Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ketään "ylemmän sosiaaliluokan" ihmistä joka käyttää vahvoja huumausaineita?

Vierailija
07.01.2017 |

Tunnetteko ketään ns. "menestynyttä", eli siis jotakuta joka on päässyt elämässä pitkälle ja korkealle ja silti on huumeongelmainen? Kertokaa tarinoita.

Itselläni on mielettömän fiksu, upea, kaunis tuttu joka opiskelee arvostettua alaa arvostetussa yliopistossa, saa huippunumeroita, pääsi hemmetin hyvään työpaikkaan ja tulevaisuus näillä spekseillä näyttää loistavalta. Kaikki ihailevat häntä kaikin puolin, sillä hän on menestyjätyyppiä.

Silti tiedän että hän käyttää huumeita minkä kerkeää. Kannabista menee useita kertoja viikossa, lisäksi tiedän hänen käyttävän suonensisäisiä. Subut, konit, pirit, essot, kaikki koettu. Koskaan ei voi viihteellä olla käyttämättä. Aina joko kokaiinia tai essoja.

Miten tällaiset ihmiset ne vaan porskuttaa eteenpäin ilman mitään moksiskaan? En käsitä, miten tämä tuttu saa pelkkiä huippunumeroita yliopistossa, jaksaa tehdä töitä ja pitää itsestään huolta urheilemalla jne. Vastapainoksi sitten viikonloppuna rännitetään heppaa. Yleensä huumeiden käyttö on yleisempää ns alemman sosiaaliluokan piirissä, sellasta wt meininkiä...

Kyllä, olen kateellinen ja katkera. Myönnän suoraan. Itse en käytä mitään, en edes alkoholia, panostan ja luen kouluun aivan helvetisti ja saan hylättyjä jopa uusinnoista. Paras oli kun tämä tuttuni oli 2 viikkoa poissa koulusta koska oli vetänyt niin paljon piriä että oli jäänyt tripit päälle. Tenttiviikolla vetikin sitten pelkkiä hyviä arvosanoja. Minä olin kaikilla luennoilla ja tein kaikki muistiinpanot ja sain ihan paskan arvosanan.

Tiedättekö te ketään "korkeassa asemassa" / "menestynyttä" ihmistä joka käyttää vahvoja huumeita minkä kerkeää ja silti porskuttaa menemään ja kaikki onnistuu paremmin kuin loistavasti?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet pahasti väärässä, jos yhdistät huumeet, kovat sellaiset wt-porukkaan. Okei, ne täysin menetetyt tapaukset näkyvät meille kaikille ja niinpä ihmiset tietämättömyyttään yhdistävät huumeidenkäytön vain alhaisiin sosiaaliluokkiin.

Eräs ystäväni, joka työskentelee alalla asiantuntijana, kertoi, että kovien huumeiden käyttö on hyvin yleistä ns. korkeassa asemassa olevien parissa. Osalla on kyse viihdekäytöstä, osalla se on lähes tai kokonaan jokapäiväistä. Tämä vain ei näy meille, kuten narkit katukuvassa.

Sama tilannehan on alkoholin liikakäytön  suhteen ja esim. perheväkivallan suhteen. Yleistä ns. paremmissa piireissä, mutta ei näy meille eikä välttämättä edes tilastoissa, koska asia salataan.

Vierailija
42/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, jatkakaa!

Vierailija
44/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että tuollaisessa asemassa oleva ihminen käyttäisi subua. Ja perus piriäkin varmaan kokeillut vain silloin tällöin. Kokaiini, kannabis ja mdma on niitä eliitin huumeita. Rikkaat vetävät niitä, vaikka kyllä nekin tuo liian tiheässä käytössä nopeasti vaikeuksia. Mutta jos tuttusi on oikeasti pysynyt tähän mennessä "tolkuissaan" pirillä ja subulla, tulee hän kohta alas korkealta ja kovaa. Ei siinä kauan mene. Kyllähän piri- ja kokkelipäissään pystyy tsemppaamaan lyhyen putken esim.tenttejä, koska ne boostaa hetkellisesti ja pitää hereillä. Mutta ei sellaistakaan voi kestää edes paria viikkoa, kunnes tulee stoppi. Ehkäpä sä vain et tunne tarpeeksi hyvin tätä tuntemaasi henkilöä etkä tiedä hänen todellisesta arjen kamppailustaan (tai liitoittelet hänen aineiden käyttöä ja oikeasti käyttö on paljon hillitympää).

Vierailija
45/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa suhteellisen monta.

Bisnesmaailman ihmisiä kaikki ja kokaiini on aika yleinen ilmestys illanviettojen aikana.

Rankat työt, rankat huvit jne.

Tuon lisäksi tiedän muutaman opiaattiriippuvaisen yrittäjän.

(Vahvat kipulääkkeet)

Vierailija
46/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini on kokoomusnuorten suosiossa.

Vierailija
47/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden, joilla on hyvin palkattu työ, on helppoa piilotella kovien huumeiden käyttöä, koska heillä on varaa kuitenkin maksaa asunnot ja siistit vaatteet yms.

Eivät näy katukuvassa sillä tavalla kuin olemme huumeiden käyttäjät tottuneet näkemään, likaisina ja risaisina.

En silti jaksa uskoa että sellaista elämää voi jatkaa vuosikausia jäämättä kiinni. Tai alkaa mokailemaan pahasti duunissa.

Toisaalta en tiedä. Olen pari vuotta seurannut sivusta, hyvin porskuttaa. Joskus hikoilee ja tärisee, mutta osaa peittää hyvin. Esimiehet eivät näköjään tajua.

Vierailija
48/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joku voi onnistua pysymään viihdekäytössä, mutta itse kyllä tiedän tapauksia, jotka ovat muka hallinneet narkkaamisensa ja sitten korttitalo on luhistunut muutaman vuoden päästä. Ne päihteet vaikuttaa aivojen toimintaan, kaikilla. Yksikin lääkäri aikanaan käytti kaikkia apteekkimömmöjä ja sen takia kuskaili kavereitaan pitkin Suomea hakemassa kirjoittamiaan reseptejä. Tämä aikana, kun ei tietokoneella ollut vielä tietoja. Tämä lääkäri lopulta joutui hoitoon, menetti työnsä ja kuoli varhaisessa keski-iässä. On näitä muitakin.

Ihmettelen, miten teidän maailmassa huumeet on jotain tavallista. Itse olen 40-vuotias, asun isossa kaupungissa, akateemisesti koulutettu ja työssä menestyvä. Kyllä, alkoa olen juonut nuorempana paljonkin ja vieläkin tulee viikonloppuisin tissuteltua viiniä. Röökiäkin poltin 15 vuotta lapsiin asti. Siippa on samanlainen ja useimmat ystävät. Meistä vain yksi on kokeillut joskus nuorena kannabista. Ei tuo viihdekäyttö mitään tavallista ole ihmisillä, vaikka jotkut täällä sitä väittääkin.

Vierailija
49/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upseerit juo ja runkkailee samalla mannerheimin kuvan alla.

Vierailija
50/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Enemmin tai myöhemmin ura ja menestys on mennyttä.

Vierailija
51/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai joku voi onnistua pysymään viihdekäytössä, mutta itse kyllä tiedän tapauksia, jotka ovat muka hallinneet narkkaamisensa ja sitten korttitalo on luhistunut muutaman vuoden päästä. Ne päihteet vaikuttaa aivojen toimintaan, kaikilla. Yksikin lääkäri aikanaan käytti kaikkia apteekkimömmöjä ja sen takia kuskaili kavereitaan pitkin Suomea hakemassa kirjoittamiaan reseptejä. Tämä aikana, kun ei tietokoneella ollut vielä tietoja. Tämä lääkäri lopulta joutui hoitoon, menetti työnsä ja kuoli varhaisessa keski-iässä. On näitä muitakin.

Ihmettelen, miten teidän maailmassa huumeet on jotain tavallista. Itse olen 40-vuotias, asun isossa kaupungissa, akateemisesti koulutettu ja työssä menestyvä. Kyllä, alkoa olen juonut nuorempana paljonkin ja vieläkin tulee viikonloppuisin tissuteltua viiniä. Röökiäkin poltin 15 vuotta lapsiin asti. Siippa on samanlainen ja useimmat ystävät. Meistä vain yksi on kokeillut joskus nuorena kannabista. Ei tuo viihdekäyttö mitään tavallista ole ihmisillä, vaikka jotkut täällä sitä väittääkin.

Lol, herää nyt, sä olet 40-vuotias, sun nuoruudesta on 20 vuotta aikaa :D Maailma on vähän muuttunut mammaseni. Tuskin edes tiedät, mikä on tor-verkko, silkroad tai mitä eroa on deep webillä ja dark webillä. Kuulut varmaan just siihen porukkaan, joka luokittelee kannabiksen ja sienet samaan kategoriaan amfetamiinin kaltaisten muuntohuumeiden kanssa. Ja olet sitä sukupolvea, joka on elänyt keskellä huumevalistusta, mutta omat vanhempasi ovat vetäneet heroiinia peräpuikon muodossa ja nautiskelleet Beatlesia kuunnellen lsd:llä höystettyä sokerinpalaa.

Vierailija
52/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta tunnen yhden "menestyjän" joka juo valtavia määriä alkoholia joka päivä. Enkä siis puhu mistään parista viinilasillisesta, vaan ihan humalassa joka ilta, aina, vuodet ympäri.

Vaativa työ jossa pärjää hyvin, ei sairaspoissaoloja, sosiaalisesti pidetty ihminen jne.

Varmaan aika moni meistä suomalaisista tuntee ainakin yhden tällaisen "menestyjän"...

Vierailija
53/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein juuri maisteritutkinnon yliopistolle 2 vuodessa, olin joka toinen ilta kännissä ja krapulassa tein tentit ja esseet, oikeastaan pienessä pienessä syntyi parhaat esseet, ei sitä muuten ois kiinnostanut kirjoitella, pari kertaa kännissä olin yliopistollakin ja proffan vastaanotolla, en tiedä huomasko kukaan, mutta usein haisin kyllä kaljalle

nyt raitistuin eli viikko jo raittiina, kun ei tarvii lukea tyhmiä kirjoja

Vierailija
54/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "rännittää heppaa"? Koskaan kuullutkaan...

Käyttäisit aikasi opiskeluun, et kadehtimiseen.

Vierailija
55/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yliopistopiireissä ihan yleisessä tiedossa,että useat tutkijat käyttävät tajuntaa laajentavia.

Vierailija
56/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yliopistopiireissä ihan yleisessä tiedossa,että useat tutkijat käyttävät tajuntaa laajentavia.

Kaipaisin tälle lähdettä. Minkä perusteella?

Vierailija
57/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylemmän sosiaaliluokan huumeidenkäyttö taitaa pysyä enemmän niin sanotussa viihdekäytössä, eli arjen hallinta kunnossa. Toisaalta mielenkiintoinen näkökulma on saman luokan ongelmakäyttö niin, että arki pysyy silti hallinnassa. Mitkä asiat siihen vaikuttaa?

On liikaa menetettävää? Itse en kuulu ylempään sosiaaliluokkaan, mutta opiskelen ammattikorkeakoulussa. Käytän huumeita viihdekäytössä. Lähinnä polttelen pilveä, välillä nautin essoja, kipulääkkeitä ja rauhottavia. Tämä pysyy kuitenkin hallinnassa, koska on liikaa menetettävää. Nykyinen opiskelupaikka on todella kiva, minulla on kavereita ja tapailen kivaa miestä. Lisäksi rakas harrastus. Luultavasti menettäisin tämän kaiken jos alkaisin ihan kunnolla narkkaamaan. Siihen en ala, en ikinä. Aineiden käytöstäni ei tiedä kukaan, koska nautin niitä vain yksin. Kaikki pysyy hallinnassa, koska sovin tarpeeksi menoja, että käyttöni ei varmasti lähde lapasesta. Ja olen nähnyt mitä tapahtuu jos se lähtee. Nytkin olen ollut raittiina viikkoja. Miksi sitten ns. huonommalla aineksella käyttö lähtee lapasesta? Koska ei ole mitään, mikä sen arjen pitää kasassa. Kaikilla ei ole töitä, tukiverkostoja ja harrastuksia. Päihteestä tällöin tulee elämän ainoa sisältö jolloin käyttökin lisääntyy ja siitä tulee riippuvuus.

Vierailija
58/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ylipäätään käyttää mitään jos elämä on kerta mallillaan?

Vierailija
59/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin tälle lähdettä. Minkä perusteella?

Julkinen salaisuus.

Ei sille muuta lähdettä ole kuin työyhteisö.

Vierailija
60/92 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ylempää sosiaaliluokkaa mutta kuitenkin ihan hyvin toimeentulevia, mies johtavassa asemassa työelämässä, mä vain normi konttorirotta. Alkoa käytetään lähinnä viikonloppuisin, samoin kuin kannabista. Itse käytän rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä joskus viihdekäyttöön, mutta ehkä vain kerran - pari kertaa kuussa. En usko et kukaan esim töissä tuota arvaisi ihan heti, siis kannabiksen ja lääkkeiden osalta. Ollaan kolmekymppinen lapseton pariskunta.

Minulla on ystävä jonka veli on lääkäri, kimpassa ollaan pajauteltu useammankin kerran.

Miehen ystävä on johtoasemassa yhdessä aika tunnetussa suomalaisessa yrityksessä, käyttää kannabista ja kokaiinia epäsäännöllisen säännöllisesti.

Miehen työpaikan toimitusjohtaja käyttää kannabista joka viikonloppu ja joskus viikollakin.

Ketään kovempia aineita käyttäviä en tunne, tai ainakaan tiedä tuntevani.