Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ketään "ylemmän sosiaaliluokan" ihmistä joka käyttää vahvoja huumausaineita?

Vierailija
07.01.2017 |

Tunnetteko ketään ns. "menestynyttä", eli siis jotakuta joka on päässyt elämässä pitkälle ja korkealle ja silti on huumeongelmainen? Kertokaa tarinoita.

Itselläni on mielettömän fiksu, upea, kaunis tuttu joka opiskelee arvostettua alaa arvostetussa yliopistossa, saa huippunumeroita, pääsi hemmetin hyvään työpaikkaan ja tulevaisuus näillä spekseillä näyttää loistavalta. Kaikki ihailevat häntä kaikin puolin, sillä hän on menestyjätyyppiä.

Silti tiedän että hän käyttää huumeita minkä kerkeää. Kannabista menee useita kertoja viikossa, lisäksi tiedän hänen käyttävän suonensisäisiä. Subut, konit, pirit, essot, kaikki koettu. Koskaan ei voi viihteellä olla käyttämättä. Aina joko kokaiinia tai essoja.

Miten tällaiset ihmiset ne vaan porskuttaa eteenpäin ilman mitään moksiskaan? En käsitä, miten tämä tuttu saa pelkkiä huippunumeroita yliopistossa, jaksaa tehdä töitä ja pitää itsestään huolta urheilemalla jne. Vastapainoksi sitten viikonloppuna rännitetään heppaa. Yleensä huumeiden käyttö on yleisempää ns alemman sosiaaliluokan piirissä, sellasta wt meininkiä...

Kyllä, olen kateellinen ja katkera. Myönnän suoraan. Itse en käytä mitään, en edes alkoholia, panostan ja luen kouluun aivan helvetisti ja saan hylättyjä jopa uusinnoista. Paras oli kun tämä tuttuni oli 2 viikkoa poissa koulusta koska oli vetänyt niin paljon piriä että oli jäänyt tripit päälle. Tenttiviikolla vetikin sitten pelkkiä hyviä arvosanoja. Minä olin kaikilla luennoilla ja tein kaikki muistiinpanot ja sain ihan paskan arvosanan.

Tiedättekö te ketään "korkeassa asemassa" / "menestynyttä" ihmistä joka käyttää vahvoja huumeita minkä kerkeää ja silti porskuttaa menemään ja kaikki onnistuu paremmin kuin loistavasti?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Jessikka Aro, vieläkös se käyttää? Laiha se on ainakin kuin piru.

Vierailija
82/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hammaslääkärin, joka sotkeutui työuransa alussa ensin piristeisiin ja sitten huumeisiin yhdistettynä viinaan. Meni täysin sekaisin. Eläkeukkona on suurimman osan elämästään elänyt. Nyt on jo ikämies ja lapsetkin jo keski-ikäisiä. Eläke niin hyvä, ettei ole ollut taloudellisia huolia. Näin me veronmaksajat huolehdimme heikommistamme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällainen menestyjä jolla nuoruudessa biletystä ja bilehuumeiden käyttöä. Olen jättänyt tämän kaiken taakse, alkoholiakin olen vähentänyt. Menneisyys kyllä hävettää ja välillä kalvaa, en kerro uusille tuttavuuksille, vain muutama läheinen kaveri tietää tästä. :/

Vierailija
84/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ole kateellinen tutulleni siitä, että hän on huumeongelmainen, vaan siitä, että menestys tulee hänelle niin helposti, tekemättä mitään. Esimerkkinä vaikkapa että hän voi olla piripäissään 2 viikkoa mailla tietämättömillä ja silti saa paremmat arvosanat kuin minä, joka olen opiskellut ja lukenut täysillä minkä pystyn. Ap

Ehkä hän hakee takaseinää liian helppoon elämään. Hän ei osaa käyttää älyään ja kykyjään rakentavasti.

Vierailija
85/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas kerran möläytti ettei ne päihteet syrjäytä vaan lainsäädäntö syrjäyttää.

Kyllähän näitä narkomaaneja on työelämässä mukana. Ovat jopa televisioon asti päässeet kertomaan urotöistään. Muistan kuinka joku opettaja kehuskeli pössyttelevänsä ja olevansa työelämässä mukana. Ja sitä koko kansa kauhisteli päivän tai pari.

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
86/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pilveä polttavan lääkärin.

Miksi et ilmianna rikollista?

Ei tuollainen saa tehdä töitä tai elää normaalia elämää.

Rikollisten paikka on vankila.

Ihminen ei saa tehdä töitä ja elää normaalia elämää?

Vain sen takia että hän tekee jotain kiellettyä josta ei kenellekään ole harmia.

Miksi Suomi auttaa aikuisia ihmisiä näin?

Vierailija
87/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestys vaatii hullua luovuutta. Jäykillä muistiinpanoilla ja ulkomuistilla et tee yhtään mitään jos et sisäistä asioita ja osaa soveltaa tietoa omaperäisesti.

Narkkituttusi on varmaan luova, omaa hyvän päättelykyvyn ja kekseliäisyyttä sekä itseluottamusta selvitäkseen tenteistä vähälläkin faktatiedolla. Todennäköisesti henkisesti sielultaan rikkinäinen.

Kukapa ei olisi "sielultaan rikknäinen". Toiset ovat vain yksinkertaisempia kuin toiset.

Vierailija
88/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa maisteritutkintoa. Sekakäytän joskus vapaa-ajallani rauhoittavia lääkkeitä ja alkoholia saadakseni euforisen olon. Olen pitänyt käyttöni täysin hallinnassa ja kukaan ei uskoisi tätä minusta päällepäin.

Vierailija
89/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jauhoa nauttivan leipurin    :)

Vierailija
90/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden, joilla on hyvin palkattu työ, on helppoa piilotella kovien huumeiden käyttöä, koska heillä on varaa kuitenkin maksaa asunnot ja siistit vaatteet yms.

Eivät näy katukuvassa sillä tavalla kuin olemme huumeiden käyttäjät tottuneet näkemään, likaisina ja risaisina.

En silti jaksa uskoa että sellaista elämää voi jatkaa vuosikausia jäämättä kiinni. Tai alkaa mokailemaan pahasti duunissa.

Toisaalta en tiedä. Olen pari vuotta seurannut sivusta, hyvin porskuttaa. Joskus hikoilee ja tärisee, mutta osaa peittää hyvin. Esimiehet eivät näköjään tajua.

Voi ne esimiehet tajuta, mutta jos tyokaverisi hoitaa duuninsa hyvin niin eihan se pomolle kuulu? 

Vierailija
91/92 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai joku voi onnistua pysymään viihdekäytössä, mutta itse kyllä tiedän tapauksia, jotka ovat muka hallinneet narkkaamisensa ja sitten korttitalo on luhistunut muutaman vuoden päästä. Ne päihteet vaikuttaa aivojen toimintaan, kaikilla. Yksikin lääkäri aikanaan käytti kaikkia apteekkimömmöjä ja sen takia kuskaili kavereitaan pitkin Suomea hakemassa kirjoittamiaan reseptejä. Tämä aikana, kun ei tietokoneella ollut vielä tietoja. Tämä lääkäri lopulta joutui hoitoon, menetti työnsä ja kuoli varhaisessa keski-iässä. On näitä muitakin.

Ihmettelen, miten teidän maailmassa huumeet on jotain tavallista. Itse olen 40-vuotias, asun isossa kaupungissa, akateemisesti koulutettu ja työssä menestyvä. Kyllä, alkoa olen juonut nuorempana paljonkin ja vieläkin tulee viikonloppuisin tissuteltua viiniä. Röökiäkin poltin 15 vuotta lapsiin asti. Siippa on samanlainen ja useimmat ystävät. Meistä vain yksi on kokeillut joskus nuorena kannabista. Ei tuo viihdekäyttö mitään tavallista ole ihmisillä, vaikka jotkut täällä sitä väittääkin.

Huumeiden kaytto ei ole yhta kuin ongelmakaytto. Niista, jotka kokeilee huumeita viihdekaytossa aniharva kehittaa mitaan riippuvutta. MDMA:han ei voi edes tulla riippuvaiseksi. 

Viihdekaytto yleistyy ainakin Helsingissa koko ajan. Essoja ja kokaiinia on todella helposti saatavilla. 

25% 20-30v suomalaisista on kokeillut kannabista, ongelmakayttoa esiintyy haviavan pienella osalla. 

Eri asia sitten just naa kadulla olevat narkkarit, jotka olisi sinne kadulle paatyneet viinan voimalla jos subuja ei olisi saatavilla. Mun mielesta siina vaiheessa kun rannitetaan yhtaan mitaan saannollisin valiajoin ollaan jo viihdekayton ulkopuolella, esim. AP;n kaverin tapauksessa. Epailen kylla tota tarinaa.

Itse kaytan MDMA:ta muutaman kuukauden valein, eika tulisi mieleenkaan koskea subuihin, heroiiniin, metamfetamiiniin yms. vaaralliseen paskaan. 

Vierailija
92/92 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiinia olen käyttänyt viimeisen vuoden ajan noin 1-2 kertaa kuussa. Päätin lopettaa kuusi viikkoa sitten, mm. siksi koska sain uuden työn ja vastuu kasvoi. Lisäksi ahdistaa se kuinka kokaiini saa mielialan ja unirytmin sekaisin.

Toivon etten olisi koskaan edes langennut tuohon paskaan. Jouduin pistämään välit poikki muutamaan ihmiseen, koska en halua edes joutua tilanteeseen, jossa kokaiinia olisi tarjolla. Nämäkin ihmiset menestyneitä, mutta viikonloppuna vedetäänkin sitten kaikenlaista.

Hyvin harvalle asiasta voi edes puhua, joten sitä on aika yksin tämän kanssa. En asu Suomessa vaan paikassa, jossa aineita on Suomeen verrattuna hyvinkin helppo saada. Pankkialalla töissä...