Keski-ikäinen nainen asioi nuoren kauniin naisen kassalla. Sivusta seurattua :(
Eilen ruokakaupassa oli kaksi kassaa käytössä. Minulla hihna täynnä tavaraa, edelläni mies maksamassa, taakseni tuli nainen parin jutun kanssa. Toinen kassa oli vapaana. Meidän myyjämme oli ns. tavallisen näköinen, ei kovin laitettu vaikka nuori hänkin. Toisen kassan myyjä oli vaalea, pitkätukkainen, meikattu ja todella näyttävä. Hän huikkasi että täällä on vapaa kassa. Nainen takanani katseli seinille eikä ollut kuulevinaan. Minä luulin ettei hän kuule, ja sanoin minäkin että toinen kassa on vapaana. Nainen mulkaisi minua, tuhahti ja siirtyi toiselle kassalle. Tajusin mistä on kysymys, että hän ei yksinkertaisesti olisi halunnut mennä kauniin kassan asiakkaaksi, ja jäin seuraamaan tilannetta. Hän asioi kasvot minuun, joten oli helppo huomata ettei hän katsonut kertaakaan kassatyttöön päinkään. Alkutervehdys, tuleeko muuta, loppusumma, kuitti ole hyvä ja kiitos hei. Nämä kaikki kassa jutteli ystävällisesti, asiakas ei ollut näkevinään. Kun asiointi oli ohi, nainen siirtyi pakkaamaan ja siinä kohtaa loi tyttöön pitkän myrkyllisen katseen.
Ihan kamalaa. Ja surullista.
Kommentit (134)
No mikä uutinen tää on? Mitätön asia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen ruokakaupassa oli kaksi kassaa käytössä. Minulla hihna täynnä tavaraa, edelläni mies maksamassa, taakseni tuli nainen parin jutun kanssa. Toinen kassa oli vapaana. Meidän myyjämme oli ns. tavallisen näköinen, ei kovin laitettu vaikka nuori hänkin. Toisen kassan myyjä oli vaalea, pitkätukkainen, meikattu ja todella näyttävä. Hän huikkasi että täällä on vapaa kassa. Nainen takanani katseli seinille eikä ollut kuulevinaan. Minä luulin ettei hän kuule, ja sanoin minäkin että toinen kassa on vapaana. Nainen mulkaisi minua, tuhahti ja siirtyi toiselle kassalle. Tajusin mistä on kysymys, että hän ei yksinkertaisesti olisi halunnut mennä kauniin kassan asiakkaaksi, ja jäin seuraamaan tilannetta. Hän asioi kasvot minuun, joten oli helppo huomata ettei hän katsonut kertaakaan kassatyttöön päinkään. Alkutervehdys, tuleeko muuta, loppusumma, kuitti ole hyvä ja kiitos hei. Nämä kaikki kassa jutteli ystävällisesti, asiakas ei ollut näkevinään. Kun asiointi oli ohi, nainen siirtyi pakkaamaan ja siinä kohtaa loi tyttöön pitkän myrkyllisen katseen.
Ihan kamalaa. Ja surullista.
Ongelma on sun omassa päässäsi ja sä projisoit sen muihin.
Kassa ei auennut vaan oli koko ajan auki. Kyseessä on pieni kauppa, siellä on olemassakin vain ne kaksi kassaa, ja me kaikki tarinan henkilöt olimme noin kahden neliömetrin alueella. Kaunis kassa kurotteli tupakkakaapin takaa sanoen tälle naiselle että vapaa kassa. En minäkään missään jättimarketissa ala ihmisiä ohjailemaan muille kassoille. Minulla oli hihna täynnä tavaraa, joten nainen ei varmasti odottanut minun alkavan kerätä niitä, ja siksi kuvittelin tekeväni naiselle palveluksen kun vinkkaan hänelle siitä mitä myyjä yritti viestittää.
Mutta en tietysti voi oikeasti tietää mitä hänen päässään liikkui. Lupaan jatkossa keskittyä enemmän omiin asioihini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämähän on sinun yksipuolinen näkemyksesi asiasta eikä ennakkoluuloillasi liene asian kanssa mitään tekemistä.
Avaatko vähän, en ihan tajunnut. Mitä kohtaan minulla on ennakkoluuloja? Olen itsekin keski-ikäinen nainen. Ap
Nimenomaan. Eli keski - ikäisenä naisena olet kateellinen nuorille kauniille naisille ja sillä perusteella luulet tuossa oli kysymys siitä. Et oikeasti yhtään tiedä mitä tuolla vieraalla keski- ikäisellä naisella oli mielessä tai mikä häntä vaivasi.
Teet johtopäätöksiä omien ennakkoluulojesi pohjalta.
Kaupan jonossa kolme ihmistä ja kaksi kassaa auki pienessä kaupassa? Eikö tuollaisessa tilanteessa yleensä toinen kassa suljeta ja toinen myyjä menee täyttämään hyllyjä? Mitä järkeä tuollaisessa kassojen aukipitämisessä on? Mutta jos kaupassa taas oli paljon väkeä, niin kohta siihen olisi joku tullut muutenkin. Eikä tyhjän kassan ongelmaa ollut. Nyt sitten pompotitte vierasta ihmistä kassalta toiselle. Ei ihme, että ärsytti.
Hyvä, että opit ap keskittymään enemmän omiin asioihisi.
Olihan se sullekin yrmeä. Mistä siis johtopäätös että vihaa ja kadehtii vain kauniita ja nuoria? Olisit itse mennyt sinne toiselle kassalle. Luulitko että se on joku lottovoitto.
No, oikeasti tää taitaa nyt olla joku onneton vastaveto tuolle rumien naisten ketjulle.
Taisi mennä aloitus monella tunteisiin ja syvälle. Kateus ja katkeruus on ehtymätön luonnonvara...
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, et jaksaisi TAAS. Tää on niin kulunut aihe, mistä sä aina keksitkin uuden tavan mollata keski-ikäisiä naisia. Ja ihan voin sanoa nuorena kassalla työskennelleenä, että kaikissa ikäryhmissä ja molemmissa sukupuolissa oli epäkohteliaita, törkeimmät asiakkaat olivat kuitenkin n. 40-60 v miehiä.
Kyllä aivan ehdottomasti!
Mä keski-ikäisenä naisena menen aina komeiden nuorten miesten kassalle. En käy edes kaupassa jossei siellä ole jököttävää komistusta. Missään muualla ne ei enää hymyile mulle tai puhu.
Mä myös vedän nuoria blondeja tukasta ja kysyä sihautan tekohampaat välkkyen onksh letti aito? Ja joskus nostelen hihnajakalla hameiden helmoja.
Muutakin kivaa oon tehny kaupas, mä ku oon niin vanha.
Taas tää keski-ikäisten naisten vihaaja liikenteessä.
Ja vaikka tää tarina olisikin totta, niin miksi jonkun yhden yksilön huono käytös pitää nostaa tapetille? Huonosti käyttäytyviä ihmisiä löytyy kaiken ikäisistä, niin naisista kuin miehistäkin.
Ite en koskaan mee vapaalle kassalle ellei kassa selvästi kehota juuri mua siirtymään sen kassalle. Musta on kiva jonottaa, en käy kaupassa silloin kun on kiire jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Itse jännitykseen taipuvaisena miehenä valitsen kaupassa aina mieskassan tai mahdollisimman epäviehättävän vanhan naisen..
Onhan se vähän kiusallista siinä kassalla jos alkaa jöpöttämään...
Veikkaan että suurinosa ihmisistä ei jaksa edes ajatella minkä näköinen kassaneiti on palvelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kantsisko tehä jotain muutakin välillä kuin töllöttää palstaa?
Normaalin huomiokyvyn omistavan ihmisen ei tarvitse töllöttää palstaa 24/7 huomatakseen jatkuvasti toistuvat provot.
Mutta kiitos toki huolenpidostasi. Ihan töissä käyn joka päivä. Olen se täti siellä sossussa, joka on myöntänyt sinunkin harkinnanvaraiset toimeentulotukesi ja tehnyt palvelusuunnitelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä keski-ikäisenä naisena menen aina komeiden nuorten miesten kassalle. En käy edes kaupassa jossei siellä ole jököttävää komistusta. Missään muualla ne ei enää hymyile mulle tai puhu.
Mä myös vedän nuoria blondeja tukasta ja kysyä sihautan tekohampaat välkkyen onksh letti aito? Ja joskus nostelen hihnajakalla hameiden helmoja.
Muutakin kivaa oon tehny kaupas, mä ku oon niin vanha.
Juu, mää myös. Ja huutelen mennessäni; tommottissii pimui, noita kukka halua kattoo.
Vanha määki, yli kuurenkymmene jo.
😁🙄😘😘
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe meni nyt mammoilla yllättävänkin paljon tunteisiin. Se usein nolottaa kun oma huomaamattomaksi luultu toiminta onkin näkyvää, tai joku sanoo ääneen ne omat ajatukset. Tämäkin asia on sillä tavalla tabu että ilmiön olemassaoloa ei myönnetä. Keksitään ties mitkä selitykset että sattui harmittamaan kun kengässä koirankakkaa.
Eihän sitä kukaan mielellään myönnä että on a) rupsahtanut keski-ikäinen ja b) niin pikkusieluinen että kateus saa käyttäytymään töykeästi.
Ja edelleen ap on myös keski-ikäinen tantta, mutta kerran olin kaunis kassaneiti ja monenlaista tuli koettua. :)
Ohiksena kysyn, että miksi aina, jos on eri mieltä ja sen kertoo, niin silloin tulkitaan, että on mennyt tunteisiin?
Meneeköhän oikeasti jollakin tunteisiin tämän, anteeksi nyt, paska palstan paskat jutut?
Uskomatonta, jos menee.
Viimeksi kun tervehdin kassaa se jäi ihmettelemään mitä olin sanonut.
Ap yritti ystävällisyyttään ja kohteliaisuuttaan vain vinkata vapaasta kassasta ja saa tällaisen paskamyrskyn aikaan :D Vain av:lla. Itse olisin toiminut juuri samoin vastaavassa tilanteessa, mutta enpä taida toimia enää ettei vaan joku muuan herkkähipiäinen av-mamma vedä hernettä nokkaan kun"puutun hänen asioihinsa" koska hän saatana sentään rakastaa jonottaa ja kyllähän minun se nyt pitää osata hänestä lukea, vaikka toisaalta en voi tietää miten asia oikeasti on :D
Vierailija kirjoitti:
Itse jännitykseen taipuvaisena miehenä valitsen kaupassa aina mieskassan tai mahdollisimman epäviehättävän vanhan naisen..
Illalla sitten nousee, laskee...?
Erittäin normaali selitys tapaukselle:
Yleensä kun avataan uusi kassa, jonossa ensimmäisenä seissyt menee siihen ensiksi. Takana ollut nainen odotti aikansa, että ap siirtyisi, mutta lopulta päätti mennä itse eli "etuilla", kun ap seisoi vain tumput suorana. Tuhahti koska oli turhaan odottanut ap:n menevän ja herkkäomatuntoisena koki epämiellyttäväksi joutuessaan sillä lailla kiilaamaan. Näin minä nuo tilanteet koen aina. Kassaneitojen ulkonäköön en ole koskaan kiinnittänyt huomiota.
N46