Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden lapsen kanssa on helppoa ja ihanaa

Vierailija
05.01.2017 |

Muita onnekkaita yhden lapsen äitejä?

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihanaa yhden lapsen kanssa. Asumiskustannukset pienet, kun riittää pienempi koti, paremmat mahdollisuudet harrastuksiin ja matkusteluun ym.kun ei tarvitse maksaa useammasta lapsesta. Kasvatukseen ja vanhemmuuteen on riittänyt voimia ja jaksamista meillä vanhemmilla, ja lapsi onkin aivan ihana tyyppi, joka viihtyy yksin mutta hänellä on myös laaja ystäväpiiri ja paljon serkkuja kenen kanssa on läheiset suhteet.

Ja mikä parasta, ei tappelua, nahistelua ja riitelyä sisarusten kanssa ja valittamista heidän tekemisistään, mitä tutuilla perheillä on ihan jatkuvasti ja vanhemmilla on jaksaminen ihan äärirajoilla.

Ja harvoin kukaan tuttujen perheiden lapsista haluaa lähteä mökille pelkkien vanhempien ja sisarusten kanssa, vaan usein sinne halutaan kuitenkin mukaan joku oma kaveri.

Vierailija
22/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kanssa on naimisissa kavereiden kanssa. Aina pitää roikottaa mukana se kaveri.

Sisarukset viihdyttää toisensa. Mekin nyt mökillä ja lapset ulkoilemassa.

T. Onnellinen koululaisten äiti

Meidän lapsi osaa ja tykkää olla välillä yksinkin. Ei tosiaan aina kaveria tarvitse.

Jokainen tykkää välillä olla yksinkin, mutta esim. joku mökkiviikonloppu ainoana lapsena aikuisporukassa on kyllä aika kurjaa sille lapselle.

-ohis

No ei se sen sisaruksenkaan kanssa aina mitään aurinkoa ole.

No ei mutta kyllä se sisarussuhde on jotain ihan erityistä. Lapsi jää paljosta paitsi jos ei ole omia sisaruksia. Sellaista suhdetta ei kehity parhaimpienkaan kaverien välille.

Ai jää? Mulla on isoveli jonka kanssa en ole puhunut tai nähnyt 5 vuoteen... Jännä juttu, miten en tunnista ollenkaan tuota erityisyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä musta yhden lapsen kanssa oli hankalinta! En entiny syömään tai suihkuun, toisen synnyttyä ehdin molemmat. Ja ehdin edelleen kun lapsia on neljä!

Ainoa mitä kahdehdin on se rahanmeno..., meidän lapsilla on onneksi varaa harrastaa haluamiaan asioita ja saavat kunnon vaatteet ym.

Kaikki tuntemani perheen ainokaiset on kyllä rasittavia...äiti pelaa, leikkii, on koko ajan läsnä ja muksu ei osaa yhtään olla omillaan, kavereiden kanssa ei onnistu, koska ainokainen haluaa ja on aina saanut olla eka ja paras ja eniten ja minä valitsen.....

Mut varmaan perheellä on helppoa lähteä vaikka reissuun vaan sen yhden kanssa tms., mut ei mun juttu!!

Vierailija
24/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kanssa on naimisissa kavereiden kanssa. Aina pitää roikottaa mukana se kaveri.

Sisarukset viihdyttää toisensa. Mekin nyt mökillä ja lapset ulkoilemassa.

T. Onnellinen koululaisten äiti

Meidän lapsi osaa ja tykkää olla välillä yksinkin. Ei tosiaan aina kaveria tarvitse.

Jokainen tykkää välillä olla yksinkin, mutta esim. joku mökkiviikonloppu ainoana lapsena aikuisporukassa on kyllä aika kurjaa sille lapselle.

-ohis

No ei se sen sisaruksenkaan kanssa aina mitään aurinkoa ole.

No ei mutta kyllä se sisarussuhde on jotain ihan erityistä. Lapsi jää paljosta paitsi jos ei ole omia sisaruksia. Sellaista suhdetta ei kehity parhaimpienkaan kaverien välille.

Ai niin kuin mieheni ja veljensä? Ihan käräjille päätyivät perintöriitoja puimaan ja sen jälkeen välit ovat olleet kokonaan poikki.

Vierailija
25/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan hakee huomiota, ei tunnu yhtään helpolta.

Vierailija
26/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista suhdetta ei kehity parhaimpienkaan kaverien välille.

Ei pidä paikkaansa. Minulla on sisaruksia, kenen kanssa välit on viileät ja etäiset, kun taas lapsuudenystäväni on kuin perheenjäsen ja sisko minulle.

Vierailija
27/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi tyttöä kahden vuoden ikäerolla. Kuin paita ja perse, olleet aina.

Kun olivat pieniä, oli kyllä raskasta. Mutta myöhemmin on ollut paljon helpompaa kuin ainokaisten kanssa.

Vierailija
28/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan hakee huomiota, ei tunnu yhtään helpolta.

Miksi? meillä kyllä lapsi osaa yksinkin.

Vierailija
29/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaksi tyttöä kahden vuoden ikäerolla. Kuin paita ja perse, olleet aina.

Kun olivat pieniä, oli kyllä raskasta. Mutta myöhemmin on ollut paljon helpompaa kuin ainokaisten kanssa.

Entä jos toinen olisi poika? Näinköhän olisivat isompana kuin paita ja perse...

Vierailija
30/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan jännä, ettei tätä saisi sanoa ääneen. Heti on useamman lapsen äidit meuhaamassa, miten on yhtä helppoa kahden-viiden lapsen kanssa. Ei se varmasti mitenkään vaikeaa ole suurperheessäkään, koska niin monet tekevät monta lasta. Mutta kyllähän se on selvää, että yksi on pikkasen eri kuin kaksi tai kymmenen.

Yhden lapsen vanhempina meidän elämä ei ole muuttunut juuri mitenkään ajasta ennen lasta. Tietysti lapsella on lapsen tarpeet, mutta ihan samalla tavalla voimme tehdä ja mennä kuin ennen häntäkin. Niin itsenäisesti kuin hänen kanssaan. Hoitopaikkakin löytyy tarvittaessa todella helposti. On myös helppo toteuttaa hänen unelmiaan esim. matkoista tai useista harrastuksista, koska aikaa ja huomiota ei tarvitse jakaa sisaruksen intressien mukaan.

Vierailija
31/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne isoveljeäni kunnolla. Ikäerokaan ei ole huima, mutta siitä huolimatta isoveli elää omaa elämää enkä tiedä sen menoista yms. Kyllä ne sisarussuhteen välit jossain kohtaa hälvenee... Lapsena sisaruksista oli lähinnä harmia ja heidän takiaan tunnenkin jääneeni perheen ulkopuolelle.

Vierailija
32/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko lapsi yksinään yksinäisenä onnellinen kun ei ole sisarta tai veljeä?

Vierailija
33/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 56 ja veljeni on 66 ja me ollaan edelleen läheisiä. ❤️

Vierailija
34/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Tiedän kun on jo isompi lapsi ja ollaan joskus asiasta keskusteltu.

Vierailija
35/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan jännä, ettei tätä saisi sanoa ääneen. Heti on useamman lapsen äidit meuhaamassa, miten on yhtä helppoa kahden-viiden lapsen kanssa. Ei se varmasti mitenkään vaikeaa ole suurperheessäkään, koska niin monet tekevät monta lasta. Mutta kyllähän se on selvää, että yksi on pikkasen eri kuin kaksi tai kymmenen.

Yhden lapsen vanhempina meidän elämä ei ole muuttunut juuri mitenkään ajasta ennen lasta. Tietysti lapsella on lapsen tarpeet, mutta ihan samalla tavalla voimme tehdä ja mennä kuin ennen häntäkin. Niin itsenäisesti kuin hänen kanssaan. Hoitopaikkakin löytyy tarvittaessa todella helposti. On myös helppo toteuttaa hänen unelmiaan esim. matkoista tai useista harrastuksista, koska aikaa ja huomiota ei tarvitse jakaa sisaruksen intressien mukaan.[/

Näkökulma- ja vaatimustasoero. Itse ajattelen asian ennen kaikkea lapsen kannalta, en sen mukaan, mikä itselle on helpointa. Ja samaten mietin sen miten lapsesta kasvaa mahdollisimman tasapainoinen, en sitä miten hänen mielihalunsa toteutetaan helpoiten...

Ja on muuten hassua että jos useamman lapsen äiti sanoo että yhden lapsen kanssa elämä ei juuri eroa sinkkuudesta niin hän saa ainokaisten uupuneet äidit heti silmilleen.😂

Vierailija
36/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole sisaruksia kaivannut. Onnellinen ja onnekas olen ollut koko elämäni. Minulla on aina ollut läheisiä sukulaisia ja ystäviä. t.ainoa lapsi

Vierailija
37/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsihan sanoo mitä äiti odottaa hänen sanovan...

Vierailija
38/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsihan sanoo mitä äiti odottaa hänen sanovan...

Mä olen itse ainoa lapsi ja olin onnellinen, olen vieläkin. 

Vierailija
39/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, vielä ihanampaa se on sitten kun se ainokainen on aikuinen ja pärjää omillaan .

Vierailija
40/151 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisarus joka on tehnyt mun elämästä helvettiä henkisellä väkivallalla. Vanhempien mielestä ollaan varmaan "ihanan läheisiä" mutta todellisuudessa ei olla ollenkaan tekemisissä.