Psykologia 2017 - muita hakijoita?
En löytänyt mistään netistä keskustelua psykologian tämän kevään hausta...löytyykö täältä hakijoita? Itse haen 1. kertaa Jyväskylään. Tilastotieteen kirjan lukemisen aloitin pari viikkoa sitten ja tavoite on lukea noin 4-5h|pvä ennen kuin artikkelit julkaistaan. Ilmoittauduin myös valmennuskurssille joka alkaa huhtikuussa. Tiukka kevät tulossa, varsinkin kun mulla on kotihoidossa 1,5- vuotias lapsi. Mutta motivaatio on katossa! Minne te olette hakemassa ja olette jo lukemisen aloittaneet?
Kommentit (308)
Pääsin! Kiitollinen ja onnellinen olo ollut kyllä kaiken päivää! :)
Saitteko tiedon hyväksytystä opiskelupaikasta sähköpostilla vai pystyittekö näkemään sen vasta opintopolusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tulla vakoilemaan tänne, että kuinka moni on päässyt soveltuvuuskokeisiin. Itse pääsin viime vuonna opiskelemaan Jyväskylään. Soveltuvuuskokeet tuntui vaikeammalta rastilta. Tsemppii.
Aika jänskää, itsestä tuntuu taas, että nyt on se vaikein este ylitetty. :) Myös jo ihan siinä mielessä, että prosentit ovat hakijan puolella tässä kohdin, kun yli puolet pääsee toisesta vaiheesta sisään.
Toisaalta mielipide riippuu varmasti paljon siitä, onko esimerkiksi ujompi tai kuinka kova on jännittämään haastattelu yms. tilanteita. Itselleni ne ovat onneksi aika luontevia, vaikka toki ei voi tietää millaisiksi fiilikset kehittyvät näin ison asian äärellä. Ja se on totta, että painetta kasvattaa entisestään se tosiasia että pääsykokeen läpäisy oli kiinni omasta aktiivisuudesta. Soveltuvuuskokeisiin ei voi oikein harjoitella.
Olen kuitenkin todella optimistisella asenteella suuntaamassa soveltuvuuskokeeseen :)
Miten kävi, pääsitkö?
Pääsin! :) Jännittihän ne sovet kyllä tosi paljon ja päivänä oli paljon stressaavampi kuin se kirjallisen kokeen päivä. Mutta yritin kovasti luottaa omaan persoonaani ja se näemmä kannatti :)
Hei mulle on tullu vaan sposti että tulokset viimestään 30.6 opintopolussa?
Itse kävin aamulla katsomassa tiedon opintopolusta. Vähän myöhemmin tuli spostiin viesti ja tiedot omista pisteistä. Soven pisterajat saa tietää vasta 3.7.
Vierailija kirjoitti:
Hei mulle on tullu vaan sposti että tulokset viimestään 30.6 opintopolussa?
Onko sulla joku muu hakuprosessi vielä kesken ja ykköskohteena? Niissä tapauksissa tieto tulee sitten vasta kun ykköstoiveesta on tullut tulos :)
Mulle tuli vaan sähköposti, että tulokset opintopolussa 30.6 mennessä.. niin mitä tää voi tarkottaa?
Ei oo... jkylä oli ykkösenä.. enkö oo saanu opiskelupaikkaa sit?:( en vielä
Pysty kattoo opintopolkuu koska oon töissä ja pankkitunnukset ei mukana...
Mitä soveltuvuuskoepisteitä teillä
oli ketkä pääsitte?
Mä pääsin myös! Ihan mahtava tunne!!
Turun tulokset on ilmeisesti julkaistu jo, koska sain tiedon, että en saanut opiskelupaikkaa, sillä en saanut kutsua 2. vaiheeseen. Kauankohan Tampere ja Helsinki vielä pimittää...
Vierailija kirjoitti:
Turun tulokset on ilmeisesti julkaistu jo, koska sain tiedon, että en saanut opiskelupaikkaa, sillä en saanut kutsua 2. vaiheeseen. Kauankohan Tampere ja Helsinki vielä pimittää...
Niinpä! Tulispa nekin pian, niin pääsisi suunnittelemaan ensi vuotta kunnolla.
Onnea kaikille Turkuun päässeille!
Tänään on tullut myös Helsingin ja Tampereen tulokset, onko täällä sisään päässeitä?
Pääsin Helsingin yliopistoon (en ensikertalaisena)! Uskomaton fiilis, vuoden ahkera opiskelu töiden lomassa tuotti tulosta. :)
Sama, pääsin Helsinkiin ei-ensikertalaisena, vaikka kokeen jälkeen olin varma, et pieleen meni. Ihan uskomatonta! :)
17. varasija Tampereelle. Harmittaa paljon! Tuskin jäi monesta pisteestä kiinni.. Sitä vaan ihmettelen, että jos meni niinkin hyvin niin miksen saanut kutsua Turkuun soveen. Vai oliko Turussa sitten vielä kovempi taso.
Tampere kutsuu syksyllä! En voi uskoa todeksi!
Helsinkiin maisterihaun kautta. Olo aika loistava. Onnea kaikille päässeille!
HTT kokeessa siis voit hakea samalla kokeella kaikkiin kolmeen kaupunkiin, eli kaikkiin on täysin samat koemateriaalit.
Tuliko teille sposti että opiskelupaikka hyväksytty vai pitikö mennä opintopolkuun ja sieltä vasta pysty näkee?