Maisassa kirjattu tietoihini jonkun muun käynti
Maisaan on kirjattu käynti ja lääkitysmääräys, joka ei todellakaan koske minua.
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (17)
Mikä tuo Maisa on, minulla on vain omakanta?
Vierailija kirjoitti:
Sovellus, jossa voi "kätevästi" asioida terveydenhuollon asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kätevä tosiaan. Tulee tekstiviesti. Sinulla on uusi tutkimustulos. Kirjaudut ja etsit ja etsit ja etsit. Mitään tutkimustulosta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kätevä tosiaan. Tulee tekstiviesti. Sinulla on uusi tutkimustulos. Kirjaudut ja etsit ja etsit ja etsit. Mitään tutkimustulosta ei ole.
Tämä :D
Todella sekava sovellus, josta on lähes mahdoton löytää mitään.
Joo, tunnelma lässähtää heti, kun pitää avata Maisa. Useimmiten turhaan. Joskus jää epäselväksi, miksi sinne piti mennä ylipäätään.
Maisa on ainakin helsingissä käytössä
Ja koitapa saada korjauksia sinne kirjattuihin tietoihin, vastuu onkin pitkälti potilaalla ei väärän tiedon kirjaajalla.
Yleensä edellisiä kirjauksia eivät edes lue, mutta jos siellä on jotakin perätöntä se kyllä luetaan ja kertauttuu ties mihin asti.
AP tässä
Yritin soittaa taholle, joka on väärän kirjauksen tehnyt. Automaattivastaaja sanoi, että heille voi jättää myös viestin Maisan kautta.
Yritin kyllä lähettää viestiä, mutta kaikki vaihtoehdot tyssäsivät Maisassa tähän:
"Et voi lähettää viestiä, koska käytettävissä olevien vastaanottajien luettelo on tyhjä. Tarvittaessa ota suoraan yhteyttä toimipisteeseen."
Nyt odotan, että sieltä soitetaan minulle, koska käytössä on takaisinsoittopalvelu. Luultavasti soittavat, kun olen kiinni palaverissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Ja koitapa saada korjauksia sinne kirjattuihin tietoihin, vastuu onkin pitkälti potilaalla ei väärän tiedon kirjaajalla.
Yleensä edellisiä kirjauksia eivät edes lue, mutta jos siellä on jotakin perätöntä se kyllä luetaan ja kertauttuu ties mihin asti.
Tätä minäkin pelkään. Siinä väärässä kirjauksessa mainitaan minun saaneen riippuvuutta aiheuttavaa lääkettä. En ole sellaista saanut enkä halua, että tiedoissani näkyy niin.
Sitä väärää kirjausta on mahdotonta saada pois. Ainakaan itse en onnistunut. Pallottelua sinne ja tänne ja lopulta luovutin, mikä varmasti oli hoitajien tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä väärää kirjausta on mahdotonta saada pois. Ainakaan itse en onnistunut. Pallottelua sinne ja tänne ja lopulta luovutin, mikä varmasti oli hoitajien tarkoituskin.
Kyllä minulta ainakin poistettiin väärä kirjaus. Ei sen kummemmin edes palloteltu. Laitoin yhdes s-postin johon vastattiin ja asia hoitui sillä.
Ota puhelimitse yhteyttä siihen omaan hyvinvointialueeseesi, Maisan kautta saattaa kestää.
Meikäläinen, M68, on ollut Maisan käyttäjä pitkään Vantaalla. Maisaan tulee hoitoaikatauluilmoitukset, labratulokset, omalääkärin kirjaukset, muiden toimenpiteiden (esim. magneettikuvat, ultraääni, tähystykset) kirjaukset. Myös hoituu verensokeriliuskojen tilaus.
Jos jotain tarvis moittia niin työterveyden asiakirjasiirrot eläköitymisen yhteydessä on melkoinen "kaatokasa" jos jotain pitää etsiä vuosien takaisista dokkareista.
Nk. "portinvartijalaitos" aiheuttaa kuittausviestejä koska kun lähetän omalääkärille viestin niin sitä ei lue omalääkäri vaan vuorossa oleva hoitaja joka lähettää minulle viestin että on välittänyt viestini eteenpäin. Taas pitää kirjautua Maisaan pankkitunnuksilla lukemaan viesti. No, tarkoitus varmasti hyvä kun potilas saa tiedon että asiat etenevät...........
Olen sossu, mutta jos itselle kävisi, että epähuomiossa kirjaus menisi väärälle ihmisielle, riittäisi, että joku soittaisi vaikka päivystykseen ja kertoisi tästä. Kertoisi kenellä ne väärät kirjaukset ovat ja kenelle ne kuuluvat ja sillä selvä. Korjaisin sitten kun ehdin. Ei minulle suoraan tarvitse päästä läpi ja muuthan eivät pysty korjaamaan kuin kirjaaja itse tai apottikoordinaattori.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hoitajat mitään sihteereitä ole. Eikä päätä ohjelmistoista tai yhteystiedoista, jotka ei toimi.
Mitäpä jos veisi asiasi kerrankin sinne ylemmälle taholle, joka näistä asioista Päättää ja lopetat ton vinkumisen.
Lisäksi väärän kirjauksen tehneeseen tahoon on ihan hiton vaikea saada yhteyttä