Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mieheni viitsi kosia minua vaikka tiedämme molemmat, että menemme naimisiin joskus tulevaisuudessa? Olen pettynyt.

Vierailija
07.01.2017 |

Yhdesä reilu 3,5 vuotta ja suhteen alusta asti kummallekin ollut selvää, että menemme joskus naimisiin. Miehen kosintaa olen jo odotellutkin, mutta ei mies vaan halua kosia. Kysyessäni häneltä asiasta hän sanoi kyllä haluavansa vielä kanssani naimisiin ja ehdotti hääpäivääkin. Mutta minä haluan sen kosinnan enkä ole kihloissa ennen kuin mies on kosinut minua. Miksi mieheni tekee minulle näin, onko hän sittenkään kanssani tosissaan yhtä paljon kuin minä hänen?

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ap:n kotona varmaan hämmentynyt mies.

Kun nainen ja mies ovat sopineet avioliiton solmimisesta, he ovat kihlautuneet. Toki jokainen saa määritellä omat kihlansa miten haluaa mutta jos ei tätä ole muuksi sovittu niin tuo Suomen laista löytyvä määritelmä lienee validi. Joten uskoisin että mies kuvittelee olevansa kihloissa (avioliiton solmimisesta on kai jollain tasolla sovittu jos molemmat sen tietävät olevan tulossa?), ja on ihan päivämäärääkin ehdottanut. Niin emmää kyllä ymmärrä mihin sitä kosintaa enää tarvitaan...?

Toki romanttisia eleitä saa kaivata. Mutta onko aloittaja kertonut miehelleen - siis kertonut, ei esittänyt vaatimuslistana - miten häntä sormus tai polvistuminen ilahduttaisi, että se tuntuisi tärkeältä? Aloittaja kertoo että mies ei halua kosia - onko tämä päätelmä siitä että mies ei ole oma-aloitteisesti esittänyt ap:n toivomaa teatteria vai onko asiasta keskusteltu? Eikö mies halua kosia koska asia on jo sovittu tai onko hänellä jotain periaatteellista polvistumista ja kysymistä vastaan?

Kannattaa myös miettiä - nyt ja ihan älyttömän monta kertaa tulevan yhteisen elämänne aikana - onko tämä asia tosiaan tärkeämpi kuin se, että haluat viettää juuri tämän ihmisen kanssa koko elämäsi, jakaa arkesi, iltasi ja aamusi? Jos mies on esittänyt jo päivämäärää, niin kannattaako se ehdotus hylätä koska toivotunlainen kosiorituaali on esittämättä? Jos päädyt siihen että kannattaa, voi olla että löydät sittenkin onnesi aikanaan toisesta kainalosta.

Vierailija
62/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin taidan olla kihloissa palstan virallisen kihlasäännöstön mukaan. Ollaan avomiehen kanssa puhuttu, että joskus mennään naimisiin. Yhdessä ollaan asuttu lähes kymmenen vuotta. Jotenkin luulen, että sen kummempaa kosintaa en enää saakaan. Odottaisin silti JONKINLAISTA välittämistä osoittavaa elettä mieheltä. Että hän ottaisi joskus vaikka sormushankinnat puheeksi tai ehdottaisi maistraattipäivää... Kaikki miehet ei ole romantikkoja, joten luultavasti saan odottaa toisetkin kymmenen vuotta... :( Jotenkin haluaisin olla sen arvoinen, että mieskin haluaisi ylpeänä kertoa, että olen hänen VAIMONSA. Mutta ei...

Ei tasa-arvon aikana tuollaisia tehdä. Miehet ei kosi koska sitä ei tasa-arvon aikana tehdä. Mies ei sano että sinä olet hänen vaimonsa koska tasa-arvon aikana sin et ole kenenkään vaan itsenäinen ihminen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosinta-akka kirjoitti:

Itse olin sen verran ärhäkkä, että laskin vuosia. Ja muistin siitä ilmoittaakin. Sanoin suoraan, että kaksi vuotta enää sormusta odotan, sitten jatkan matkaa. Kuulostaa aivan kamalalta, mutta mies ymmärsi pointin. Olihan meillä jo kuitenkin yhteinen lapsi ja oma asunto. Jollei suhde etene sovittuun suuntaan, on aivan turha haaskata kummankaan aikaa enää. Minulle on tärkeää olla äiti JA vaimo. Kerran kuussa ilmoitin että tik tak, aikaa kuluu ja alle vuosi myöhemmin mies polvistui hankeen ja pyysi vaimoksi <3 oli se syy mikä tahansa, miksi haluat naimisiin, tee miehelle selväksi että se on sinulle tärkeää ja että haluat juuri hänet. Ja anna sen jälkeen miehelle aikaa valmisteluun.. vaikka kuinka tietäisi toisen vastaavan myöntävästi, tilanne aina jännittää. Lisäksi suurimmalla osalla on edessä rahansäästö sormusta varten, suunnitelmien tekeminen, itsensä tutkiskelu ja "viimeisten poikamiespäivien" kuluttelu.

Eli kiristit itsesi naimisiin, onneksi olkoon.

Vierailija
64/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaiset miehet on tuommosia juntteja. Pipari kyllä kelpaa ja se että on joku siivoamassa ja pesemässä paskaset bokserit, mutta kun itse pitäisi laittaa tikkua ristiin suhteen vuoksi niin mitään ei tapahdu. Voin sanoa että kosintaa ei kyllä koskaan tuu tapahtuu. Ottaisin eron ja etsisin jonkun jonka kanssa on selvät sävelet.

Sitten ihmetellään miksi naisille ei suomalaiset miehet kelpaa.

AP kosikoot itse miestä

Vierailija
65/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli ja avovaimonsa oli yhdessä vuosia, yhteinen lapsikin oli. Avovaimo teki saman kuin nro 5 eli ilmoitti, että vielä vuoden hän odottaa ja sitten lähtee. Ei tullut kosintaa ja vuoden kuluttua veli totesi, että heippa, lupasit lähteä. Siitä tuli todella iso riita, koska avovaimo ei halunnut muuttaa pois uudesta omakotitalosta (veljeni perintörahoillaan ostamasta), luopua autosta (veljen nimissä ja maksama) eikä kivasta asuinalueesta.

No ei kyllä veljesikään kovin fiksu ole, kun oli valmis tekemään lapsestaan erolapsen, jota näkee joka toinen viikonloppu, vain siksi, ettei suostunut menemään naimisiin. Ei tainnut veljesi edes haluta tätä naista ja kantaa vastuuta lapsestaan. Sai vain näin tekosyyn erota ja vierittää oman vastuuntunnottomuutensa naisen syyksi.

No nyt on varmaan onnellinen isossa talossaan ja kun ei tarvitse lastakaan nähdä kuin pari kertaa kuussa. Rahahan häntä lohduttaa.

Vierailija
66/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kosi itse?

Kosinta on miehen tehtävä, ei naisen. Olen vanhan aikainen tässä asiassa.

Oletko myös sitten valmis pysymään siellä keittiössä vai päteekö tuo vanhanaikaisuus vain jälleen yllättäen tähän yhteen asiaan?

Vierailija
67/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mies on tottunut siihen, että parisuhteessanne asiat hoidetaan aina loppupeleissä sinun mielesi mukaan, eikä enää uskalla kosia (uudestaan), kun olet kerran jo tyrmännyt hänen ehdotuksensa? Hääpäiväehdotuksen torppaaminen on selvä merkki miehelle, että hänen tapansa tai ajankohtansa oli väärä ja hän epäonnistui tehtävässään, kun asia ei mennytkään siten, kuin sinä olit suunnitellut. Jos haluat saada suunnittelemasi kosinnan, niin sinun täytyy joko järjestää se itse, tai kertoa miehelle kädestä pitäen, milloin ja millainen kosinta sinulle pitää suorittaa, että se kelpaa.

Aika usein näkee parisuhteissa sitä, että nainen päsmäröi ja mies tyytyy kohtaloonsa toimia lähinnä naisen ohjeiden mukaan. Sitten miehen pitäisi kuitenkin yhtäkkiä osata oma-aloitteisesti toteuttaa täydellinen kosinta ja moni varmasti lykkää ja lykkää tilannetta vain siksi, että pelkäävät, ettei se kuitenkaan naiselle kelpaa, kuten ei mikään muukaan miehen ideoista ole kelvannut siihen mennessä.

Vierailija
68/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvii todella suoran "vihjeen". Hän on ehdottanut hääpäivää, jota saattaa itse pitää kosintana. Kerrot hänelle että sinä haluat romanttisen/oikean kosinnan. Joo, syö romantiikkaa, mutta tosielämän miehet on valitettavasti vähän möllejä. :)

Aivan naurettavaa. Miksi pitää kosia? Miksi AP ei kosi miestä?

Koska ap haluaa ja se on hänelle tärkeää. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?? Miksi hommata koira, miksei kissaa??

AP haluaa? Maailma ei pyöri AP:n ympärillä. Mitäs jos mies haluaa vastapalvelukseksi että AP syö miehen paskaa? Kun mies haluaa....

Vierailija
69/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli ja avovaimonsa oli yhdessä vuosia, yhteinen lapsikin oli. Avovaimo teki saman kuin nro 5 eli ilmoitti, että vielä vuoden hän odottaa ja sitten lähtee. Ei tullut kosintaa ja vuoden kuluttua veli totesi, että heippa, lupasit lähteä. Siitä tuli todella iso riita, koska avovaimo ei halunnut muuttaa pois uudesta omakotitalosta (veljeni perintörahoillaan ostamasta), luopua autosta (veljen nimissä ja maksama) eikä kivasta asuinalueesta.

:DDD

Go veli :)

Vierailija
70/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisiko se avovaimo veljen lompakolla ilman, että antoi omaa panostaan suhteeseen? Miksei veljesi katkaissut suhdetta heti kun tajusi, ettei halua naimisiin tämän naisen kanssa, vaikka teki lapsen? vai oliko se lapsi vahinko?

Vierailija
71/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KETÄÄN ei voi kiristää naimisiin tai pakottaa olemaan kanssasi loppu elämänsä, jollei hän itse sitä tahdo.

En myöskään näe mitään yhteyttä lapsen kasvattamisessa ja naimisiin menossa. Kyllä, olemme YHDESSÄ KASVATTAMASSA lasta ainakin seuraavat 15 vuotta, mutta mikään eikä kukaan vaadi sitä tekemään samasta osoitteesta. Vanhanaikaista ajatella, että yhteinen lapsi olisi syy jäädä yhteen, jollei se yhteiselo millään toimi. Olen omillani paremmin kun toimeen tuleva nainen, pystyn kyllä taloudellisesti lapsesta huolehtimaan yksinkin. Sain lapsen fyysisesti miellyttävän henkilön kanssa, joka osoittautui sielunkumppanikseni.

Annoin miehelleni mahdollisuuden: sinulla on tämän verran aikaa asiaa miettiä. Jollemme ole asiasta samaa mieltä, voimme mennä eri suuntiin. No hard feelings. Elämä on aivan liian lyhyt viettääkseni sen väärän ihmisen kanssa.

Tuskin se nyt kenenkään jääkaapinvalolta on pois, miten oman suhteeni olen hoitanut tai kuinka erottelen "työn huvista". Meillä tämä toimi ja toimii edelleen.

Kiitos "huolenpidosta"

Vierailija
72/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvii todella suoran "vihjeen". Hän on ehdottanut hääpäivää, jota saattaa itse pitää kosintana. Kerrot hänelle että sinä haluat romanttisen/oikean kosinnan. Joo, syö romantiikkaa, mutta tosielämän miehet on valitettavasti vähän möllejä. :)

Koska ap haluaa ja se on hänelle tärkeää. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?? Miksi hommata koira, miksei kissaa??

AP haluaa? Maailma ei pyöri AP:n ympärillä. Mitäs jos mies haluaa vastapalvelukseksi että AP syö miehen paskaa? Kun mies haluaa....

Mietipä tilanne, olette ostamassa miehesi kanssa autoa. Miehesi on vannoutunut volvo-mies. Hän toki haluaa sen Volvon. Sinulle on oikeastaan ihan sama, mutta silmääsi hiukan enemmän miellyttää joku muu merkki. Mutta ei asia ole sinulle niinkään tärkeä. Suostutko siihen Volvon ostoon miehesi mieliksi? Miksi. Miksi et?

Vierailija
73/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se mies on tottunut siihen, että parisuhteessanne asiat hoidetaan aina loppupeleissä sinun mielesi mukaan, eikä enää uskalla kosia (uudestaan), kun olet kerran jo tyrmännyt hänen ehdotuksensa? Hääpäiväehdotuksen torppaaminen on selvä merkki miehelle, että hänen tapansa tai ajankohtansa oli väärä ja hän epäonnistui tehtävässään, kun asia ei mennytkään siten, kuin sinä olit suunnitellut. Jos haluat saada suunnittelemasi kosinnan, niin sinun täytyy joko järjestää se itse, tai kertoa miehelle kädestä pitäen, milloin ja millainen kosinta sinulle pitää suorittaa, että se kelpaa.

Aika usein näkee parisuhteissa sitä, että nainen päsmäröi ja mies tyytyy kohtaloonsa toimia lähinnä naisen ohjeiden mukaan. Sitten miehen pitäisi kuitenkin yhtäkkiä osata oma-aloitteisesti toteuttaa täydellinen kosinta ja moni varmasti lykkää ja lykkää tilannetta vain siksi, että pelkäävät, ettei se kuitenkaan naiselle kelpaa, kuten ei mikään muukaan miehen ideoista ole kelvannut siihen mennessä.

Kunpa vain miehet rupeaisivat lähtemään tuollaisista suhteista missä nainen koko ajan päsmäröi.

Tekee ihan pahaa katsoa kun nainen kohtelee miestä kuin paskaa ja komentelee sitä kuin pikkulasta. Jokainen asia mitä mies tekee on päin persettä. Miehet lähtekää pois sellaisen naisen luota!!!!

Vierailija
74/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!

Ja miksi miehen pitäisi tässä tehdä naisen mukaan? Mitä jos mies on aina haaveillut ja unelmoinut yksinkertaisesta kosinnasta missä sovitaan vaan päivämäärä. Miksei ap:n pitäisi joustaa ja tehdä miehen mieliksi?

Jos mies on näin sanonut, niin sitten pitää tehdä kompromisseja tai erota. Ap ei kuitenkaan sanonut missään kohtaa että mies nimenomaan ei halua kosia, vaan tuntuu ettei vaan pidä sitä kovin tärkeänä eikä täten jaksa vaivautua.

Ja miksi ap siitä mitään edes sanoisi vaikka mies olisi asiasta kertonut? Tietenkään ei sano koska yrittää haalia kaikki omalle puolelleen.

No jos ensimmäinen ajatuksesi jokaisesta aloituksesta on, että kaikki on valetta niin Turhaanpa näihin vastailet. En ymmärrä miksei parisuhteissa voisi tehdä asioita vain toisen mieliksi, jos se nyt ei ole täysin omaa moraalintajua / aatetta vastaan.

En sanonut mitään valeesta vaan siitä että ap ei välttämättä mitään asiasta sanoisi. Ja on eri asia tehdä asioita toisen mieliksi parisuhteen arjessa kun niinkin isossa asiassa kun naimisiin menossa. Itse ymmärrän ap:n miestä.

On se minusta aika pieni asia se kosinta toisen mieliksi. Itse naimisiin meno olisi toki iso uhraus jos ei sitä halua, mutta kosinta.. Varaat ravintolasta pöydän ja ostat ruusuja ja kosit illan päätteeksi. Minä kyllä harkitsin suhdetta mieheeni uudestaan, jos tämä olisi ihan liikaa pyydetty ja mies tietäisi että tämä olisi suuri haaveeni.

Kyllä se minusta on iso asia alkaa turhaa narriksi vaan siksi että nainen haluaa leikkiä prinsessaa. Kertoo jo paljon ihmisestä joka tahtoo laittaa toisen tanssimaan pillinsä mukaan. Yleensä näiden kihlauksien jälkeen sieltä paljastuu bridezilla ja papin aamenen jälkeen kunnon riivinrauta joka tekee miehen elämästä helvetin.

Juu no meillä selvästi on aivan erilainen miesmaku. Minun mieheni on huomioiva ja yrittää kyllä toteuttaa haaveitani tässä elämässä, niinkuin minä myös hänen. Sinun miehesi taas kokee olevansa narri jos huomioi sinua.. No, onnea teille.

Missä välissä sanoin että mieheni noin ajattelee? Omia mielipiteitäni tässä sanon enkä mieheni. Minun mieheni kosi minua romanttisesti. Tulin perjantaina töistä ja minua odotti koti täynnä kukkia, romanttisesti katettu pöytä ja suussa sulavaa ruokaa jonka jälkeen mies polvistui ja kosi minua sormuksella jonka tiesi että olin pitkään halunnut. Itse en sitä odottanut ja minulle olisi kelvannut pelkästään se hääpäivän ehdottaminen tai kosinta kesken siivouksen.

Olit siis pitkään halunnut tietyn sormuksen ja mies osti sen sinulle? Hänhän on täysin narri, hyppi SINUN pillisi mukaan! Mikset sinä ostanut miehelle hänen haluamaansa sormusta ja kosinut? Taidat olla aika bridezilla!

Koska miehellä ei ollut sormusta mitä halusi. Minä halusin tietyn sormuksen ihan sormuksena ja meinasin sen itse ostaa parin viikon päästä mutta mies ehti ensin. Romanttinen kosinta oli miehen mieleen enemmän. Eli tässä mentiin aika lailla kompromissilla. Häät oli myös kompromissiin tulos. Minä halusin pienet intiimit häät ja mies kunnon häät kirkossa valkoisine pukuineen. Joten kutsuttiin 20 lähintä ja mentiin naimisiin pienessä kirkossa valkoisine pukuineen.

Etkö huomaa miten puhut itsesi pussiin? Sinusta on typerää huomioida naista kosinnalla, kun nainen on siitä haaveillut, mutta ei ole typerää että mies huomioi sinua ostamalla sormuksen josta haaveilit?

Tässä molemmat huomioi kumpaakin. Mies hommasi minulle sormuksen jonka halusin ja mies sai haluamansa romanttisen kosinnan. Minä olisin kosinut miestä jo aikaisemmin arkisesti mutta meillä miehelle perinteikkyys oli tärkeää. Ero ap:n tilanteeseen on se että meillä tehtiin kompromissi. Ja minulle kelpasi mikä tahansa tapa kosia. Ap taas ei ota miehen tunteita lainkaan huomioon vaan tahtoo sen prinsessa kosinnan kysymättä kertaakaan mitä mies tahtoo. Eikä hänelle kelpaa se miehen kosinta missä mies ehdotti hääpäivää. Mutta lue vain asiat miten tahdot. Minun mielipiteeni on silti sama.

Vierailija
75/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tilanne, olette ostamassa miehesi kanssa autoa. Miehesi on vannoutunut volvo-mies. Hän toki haluaa sen Volvon. Sinulle on oikeastaan ihan sama, mutta silmääsi hiukan enemmän miellyttää joku muu merkki. Mutta ei asia ole sinulle niinkään tärkeä. Suostutko siihen Volvon ostoon miehesi mieliksi? Miksi. Miksi et?

Täsyin eri asia.

Jos vertausta haluat niin oikeampi on että miehen mielestä naisen kuuluu nuolla miehen kengän pohjat puhtaiksi perheen edessä.

Kai sinä siihen suostut kun mies haluaa?

Vierailija
76/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä veljesikään kovin fiksu ole, kun oli valmis tekemään lapsestaan erolapsen, jota näkee joka toinen viikonloppu, vain siksi, ettei suostunut menemään naimisiin. Ei tainnut veljesi edes haluta tätä naista ja kantaa vastuuta lapsestaan. Sai vain näin tekosyyn erota ja vierittää oman vastuuntunnottomuutensa naisen syyksi.

No nyt on varmaan onnellinen isossa talossaan ja kun ei tarvitse lastakaan nähdä kuin pari kertaa kuussa. Rahahan häntä lohduttaa.

Tämä on taas ihme yleistämistä. Lapsi voi asua ihan yhtä hyvin isänkin luona. Lisäksi itse en ainakaan arvosta kiristämistä parisuhteessa.

Vierailija
77/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosinta-akka kirjoitti:

KETÄÄN ei voi kiristää naimisiin tai pakottaa olemaan kanssasi loppu elämänsä, jollei hän itse sitä tahdo.

En myöskään näe mitään yhteyttä lapsen kasvattamisessa ja naimisiin menossa. Kyllä, olemme YHDESSÄ KASVATTAMASSA lasta ainakin seuraavat 15 vuotta, mutta mikään eikä kukaan vaadi sitä tekemään samasta osoitteesta. Vanhanaikaista ajatella, että yhteinen lapsi olisi syy jäädä yhteen, jollei se yhteiselo millään toimi. Olen omillani paremmin kun toimeen tuleva nainen, pystyn kyllä taloudellisesti lapsesta huolehtimaan yksinkin. Sain lapsen fyysisesti miellyttävän henkilön kanssa, joka osoittautui sielunkumppanikseni.

Annoin miehelleni mahdollisuuden: sinulla on tämän verran aikaa asiaa miettiä. Jollemme ole asiasta samaa mieltä, voimme mennä eri suuntiin. No hard feelings. Elämä on aivan liian lyhyt viettääkseni sen väärän ihmisen kanssa.

Tuskin se nyt kenenkään jääkaapinvalolta on pois, miten oman suhteeni olen hoitanut tai kuinka erottelen "työn huvista". Meillä tämä toimi ja toimii edelleen.

Kiitos "huolenpidosta"

Teit lapsen, vaikka et ollut vakuuttunut, että tulette kasvattamaan hänet yhdessä, ja vielä myönnät sen? Erikoista perhesuunnittelua. No onneksi kiristyksesi toimi ja olette nyt ikuisesti onnellisia yhdessä.

Vierailija
78/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa missään sanottu että veli ei halunnut naimisiin. Mutta järkevä mies ei ikinä kosi. Jos nainen haluaa naimisiin niin nainen kosikoot

Vierailija
79/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!

Samaa minäkin ihmettelen! Mikä vika siinä on odottaa romanttista kosintaa? Itse en ole mikään romantikko, mut ymmärrän täysin ap:n toivetta. Tää ketju on täynnä ihmisiä jotka ei ymmärrä jos joku haluaa jotain muuta kuin itse.

Vierailija
80/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsyin eri asia.

Jos vertausta haluat niin oikeampi on että miehen mielestä naisen kuuluu nuolla miehen kengän pohjat puhtaiksi perheen edessä.

Kai sinä siihen suostut kun mies haluaa?

Se on siis sinusta nöyryyttävää ja terveydelle vaarallisia että kosii rakastamaansa ihmistä, koska hän on tästä haaveillut ja haluaisi näin tapahtuvan? Huhhuh. Oma parisuhteesi ei taida olla kovin onnellinen jos et ole valmis mitään kompromisseja tekemään, tai miellyttämään toista hänelle tärkeässä asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi