Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ketään "ylemmän sosiaaliluokan" ihmistä joka käyttää vahvoja huumausaineita?

Vierailija
07.01.2017 |

Tunnetteko ketään ns. "menestynyttä", eli siis jotakuta joka on päässyt elämässä pitkälle ja korkealle ja silti on huumeongelmainen? Kertokaa tarinoita.

Itselläni on mielettömän fiksu, upea, kaunis tuttu joka opiskelee arvostettua alaa arvostetussa yliopistossa, saa huippunumeroita, pääsi hemmetin hyvään työpaikkaan ja tulevaisuus näillä spekseillä näyttää loistavalta. Kaikki ihailevat häntä kaikin puolin, sillä hän on menestyjätyyppiä.

Silti tiedän että hän käyttää huumeita minkä kerkeää. Kannabista menee useita kertoja viikossa, lisäksi tiedän hänen käyttävän suonensisäisiä. Subut, konit, pirit, essot, kaikki koettu. Koskaan ei voi viihteellä olla käyttämättä. Aina joko kokaiinia tai essoja.

Miten tällaiset ihmiset ne vaan porskuttaa eteenpäin ilman mitään moksiskaan? En käsitä, miten tämä tuttu saa pelkkiä huippunumeroita yliopistossa, jaksaa tehdä töitä ja pitää itsestään huolta urheilemalla jne. Vastapainoksi sitten viikonloppuna rännitetään heppaa. Yleensä huumeiden käyttö on yleisempää ns alemman sosiaaliluokan piirissä, sellasta wt meininkiä...

Kyllä, olen kateellinen ja katkera. Myönnän suoraan. Itse en käytä mitään, en edes alkoholia, panostan ja luen kouluun aivan helvetisti ja saan hylättyjä jopa uusinnoista. Paras oli kun tämä tuttuni oli 2 viikkoa poissa koulusta koska oli vetänyt niin paljon piriä että oli jäänyt tripit päälle. Tenttiviikolla vetikin sitten pelkkiä hyviä arvosanoja. Minä olin kaikilla luennoilla ja tein kaikki muistiinpanot ja sain ihan paskan arvosanan.

Tiedättekö te ketään "korkeassa asemassa" / "menestynyttä" ihmistä joka käyttää vahvoja huumeita minkä kerkeää ja silti porskuttaa menemään ja kaikki onnistuu paremmin kuin loistavasti?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovinkin läheinen tuttu? Voi olla, että hän on monesti hakenut apua ongelmiinsa ja silti aineiden käyttö jatkuu. Kaikki ei näy ulospäin, hän voi olla täysi ihmisraunio. Monesti ulospäin kaikki näyttää paremmalta kuin oikeasti on.

Vierailija
2/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mahdoton yhtälö, kovat huumeet ja tuollainen menestys. Ehkä hän vain esittää, vai kuinka varmuudella tiedät hänen puhuvan totta arvosanoistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ex-kollegaa on kokaiinin viihdekäyttäjiä ja silloin tällöin pajauttavatkin, mutta eipä koske kaljaan tai kovaan viinaa, ajoittain punkkuun. Hyvätuloisia dippainssejä, perheenisiä jne eli ei uskoisi ellei tietäisi...

Vierailija
4/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta tunnen yhden "menestyjän" joka juo valtavia määriä alkoholia joka päivä. Enkä siis puhu mistään parista viinilasillisesta, vaan ihan humalassa joka ilta, aina, vuodet ympäri.

Vaativa työ jossa pärjää hyvin, ei sairaspoissaoloja, sosiaalisesti pidetty ihminen jne.

Vierailija
5/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja 2: on läheinen kyllä. Tunnen hänet hyvin ja olen nähnyt myös hänen arvosanarekisterinsä. Tiedän että hän on ollut katkaisulla kahteen kertaan ja päässyt irti huumeista, mutta se ei kauaa kestänyt. Hän on "luovuttanut" taistelussa huumeita vastaan, koska kuulemma ei jaksa, huumeet eivät määrää hänen elämäänsä vaikka välillä käyttääkin niitä ja koska se ei vaikuta hänen opintoihin. Kuulemma osaa pitää "hanskassa" käytön.

Pelkään hiukan hänen puolestaan, koska tiedän että hän on saanut amfetamiinipsykoosin menneisyydessä. Mutta samalla en pysty olla tuntematta kateuden pistoa kun hän silti on menestyneempi kuin minä. ap

Vierailija
6/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenisä, dippainssi, ekstaasi viihdekäytössä ja ruoho viikonloppukäytössä. Ei todellakaan uskoisi ulospäin.

Lisäksi tunnen yhden lääkärin joka käyttää kokaiinia, tosin viihdekäytössä sekin.

Rännittäjiä en tunne.

Vierailija
7/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei pahemmin huutele siitä.

Sama kuin korkeasti koulutetuissa ei muka olisi rasisteja. Kyllä on, mutta niissä piireissä ei ole hyväksyttävää sanoa sitä ääneen.

Vierailija
8/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 ja 2: on läheinen kyllä. Tunnen hänet hyvin ja olen nähnyt myös hänen arvosanarekisterinsä. Tiedän että hän on ollut katkaisulla kahteen kertaan ja päässyt irti huumeista, mutta se ei kauaa kestänyt. Hän on "luovuttanut" taistelussa huumeita vastaan, koska kuulemma ei jaksa, huumeet eivät määrää hänen elämäänsä vaikka välillä käyttääkin niitä ja koska se ei vaikuta hänen opintoihin. Kuulemma osaa pitää "hanskassa" käytön.

Pelkään hiukan hänen puolestaan, koska tiedän että hän on saanut amfetamiinipsykoosin menneisyydessä. Mutta samalla en pysty olla tuntematta kateuden pistoa kun hän silti on menestyneempi kuin minä. ap

Amfetamiinipsykoosi-ihminen joka sanoo luovuttaneensa kun ei pääse eroon huumeista EI ole menestyneempi kuin sinä ap, herranjesta!

Vierailija
9/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit kateellinen ihmiselle, joka tuhoaa kehonsa, ja mielensä? Se ei ehkä näy päällepäin vielä nyt, mutta tulee näkymään.

Vierailija
10/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiiniä korkean hintansa vuoksi nyt lähinnä käytetään ns. Paremmissa menestyjien piireissä.

Vierailija
11/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subuahan käytetään alemmissa wt-piireissä, kokaiinia korkeimmissa. Oikeastihan monet korkeassa asemassa olevat käyttää kamaa, ne ei huutele siitä

Vierailija
12/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertainen juttu. Kaverisi on todennäköisesti hyvin älykäs, mikä lisää merkittävästi huumeongelman riskiä. Kun mennään sillä kuuluisalla Gaussin käyrällä kohti yläpäätä, kasvaa kaikenlaisten päihteiden käytön riski koko ajan. Johtuneeko sitten tietoisuuden aiheuttamasta ahdistuksesta vai vaan neurologisesta herkkyydestä, mutta olen kyllä itsekin huomannut, että aika harvoin kaikkein fiksuimmat ihmiset ovat mitään kunnollisia pönöttäjäkansalaisia, kyllä ne yleensä ovat jossain vaiheessa aika syvällä käyneet.

Vierailija
13/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eiköhän edessä päin näy miten menestyneelle kaverillesi käy:( yhden lääkärin muistan otsikoista joka jotenkin liittyi andy mc coy:n. Tuskin kyseinen lääläri enää tekee alan töitä? Muistaako joku? Nuoruusvuosilta muutama tuttu jotka oli päihteiden suurkäyttäjiä. Ovat opiskelleet yliopistossa mutta sitä en tiedä ovatko nyt töissä ja onko aineet jääneet taakse?

Vierailija
14/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen juttu. Kaverisi on todennäköisesti hyvin älykäs, mikä lisää merkittävästi huumeongelman riskiä. Kun mennään sillä kuuluisalla Gaussin käyrällä kohti yläpäätä, kasvaa kaikenlaisten päihteiden käytön riski koko ajan. Johtuneeko sitten tietoisuuden aiheuttamasta ahdistuksesta vai vaan neurologisesta herkkyydestä, mutta olen kyllä itsekin huomannut, että aika harvoin kaikkein fiksuimmat ihmiset ovat mitään kunnollisia pönöttäjäkansalaisia, kyllä ne yleensä ovat jossain vaiheessa aika syvällä käyneet.

Lähdettä tälle? Minuakin kiinnostaa tietää. Olen kuullut tästä joskus

Vierailija
15/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut ihmisiä, jotka ovat onnistuneet siinä jonkun aikaa: parista noin viiteen vuoteen. Seitsemää vuotta kauempaa kukaan ei ole kestänyt, joko se menestys on hiipunut tai huumeistä on luovuttu.

Vierailija
16/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys vaatii hullua luovuutta. Jäykillä muistiinpanoilla ja ulkomuistilla et tee yhtään mitään jos et sisäistä asioita ja osaa soveltaa tietoa omaperäisesti.

Narkkituttusi on varmaan luova, omaa hyvän päättelykyvyn ja kekseliäisyyttä sekä itseluottamusta selvitäkseen tenteistä vähälläkin faktatiedolla. Todennäköisesti henkisesti sielultaan rikkinäinen.

Vierailija
17/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäimmät tuntemani ihmiset tuntuvat olevan jatkuvassa taistelussa huumausaineita vastaan. Surullisin tapaus työskentelee itse päihdevieroituksessa - vapaa-ajalla vetää itse aineita kaksin käsin. Hän myös tuomitsee tiukasti alkoholin :D

Vierailija
18/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kaveri, koulutukseltaan kauppatieteen maisteri ja töissä myyntijohtajana. On jo lähempänä viittäkymppiä oleva nainen, joka juo perskännejä, polttaa pilveä ja syö essoja viihteellä. Kaikista kun ei tule ongelmakäyttäjiä, vaikka tälläkin palstalla jatkuvasti niin väitetään.

Vierailija
20/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten laihuus herättää kyllä epäilyjä. Syövät normaalisti, eivät urheile, kulkevat autolla ovelta ovelle, eivät tee fyysistä työtä, mutta ovat silti hyvin laihoja.