Miksei mieheni viitsi kosia minua vaikka tiedämme molemmat, että menemme naimisiin joskus tulevaisuudessa? Olen pettynyt.
Yhdesä reilu 3,5 vuotta ja suhteen alusta asti kummallekin ollut selvää, että menemme joskus naimisiin. Miehen kosintaa olen jo odotellutkin, mutta ei mies vaan halua kosia. Kysyessäni häneltä asiasta hän sanoi kyllä haluavansa vielä kanssani naimisiin ja ehdotti hääpäivääkin. Mutta minä haluan sen kosinnan enkä ole kihloissa ennen kuin mies on kosinut minua. Miksi mieheni tekee minulle näin, onko hän sittenkään kanssani tosissaan yhtä paljon kuin minä hänen?
Kommentit (203)
Miehesi on jo sanonut, että haluaa naimisiin kanssasi, ja on ehdottanut päivääkin. Ei tuossa ole mitään tarvetta kysellä enempää.
Vai oletko sinä katsonut telkkarista, miten jotkut miehet temppuilevat polvistumisten ja sormusten kanssa ja mielesi tekee samaa teatteria?
Miehesi muistaisi varmasti lopun ikääsi jos kosisit häntä itse.
Itse olin sen verran ärhäkkä, että laskin vuosia. Ja muistin siitä ilmoittaakin. Sanoin suoraan, että kaksi vuotta enää sormusta odotan, sitten jatkan matkaa. Kuulostaa aivan kamalalta, mutta mies ymmärsi pointin. Olihan meillä jo kuitenkin yhteinen lapsi ja oma asunto. Jollei suhde etene sovittuun suuntaan, on aivan turha haaskata kummankaan aikaa enää. Minulle on tärkeää olla äiti JA vaimo. Kerran kuussa ilmoitin että tik tak, aikaa kuluu ja alle vuosi myöhemmin mies polvistui hankeen ja pyysi vaimoksi <3 oli se syy mikä tahansa, miksi haluat naimisiin, tee miehelle selväksi että se on sinulle tärkeää ja että haluat juuri hänet. Ja anna sen jälkeen miehelle aikaa valmisteluun.. vaikka kuinka tietäisi toisen vastaavan myöntävästi, tilanne aina jännittää. Lisäksi suurimmalla osalla on edessä rahansäästö sormusta varten, suunnitelmien tekeminen, itsensä tutkiskelu ja "viimeisten poikamiespäivien" kuluttelu.
Kosinta-akka kirjoitti:
Itse olin sen verran ärhäkkä, että laskin vuosia. Ja muistin siitä ilmoittaakin. Sanoin suoraan, että kaksi vuotta enää sormusta odotan, sitten jatkan matkaa. Kuulostaa aivan kamalalta, mutta mies ymmärsi pointin. Olihan meillä jo kuitenkin yhteinen lapsi ja oma asunto. Jollei suhde etene sovittuun suuntaan, on aivan turha haaskata kummankaan aikaa enää. Minulle on tärkeää olla äiti JA vaimo. Kerran kuussa ilmoitin että tik tak, aikaa kuluu ja alle vuosi myöhemmin mies polvistui hankeen ja pyysi vaimoksi <3 oli se syy mikä tahansa, miksi haluat naimisiin, tee miehelle selväksi että se on sinulle tärkeää ja että haluat juuri hänet. Ja anna sen jälkeen miehelle aikaa valmisteluun.. vaikka kuinka tietäisi toisen vastaavan myöntävästi, tilanne aina jännittää. Lisäksi suurimmalla osalla on edessä rahansäästö sormusta varten, suunnitelmien tekeminen, itsensä tutkiskelu ja "viimeisten poikamiespäivien" kuluttelu.
Kosiminen, häät ja erityisesti valkoinen häämekko sen jälkeen, kun on muutettu yhteen ja tehty lapsia, on naurettavaa pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kosi itse?
Kosinta on miehen tehtävä, ei naisen. Olen vanhan aikainen tässä asiassa.
Kosinta-akka kirjoitti:
Ja mitä jos mies olisi vain kosintana ehdottanut hääpäivää tai vaan iskenyt sormuksen pöytään kesken imuroinnin ja vessan siivouksen? Olisitko sen hyväksynyt kosintana vai vetänyt turhamaiset itkupotkuraivarit kuten ap tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kosi itse?
Mies kosi jo ehdottamalla päivämäärää.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on jo sanonut, että haluaa naimisiin kanssasi, ja on ehdottanut päivääkin. Ei tuossa ole mitään tarvetta kysellä enempää.
Vai oletko sinä katsonut telkkarista, miten jotkut miehet temppuilevat polvistumisten ja sormusten kanssa ja mielesi tekee samaa teatteria?
Mutta mies ei ole kosinut, ja naimisiin tai kihloihin minä en mene ennen kuin minua on kosittu. Kihlausta ja naimisiinmenoa edeltää aina kosinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kosi itse?
Kosinta on se, kun mies kysyy minulta esim. "tuletko vaimokseni?". Mieheni ei ole missään vaiheessa kysynyt minulta mitään sellaista. Täten mitään kosintaa ei ole tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kosi itse?
Kosinta on se, kun mies kysyy minulta esim. "tuletko vaimokseni?". Mieheni ei ole missään vaiheessa kysynyt minulta mitään sellaista. Täten mitään kosintaa ei ole tullutkaan.
En kyllä yhtään ihmettele miksei mies sinua kosi mitä enemmän sun vastauksia tässä lukee itse olisin juoksemassa ja kaukana jo.
Naurettavia prinsessaleikkejä äiti-ihmiseltä.
Mikä vittu teitä vaivaa? Aloittaja on jo kihloissa, halusi asian myöntää tai ei. Ja ei, et sä muutu prinsessaksi vaikkakin sun mies heittäytyisi maahan ja antaisi sulle sormuksen.
Ja keskustelussa esiintynyt tik-tak- ärhäkkä: mä toivon sun miehellesi kaikkea hyvää, mä en usko että teistä kumpikaan on onnellinen.
Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja. Jos aloittajalle kosinta on tärkeä niin mitä sitten? "naurettavia prinsessaharhoja" hä?? Hän on ehkä haaveillut aina romanttisesta kosinnasta ja häistä, miksei hän voisi niitä saada? Jos mies ei halua / eikä ole valmis toisen mieliksi sitä tekemään niin ehkä he eivät vain sovi toisilleen. Te ehkä haaveilette jostain perseen raapimisen ohessa heitetystä "jaa no kai se on naimisiin mentävä sit.." mutta kaikki eivät!
Ja miksi miehen pitäisi tässä tehdä naisen mukaan? Mitä jos mies on aina haaveillut ja unelmoinut yksinkertaisesta kosinnasta missä sovitaan vaan päivämäärä. Miksei ap:n pitäisi joustaa ja tehdä miehen mieliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi miehen pitäisi tässä tehdä naisen mukaan? Mitä jos mies on aina haaveillut ja unelmoinut yksinkertaisesta kosinnasta missä sovitaan vaan päivämäärä. Miksei ap:n pitäisi joustaa ja tehdä miehen mieliksi?
Jos mies on näin sanonut, niin sitten pitää tehdä kompromisseja tai erota. Ap ei kuitenkaan sanonut missään kohtaa että mies nimenomaan ei halua kosia, vaan tuntuu ettei vaan pidä sitä kovin tärkeänä eikä täten jaksa vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun säkin PÄÄSIT lopulta naimisiin!
Voin jo kuvitella mikä bridezilla ap:stä kuoriutuu jos mies kosii. Mikään ei mene kuten mies haluaa vaan kaikki on ah niin prinsessaa kun hän niin haluaa ja hänelle se on tärkeää!!! Viis siitä että se on miehen tärkeä päivä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on näin sanonut, niin sitten pitää tehdä kompromisseja tai erota. Ap ei kuitenkaan sanonut missään kohtaa että mies nimenomaan ei halua kosia, vaan tuntuu ettei vaan pidä sitä kovin tärkeänä eikä täten jaksa vaivautua.
Ja miksi ap siitä mitään edes sanoisi vaikka mies olisi asiasta kertonut? Tietenkään ei sano koska yrittää haalia kaikki omalle puolelleen.
Miehet tarvii todella suoran "vihjeen". Hän on ehdottanut hääpäivää, jota saattaa itse pitää kosintana. Kerrot hänelle että sinä haluat romanttisen/oikean kosinnan. Joo, syö romantiikkaa, mutta tosielämän miehet on valitettavasti vähän möllejä. :)