Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus nettitreffeistä ruikuttajille

Negatiivinen huomio
09.01.2017 |

Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.

Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.

Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.

Lopputulos:

Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.

Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".

Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.

Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.

Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.

Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.

Kommentit (356)

Vierailija
261/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä voisi olla pahinta, mitä tapahtuu, jos vastaat henkilölle, jolla ei ole pilkut kohdallaan. Sehän ei kerro mistään väkivaltaisuudesta tai uskottomuudesta vaan pelkästään siitä, että kirjallinen puoli ei ole hallussa. Ei minulla ainakaan kirjallinen ilmaisu ole miehessä kovinkaan tärkeä kriteeri. Enemmän arvostan rehellisyyttä, avoimuutta, myönteistä asennetta jne.

Minulle se kertoo yleisestä fiksuuden tasosta ja ylipäänsä siitä onko meillä mitään yhteistä. Paljon lukevan teksti on erilaista kuin sellaisen joka ei lue. Ja haittaako se sinua jos paljon lukeva skippaa sellaisen perusteella? Sanoisin, että se on palvelus molemmille. Rehellisyys, avoimuus ja myönteinen asenne ovat hyviä perusominaisuuksia, mutta ne ei kanna pitkälle jos ei ole muuten mitään yhteistä. En itse ainakaan pysty olemaan kovin pitkään yksinkertaisessa seurassa vaikka muuten olisikin herttainen ja kiva ihminen. Tyhmyys ja sivistymättömyys on äärimmäisen kiduttavaa. Juntteus vielä enemmän.

Olen nyt vakisuhteessa kaltaiseni ihmisen kanssa, mutta aikoinani kävin nettitreffeillä ja osasin kyllä yhdistää kirjoitustaidon ihmisen koko elämätyyliin. Mutta ei pelinne ole menetetty, aina voi itseään kehittää.

Anteeksi vain, mutta minusta ei anna ihmisestä kovin fiksua kuvaa, jos väittää osaavansa yhden aloitusviestin perusteella päätellä, miten paljon jonkun kanssa on yhteistä tai mikä hänen sivistystasonsa on. Eihän se aloitusviesti kerro mistään muusta, kuin suhtautumisesta ihmisen lähestymiseen.

Vierailija
262/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei siinä, pitäkää vain tyylinne. Jääpä itselleni enemmän niitä hyviä ja fiksuja tapauksia, kun te muut hylkäätte ne noin naurettavilla perusteilla. :D Kunhan ihmettelen tätä valitusta ja ihmisten luokittelua ennakkoasenteiden perusteella, vaikka muka ollaan niin fiksuja ja sivistyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku mies miettii, montako tuntia hän on käyttänyt saadakseen yhdet kahvit? Jos se kahviseura on kunppanisi ja lastesi äiti loppuiän, eikö se profiilien seulominen ja viestin kirjoittelu silloin kannattanut?

Ehkä ongelma on hänelle siinä, että hän ei tähtää lopun elämän kumppanuuteen, vaan kahveilta sänkyyn, ja kohti seuraavia kahveja, ja sitä seuraavia.

Mistä päästäänkin nettideittien varsinaiseen ongelmaan, ne jotka hakevat kumppania tositarkoituksella väsyvät niiden pommitukseen, jotka haluavat vain ilmaista ohimenevää seksiä.

Tämän vuoksi miehen, joka etsii tositarkoituksella, kannattaa vähän yrittää erottua, näkemällä vaivaa kuvansa, profiilinsa ja viestinsä suhteen, tutkimalla oikeasti millainen nainen on kyseessä, ja panostaa ennemmin täsmäviesteihin kuin massapostituksiin. Muuten hän hukkuu seksinvonkaajien massaan, ja vakavasti liikkeellä oleva nainen ei edes reagoi.

Vierailija
264/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin aloittajalla (olen nainen). Olen laittanut ikätoiveen (reilusti yli ja vähän ali), että etsin seuraa samalta seudulta, enkä halua flirttejä, koska moni viskoo niitä ihan kaikille. Saan jatkuvalla syötöllä viestiä "puumanmetsästäjiltä", joilla on "vanhempi nainen haussa". Kun sanon, etten halua niin nuorta, moni näistä rupeaa ruikuttamaan, että etkö voisi ja kun tarvitsisi seksiopetusta. Saan flirttejä, viestejä toisesta päästä Suomea, varatuilta salasuhteen etsijöiltä, pariskunnilta jotka etsivät naista "piristämään seksielämää", luku- ja kirjoitustaidottomilta (enkä nyt tarkoita pikku pilkkuvirheitä, vaan tekstiä, josta ei saa yhtään mitään selvää, vaikka se on päällisin puolin suomea). Eli jos näkyy, että nainen saa satoja viestejä parissa viikossa, 80–90 % niistä on luultavasti roskaa. Seassa on fiksuja ja kivoja viestejä, mutta niiden esiinkaivamisessa on todellakin työtä. Valtaosa vastauksista on käytännössä roskapostia. Useimmilla miehillä ei ole profiilissaan kuvaa, eikä myöskään mitään tietoja. "No en mä jaksanut sinne mitään luritella", "joo on jäänyt vähän vaiheeseen se profiili", "työn takia en voi laittaa kuvaa", "en mä rupea siihen profiiliin romaania kirjoittamaan, ota tai jätä" – silti nämä kuvattomat ehdottelevat samantien seksiä ja jopa ulkomaanmatkoja, moni kuvaton kinusi luokseen jouluaatoksi aattoaamuna. 

Ihmettelen, ettei yhtään panosteta kuvaan, profiiliin eikä viestiin, silti suututaan, jos nainen ei halua heti tavata. Tai jäädään jankuttamaan. Olen kaikille vastannut kohteliaasti, silti joiltakin tulee raivoa niskaan. 

Vierailija
265/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoitus ja siihen lähetetty hakemus on yhtä lailla keskustelun avauksia. Joukosta erottuu hakija, joka vaikuttaa täysipäiseltä, ja on viitsinyt nähdä vaivaa lukeakseen ilmoituksen ja vastatakseen siihen. Työpaikan ja deittikumppanin haussa kummassakaan ei ole vahvoilla tyyppi, joka summassa lähettää täsmälleen saman hakemuksen kolmeensataan eri paikkaan, ja mahdollisesti ei ole muistanut tai viitsinyt edes korjata hakemansa paikan nimeä tai titteliä.

Oikea ilmoittaja ja hakija tietää, että tämä nimenomainen tyyppi on niin pätevä, että se ei ole kauan vapailla markkinoilla. Todella hyvä tyyppi tulee haastatteluun haastattelemaan työnantajaa, ja molemmat tietää sen. Kyse on siitä että kun oikea tekijä ja paikka kohtaavat, molemmat keskustelevat huolella ja etsivät asioita joita voivat tarjota toiselle.

Avain työssä ja rakkaudessa on: tiedä kuka olet, tiedä mitä etsit. Kun näet sellaisen, vakuuta hänet että sinut kannattaa haastatella ja että sinut kannattaa palkata. Kun hän tarjoaa sinulle paikkaa, tee selkeä päätös hyväksytkö vai et ja ilmoita se viikon sisään. Pysy päätöksessä. Punnitse, onko tässä riittävät ja olennaiset elementit sinulle. Jos jäät odottamaan parempaa tarjousta, tiedosta että tämä ovi sulkeutuu. Paikkoja ei kannata yhtaikaa vedättää monta, se ei anna luotettavaa eikä sitoutunutta kuvaa vaan kostautuu.

Erittäin hyvin ja osuvasti kirjoitettu. Kiitos otan tämän mieleeni mukaan.

Vierailija
266/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut S24 nettideittipalvelussa muutamaan otteeseen, yhteensä varmaan 8 kk. Olen 35-vuotias nainen. Oma kokemukseni on, että suurin ongelma nettimiehissä on se että niin moni valehtelee. Valehtelee olevansa sinkkuja, valehtelee onko lapsia vai ei, haluaako lapsia vai ei, onko työelämässä vai ei jne. Valehtelee ikänsä ja pituutensa, siis jopa 15 vuotta ja 20 centtiä väärään suuntaan. Ja valhe paljastuu ekoilla tai tokilla treffeillä. Ei ole kivaa istui tokilla treffeillä jo vähän kiinnostuneena kun käykin ilmi että mies onkin naimisissa oikeasti. Tai että on saanut kuulla valheita hienosta työurasta työkyvyttömyyseläkkeellä olevalta. Onko tämä jotenkin pk-seudun ongelma, en tiedä. Koulutettuja ihmisiä ovat olleet kaikki nämä valehtelijat.

Kyse on varmaankin siitä tässäkin ketjussa todetusta seikasta, että koska miesten asema nettitreffipalveluissa on se mikä on, niin miesten on tavalla toisella herätettävä naisen kiinnostus. Koska naisille tarjontaa on juurikin se 150 yhteydenottoa parissa päivässä, niin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva mies ei tästä joukosta varmaankaan kovin helposti nouse suosikkina esiin. Jotkut sitten päätyvät ratkaisemaan tämän yllä kuvaamallasi tavalla, eli kaunistelevat totuutta ja olettavat, että muut hyvät puolet kompensoivat tämän totuuden vääristelyn sen sitten myöhemmin paljastuessa.

Mutta mitä järkeä tuollaisessa on? Itse en ainakaan jatka juttua sen jälkeen kun valhe paljastuu. Tulee väkiselläkin mieleen, että mitä muuta tuo epäluotettava kiero ihminen valehtelee.

Vierailija
267/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus kuin aloittajalla (olen nainen). Olen laittanut ikätoiveen (reilusti yli ja vähän ali), että etsin seuraa samalta seudulta, enkä halua flirttejä, koska moni viskoo niitä ihan kaikille. Saan jatkuvalla syötöllä viestiä "puumanmetsästäjiltä", joilla on "vanhempi nainen haussa". Kun sanon, etten halua niin nuorta, moni näistä rupeaa ruikuttamaan, että etkö voisi ja kun tarvitsisi seksiopetusta. Saan flirttejä, viestejä toisesta päästä Suomea, varatuilta salasuhteen etsijöiltä, pariskunnilta jotka etsivät naista "piristämään seksielämää", luku- ja kirjoitustaidottomilta (enkä nyt tarkoita pikku pilkkuvirheitä, vaan tekstiä, josta ei saa yhtään mitään selvää, vaikka se on päällisin puolin suomea). Eli jos näkyy, että nainen saa satoja viestejä parissa viikossa, 80–90 % niistä on luultavasti roskaa. Seassa on fiksuja ja kivoja viestejä, mutta niiden esiinkaivamisessa on todellakin työtä. Valtaosa vastauksista on käytännössä roskapostia. Useimmilla miehillä ei ole profiilissaan kuvaa, eikä myöskään mitään tietoja. "No en mä jaksanut sinne mitään luritella", "joo on jäänyt vähän vaiheeseen se profiili", "työn takia en voi laittaa kuvaa", "en mä rupea siihen profiiliin romaania kirjoittamaan, ota tai jätä" – silti nämä kuvattomat ehdottelevat samantien seksiä ja jopa ulkomaanmatkoja, moni kuvaton kinusi luokseen jouluaatoksi aattoaamuna. 

Ihmettelen, ettei yhtään panosteta kuvaan, profiiliin eikä viestiin, silti suututaan, jos nainen ei halua heti tavata. Tai jäädään jankuttamaan. Olen kaikille vastannut kohteliaasti, silti joiltakin tulee raivoa niskaan. 

Minä tuolla jo aiemminkin kysyin, mutta kukaan ei vastannut (muuten kuin alapeukuilla), mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "pelkkä flirtti" ja miksi se on huono asia?

Vierailija
268/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille onnistunut treffi tarkoittaa pikaista panoa, toisille elämänkumppanin löytämistä. Ei varmaan ole ihme jos jälkimmäisellä on vähän enemmän kriteerejä.

Vierailija
269/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille onnistunut treffi tarkoittaa pikaista panoa, toisille elämänkumppanin löytämistä. Ei varmaan ole ihme jos jälkimmäisellä on vähän enemmän kriteerejä.

Toisille onnistunut treffi tarkoittaa ihmiseen tutustumista, eikä kihlautumista, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
270/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan kolme miestä olen tavannut netin kautta, monet kikkelikuvat kyllä kerkesin saamaan. En pysty käsittämään, miksi mies mieluummin laittaa vehkeestään kuvan kuin omasta naamastaan?? Ja viestejä kun vaihdeltiin, niin viimeistään kolmannessa viestissä herrat jo kyselivät, että annanko panna pyllyyn. Ja sit olis jo pimpan kuvaa pitänyt laittaa tulemaan. Yllättävästi nämä miehet eivät jaksaneet minua kiinnostaa. Mutta nykyisen mieheni kuitenkin netin kautta tapasin ja hänellä oli naamakuva profiilissa. Hän onkin ainoa mies, johon itse otin yhteyttä, kun kyllästyin vonkaajiin. Joten ressukkamiehet jatkakoon itkemistä, kun ei kukaan nainen koskaan suostu edes säälistä suhteeseen.

Eihän tämä ole ressukkamiehen aloittama valitusketju, vaan ressukkanaisen joka ei itse ole kykeneväinen ottamaan minkäänlaista yhteyttä haluamiinsa vastapuolen ehdokkaisiin, vaan valittaa mieluummin netissä vastapuolen aloitteiden tasoa (joista suurin osa on siellä vain muna kädessä runkkailemassa massaviesteineen).

Huomasitko syy-seuraus-suhteen viestissäsi, joka aloittajankin pitäisi tehdä? Mutta sen sijaan hän ruikuttaa täällä. Laitoit viestin sille jonka halusit ja nyt olen tämän kanssa yhdessä.

Totta, olin oma-aloitteinen ja sain mitä halusin. Pisteet minulle. Mutta yritinkin tuoda tällä esimerkillä esiin sen, miten harvassa ne varteenotettavat miehet ovat. Ja nettideittailussakin ensivaikutelma on tärkeä, jos sain viestin " moi, miten menee" se ei varmasti ollut ensimmäisenä vastattavien listalla. Sama homma esim baarissa, kaupassa tai missä tahansa tavattu vastakkaisen sukupuolen edustaja, niin ensivaikutelma ratkaisee. Jos mies ei vaan sytytä, niin se ei sitten sytytä. Miksi pitäisi aloittajankaan tavata kaikki hurut, jotka ovat vaivautuneet hänelle viestin laittamaan? Nämä tyypit luultavasti laittavat saman viestin kaikille naisille, jotka erehtyvät profiilin jollekin palstalle laittamaan. Jos yli 100 viestistä vain 2 vaikuttaa kiinnostavalta, niin minkäs teet...

Tuotahan minä edellisessä viestissäni juuri sanoin (ja ehdotin jo silloinkin siihen ratkaisua), että suurin osa niistä on niitä muna kädessä massapostittajia. Ja mikä olisi tähän ratkaisu? Ottaa lusikkaa omaan käteen ja laittaa itseä kiinnostavalle miehelle viesti.

Kannatan! Olen käyttänyt S24:ää useaan otteeseen neljän vuoden aikana. Se mikä minua palvelussa hämmästyttää on naisten passiivisuus, joka tuntuu vain pahenevan: Vielä 2012 ja jopa 2014 naisilta tuli aloitusviestejä, mutta viime vuonna huomasin että jopa karmea Tinder on parempi paikka tutustua vastakkaiseen sukupuoleen...

Johtuu varmaan keskisteluiden rajoituksesta, kun niitä on kiristetty kolmeen per vuorokaus. Joillakinhan on siitä syystä useampi profiili käytössä.

Vierailija
271/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kysymykysenä vain. Ovatko naisten profiilit ja vastaukset sitten jotenkin tasokkaampia kuin miesten? Oman kokemuksen mukaan eivät.

Ap:n profiili kuitenkin on keskimääräistä tasokkaampi, jos nyt tuo hänen kuvauksensa pitää paikkansa. Sellaiseen on kyllä lupa odottaa tasokkaita vastauksiakin.Itselläni ei ole vielä perinteisillä deittisivuilla profiilia, mutta tinderissä kyllä, ja näin aika paljonkin vaivaa sen laatimiseen. En juurikaan viitsi vastailla miehille, jotka eivät vastavuoroisesti näe vaivaa keskustelun aloitukseen, vaikka olen profiilitekstissä tarjonnut kaikenlaista sellaista, mihin mies voisi tarttua jos on yhtään kiinnostunut samoista jutuista tai ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä. En ainakaan niin kauan kuin saan myös mielenkiintoisia avauksia. 

Eihän sinun tietenkään tarvitse vastailla kenellekään miehelle, jos et halua, mutta sitten on kyllä turhaa tulla valittamaan huonosta/olemattomasta tarjonnasta. Sieltä mitäkuuluu-aloituksen takaa voi löytyä tosi hyviä tyyppejä. Ainoa "vika" on se, että he eivät suhtaudu parinhakuun yhtä järjestelmällisesti kuin sinä.

Hmm, no minä satun olemaan aika lailla sellainen.. ääritapaus monien sellaisten piirteiden suhteen, jotka uskoakseni korreloivat vahvasti sen kanssa, miten paneutuvasti henkilö suhtautuu elämänkumppanin etsimiseen, ja minkälaista laatutasoa hän haluaa ylläpitää kertoessaan itsestään potentiaaliselle kumppanille. Mies, jolla se taso on moimitäkuuluu-tyyppinen, ei varmasti ole etsimäni kaltainen. Paitsi ehkä siinä tapauksessa, että hänellä on huolellisesti laadittu ja mielenkiintoinen profiiliteksti. Yleensä ei ole, vaan mielenkiintoisimmat profiilit on niillä samoilla miehillä, joilta tulee myös mielenkiintoisimmat avaukset.En ole juurikaan valitellut huonosta tarjonnasta, koska minulle on itsestäänselvyys, että etsimäni kaltaisia miehiä on todella vähän olemassa, ja vielä harvempi heistä on vapaana tässä iässä. On turha valittaa asioista, joita ei voi muuttaa. Ihan myönteisellä mielellä olen toistaiseksi liikkeellä ja tulen olemaan vielä muutamia vuosia. Jos ei noin viidessä vuodessa ole vakavastiotettavaa ehdokasta löytynyt, alan varmaan harkita parisuhdekäsitykseni muokkaamista sellaiseksi, että voin laskea rimaa - tai sitten luostarielämää. :)

No tätähän juuri tarkoitankin, että yksittäisen ihmisen kriteerit eivät kyllä tee markkinoita mitenkään huonoiksi. Jos sinulla on vegaani, et voi mielestäni sanoa, että kaikki markkinoilla olevat juustot ovat pelkkää kuraa, jos itse kelpuutat vain vegaaniset juustot. Tässä aloituksessa ja monessa tekstissä näin kuitenkin tehdään. Miksi omista kriteereistä puhutaan niin kuin ne koskisivat ihan kaikkia?

En ole sanonut että miehet olisivat kuraa vaan tekstittömät, kuvattomat profiilit ja moi-aloitukset.Tosin jos profiilissa etsitään vapaata kumppania tositarkoituksella samasta maasta, enintään kymmenen vuotta vanhemmista (aika väljä), kuraa ovat kyllä tyypit jotka vastaavat silti vaikka ovat naimisissa, 20 vuotta vanhempia, oikeasti naisia, albaniasta, tai haluavat seksiä ja/tai rahasi.

Niin ja minä olen sanonut, että moi-aloitusten takana voi olla hyviä tyyppejä, mutta jotkut nyt sitkeästi pitävät tästä "keskustelutaitokriteeristä" kynsin hampain kiinni. Ajattele, mikä maailma sinulle avautuu, jos vain päättäisit/ hoksaisit, että moi-aloitus ei ole kovin iso virhe ihmiseltä, joka haluaa tutustua. Pystytkö sen verran leventämään sitä katsomustasi?

Sivusta kommentoin teidän intensiivistä keskustelua. Moi-aloituksen takaa löytyy takuulla hyviä tyyppejä, ehkä jopa juuri oikeanlainen. Mutta kuka jaksaa lähteä perkaamaan sitä kasaa, jopa sadan ihmisen joukkoa? Tässä on nyt monta sivua juttua ja tärkein sanoma minusta on se, että jos naisille tulee parissa päivässä 150 viestiä, niin tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että täytyisi tehdä hyvä vaikutus, jotta erottuu joukosta.

Vierailija
272/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tuolla jo aiemminkin kysyin, mutta kukaan ei vastannut (muuten kuin alapeukuilla), mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "pelkkä flirtti" ja miksi se on huono asia?"

Suomi 24:ssä voi lähettää flirtin nappia painamalla. Eli tulee vain viesti "X flirttasi sinulle" ja tietty linkki profiiliin. Näitä tulee todella paljon, ne ovat käytännössä roskapostia. Myöskään copypaste-viestit eivät sykähdytä. Toivon, että minuun otetaan yhteyttä ajatuksella. Flirtit ja kopioviestit viskotaan yleensä kenelle tahansa. Itse olen myös aloitteellinen miesten suhteen, käytän hakua ja laitan kiinnostavalle tyypille juuri hänelle kirjoitetun viestin. Varsinkin jos ystävä on samaan aikaan treffipalstalla, tuntuu oudolta kun molemmat saavat samat kopioviestit – naiset kyllä juttelevat näistä asioista.

Ymmärrän kyllä, että miehillä on enemmän hommaa treffipalstalla. Silti flirtistä tulee laiska vaikutelma.

Vierailija
273/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt monta sivua juttua ja tärkein sanoma minusta on se, että jos naisille tulee parissa päivässä 150 viestiä, niin tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että täytyisi tehdä hyvä vaikutus, jotta erottuu joukosta.

Näin juuri. Moni mies kieltäytyy täyttämässä profiilissa edes lempimusiikkikohtaa sun muuta, ei suostu kirjoittelemaan edes parin viestin verran ja vaatii silti, että nainen lähtee tapaamaan, koska "tavatessa tutustuu parhaiten". Näinhän se on, mutta kaikkia ei voi mitenkään tavata, ja kyllä voiton vievät ne, jotka kertovat itsestään edes jotain.

Vierailija
274/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kysymykysenä vain. Ovatko naisten profiilit ja vastaukset sitten jotenkin tasokkaampia kuin miesten? Oman kokemuksen mukaan eivät.

Ap:n profiili kuitenkin on keskimääräistä tasokkaampi, jos nyt tuo hänen kuvauksensa pitää paikkansa. Sellaiseen on kyllä lupa odottaa tasokkaita vastauksiakin.Itselläni ei ole vielä perinteisillä deittisivuilla profiilia, mutta tinderissä kyllä, ja näin aika paljonkin vaivaa sen laatimiseen. En juurikaan viitsi vastailla miehille, jotka eivät vastavuoroisesti näe vaivaa keskustelun aloitukseen, vaikka olen profiilitekstissä tarjonnut kaikenlaista sellaista, mihin mies voisi tarttua jos on yhtään kiinnostunut samoista jutuista tai ajattelee asioista samalla tavalla kuin minä. En ainakaan niin kauan kuin saan myös mielenkiintoisia avauksia. 

Eihän sinun tietenkään tarvitse vastailla kenellekään miehelle, jos et halua, mutta sitten on kyllä turhaa tulla valittamaan huonosta/olemattomasta tarjonnasta. Sieltä mitäkuuluu-aloituksen takaa voi löytyä tosi hyviä tyyppejä. Ainoa "vika" on se, että he eivät suhtaudu parinhakuun yhtä järjestelmällisesti kuin sinä.

Hmm, no minä satun olemaan aika lailla sellainen.. ääritapaus monien sellaisten piirteiden suhteen, jotka uskoakseni korreloivat vahvasti sen kanssa, miten paneutuvasti henkilö suhtautuu elämänkumppanin etsimiseen, ja minkälaista laatutasoa hän haluaa ylläpitää kertoessaan itsestään potentiaaliselle kumppanille. Mies, jolla se taso on moimitäkuuluu-tyyppinen, ei varmasti ole etsimäni kaltainen. Paitsi ehkä siinä tapauksessa, että hänellä on huolellisesti laadittu ja mielenkiintoinen profiiliteksti. Yleensä ei ole, vaan mielenkiintoisimmat profiilit on niillä samoilla miehillä, joilta tulee myös mielenkiintoisimmat avaukset.En ole juurikaan valitellut huonosta tarjonnasta, koska minulle on itsestäänselvyys, että etsimäni kaltaisia miehiä on todella vähän olemassa, ja vielä harvempi heistä on vapaana tässä iässä. On turha valittaa asioista, joita ei voi muuttaa. Ihan myönteisellä mielellä olen toistaiseksi liikkeellä ja tulen olemaan vielä muutamia vuosia. Jos ei noin viidessä vuodessa ole vakavastiotettavaa ehdokasta löytynyt, alan varmaan harkita parisuhdekäsitykseni muokkaamista sellaiseksi, että voin laskea rimaa - tai sitten luostarielämää. :)

No tätähän juuri tarkoitankin, että yksittäisen ihmisen kriteerit eivät kyllä tee markkinoita mitenkään huonoiksi. Jos sinulla on vegaani, et voi mielestäni sanoa, että kaikki markkinoilla olevat juustot ovat pelkkää kuraa, jos itse kelpuutat vain vegaaniset juustot. Tässä aloituksessa ja monessa tekstissä näin kuitenkin tehdään. Miksi omista kriteereistä puhutaan niin kuin ne koskisivat ihan kaikkia?

En ole sanonut että miehet olisivat kuraa vaan tekstittömät, kuvattomat profiilit ja moi-aloitukset.Tosin jos profiilissa etsitään vapaata kumppania tositarkoituksella samasta maasta, enintään kymmenen vuotta vanhemmista (aika väljä), kuraa ovat kyllä tyypit jotka vastaavat silti vaikka ovat naimisissa, 20 vuotta vanhempia, oikeasti naisia, albaniasta, tai haluavat seksiä ja/tai rahasi.

Niin ja minä olen sanonut, että moi-aloitusten takana voi olla hyviä tyyppejä, mutta jotkut nyt sitkeästi pitävät tästä "keskustelutaitokriteeristä" kynsin hampain kiinni. Ajattele, mikä maailma sinulle avautuu, jos vain päättäisit/ hoksaisit, että moi-aloitus ei ole kovin iso virhe ihmiseltä, joka haluaa tutustua. Pystytkö sen verran leventämään sitä katsomustasi?

Sivusta kommentoin teidän intensiivistä keskustelua. Moi-aloituksen takaa löytyy takuulla hyviä tyyppejä, ehkä jopa juuri oikeanlainen. Mutta kuka jaksaa lähteä perkaamaan sitä kasaa, jopa sadan ihmisen joukkoa? Tässä on nyt monta sivua juttua ja tärkein sanoma minusta on se, että jos naisille tulee parissa päivässä 150 viestiä, niin tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että täytyisi tehdä hyvä vaikutus, jotta erottuu joukosta.

Se jaksaa, jolle ei muuten löydy, kuin kaksi tyyppiä, joille voi vastata.

Olen jo monta kertaa sanonut, että tämä oli nyt vain vinkki niille, joilla ei muuten ole sitä valinnanvaraa. Jos sitä löytyy reilusti, niin sitten voi antaa moi-aloitusten tietysti olla.

Oletteko te ihan lukutaitoisia suomalaisia, kun tämä on nyt näin vaikeaa?

Vierailija
275/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä tuolla jo aiemminkin kysyin, mutta kukaan ei vastannut (muuten kuin alapeukuilla), mitä tässä yhteydessä tarkoittaa "pelkkä flirtti" ja miksi se on huono asia?"

Suomi 24:ssä voi lähettää flirtin nappia painamalla. Eli tulee vain viesti "X flirttasi sinulle" ja tietty linkki profiiliin. Näitä tulee todella paljon, ne ovat käytännössä roskapostia. Myöskään copypaste-viestit eivät sykähdytä. Toivon, että minuun otetaan yhteyttä ajatuksella. Flirtit ja kopioviestit viskotaan yleensä kenelle tahansa. Itse olen myös aloitteellinen miesten suhteen, käytän hakua ja laitan kiinnostavalle tyypille juuri hänelle kirjoitetun viestin. Varsinkin jos ystävä on samaan aikaan treffipalstalla, tuntuu oudolta kun molemmat saavat samat kopioviestit – naiset kyllä juttelevat näistä asioista.

Ymmärrän kyllä, että miehillä on enemmän hommaa treffipalstalla. Silti flirtistä tulee laiska vaikutelma.

No niin, kiitos vastauksestasi. Tämä selvensi paljon. En ole suomi24:ää käyttänyt.

Vierailija
276/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48 kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan kolme miestä olen tavannut netin kautta, monet kikkelikuvat kyllä kerkesin saamaan. En pysty käsittämään, miksi mies mieluummin laittaa vehkeestään kuvan kuin omasta naamastaan?? Ja viestejä kun vaihdeltiin, niin viimeistään kolmannessa viestissä herrat jo kyselivät, että annanko panna pyllyyn. Ja sit olis jo pimpan kuvaa pitänyt laittaa tulemaan. Yllättävästi nämä miehet eivät jaksaneet minua kiinnostaa. Mutta nykyisen mieheni kuitenkin netin kautta tapasin ja hänellä oli naamakuva profiilissa. Hän onkin ainoa mies, johon itse otin yhteyttä, kun kyllästyin vonkaajiin. Joten ressukkamiehet jatkakoon itkemistä, kun ei kukaan nainen koskaan suostu edes säälistä suhteeseen.

Eihän tämä ole ressukkamiehen aloittama valitusketju, vaan ressukkanaisen joka ei itse ole kykeneväinen ottamaan minkäänlaista yhteyttä haluamiinsa vastapuolen ehdokkaisiin, vaan valittaa mieluummin netissä vastapuolen aloitteiden tasoa (joista suurin osa on siellä vain muna kädessä runkkailemassa massaviesteineen).

Huomasitko syy-seuraus-suhteen viestissäsi, joka aloittajankin pitäisi tehdä? Mutta sen sijaan hän ruikuttaa täällä. Laitoit viestin sille jonka halusit ja nyt olen tämän kanssa yhdessä.

Totta, olin oma-aloitteinen ja sain mitä halusin. Pisteet minulle. Mutta yritinkin tuoda tällä esimerkillä esiin sen, miten harvassa ne varteenotettavat miehet ovat. Ja nettideittailussakin ensivaikutelma on tärkeä, jos sain viestin " moi, miten menee" se ei varmasti ollut ensimmäisenä vastattavien listalla. Sama homma esim baarissa, kaupassa tai missä tahansa tavattu vastakkaisen sukupuolen edustaja, niin ensivaikutelma ratkaisee. Jos mies ei vaan sytytä, niin se ei sitten sytytä. Miksi pitäisi aloittajankaan tavata kaikki hurut, jotka ovat vaivautuneet hänelle viestin laittamaan? Nämä tyypit luultavasti laittavat saman viestin kaikille naisille, jotka erehtyvät profiilin jollekin palstalle laittamaan. Jos yli 100 viestistä vain 2 vaikuttaa kiinnostavalta, niin minkäs teet...

Tuotahan minä edellisessä viestissäni juuri sanoin (ja ehdotin jo silloinkin siihen ratkaisua), että suurin osa niistä on niitä muna kädessä massapostittajia. Ja mikä olisi tähän ratkaisu? Ottaa lusikkaa omaan käteen ja laittaa itseä kiinnostavalle miehelle viesti.

Kannatan! Olen käyttänyt S24:ää useaan otteeseen neljän vuoden aikana. Se mikä minua palvelussa hämmästyttää on naisten passiivisuus, joka tuntuu vain pahenevan: Vielä 2012 ja jopa 2014 naisilta tuli aloitusviestejä, mutta viime vuonna huomasin että jopa karmea Tinder on parempi paikka tutustua vastakkaiseen sukupuoleen...

Johtuu varmaan keskisteluiden rajoituksesta, kun niitä on kiristetty kolmeen per vuorokaus. Joillakinhan on siitä syystä useampi profiili käytössä.

En usko tuohon selitykseen. Silloinhan myös naiset olisivat aiemmin olleet "roskapostittajia"? Lisäksi on paljon myös naisia, jotka maksavat plus-palvelusta, jotta voivat viestiä taviksia enemmän.

Uskon että edelleenkin on osin kulttuurisidonnaista se, että enemmistö naisista vain istuu palvelussa pyrstöllään ja odottaa miehiltä viestejä - vielä vuonna 2017... Moni kirjoittaa myös profiilissaan ihan suoraan että "laittakaa miehenalut viestiä".

Ehkäpä osa aktiivisemmista naisista on siirtynyt Tinderiin tai muihin palveluihin? Entäpä jos syynä onkin vanhenemiseni - naisten aktiivisuus romahtaa välillä 40+ - 50?

Vierailija
277/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä olisin ollut ilahtunut, jos olisin saanut 150 viestiä kahdessa vuodokaudessa. Arvaapa kumpi on helpompaa, käydä 150 viestiä läpi tai sitten käydä profiileita läpi 150 kpl, kirjoittaa noin 20 henkilölle henkilökohtainen aloitusviesti, johon on käyttänyt aikaa ja lopputuloksena on korkeintaan muutama epämääräinen pikaisesti sutaistu vastaus. Ymmärrän tietysti pointtisi ja ymmärrän tuon "törkypostin" määrän, mutta etkö itse voisi ottaa ensiksi yhteyttä henkilöihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisille?

Olen aina vastannut kaikille asiallisesti takaisin, mutta arvaapa monta yhteydenottoa sain yli 30 vuotiaana akateemisena, ok näköisenä urheilullisena tyyppinä (kuvat profiilissa), joka osaa kirjoitta kivasti ja vaikuttaa muutenkin todennäköisesti edes jokseenkin järkevälle ja aidolle henkilölle? Määrällä on jotain yhteistä tuon 150:n kanssa, eli siis etenkin näistä tämän viimeisen numeron kanssa;). Kirjoitin henkilökohtaisen aloitusviestin noin viidelle henkilölle, lopputulos edelleen nolla.

Tiesin "toivottoman" tilanteen jo etukäteen ennenkin nettideittailua kokeilleena. Oletin kyllä saavanani edes yhden tai kaksi yhteydenottoa, mutta näin tällä kertaa. Arvaapa, jaksoinko noin muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen pitää profiilia enää esillä? Voihan sitä yrittää ja itsekin olisin voinut ottaa yhteyttä vaikka 50 henkilöön (tuskin olisin löytänyt näin montaa mielenkiintoista profiilia... se asia erikseen), mutta jos kiinnostus on tuota luokkaa, eipä sitten jaksa tai viitsi pahemmin yrittää.

Olen kirjoittanut elämäni aikana useita kymmeniä työpaikkahakemuksia ja näistä ehkä noin joka viidenteen paikkaan olen päässyt haastatteluihin ja pääosin kaikilta saanut vastauksen eli lopuilta sen ei kiitos viestin. Vastaavat lukemat nettideittailun puolella, useita kymmeniä aloitusviestejä (pidempiä, lyhyempiä... koskaan ei jotain Hei, mitä kuuluu? aloituksia siis) vuosien saatossa ja lopputuloksena 2 tai 3 epämääräistä muutaman rivin vastausta, joista ei yllätys yllätys tullut mitään - en päässyt edes haastatteluvaiheeseen ;).

Olisit siis ilahtunut 150:stä yhteydenotosta.... ja ottanut tämän jälkeen itse yhteyttä henkilöihin, joista mahdollisesti olisit saattanut olla kiinnostunut. Mutta edelleenkin, ymmärrän toki, että on turhauttavaa ja jopa "masentavaa" saada 150 kpl haista p viestejä - itse joudun tyytymään nollaan viestiin ja arvaapa, tuntuuko tämä yhtään sen paremmalle ;)

Vierailija
278/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä osa aktiivisemmista naisista on siirtynyt Tinderiin tai muihin palveluihin? Entäpä jos syynä onkin vanhenemiseni - naisten aktiivisuus romahtaa välillä 40+ - 50?[/quote]

Minä olen siirtynyt Tinderiin mm. siitä syystä, että ulkonäöllä on minulle väliä. Siellä voin huoletta olla kranttu. Suomi24:n isona ongelmana pidän sitä, että niin moni esiintyy ilman kuvaa. On melko vaivalloista pyytää ensin kuva jaksaakseen keskustelua jatkaa.

Ja kyllä, kumppanin habitus on minulle sen verran tärkeä asia että keskeytän orastavan tutustumisen jos vastapuolen kuva ei miellytä.

Vierailija
279/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 vs. 0 kirjoitti:

Itse miehenä olisin ollut ilahtunut, jos olisin saanut 150 viestiä kahdessa vuodokaudessa. Arvaapa kumpi on helpompaa, käydä 150 viestiä läpi tai sitten käydä profiileita läpi 150 kpl, kirjoittaa noin 20 henkilölle henkilökohtainen aloitusviesti, johon on käyttänyt aikaa ja lopputuloksena on korkeintaan muutama epämääräinen pikaisesti sutaistu vastaus. Ymmärrän tietysti pointtisi ja ymmärrän tuon "törkypostin" määrän, mutta etkö itse voisi ottaa ensiksi yhteyttä henkilöihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisille?

Olen aina vastannut kaikille asiallisesti takaisin, mutta arvaapa monta yhteydenottoa sain yli 30 vuotiaana akateemisena, ok näköisenä urheilullisena tyyppinä (kuvat profiilissa), joka osaa kirjoitta kivasti ja vaikuttaa muutenkin todennäköisesti edes jokseenkin järkevälle ja aidolle henkilölle? Määrällä on jotain yhteistä tuon 150:n kanssa, eli siis etenkin näistä tämän viimeisen numeron kanssa;). Kirjoitin henkilökohtaisen aloitusviestin noin viidelle henkilölle, lopputulos edelleen nolla.

Tiesin "toivottoman" tilanteen jo etukäteen ennenkin nettideittailua kokeilleena. Oletin kyllä saavanani edes yhden tai kaksi yhteydenottoa, mutta näin tällä kertaa. Arvaapa, jaksoinko noin muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen pitää profiilia enää esillä? Voihan sitä yrittää ja itsekin olisin voinut ottaa yhteyttä vaikka 50 henkilöön (tuskin olisin löytänyt näin montaa mielenkiintoista profiilia... se asia erikseen), mutta jos kiinnostus on tuota luokkaa, eipä sitten jaksa tai viitsi pahemmin yrittää.

Olen kirjoittanut elämäni aikana useita kymmeniä työpaikkahakemuksia ja näistä ehkä noin joka viidenteen paikkaan olen päässyt haastatteluihin ja pääosin kaikilta saanut vastauksen eli lopuilta sen ei kiitos viestin. Vastaavat lukemat nettideittailun puolella, useita kymmeniä aloitusviestejä (pidempiä, lyhyempiä... koskaan ei jotain Hei, mitä kuuluu? aloituksia siis) vuosien saatossa ja lopputuloksena 2 tai 3 epämääräistä muutaman rivin vastausta, joista ei yllätys yllätys tullut mitään - en päässyt edes haastatteluvaiheeseen ;).

Olisit siis ilahtunut 150:stä yhteydenotosta.... ja ottanut tämän jälkeen itse yhteyttä henkilöihin, joista mahdollisesti olisit saattanut olla kiinnostunut. Mutta edelleenkin, ymmärrän toki, että on turhauttavaa ja jopa "masentavaa" saada 150 kpl haista p viestejä - itse joudun tyytymään nollaan viestiin ja arvaapa, tuntuuko tämä yhtään sen paremmalle ;)

Todellako kuvittelet, että ne 150 kpl yhteydenottoja on edes etäisesti asiallisia yhteydenottoja?

Yli puolet on "saanko tulla paneen sua", osa on "oot hyvännäkönen pil*u", osa on "kelpaisko tällanen 15 vuotta nuorempi sänkyyn opetettavaksi". 

Ihan pieni murto-osa on fiksuja viestejä. Noin 10 kpl tuosta 150 kpl:stä on "moi, kiva profiili, mitä kuuluu".

Olisitko sinä ilahtunut jos saisit törkeitä häirintäviestejä tasoa kullinkuva? 

Vierailija
280/356 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 vs. 0 kirjoitti:

Ap taas tässä. Ongelmani on se, etten löydä tuolta edes kahtakymmentä miesprofiilia, joille tekisi mieli kirjoittaa viestiä. Kahdelle olen tässä vaiheessa kirjoittanut itse aloitusviestin ja saanut vastauksia takaisin nolla. Näillä miehillä on ollut tuolla profiili nähtävästi vuosia >> ajattelen että jotain mätää lienee siinäkin.

Tosi iso osa miesten profiileista on lähes tyhjiä tai vähintään kuvattomia. Tälläisille en luonnollisesti viestittele kuin poikkeustapauksessa (fiksu profiiliteksti, yhteisiä harrastuksia/mielenkiinnon kohteita).

Myönnän, että miesten tilanne on tavallaan vieläkin huonompi. Aloitukseni tarkoitus oli sanoa että tällä hetkellä se parisensataa saatua viestiä ei lohduta. Taidan minäkin taas siirtyä Tinderiin; sitä kautta olen treffeilläkin käynyt ja kuva kertoo usein enemmän kuin pidempikin profiiliteksti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi