Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ketään "ylemmän sosiaaliluokan" ihmistä joka käyttää vahvoja huumausaineita?

Vierailija
07.01.2017 |

Tunnetteko ketään ns. "menestynyttä", eli siis jotakuta joka on päässyt elämässä pitkälle ja korkealle ja silti on huumeongelmainen? Kertokaa tarinoita.

Itselläni on mielettömän fiksu, upea, kaunis tuttu joka opiskelee arvostettua alaa arvostetussa yliopistossa, saa huippunumeroita, pääsi hemmetin hyvään työpaikkaan ja tulevaisuus näillä spekseillä näyttää loistavalta. Kaikki ihailevat häntä kaikin puolin, sillä hän on menestyjätyyppiä.

Silti tiedän että hän käyttää huumeita minkä kerkeää. Kannabista menee useita kertoja viikossa, lisäksi tiedän hänen käyttävän suonensisäisiä. Subut, konit, pirit, essot, kaikki koettu. Koskaan ei voi viihteellä olla käyttämättä. Aina joko kokaiinia tai essoja.

Miten tällaiset ihmiset ne vaan porskuttaa eteenpäin ilman mitään moksiskaan? En käsitä, miten tämä tuttu saa pelkkiä huippunumeroita yliopistossa, jaksaa tehdä töitä ja pitää itsestään huolta urheilemalla jne. Vastapainoksi sitten viikonloppuna rännitetään heppaa. Yleensä huumeiden käyttö on yleisempää ns alemman sosiaaliluokan piirissä, sellasta wt meininkiä...

Kyllä, olen kateellinen ja katkera. Myönnän suoraan. Itse en käytä mitään, en edes alkoholia, panostan ja luen kouluun aivan helvetisti ja saan hylättyjä jopa uusinnoista. Paras oli kun tämä tuttuni oli 2 viikkoa poissa koulusta koska oli vetänyt niin paljon piriä että oli jäänyt tripit päälle. Tenttiviikolla vetikin sitten pelkkiä hyviä arvosanoja. Minä olin kaikilla luennoilla ja tein kaikki muistiinpanot ja sain ihan paskan arvosanan.

Tiedättekö te ketään "korkeassa asemassa" / "menestynyttä" ihmistä joka käyttää vahvoja huumeita minkä kerkeää ja silti porskuttaa menemään ja kaikki onnistuu paremmin kuin loistavasti?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten laihuus herättää kyllä epäilyjä. Syövät normaalisti, eivät urheile, kulkevat autolla ovelta ovelle, eivät tee fyysistä työtä, mutta ovat silti hyvin laihoja.

Miten tää liittyy huumeisii

Vierailija
22/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ärsyttää nuo narkkareiden glorifointi. Suurin osa ei todellakaan ole erityisen älykkäitä tai käytä päihteitä mihinkään "älykkäiden maailmantuskaan" vaikka lähes kaikki niin itselleen väittävät.

Lisäksi, en oikein ymmärrä miten joku pitää päihderiippuvaista ihmistä "menestyjänä"? Ymmärrän että joku tasapainoinen, menestynytkin ihminen voi käyttää satunnaisesti viihdekäytössä jotakin huumausainetta mutta tuo ap.n esimerkkitapauskin on päihderiippuvainen. Selvästi kärsii ja on kärsinyt päihteidenkäytöstä, ollut vieroituksessa, ollut psykoosissa ja psyyke ei taatusti ole tasapainoinen tai terve. En oikein osaa ihailla ihmistä "menestymisestä",vain sen takia että on päässyt yliopistoon, jos kuitenkin psyyke on hajalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan isoilla tuloilla pystyy peittelemään paremmin.

Vierailija
24/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten laihuus herättää kyllä epäilyjä. Syövät normaalisti, eivät urheile, kulkevat autolla ovelta ovelle, eivät tee fyysistä työtä, mutta ovat silti hyvin laihoja.

Miten tää liittyy huumeisii

Rouva oli lähikaupassa kassamuijana yksi ihan hauska mutta reppana nuori mies lappasi aina vanukkaita yms energiapitoista juttuja hihnalle. Kerran jeppe sitten avautui olevansa amfe-narkomaani ja kertoi että tripillä kroppa käy myös fyysisesti niin ylikierroksilla että normaalisapuska ei pidä normaalipainoa yllä, joten lihottavalla sapuskalla "jaksoi heilua" ja olemus pysyi suht asiallisena.

Samaahan sodan aikana pervitiini (amfetamiini) teki, vei nälän ja antoi voimaa edetä mutta kun vaikutus lakkasi niin unta palloon ensin sikana ja sitten kaikki mitä oli ulottuvilla piti syödä.

Amfetamiinia on tuon laihduttavan vaikutuksen takia käytetty laihdutuslääkkeenä.

Vierailija
25/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison firman toimitusjohtaja, erittäin menestyvä ihminen. Käyttää amfetamiinia säännöllisesti ja on käyttänyt jo vuosia. 

Vierailija
26/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ärsyttää nuo narkkareiden glorifointi. Suurin osa ei todellakaan ole erityisen älykkäitä tai käytä päihteitä mihinkään "älykkäiden maailmantuskaan" vaikka lähes kaikki niin itselleen väittävät.

Lisäksi, en oikein ymmärrä miten joku pitää päihderiippuvaista ihmistä "menestyjänä"? Ymmärrän että joku tasapainoinen, menestynytkin ihminen voi käyttää satunnaisesti viihdekäytössä jotakin huumausainetta mutta tuo ap.n esimerkkitapauskin on päihderiippuvainen. Selvästi kärsii ja on kärsinyt päihteidenkäytöstä, ollut vieroituksessa, ollut psykoosissa ja psyyke ei taatusti ole tasapainoinen tai terve. En oikein osaa ihailla ihmistä "menestymisestä",vain sen takia että on päässyt yliopistoon, jos kuitenkin psyyke on hajalla. 

Mitä glorifiointia tuo nyt on? Päinvastoin. Älykkyyteen kuuluu ikävänä haittapuolena kasvanut alttius päihdeongelmiin. Samoin kuin tyhmyyteen kuuluu haittapuolena kasvanut alttius koulunkäyntiongelmiin. Nykyaikana älykkyys on hyvin vaikea ominaisuus. Se lisää myös masennusriskiä merkittävästi.

Vierailija
27/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen juttu. Kaverisi on todennäköisesti hyvin älykäs, mikä lisää merkittävästi huumeongelman riskiä. Kun mennään sillä kuuluisalla Gaussin käyrällä kohti yläpäätä, kasvaa kaikenlaisten päihteiden käytön riski koko ajan. Johtuneeko sitten tietoisuuden aiheuttamasta ahdistuksesta vai vaan neurologisesta herkkyydestä, mutta olen kyllä itsekin huomannut, että aika harvoin kaikkein fiksuimmat ihmiset ovat mitään kunnollisia pönöttäjäkansalaisia, kyllä ne yleensä ovat jossain vaiheessa aika syvällä käyneet.

Tieto lisää tuskaa, se pitää paikkansa. Helppo heittäytyä eskapismiin ja päihteisiin, varsinkin jos pää ei kestä niitä keloja, tai ei löydä muita keinoja käsitellä ahdistusta kuin päihteet. Kaikenlainen ihmisten/ihmiskunnan itsekeskeisyys ja tyhmyys ahdistaa.

Paradoksaalista kyllä, mitään muutosta siihen ei tule itseään myrkyttämällä.

Vierailija
28/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole kateellinen tutulleni siitä, että hän on huumeongelmainen, vaan siitä, että menestys tulee hänelle niin helposti, tekemättä mitään. Esimerkkinä vaikkapa että hän voi olla piripäissään 2 viikkoa mailla tietämättömillä ja silti saa paremmat arvosanat kuin minä, joka olen opiskellut ja lukenut täysillä minkä pystyn. Ap

Vierailija
29/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotkut vaan on. Kuten mieheni. Eikä todellakaan narkkaa mitään. Kiva vetää johtopäätöksiä ihmisten ulkonäöstä.

Vierailija
30/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitusalalla ainakin kaikki käyttävät kokaiinia. On myös lakimiesten ja lääkäreiden keskuudessa yleistä.

Vierailija
31/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari, kokaiini käytössä viikonloppuisin. ehkä arkenakin, en ole varma.

Vierailija
32/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olet outo. Oikeasti mikä syy on olla kateellinen että menestynyt ihminen on huumekoukussa?

Olen ehkä jostain lukenut mutta kyllä älykkäätkin voivat joutua alkoholi tai huumeputkeen. Menestys voi myös luoda paineita. Yleensä suorittajille pistetään otsaa kiltin leima. Ehkä jotain kapinointia?

Vierailija
33/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiriini kuuluu psykologi, joka vetää vapaa-ajallaan kaikkea mahdollista. Pilveä hänellä kuluu ihan arkipäivisinkin, mutta viikonloppuisin ja lomalla menee sitten kokaiinista lähtien vaikka mitä. Ja alkoholia kuluu runsaasti näiden lisäksi ja samalla on tietääkseni koukussa Diapamiin. Tyyppi työskentelee työterveydessä, joten ihmettelen, ettei tuota asiaa ole siellä huomattu.

34/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa puhut huumeiden käytöstä ja viestin ensimmäisessä virkkeessä huumeongelmasta. Kumpaa nyt kysyt?

Vierailija
35/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät mitä hän piripäissään tekee? Jos vaikka lukeekin?

Vierailija
36/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän sosiaaliluokan huumeidenkäyttö taitaa pysyä enemmän niin sanotussa viihdekäytössä, eli arjen hallinta kunnossa. Toisaalta mielenkiintoinen näkökulma on saman luokan ongelmakäyttö niin, että arki pysyy silti hallinnassa. Mitkä asiat siihen vaikuttaa?

Vierailija
37/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, jatkakaa!

Vierailija
38/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen yliopiston käynyt, ihan hyvässä virassa sosiaali- ja terveysalalla. Olen myös aiemmin työskennellyt päihdeterapeuttina. Käytän säännöllisesti (paljon) vahvoja kipulääkkeitä (mm. erilaisia opioideja), unilääkkeitä, rauhoittavia lääkkeitä, yms. En koe olevani ylempää sosiaaliluokkaa, eikä noita kyllä koviksi huumeiksi voi laskea, mutta kuitenkin koen elämäni jotenkin nurinkurisena.

Vierailija
39/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ongelmat alkavat siinä vaiheessa, kun jää kiinni, eli huumeiden laittomuus on pahempi ongelma kuin huumeet.

Vierailija
40/92 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän varmuudella todella monta hyvätuloista jotka ovat koukussa steroideihin ja niistä moni on siirtynyt huumeisiin, ikävää mutta totta. Itse pidän aina ihmistä huumeiden käyttäjänä jos piikillä itseensä jotain laittaa, diabeetikoita lukuun ottamatta.