Keski-ikäinen nainen asioi nuoren kauniin naisen kassalla. Sivusta seurattua :(
Eilen ruokakaupassa oli kaksi kassaa käytössä. Minulla hihna täynnä tavaraa, edelläni mies maksamassa, taakseni tuli nainen parin jutun kanssa. Toinen kassa oli vapaana. Meidän myyjämme oli ns. tavallisen näköinen, ei kovin laitettu vaikka nuori hänkin. Toisen kassan myyjä oli vaalea, pitkätukkainen, meikattu ja todella näyttävä. Hän huikkasi että täällä on vapaa kassa. Nainen takanani katseli seinille eikä ollut kuulevinaan. Minä luulin ettei hän kuule, ja sanoin minäkin että toinen kassa on vapaana. Nainen mulkaisi minua, tuhahti ja siirtyi toiselle kassalle. Tajusin mistä on kysymys, että hän ei yksinkertaisesti olisi halunnut mennä kauniin kassan asiakkaaksi, ja jäin seuraamaan tilannetta. Hän asioi kasvot minuun, joten oli helppo huomata ettei hän katsonut kertaakaan kassatyttöön päinkään. Alkutervehdys, tuleeko muuta, loppusumma, kuitti ole hyvä ja kiitos hei. Nämä kaikki kassa jutteli ystävällisesti, asiakas ei ollut näkevinään. Kun asiointi oli ohi, nainen siirtyi pakkaamaan ja siinä kohtaa loi tyttöön pitkän myrkyllisen katseen.
Ihan kamalaa. Ja surullista.
Kommentit (134)
Tällaiset aloitukset ovat liikuttavia. :D
Minäkin olen keski-ikäinen monen lapsen äiti mutta rynnin ihan mille vapaalle kassalle vaan vaikka olis millainen playboypupu siellä stringeissä keikistelemässä. Toisaalta en useimmiten huomioi kassan ulkonäköä. Tuli just mieleen kun tänään olin isossa tavaratalossa ja kassa oli lähtenyt hakemaan mulle lautasia varastosta (ostin siis lautasia) niin toinen asiakas tuli siihen perään heti ja kyseli että onko kassaa näkynyt. kerroin että on hakemassa mulle tavaraa niin tää vanhempi nainen kysyi että oliko sellainen lyhyt ja blondi niin tajusin etten muista yhtään minkä näköinen kassa oli kyseesssä. :D Tämä vanhempi daami sanoi ettei hänkään yleensä huomioi niin hyvin kauppojen henkilökuntaa. Kun kassa tuli takaisin niin hänellä oli pitkät paksut mustat hiukset:) Nyt kun mietin niin ehkä oli nuori? Tai sitten mun ikäinen. Ei kuitenkaan vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Niin en tietysti tiedä että mikä hänen käytöksensä perimmäinen syy oli, mutta en ole koskaan nähnyt että joku olisi vastahakoinen menemään vapaalle kassalle. Päinvastoin, avautuville kassoille rynnitään verissäpäin. Tarina on kuitenkin tosi, ja tuli kurja mieli kassatytön puolesta. Ap
Mulla ainakin on vakikassat lähikaupassa. Mieluusti jopa jonotan hetken, että pääsen sen kassalle kenelle haluan.
Ja olen vasta 28v nainen. Vakikassat ei ole valikoitunut ulkonäön perusteella, vaan mm. kenen kanssa juttu luistaa parhaiten. Enkä tarkoita jaarittelua, kamalaa jos kassa on yli-innokas.
Syyhän voi olla ihan mikä tahansa. Ehkä hän tunsi kassan.
Oletpa ulkonäkökeskeinen.
Näin tänään, kun nainen juoksi bussiin mutta ei ehtinyt, bussi lähti. Pitäisikö tulkita että kuski lähti koska kyseessä oli nuori nainen. Varmaan jotain vihaa siinä.
Tarjosin kerran naapurin rouvalle apua rattaiden työntämisessä lumihangessa. Ei huolinut apua, varmaan vihasi minua kun olen nainen.
Todennäköisesti Ap on nyt se joka kadehtii ja siksi vihaa jotain kaunista naista.
Käsittelee asian käänteisellä tavalla, että pystyy näin ikäänkuin siirtämään ongelman toiselle ihmiselle ja pääsemään ikävästä tunteesta yli.
Miksi muuten hän tekisi tälläistä provoa?!
Mä en yleensäkkään ymmärrä ihmisiä ketkä käyttäytyy tuntemattomia kohtaan epäystävällisesti, varsinkin asiakaspalvelutyötään tekeviä kohtaan. Toki on päiviä jolloin ei huvita ketään nähdä, tai puhua kenellekkään, mutta ei se nyt niin kauheaa ole ystävällisesti silti koittaa sanoa kiitos! Ja jos vielä saa pienenkään hymyn siihen päälle pistettyy, niin kummasti se omakin olo helpottuu :) Harmi vaan että niitä mutrusuita on aika paljon, olkoot keskenään! Ikäni olen asiakaspalveluhommia tehnyt, ja kaikenlaista nähnyt. Huumorilla ja reippaalla asenteella pärjää pitkälle ;) En ole itse ikinä kaupan kassalla työskennellyt, mutta arvostan niitä ketkä sitä jaksaa tehdä.
Voi hyvä luoja, huomaako joku oikeasti edes minkä näköinen kassa on?? :D Itse en yleensä edes tiedosta kumpaa sukupuolta kassalla oleva ihminen on. :D
N27
Olen keski-ikäinen nainen ja samaa sorttia kavereitakin löytyy. Yksi niistä on ylitse muiden. Se on ihan järkyttävän kateellinen kaikille nuorille ja kauniille. Ihmettelee, kuinka pystyn katsomaan jotain telkkarisarjaa, kun siellä on vaan kauniita ihmisiä? Kuinka voin kuunnella/katsella musiikkivideoita, kun siellä on laulaa kaunis ja lahjakas ihminen?
Häneltä onnistuisi tuokin, ettei mennä tuolle kassalle, kun siellä on kaunis kassa. Yrittänyt selittää monet kerrat, ettei ole multa pois, jos joku on nuori ja kaunis. Yleensä en edes toisten ulkonäköä siten noteeraa, että onpa kaunis. Kaikki ovat mulle samaa massaa. Tätähän ei kaveri usko, että pakkohan mun on huomata, että kauniita ihmisiä on. Tietenkin, mutten mä heitä noteeraa tuon tuosta, mulle ei ihminen yhdellä vilkaisulta näytä automaattisesti kauniilta. Toiseksi, hänen kaunis on eri kuin mun kaunis. Se on myös huomattu.
Kenelle tulee yllätyksenä, että naiset yleensä vihaavat kauniita naisia? Miehet kestävät komeita miehiä paljon paremmin.
Keksitty juttu!
Ei naiset vihaa kauniita naisia kassalla tai muuallakaan.
Kysynkin nyt vaan, että kuka teistä on ns.kaunis?
Sellainen nainen, jolla on pitkät irtoripset,
täytetyt, törröttävät huulet, tekotukka harteilla, tekokynnet. Tuollainen ilmestys ei todellakaan ole kaunis.
Kaunis nainen on kaunis ilman noita lisukkeita, vain iloinen oma itsensä.
Ja tällaisen kauniin kassalle menisin mielelläni.
Itselläni asiakkaana kokemus että kun olen laittautunut (meikannut ja hiukset nätisti auki) saan samalta keski-ikäiseltä ei-niin-laittautuneelta kassahenkilöltä jäätävää "palvelua" verrattuna niihin käynteihin kun olen luomuna (eli naama kiiltävänä, hiukset ponnarilla jne.).
Niin monta kertaa tuo kokenut että uskallan sanoa että kyseinen kassa vihaa nättejä ihmisiä.
En tiedä oliko tämä ihan ot mutta sanoinpahan nyt kuitenkin :)
No jos teistä kauneus herättää vihaa ja kateutta, niin kuvitelkaapa, kun joku luulee teitä rikkaaksi.
Aivan taatusti provo.
Mä en katso muuta kuin sen lyhyimmän kassajonon.
Asioimisen jälkeen en edes muista, oliko kassalla mies vai nainen. En mä kassan ulkonäköä huomaa, kun siinä on niin paljon muutakin ajateltavaa... Tai ehkä sellaiset asiat ei kiinnosta enää näin keski-ikäisenä. Pääasia mulle on, että homma sujuu - ja ollaan ystävällisiä ja kohteliaita puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap yritti ystävällisyyttään ja kohteliaisuuttaan vain vinkata vapaasta kassasta ja saa tällaisen paskamyrskyn aikaan :D Vain av:lla. Itse olisin toiminut juuri samoin vastaavassa tilanteessa, mutta enpä taida toimia enää ettei vaan joku muuan herkkähipiäinen av-mamma vedä hernettä nokkaan kun"puutun hänen asioihinsa" koska hän saatana sentään rakastaa jonottaa ja kyllähän minun se nyt pitää osata hänestä lukea, vaikka toisaalta en voi tietää miten asia oikeasti on :D
Mikä ihme saa sinut kääntymään takanaolevan suuntaan ja neuvomaan häntä siirtymään toiselle kassalle? Pitääkö muiden neuvoa sinua kassan valinassa ja siksi oletat, että vuorostaan sinunkin kuuluu neuvoa?
Ei sinun tarvitse osata lukea muita. Ei syitä tai hänen mietteitään. Riittää, että ladot ne OMAT tavarasi hihnalle ja poistut. Muut kyllä huolehtivat itsestään. Ovathan he osanneet tulla kauppaan, osanneet valita tuotteet ja siirtyä kassalle maksamaan.
Mikä saa jonkun toisen kaupassa olevan kuvittelevan itsestään, että hän ainoastaan osaa valita kassan ja muita tarvitsee neuvoa?
Tuo mitä ap teki ei ollut kohteliasta vaan päälle päsmäröimistä." Minä tässä vähän autan, kun et itse ymmärrä".
Eikä tämä mikään paskamyrsky ole, kunhan vinkkaan hyvää hyvyyttäni ja kohteliaisuuttani.
Jos minulla ei ole kiire tai joudun kaivelemaan lompakkoa, silmälaseja laukusta tai kyyti kaupan eteen on vasta tulossa, niin ei minun tarvitse vauhkoilla sille vapaalle kassalle.
Niitä rynnijöitä yleensä riittää kyllä, jotka ovat kuin lähtötelineessä jonojen välissä starttaamassa, että varmasti pääsevät ensimmäisenä hyökkäämään sille vapaalle kassalle, kun siinä voi säästää muutaman sekunnin, ehkä. Tai oikeammin nämä rynnistelijät rupeavat lähtölaskennan jo siinä vaiheessa, kun kaiuttimesta kuuluu kassalle tarvitaan apua.
Valitsen myös mieluummin sellaisen tietämäni rauhallisen kassan sen ylitehokkaan tavaroiden survojan sijaan ja ulkonäöllä ei kyllä ole mitään väliä, ammattitaidolla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Taisi mennä aloitus monella tunteisiin ja syvälle. Kateus ja katkeruus on ehtymätön luonnonvara...
Kateus ja katkeruus mille? Sille, että ap kuvittelee olevansa liikennejakaja? Että kaupassa oli kaksi kassaa, joista toinen kaunis? Että ap oli jonossa toinen? Että ap tuli surulliseksi omista kuvitelmistaan?
Että ap voi käydä kaupassa jossa on kaksi kassaa auki ja kolme asiakasta? Että ap uskaltaa neuvoa muita? Että ap kykenee keskittymään sekä omiin, että muiden asioihin samanaikaisesti? Että ap:llä on varaa ostaa tavaroita pikkukaupasta hihna täyteen ja maksamiseen menee ikuisuus? Että ap on tehnyt aloituksen?
Mihin oikein viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi mennä aloitus monella tunteisiin ja syvälle. Kateus ja katkeruus on ehtymätön luonnonvara...
Kateus ja katkeruus mille? Sille, että ap kuvittelee olevansa liikennejakaja? Että kaupassa oli kaksi kassaa, joista toinen kaunis? Että ap oli jonossa toinen? Että ap tuli surulliseksi omista kuvitelmistaan?
Että ap voi käydä kaupassa jossa on kaksi kassaa auki ja kolme asiakasta? Että ap uskaltaa neuvoa muita? Että ap kykenee keskittymään sekä omiin, että muiden asioihin samanaikaisesti? Että ap:llä on varaa ostaa tavaroita pikkukaupasta hihna täyteen ja maksamiseen menee ikuisuus? Että ap on tehnyt aloituksen?
Mihin oikein viittaat?
Edellisten havaintojen lisäksi ap kerjää palstalta vahvistusta pinttyneille luulotteluilleen, että keski-ikäiset naiset ehdottomasti aina ovat kateellisia nuorille, kauniille naisille.
Ap oli änkeytynyt miehen perään kassajonoon. Siitä paikasta ei tietenkään voi luopua. Luulitko pääseväsi pukille.
Rolli. Ap keksinyt omanlaisensa tarinan.