profiili useisiin eri palveluihin jos ei ole tärpännyt

Tinderissä on niin paljon enemmän käyttäjiä kuin muualla, että hädin tuskin maksaa vaivaa laittaa profiiliaan edes muualle. Ainakin jos on mies, koska naiset yleensä laittavat kuvansa Tinderiin. Miehet ehkä vähän ujompia asian suhteen ja ne kunnollisimmat saattavat olla Tinderin ulkopuolellakin. 

Vierailija
349/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on niin paljon enemmän käyttäjiä kuin muualla, että hädin tuskin maksaa vaivaa laittaa profiiliaan edes muualle. Ainakin jos on mies, koska naiset yleensä laittavat kuvansa Tinderiin. Miehet ehkä vähän ujompia asian suhteen ja ne kunnollisimmat saattavat olla Tinderin ulkopuolellakin. 

Riippuu kyllä ikäryhmästä.

Vierailija
350/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta onko jotain yli 40-vuotiaita juurikaan edes siellä nettideiteillä. 

Vierailija
351/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta onko jotain yli 40-vuotiaita juurikaan edes siellä nettideiteillä. 

Suomi24:llä naisissa eniten on 30-40-vuotiaita, toiseks eniten 40-50-vuotiaita ja 20-30 sekä 50-60- vuotiaita seuraavaks eniten

Vierailija
352/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi24:llä naisissa eniten on 30-40-vuotiaita, toiseks eniten 40-50-vuotiaita ja 20-30 sekä 50-60- vuotiaita seuraavaks eniten

Kuinkahan moni näistä on tinderissä? Taidampa selailla vähän 40+ naisia huvikseni, koska tähän asti yläraja on ollut 32. Lasken paljonko löytyy Tampereelta 10km etäisyydellä keskustasta. 

Vierailija
353/356 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni näistä on tinderissä? Taidampa selailla vähän 40+ naisia huvikseni, koska tähän asti yläraja on ollut 32. Lasken paljonko löytyy Tampereelta 10km etäisyydellä keskustasta. 

Viimevuotisten Tinder-kokemusteni perusteella löytyy paljon yli 40-vuotiaita niin Tinderistä kuin S24:stä, ja aika moni kokeilee ensin toista palvelua ja sitten siirtyy toiseen - tai on molemmissa yhtä aikaa.

Mistä näitä uskomuksia oikein kumpuaa että yli nelikymppiset eivät muka olisi kuvioissa mukana...:(

Vierailija
354/356 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Mistä näitä uskomuksia oikein kumpuaa että yli nelikymppiset eivät muka olisi kuvioissa mukana...:(

No ehkä Tinderissä on tuon ikäisiä naisia. Laitoin 100 km etäisyyden Helsingistä, eikä hirveästi tullut 40–50 -vuotiaita miehiä.

Vierailija
355/356 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni mies sanoo, ettei huvita kirjoittaa naisille ajateltuja viestejä, koska useimmiten ei tule vastausta. Siksi en oikein käsitä, mikseivät miehet Suomi24:ssä voi laittaa profiiliin mitään? Saan tosi paljon viestejä (olen nainen). Jos mies kirjoittaa "kiinnostaisko tutustua?", menen tietysti katsomaan profiilin. 95 prosentissa tapauksissa siellä ei ole yhtään mitään. Ei kuvaa, ei omaa profiilitekstiä, ei valmiiksi annettuja juttuja kuten maku tv-ohjelmien suhteen. Ei todellakaan kiinnosta alkaa vääntää juttua, jos ei tiedä toisesta yhtikäs mitään. Jos oikeasti haluaa seuraa, luulisi, ettei se profiilin täyttely ole ylivoimaista, sehän tarvitsee tehdä vain kerran. "Haluaisitko katsoa profiilini ja kertoa, natsaako yhtään?" on minusta ihan hyvä aloitusviesti – JOS siellä profiilissa on jotain.

Vierailija
356/356 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni mies sanoo, ettei huvita kirjoittaa naisille ajateltuja viestejä, koska useimmiten ei tule vastausta. Siksi en oikein käsitä, mikseivät miehet Suomi24:ssä voi laittaa profiiliin mitään? Saan tosi paljon viestejä (olen nainen). Jos mies kirjoittaa "kiinnostaisko tutustua?", menen tietysti katsomaan profiilin. 95 prosentissa tapauksissa siellä ei ole yhtään mitään. Ei kuvaa, ei omaa profiilitekstiä, ei valmiiksi annettuja juttuja kuten maku tv-ohjelmien suhteen. Ei todellakaan kiinnosta alkaa vääntää juttua, jos ei tiedä toisesta yhtikäs mitään. Jos oikeasti haluaa seuraa, luulisi, ettei se profiilin täyttely ole ylivoimaista, sehän tarvitsee tehdä vain kerran. "Haluaisitko katsoa profiilini ja kertoa, natsaako yhtään?" on minusta ihan hyvä aloitusviesti – JOS siellä profiilissa on jotain.

Just näin. Kun kirjoittaa sinne omaan profiiliinsa jotenkin kattavasti mitä on ja arvostaa, mitä hakee ja toivoo, millaisista asioista pitää ja vaikka mistä ei pidä, niin sen jälkeen ei tarvitse alkuviestissä olla kuin lyhyt viittaus toisen profiiliin (jotain mistä piti ja mikä on yhteistä esim) ja ehdotus, että toinen käy vastavuoroisesti lukemassa toisen profiilin ja palaa aiheeseen, jos yhteistä hänenkin mielestä on.

Miksi se olisi sen vaikeampaa? Paljon pienemmällä väkertämisellä pääsee, kun kertaalleen kirjoittaa omaan profiiliinsa sisältöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi