Totuus nettitreffeistä ruikuttajille
Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.
Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.
Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.
Lopputulos:
Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.
Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".
Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.
Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.
Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.
Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.
Kommentit (356)
Vaikka aloittaja vaikuttaakin melko pinnalliselta kusipäältä, niin ihan samaa mieltä olen noista persoonattomista ja turhanpäiväisistä "moi"-aloituksista. Roskiin vaan!
DI_Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastailee:
Kiitos kommenteista. Ymmärrän toki, että jokaisella on oikeus laittaa "arpa vetämään". Moni mies täälläkin kuitenkin ruikuttaa siitä, etteivät naiset vastaa. Olen kertonut etten etsi selvästi yli omani ikäistä seuraa ja että etsin miestä, joka mielellään pohtii asioita. Tyhjä profiili aloituksella "moi" tuntuu tylyltä laittaa roskiin mutta ihmettelen miestä, joka tähän edes vaivautuu.Ja onhan minullakin se yksi iso vika eli tavallaan typerä kriteeri etsiessäni selvästi itseäni pidempää, miehekästä miestä. Ihan sama oikeus on miehillä etsiä pieniä ja siroja naisia.
Aloitukseni tarkoitus ei ollut tylyttää ketään vaan ottaa kantaa siihen, ettei naisella lopulta ole yhtään sen enempää valinnanvaraa kuin miehilläkään vaikka vastauksia tulisi se useampi sata. Tällä hetkellä viestejä muuten on tullut reilusti yli 200 kpl. Olen vastannut neljälle ja lähettänyt itse avausviestin kahdelle (eli osaan tarvittaessa myös tehdä aloitteita).
Etsin edes jollakin tavalla verbaalisesti lahjakasta, lapsetonta, savutonta ja terveelliset elämäntavat omaavaa miestä koska omaan vastaavat "perusominaisuudet". Kauneus taas on katsojan silmässä ja tietenkin toivon miehen miellyttävän myös omaa silmääni.
Elättelen silti toivoa siitä, että tyhjien profiilien joukosta jossakin vaiheessa löytyy kiinnostavan aloituksen tekevä mies TAI löydän moi-aloituksen tehneen takaa mielenkiintoisen profiilikuvauksen.
Naiset kun saa paljon asiattomia viestejä, niin se (ymmärrettävästi) heijastuu joidenkin tyyppien profiili-ilmoituksiin, joissa hyvin kitkerän katkerasti kiellettään niiden ja näiden etenkin noiden vastaaminen ja kehoitetaan siirtymäään suosiolla seuraavaan profiiliin jne. Se on sellaista negatiivista sontaa, joka on kyllä täys turn-off ja monesti juuri houkuttelee vastaamaan ihan ilkivaltamielessä.
Eli naisen profiilin pitäisi olla iloinen ja positiivinen, ei mikään katkeran kitkera "älä vastaa mulle jos oot jotain näitä - ja 15 kohdan lista perään". Äkkiäkös ne ääliöiden mailit deletoi.
Ei kukaan negatiivista kitkeränkatkeroa halua.
Älä kerro niille. Ne on nykyisellään helppo karsia.
Mutta vakavasti puhuen ystävällisyys on kaikista tärkein yksittäinen ominaisuus naisessa. Jopa niiden kusipäiden kanssa voi käyttäytyä asiallisesti ja yksinkertaisesti vain sanoa, että ei kiitos ja sitten lopettaa viestittely.
Vierailija kirjoitti:
Ja on äärimmäisen epätodennäköistä, että tuollaisen aloituksen takaa löytyisi ajattelukykyistä ja keskustelutaitoista ihmistä. Jos nimittäin osaa keskustella, se ei vaadi yrittämistä enempää kuin järjestelmällisyyttäkään. Se tulee luonnostaan.
Kävin itse pari kertaa treffeillä näiden "moimitäkuuluu"-tyyppien kanssa, ja aina olivat mitä tuon perusteella voi odottaakin.
Ei täsmää, niin kuin Uuno armeijassa asia ilmaistiin. Minä kirjoitan työkseni, joten mielenkiintoni naputella henkeviä on aina minimissä deittipalstalla pyöriessäni varsinkin, kun 99% naisista haluaa aina tietää minusta ne samat asiat ennen tapaamista (pituus, työtilanne, sinkku/varattu, lapsien lukumäärä, haluaako lapsia vai ei). Lisäksi työhöni kuuluu niin sanottua edustamista, joten osaan kyllä puhua sosiaalisissa tilanteissa, vaikka vähän jännittäisikin.
Erona tosin voi olla se, että tapaan ilmoittaa heti kärkeen tapaavani mieluiten livenä, koska kirjoittaa saa muutenkin ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena täältä teidän väittelyn sivusta. Ihmisellä (naisella tässä tapauksessa) on rajallinen määrä aikaa ja energiaa treffeihin. Sanotaan vaikka viidet treffit viikossa onnistuu max. Jos saa lukuisia yhteydenottoja (20 kpl), joista osa on moi mitä kuuluu -tasoisia (10 kpl) ja osa on ajatuksella kirjoitettuja pohdiskeluja (10 kpl), niin ei liene vaikea arvata kummasta joukosta ne 5 treffikumppania valitaan.
Ajatellaan, että mies käyttää 15 minuuttia yksilöllisen viestin kirjoittamiseen sadalle naiselle, joista kaksi vastaa. Näistä kummallekin viestitellään kahden tehokkaan tunnin ajan, ja toinen suostuu näkemään kahvikupposen äärellä. => Tuo yksi kahvilaistunto on maksanut miehelle 29h tuntia tehokasta työaikaa.
Ajatellaan, että mies käyttää 15 minuuuttia hyvän yleisviestin kirjoittamiseen, jonka hän sitten lähettää sadalle naiselle. Jokaiselle naiselle viestin lähettämiseen käytetty aika on 1 minuutti. Sadasta naisesta kaksi vastaa. Näistä kummallekin viestitellään kahden tehokkaan tunnin ajan, ja toinen suostuu näkemään kahvikupposen äärellä. => Tuo yksi kahvilaistunto on maksanut miehelle 6,5 tuntia tehokasta työaikaa.
Ei liene vaikea arvata, kumpi strategia miehen kannattaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastailee:
Ja onhan minullakin se yksi iso vika eli tavallaan typerä kriteeri etsiessäni selvästi itseäni pidempää, miehekästä miestä. Ihan sama oikeus on miehillä etsiä pieniä ja siroja naisia.Arvasinhan tämän. Kaikista pinnallisimmat naiset löytyvät netistä etsimässä juuri jotain miehekästä mielikuvitusmiestä. Et tule koskaan löytämään ketään. Itse en kerran päässyt treffeille, koska olin naisen mielestä 4-5 cm liian lyhyt. Ei hyvää päivää!
Yksi mimmi kieltäytyi taannoin tapaamisesta, koska olin häntä sentin lyhyempi. Siis yhden sentin (1 cm). Ilmeisesti tämä kertoi jo parisuhdetaidoistani kaiken tarpeellisen?
nimim. "yli 180 cm pitkä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena täältä teidän väittelyn sivusta. Ihmisellä (naisella tässä tapauksessa) on rajallinen määrä aikaa ja energiaa treffeihin. Sanotaan vaikka viidet treffit viikossa onnistuu max. Jos saa lukuisia yhteydenottoja (20 kpl), joista osa on moi mitä kuuluu -tasoisia (10 kpl) ja osa on ajatuksella kirjoitettuja pohdiskeluja (10 kpl), niin ei liene vaikea arvata kummasta joukosta ne 5 treffikumppania valitaan.
Ajatellaan, että mies käyttää 15 minuuttia yksilöllisen viestin kirjoittamiseen sadalle naiselle, joista kaksi vastaa. Näistä kummallekin viestitellään kahden tehokkaan tunnin ajan, ja toinen suostuu näkemään kahvikupposen äärellä. => Tuo yksi kahvilaistunto on maksanut miehelle 29h tuntia tehokasta työaikaa.
Ajatellaan, että mies käyttää 15 minuuuttia hyvän yleisviestin kirjoittamiseen, jonka hän sitten lähettää sadalle naiselle. Jokaiselle naiselle viestin lähettämiseen käytetty aika on 1 minuutti. Sadasta naisesta kaksi vastaa. Näistä kummallekin viestitellään kahden tehokkaan tunnin ajan, ja toinen suostuu näkemään kahvikupposen äärellä. => Tuo yksi kahvilaistunto on maksanut miehelle 6,5 tuntia tehokasta työaikaa.
Ei liene vaikea arvata, kumpi strategia miehen kannattaa valita.
Sä unohdit nyt sen kolmannen vaihtoehdon: mies lähettää saman moi-viestin tuhannelle naiselle. Viestin viilaamiseen mennyt aika 1 sekunti, aika koneella odotellen vastauksia (edes niitä kahta) kymmeniä tunteja, tuloksena ei edes sitä yhtä kahvikupposta. Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tajua. Miten niin ei ole valinnanvaraa, jos sen moi-aloituksen takia ihan itse hylkäät 65 % vastaajista?
Eihän se "moi" kerro yhtään mitään muuta kuin vastaajan alhaisesta ÄO:sta! Miten pitäisi vastata sataan "moi"-aloitukseen? Copy-pasteamalla kaikkiin jotain samaa paskaa? Et sinä baarissakaan sano naiselle, että "moi" ja sitten pitäisi jo päästä treffeille. Ei saatana..
Missä on sanottu, että ensimmäisen kommentin perusteella pitäisi päästä treffeille? Ja höpötteletkö sinä baarinaiselle minuuttitolkulla ennen kuin annat hänelle suunvuoron? Ei saatana vai itsellesi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkailmoitus ja siihen lähetetty hakemus on yhtä lailla keskustelun avauksia. Joukosta erottuu hakija, joka vaikuttaa täysipäiseltä, ja on viitsinyt nähdä vaivaa lukeakseen ilmoituksen ja vastatakseen siihen. Työpaikan ja deittikumppanin haussa kummassakaan ei ole vahvoilla tyyppi, joka summassa lähettää täsmälleen saman hakemuksen kolmeensataan eri paikkaan, ja mahdollisesti ei ole muistanut tai viitsinyt edes korjata hakemansa paikan nimeä tai titteliä.
Oikea ilmoittaja ja hakija tietää, että tämä nimenomainen tyyppi on niin pätevä, että se ei ole kauan vapailla markkinoilla. Todella hyvä tyyppi tulee haastatteluun haastattelemaan työnantajaa, ja molemmat tietää sen. Kyse on siitä että kun oikea tekijä ja paikka kohtaavat, molemmat keskustelevat huolella ja etsivät asioita joita voivat tarjota toiselle.
Avain työssä ja rakkaudessa on: tiedä kuka olet, tiedä mitä etsit. Kun näet sellaisen, vakuuta hänet että sinut kannattaa haastatella ja että sinut kannattaa palkata. Kun hän tarjoaa sinulle paikkaa, tee selkeä päätös hyväksytkö vai et ja ilmoita se viikon sisään. Pysy päätöksessä. Punnitse, onko tässä riittävät ja olennaiset elementit sinulle. Jos jäät odottamaan parempaa tarjousta, tiedosta että tämä ovi sulkeutuu. Paikkoja ei kannata yhtaikaa vedättää monta, se ei anna luotettavaa eikä sitoutunutta kuvaa vaan kostautuu.Olisi kiva, jos tämä opetettaisiin jo nuoremmille ihmisille kouluissa, kotona tms, että osaavat sitten käyttäytyä näin. Itse en tällaisista ollut kuullutkaan nuorempana. Kiva siinä sitten vanhempana huomata, että "Ahaa, näin se menee".
Valitettavasti työmarkkinoillakin on se tendenssi, että kaikille hakemuksensa lähettäneille ei viitsitä vastata että nyt ei tärpännyt. On se kiva jäädä ihmettelemään viikoiksi jopa kuukausiksi että missäs nyt mennään. Kaikki tietää sen miten vittumaista on odotella saamatta vastausta koskaan. On käytetty aikaa ja vaivaa paneutuessa siihen unelmien työpaikkaan ja hakemusta on saatettu viilailla pitkäänkin. Kiittämättömyys on nykyisen kapitalistisen maaiman palkka. Valitettavasti parisuhdejuttuihinkin tuo sairas markkinahöpinä on tunkeutunut. Naiset valitettavasti ovat nykyisin määräävässä markkina asemassa. Ja se näkyy myös naisten käyttäytymis ja kohteliaisuustavoissa, eikä mitenkään ruusuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastailee:
Ja onhan minullakin se yksi iso vika eli tavallaan typerä kriteeri etsiessäni selvästi itseäni pidempää, miehekästä miestä. Ihan sama oikeus on miehillä etsiä pieniä ja siroja naisia.Arvasinhan tämän. Kaikista pinnallisimmat naiset löytyvät netistä etsimässä juuri jotain miehekästä mielikuvitusmiestä. Et tule koskaan löytämään ketään. Itse en kerran päässyt treffeille, koska olin naisen mielestä 4-5 cm liian lyhyt. Ei hyvää päivää!
Yksi mimmi kieltäytyi taannoin tapaamisesta, koska olin häntä sentin lyhyempi. Siis yhden sentin (1 cm). Ilmeisesti tämä kertoi jo parisuhdetaidoistani kaiken tarpeellisen?
nimim. "yli 180 cm pitkä"
Parisuhdetaidot? WTF?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastailee:
Miehekkäitä miehiä todellakin on olemassa. Ei se mielikuvitusta ole. Ja miehet lisäävät aina 10 senttiä pituutensa, joten oikeasti olit 15 senttiä liian lyhyt.
Itse laatumiehenä en koske enää ikinä noihin palveluihin. Kaikista hulluimmat ja prinsessaharhailija naiset on palveluissa.
En lähde heidän kilpasilleen. Sen verran itseäni arvostan.
Kaikki järkimiehet kokevat saman kun minä.
Käytän sen ajan töissä rahaa tehden kun että kirjottaisin niin kuin joskus tein tunti tolkulla naisille joita piirittää 30 muutakin miestä.
Iso keskisormi teille netin naiset. Pelatkaa yhtä kerrallaan tai tehkää itse aloitteet.
Terv, mies joka tietää mistä puhuu
Netissä (tinder ja suoli24) on tullut vastaan aika paljon näitä "herra juuri oikeaa" hakevia noin kolmekymppisiä prinsessoja pitkine vaatimuslistoineen, ja tärkein niistä tuntuu olevan miehen status.
Ulkonäkö- ja koulutusseulan läpäistyäni usean kanssa on jo muutaman viestin mittainen keskustelu päättynyt _kuin seinään_ kerrottuani ammattini ja asuinpaikkani Helsingissä, jotka eivät ilmeisesti ole kaikille tarpeeksi seksikkäitä.
Joutaa tuommoiset jäädäkin, mutta ironista, että vuosiansioni ovat kuusinumeroiset ja nettovarallisuus seitsennumeroinen. Toki enhän sitä tietenkään esittäytyessäni kerro.
Mutta on siellä netissä laatuakin tarjolla, jos jaksaa vähän penkoa: itselleni tilasin jo vuosi sitten oikein passelin tavis-jaanan (yliopisto-opiskelija, urheilija, kiltti kuin mikä, 8 1/5) ja hyvin on toiminut!
mulla huonompi. sain vähän mutta niissä melkein jokainen joko lopetti kirj. siihen kun näki kuvan. tai siihen etten antanut. siinä oli kaikki. olen aina tiennyt että netti treffi palstalta haetaan van ilmasta s...... varoituksen sana. aina ovat kinunneet ainakin minulta. vaikka en ole edes ettinyt semmoista. nyt olen hyvässä suhteessa. jonka tapasin yllätys yllätys baarissa. ja nyt meillä on poikavauva. n. 2vuoden seukkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
DI_Mies kirjoitti:
DI_Mies kirjoitti:
Yleensä miehet on muuten parisuhteessa se vanhempi osapuoli. Mitään 15-vuotta vanhempia en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin. 5-7 vuotta nuoremman kuvittelisin olevan aika ideaali ikäero.
Siis mitään 15-vuotta nuorempaa en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin.
Miksi ihmeessä laitat väliviivan iän ja vuoden väliin!?!? Onko 15-vuotta mielestäsi yhdyssana?
Ei ole yhdyssana. On kirjoitusvirhe.
Arvaan, että tämä kirotusvirhebongari painaa yli 68kg. Eikös vain ;)
Edellinen kommentaattori tarkoittanee, ettei etsi alle 15-vuotiasta sänkyseuraa.
Koska 16-25 on optimi-ikä, sitten alkaa pikkuhiljaa hapantua.
DI_Mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI_Mies kirjoitti:
DI_Mies kirjoitti:
Yleensä miehet on muuten parisuhteessa se vanhempi osapuoli. Mitään 15-vuotta vanhempia en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin. 5-7 vuotta nuoremman kuvittelisin olevan aika ideaali ikäero.
Siis mitään 15-vuotta nuorempaa en todellakaan ole etsimässä. Korkeintaan sänkyhommiin.
Miksi ihmeessä laitat väliviivan iän ja vuoden väliin!?!? Onko 15-vuotta mielestäsi yhdyssana?
Ei ole yhdyssana. On kirjoitusvirhe.
Arvaan, että tämä kirotusvirhebongari painaa yli 68kg. Eikös vain ;)
Paino on huono mittari. Moni urheileva ja hoikka nainen painaa 68 tai yli. Oma painoni on arvioitu esim. terveydenhoitajalka 10 kiloa alakanttiin. Lihas painaa.
Mulla taas ei ole kuvaa mutta ihan hyvä, lyhyt ja ytimekäs teksti. Sekä esitiedoissa täytettynä koulutus, pituus, paino, harrastukset jne.
Ei juuri tule viestejä, kun ei ole sitä kuvaa. Ne harvat viestit ovat just noita "moi seksiseuraa" "moi täälä maa jussi kuopiosta mitäs etelän likka"..
68 kg on aika raskassarjalainen, ellei pituutta ole vähintään 175 cm JA puhutaan edistyneestä voimailun harrastajasta. Sori.
Linkki ko. profiiliin tai muuten en usko sanaakaan tuosta sepustuksesta. Tai kerro nyt edes mistä deittisaitista/sovelluksesta on kyse.
Fiksut miehet, joilla on tyhjä profiili, esittelevät itsensä kaiken järjen mukaan hyvin ensimmäisessä viestissään.
Ehdoton enemmistö moi-viestittelijäistä on täyttänyt profiiliinsa korkeintaan ympäripyöreää paskaa tyyliin "Haen huumorintajuista tyttöystävää. Laita viestii ;--)" .
Lisätietoina ikä, asuinpaikka ja tykkäyksenä "Musa!!!"
Koita tästä nyt virkata keskustelua eteenpäin. Minulla kyllä lentää näiden osalta moikkaviesti herkästi roskiin.