Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mieheni viitsi kosia minua vaikka tiedämme molemmat, että menemme naimisiin joskus tulevaisuudessa? Olen pettynyt.

Vierailija
07.01.2017 |

Yhdesä reilu 3,5 vuotta ja suhteen alusta asti kummallekin ollut selvää, että menemme joskus naimisiin. Miehen kosintaa olen jo odotellutkin, mutta ei mies vaan halua kosia. Kysyessäni häneltä asiasta hän sanoi kyllä haluavansa vielä kanssani naimisiin ja ehdotti hääpäivääkin. Mutta minä haluan sen kosinnan enkä ole kihloissa ennen kuin mies on kosinut minua. Miksi mieheni tekee minulle näin, onko hän sittenkään kanssani tosissaan yhtä paljon kuin minä hänen?

Kommentit (203)

Vierailija
41/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että av-mammat ovat romantiikkaa vierastavia ja pystyyn kuivuneita, ei tarkoita että kaikki ovat. Se kosinta ei välttämättä tarkoita helikopteriajelua Pariisiin ruususateessa vaan ihan vaan se ele mieheltä että polvistuu ja kysyy. Vaikka vaan olohuoneessa, kunhan ilmaisee että haluaa Sinut. Ei ole liikaa vaadittu! Ap, ymmärrän sinua. Sano sille miehelle vielä kerran että sinulle on tärkeää että mies kosii, jotta tiedät että hän haluaa naimisiin yhtä paljon kuin sinä. Jos ei halua niin sitten ei kosi, mutta ilman kosinta ei mennä kihloihin tai naimisiin. Painostuksen alla sitä ei kuitenkaan kannata tehdä.

Minun mieheni kosi makuuhuoneessa aamulla yökkäreissä. Polvistui ja kysyi ilman mitään "teatteria" tai "prinsessahömpötyksiä". Elämäni romanttisin hetki! Harmi että joillain teistä menee romantiikka ohi kun ohimennen paskalla käydessä sovitte että "joo, mennään vaan naimisiin ni saa vetää perseet luvan kanssa!"

Nimenomaan se polvistuminen on telkkarista opittua teatteria.

Aika rumasti muuten kuvailet muiden ihmisten avioliitosta sopimista tuossa viimeisessä virkkeessäsi. Etenkin, kun oman elämäsi romanttisin hetki on se, kun miehesi pyllisteli polvillaan makkarin lattialla ja kummallakin oli yöpuku päällä, henki haisi harjaamattomilta hampailta ja aamupissikin ilmoitteli tulostaan. :)

Vierailija
42/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!

Ja miksi miehen pitäisi tässä tehdä naisen mukaan? Mitä jos mies on aina haaveillut ja unelmoinut yksinkertaisesta kosinnasta missä sovitaan vaan päivämäärä. Miksei ap:n pitäisi joustaa ja tehdä miehen mieliksi?

Jos mies on näin sanonut, niin sitten pitää tehdä kompromisseja tai erota. Ap ei kuitenkaan sanonut missään kohtaa että mies nimenomaan ei halua kosia, vaan tuntuu ettei vaan pidä sitä kovin tärkeänä eikä täten jaksa vaivautua.

Ja miksi ap siitä mitään edes sanoisi vaikka mies olisi asiasta kertonut? Tietenkään ei sano koska yrittää haalia kaikki omalle puolelleen.

No jos ensimmäinen ajatuksesi jokaisesta aloituksesta on, että kaikki on valetta niin Turhaanpa näihin vastailet. En ymmärrä miksei parisuhteissa voisi tehdä asioita vain toisen mieliksi, jos se nyt ei ole täysin omaa moraalintajua / aatetta vastaan.

En sanonut mitään valeesta vaan siitä että ap ei välttämättä mitään asiasta sanoisi. Ja on eri asia tehdä asioita toisen mieliksi parisuhteen arjessa kun niinkin isossa asiassa kun naimisiin menossa. Itse ymmärrän ap:n miestä.

On se minusta aika pieni asia se kosinta toisen mieliksi. Itse naimisiin meno olisi toki iso uhraus jos ei sitä halua, mutta kosinta.. Varaat ravintolasta pöydän ja ostat ruusuja ja kosit illan päätteeksi. Minä kyllä harkitsin suhdetta mieheeni uudestaan, jos tämä olisi ihan liikaa pyydetty ja mies tietäisi että tämä olisi suuri haaveeni.

Periaatteessa olen samaa mieltä, että pieni vaiva, jos on toiselle kerran tärkeää, mutta onhan se nyt vähän hupsua yhteisen lapsen jälkeen vaatia jotain soidinmenoja. :D Kaupat on ikään kuin tehty jo.

Minusta moni asia mitä ihmiset tekevät on hupsua, mutta kuka minä olen heitä arvostelemaan? Jokainen elää elämänsä niinkuin haluaa ja mahdollisen kumppanin olisi suotavaa olla samoilla linjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!

Ja miksi miehen pitäisi tässä tehdä naisen mukaan? Mitä jos mies on aina haaveillut ja unelmoinut yksinkertaisesta kosinnasta missä sovitaan vaan päivämäärä. Miksei ap:n pitäisi joustaa ja tehdä miehen mieliksi?

Jos mies on näin sanonut, niin sitten pitää tehdä kompromisseja tai erota. Ap ei kuitenkaan sanonut missään kohtaa että mies nimenomaan ei halua kosia, vaan tuntuu ettei vaan pidä sitä kovin tärkeänä eikä täten jaksa vaivautua.

Ja miksi ap siitä mitään edes sanoisi vaikka mies olisi asiasta kertonut? Tietenkään ei sano koska yrittää haalia kaikki omalle puolelleen.

No jos ensimmäinen ajatuksesi jokaisesta aloituksesta on, että kaikki on valetta niin Turhaanpa näihin vastailet. En ymmärrä miksei parisuhteissa voisi tehdä asioita vain toisen mieliksi, jos se nyt ei ole täysin omaa moraalintajua / aatetta vastaan.

En sanonut mitään valeesta vaan siitä että ap ei välttämättä mitään asiasta sanoisi. Ja on eri asia tehdä asioita toisen mieliksi parisuhteen arjessa kun niinkin isossa asiassa kun naimisiin menossa. Itse ymmärrän ap:n miestä.

On se minusta aika pieni asia se kosinta toisen mieliksi. Itse naimisiin meno olisi toki iso uhraus jos ei sitä halua, mutta kosinta.. Varaat ravintolasta pöydän ja ostat ruusuja ja kosit illan päätteeksi. Minä kyllä harkitsin suhdetta mieheeni uudestaan, jos tämä olisi ihan liikaa pyydetty ja mies tietäisi että tämä olisi suuri haaveeni.

Periaatteessa olen samaa mieltä, että pieni vaiva, jos on toiselle kerran tärkeää, mutta onhan se nyt vähän hupsua yhteisen lapsen jälkeen vaatia jotain soidinmenoja. :D Kaupat on ikään kuin tehty jo.

Minusta moni asia mitä ihmiset tekevät on hupsua, mutta kuka minä olen heitä arvostelemaan? Jokainen elää elämänsä niinkuin haluaa ja mahdollisen kumppanin olisi suotavaa olla samoilla linjoilla.

Siis totta kai jokainen elää kuten parhaaksi näkee, enkä ole tässä ketään neuvomassa. Kerroin vain mitä tunteita tuollainen minussa herättää: vähän hupsua, hölmöä, hassua, jopa huvittavaa, mutta ei vaarallista tai rikollista. Kukin tavallaan!

Vierailija
44/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa kumpikin tekee joustoja, että kummallakin olisi hyvä olla. Itsekin koen, että pieni ele toisen mieliksi eli kosiminen, on aika pieni toive. Jos ehtii olla naimisissa 70 vuotta ennen toisen kuolemaa, joutuu joustoja tekemään kumpikin. Harva parisuhde onnistuu, jos kumpikin ajattelee, että en todellakaan tee toisen mieliksi mitään, koska se on typerää.

Ja itse en siis ole mitään prinsessahäitä viettänyt. Ihan kävimme maistraatissa puolivälissä raskautta ja ei minua ole kosittukkaan. Minusta se olisi tuntunut typerältä siinä vaiheessa, kun lyllersin ison mahan kanssa. Naimisiinmenomme oli ihan pohdinnan tulos, että olisiko se järkevää, kun lapsikin on tulossa. Ja totesimme, että on se järkevää.

Mutta monta muuta asiaa olemme joustaneet, koska toiselle jokin asia on tärkeä, vaikka se itsestä tuntuisikin ihan tyhjänpäiväiseltä. Mutta ehkä siksi liittomme on kestänyt jo päälle 20 vuotta. Jos olisin halunnut kosinnan, mieheni olisi sen varmaan tehnyt, jos olisi tiennyt, että sellainen on minulle tärkeää. Se ei nyt ollut minulle tärkeää, koska olin aina ajatellut, että totta kai elän avoliitossa, jos joskus miehen kanssa tulen elämään. Mutta yllättävä raskaus muuttikin mielipidettä, kun pohdimme etuja ja haittoja avioliitosta. Koimme järkevämmäksi, että menemme naimisiin. Mutta jos olisin romanttinen luonne ja olisin toivonut päätöksen jälkeen kosintaa ruusujen kanssa, mies olisi sen minun mielikseni tehnyt.

Vierailija
45/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosinta-akka kirjoitti:

Itse olin sen verran ärhäkkä, että laskin vuosia. Ja muistin siitä ilmoittaakin. Sanoin suoraan, että kaksi vuotta enää sormusta odotan, sitten jatkan matkaa. Kuulostaa aivan kamalalta, mutta mies ymmärsi pointin. Olihan meillä jo kuitenkin yhteinen lapsi ja oma asunto. Jollei suhde etene sovittuun suuntaan, on aivan turha haaskata kummankaan aikaa enää. Minulle on tärkeää olla äiti JA vaimo. Kerran kuussa ilmoitin että tik tak, aikaa kuluu ja alle vuosi myöhemmin mies polvistui hankeen ja pyysi vaimoksi <3 oli se syy mikä tahansa, miksi haluat naimisiin, tee miehelle selväksi että se on sinulle tärkeää ja että haluat juuri hänet. Ja anna sen jälkeen miehelle aikaa valmisteluun.. vaikka kuinka tietäisi toisen vastaavan myöntävästi, tilanne aina jännittää. Lisäksi suurimmalla osalla on edessä rahansäästö sormusta varten, suunnitelmien tekeminen, itsensä tutkiskelu ja "viimeisten poikamiespäivien" kuluttelu.

Jaa, että lapsia voi tehdä kenen miehen kanssa tahansa, mutta parisuhteeseen sinulle kelpaa vain mies, joka hankkii sinulle sormuksen sormeen sinun päättämässäsi aikataulussa?

Vierailija
46/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuollainen jenkkileffoista opittu kosinta tuntuu miehestä epäluonnolliselta teatterilta? Jos hänelle luontevampi tapa olisi kotisohvalla vieretysten kysyä, mennäänkö naimisiin? Minulle on ainakin tärkeämpää, että kosinta tulee sydämestä ja mies tarkoittaa, mitä sanoo, kuin se, että on mahdollisimman prameat puitteet ja kosintakin on kuin vuorosanoista lukisi.

Vierailija
47/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kosi itse?

Kosinta on miehen tehtävä, ei naisen. Olen vanhan aikainen tässä asiassa.

Mies kosi jo ehdottamalla päivämäärää.

Kosinta on se, kun mies kysyy minulta esim. "tuletko vaimokseni?". Mieheni ei ole missään vaiheessa kysynyt minulta mitään sellaista. Täten mitään kosintaa ei ole tullutkaan.

Voi luoja. Kysymys " Sopiiko sinulle, että mentäisiin naimisiin päivänä X" on sisällöltään kosinta. Todella omituista on epäillä miehen sitoutuneisuutta, kun tämä kerran on selvääkin selvemmin ilmaissut, että on valmis solmimaan avioliiton ja ehdottanut vielä päivääkin! Ei edes ole mitään lakia tai nykyisin käytäntöäkään, että kihlausta pitäisi edeltää jokin virallinen sormuksentarjoamiskosinta. Kihlaus tarkoittaa sopimusta naimisiin menosta ja tällainen syntyy hyvinkin silloin, kun yhdessä päätetään päivä häille. Mitä ihmettä, ap? Kysyn vain. Toivottavasti provoilet ja tahallasi esität tyhmää.

Vierailija
48/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minusta on iso asia alkaa turhaa narriksi vaan siksi että nainen haluaa leikkiä prinsessaa. Kertoo jo paljon ihmisestä joka tahtoo laittaa toisen tanssimaan pillinsä mukaan. Yleensä näiden kihlauksien jälkeen sieltä paljastuu bridezilla ja papin aamenen jälkeen kunnon riivinrauta joka tekee miehen elämästä helvetin.

Juu no meillä selvästi on aivan erilainen miesmaku. Minun mieheni on huomioiva ja yrittää kyllä toteuttaa haaveitani tässä elämässä, niinkuin minä myös hänen. Sinun miehesi taas kokee olevansa narri jos huomioi sinua.. No, onnea teille.

Missä välissä sanoin että mieheni noin ajattelee? Omia mielipiteitäni tässä sanon enkä mieheni. Minun mieheni kosi minua romanttisesti. Tulin perjantaina töistä ja minua odotti koti täynnä kukkia, romanttisesti katettu pöytä ja suussa sulavaa ruokaa jonka jälkeen mies polvistui ja kosi minua sormuksella jonka tiesi että olin pitkään halunnut. Itse en sitä odottanut ja minulle olisi kelvannut pelkästään se hääpäivän ehdottaminen tai kosinta kesken siivouksen.

Kyllä kyllä aivan varmasti. Ensin sanot että näin toimimalla mies tekee itsestään narrin ja nyt sinun miehesi tekikin juuri näin?

Narrin miehestä tekee se että temppuilee naisensa mieliksi. Maskin takana paha mieli mutta vedetään se hynynaamari päälle ihan vain että valtias on onnellinen.

Vierailija
49/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minusta on iso asia alkaa turhaa narriksi vaan siksi että nainen haluaa leikkiä prinsessaa. Kertoo jo paljon ihmisestä joka tahtoo laittaa toisen tanssimaan pillinsä mukaan. Yleensä näiden kihlauksien jälkeen sieltä paljastuu bridezilla ja papin aamenen jälkeen kunnon riivinrauta joka tekee miehen elämästä helvetin.

Juu no meillä selvästi on aivan erilainen miesmaku. Minun mieheni on huomioiva ja yrittää kyllä toteuttaa haaveitani tässä elämässä, niinkuin minä myös hänen. Sinun miehesi taas kokee olevansa narri jos huomioi sinua.. No, onnea teille.

Missä välissä sanoin että mieheni noin ajattelee? Omia mielipiteitäni tässä sanon enkä mieheni. Minun mieheni kosi minua romanttisesti. Tulin perjantaina töistä ja minua odotti koti täynnä kukkia, romanttisesti katettu pöytä ja suussa sulavaa ruokaa jonka jälkeen mies polvistui ja kosi minua sormuksella jonka tiesi että olin pitkään halunnut. Itse en sitä odottanut ja minulle olisi kelvannut pelkästään se hääpäivän ehdottaminen tai kosinta kesken siivouksen.

Olit siis pitkään halunnut tietyn sormuksen ja mies osti sen sinulle? Hänhän on täysin narri, hyppi SINUN pillisi mukaan! Mikset sinä ostanut miehelle hänen haluamaansa sormusta ja kosinut? Taidat olla aika bridezilla!

Koska miehellä ei ollut sormusta mitä halusi. Minä halusin tietyn sormuksen ihan sormuksena ja meinasin sen itse ostaa parin viikon päästä mutta mies ehti ensin. Romanttinen kosinta oli miehen mieleen enemmän. Eli tässä mentiin aika lailla kompromissilla. Häät oli myös kompromissiin tulos. Minä halusin pienet intiimit häät ja mies kunnon häät kirkossa valkoisine pukuineen. Joten kutsuttiin 20 lähintä ja mentiin naimisiin pienessä kirkossa valkoisine pukuineen.

Vierailija
50/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli ja avovaimonsa oli yhdessä vuosia, yhteinen lapsikin oli. Avovaimo teki saman kuin nro 5 eli ilmoitti, että vielä vuoden hän odottaa ja sitten lähtee. Ei tullut kosintaa ja vuoden kuluttua veli totesi, että heippa, lupasit lähteä. Siitä tuli todella iso riita, koska avovaimo ei halunnut muuttaa pois uudesta omakotitalosta (veljeni perintörahoillaan ostamasta), luopua autosta (veljen nimissä ja maksama) eikä kivasta asuinalueesta.

Vierailija
51/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset miehet on tuommosia juntteja. Pipari kyllä kelpaa ja se että on joku siivoamassa ja pesemässä paskaset bokserit, mutta kun itse pitäisi laittaa tikkua ristiin suhteen vuoksi niin mitään ei tapahdu. Voin sanoa että kosintaa ei kyllä koskaan tuu tapahtuu. Ottaisin eron ja etsisin jonkun jonka kanssa on selvät sävelet.

Sitten ihmetellään miksi naisille ei suomalaiset miehet kelpaa.

Vierailija
52/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan olla kihloissa palstan virallisen kihlasäännöstön mukaan. Ollaan avomiehen kanssa puhuttu, että joskus mennään naimisiin. Yhdessä ollaan asuttu lähes kymmenen vuotta. Jotenkin luulen, että sen kummempaa kosintaa en enää saakaan. Odottaisin silti JONKINLAISTA välittämistä osoittavaa elettä mieheltä. Että hän ottaisi joskus vaikka sormushankinnat puheeksi tai ehdottaisi maistraattipäivää... Kaikki miehet ei ole romantikkoja, joten luultavasti saan odottaa toisetkin kymmenen vuotta... :( Jotenkin haluaisin olla sen arvoinen, että mieskin haluaisi ylpeänä kertoa, että olen hänen VAIMONSA. Mutta ei...

Vierailija
53/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on mennä naimisiin "joskus tulevaisuudessa", niin miksi miehesi yhtäkkiä ymmärtäisi asian niin, että sen pitääkin olla just nyt ja heti. Näissä tapauksissa tulee usein mieleen, mennäänkö naimisiin ylipäätään puhtaasta rakkaudesta vai onko se pelkkä statussymboli jolla voidaan kehuskella kavereille ja saada toiselle ihmiselle pallo jalkaan.

Vierailija
54/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haaveilee romanttisesta kosinnasta ja häistä, niin miks vitussa on muuttanut miehen kanssa yhteen ja tehnyt lapset!? Valoja päälle nyt siellä!

Miten nämä sulkevat toisensa pois? Meneväthän jo kerran eronneetkin joskus uudestaan naimisiin ja lapsiakin voi olla, miksi kaiken romantiikan pitäisi siihen loppua?

Eronneilla asia on eri, sillä oletettavasti mieskin on eri.

Jos olet jo suostunut vääntämään lapset ja asut tämän lasten isän kanssa, niin ettekö ole jo sitoutuneet toisiinne? Eivätkö romanttiset "haluan olla kanssasi aina" -kosinnat ole jo auttamattomasti myöhässä, kun homma on jo paketissa? Vai millä asenteella te niitä lapsia teette?

Vierailija
55/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avoliitto on pitkäaikainen, vakaa ja jopa lapsia jo tehty, saa minun puolesta jompi kumpi haaveillakin siitä naimisiinmenon "statussymbolista". Tuossa vaiheessa on jo myöhäistä yleensä haaveilla isoista kihlajaisista, isoista häistä ja alkuhuuman romantiikasta. Jos jompi kumpi nyt haluaa kerran elämässään onnittelut Facebookissa ja sukulaisiltaan, niin tuskin se on toiselta paljoa pois.  Eikö sellaisestakaan saa toinen haaveilla? Käynti maistraatissa ja ehkä jopa hetken kuherruskuukautta...

Vierailija
56/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haaveilee romanttisesta kosinnasta ja häistä, niin miks vitussa on muuttanut miehen kanssa yhteen ja tehnyt lapset!? Valoja päälle nyt siellä!

Miten nämä sulkevat toisensa pois? Meneväthän jo kerran eronneetkin joskus uudestaan naimisiin ja lapsiakin voi olla, miksi kaiken romantiikan pitäisi siihen loppua?

Jos olet jo suostunut vääntämään lapset ja asut tämän lasten isän kanssa, niin ettekö ole jo sitoutuneet toisiinne? Eivätkö romanttiset "haluan olla kanssasi aina" -kosinnat ole jo auttamattomasti myöhässä, kun homma on jo paketissa? Vai millä asenteella te niitä lapsia teette?

Eli sinusta on typerää että ihmiset joilla on jo lapsia menevät ylipäänsä kihloihin tai naimisiin? Okei.. No minusta ei. Minusta on ihan sama missä järjestyksessä kukin nämä haluaa toteuttaa. Voisihan sitä ajatella että miksi sitten tehdä lapsia kun ollaan kerran jo naimisissa. Ihan yhtä outo ajattelumalli.

Vierailija
57/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvii todella suoran "vihjeen". Hän on ehdottanut hääpäivää, jota saattaa itse pitää kosintana. Kerrot hänelle että sinä haluat romanttisen/oikean kosinnan. Joo, syö romantiikkaa, mutta tosielämän miehet on valitettavasti vähän möllejä. :)

Aivan naurettavaa. Miksi pitää kosia? Miksi AP ei kosi miestä?

Vierailija
58/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit siis pitkään halunnut tietyn sormuksen ja mies osti sen sinulle? Hänhän on täysin narri, hyppi SINUN pillisi mukaan! Mikset sinä ostanut miehelle hänen haluamaansa sormusta ja kosinut? Taidat olla aika bridezilla!

Koska miehellä ei ollut sormusta mitä halusi. Minä halusin tietyn sormuksen ihan sormuksena ja meinasin sen itse ostaa parin viikon päästä mutta mies ehti ensin. Romanttinen kosinta oli miehen mieleen enemmän. Eli tässä mentiin aika lailla kompromissilla. Häät oli myös kompromissiin tulos. Minä halusin pienet intiimit häät ja mies kunnon häät kirkossa valkoisine pukuineen. Joten kutsuttiin 20 lähintä ja mentiin naimisiin pienessä kirkossa valkoisine pukuineen.

Etkö huomaa miten puhut itsesi pussiin? Sinusta on typerää huomioida naista kosinnalla, kun nainen on siitä haaveillut, mutta ei ole typerää että mies huomioi sinua ostamalla sormuksen josta haaveilit?

Vierailija
59/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tarvii todella suoran "vihjeen". Hän on ehdottanut hääpäivää, jota saattaa itse pitää kosintana. Kerrot hänelle että sinä haluat romanttisen/oikean kosinnan. Joo, syö romantiikkaa, mutta tosielämän miehet on valitettavasti vähän möllejä. :)

Aivan naurettavaa. Miksi pitää kosia? Miksi AP ei kosi miestä?

Koska ap haluaa ja se on hänelle tärkeää. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?? Miksi hommata koira, miksei kissaa??

Vierailija
60/203 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta on typerää että ihmiset joilla on jo lapsia menevät ylipäänsä kihloihin tai naimisiin? Okei.. No minusta ei. Minusta on ihan sama missä järjestyksessä kukin nämä haluaa toteuttaa. Voisihan sitä ajatella että miksi sitten tehdä lapsia kun ollaan kerran jo naimisissa. Ihan yhtä outo ajattelumalli.

Ei ole typerää, vaan hyvinkin järkevää. Niin, järkevää, siinä vaiheessa se ei ole enää (tai ei ainakaan tulisi olla) osoitus yhteisestä elämästä, eli se romantiikka pakostikin kärsii. Tai itse en ainakaan tekisi lapsia sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa en uskoisi viettäväni loppuelämääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän