Olen toinen nainen, perustelkaa, mitä teen väärin
Eli siis minä olen se toinen nainen. Miehellä pitkähkö avoliitto ja lapsi. Hänen naisensa antaa noin kerran vuodessa, mies haluaisi tietysti useamminkin. Hänen naisensa sanonut, että voi hakea seksiä muualta, jos ei "kerran vuodessa nopea lähetyssaarnaaja" kelpaa.
Mies lähestyi minua asian tiimoilta. Mitä teen väärin, jos mies saa tarpeensa tyydytettyä? Av-mammat, estradi on teidän.
Kommentit (199)
Ehkä et ole sen arvoinen, että sinuun rakaistuisi kukaan oikeasti.
Et ole vastuussa tilanteesta. Ota rennosti ja nauti seksistä, äläkä ruikuta palstalla.
heinäkuu78 kirjoitti:
Samaa mieltä kuin nainen35. Ei ole multa pois, vaikka mies panis joskus muita.
Ap:n tilanteessa moraalisesta kannalta ei voi sanoa tekeekö ap oikein vai väärin ennen kuin ap on jutellut tämän miehen avopuolison kanssa. Avopuoliso ei toki "omista" miestään, mutta he ovat avoliitossa ja ovat tehneet keskenään sopimuksia parisuhteen säännöistä koskien mm. seksiä toisten kanssa. Moraaliselta kannalta on väärin olla mukana petoksessa avopuolisoa kohtaan, mutta jos miehen avopuoliso ajatteleekin tästä asiasta kuten osa naisista (että ei haittaa jos mies harrastaa seksiä avoliiton ulkopuolella) niin silloin tässä ei ole moraalisesti mitään väärää. Aikuiset ihmiset puhukaa ja sopikaa asioista. En ymmärrä miksi se on niin hankalaa.
Moni mies voisi yllättyä, jos ottaisivat "seksitarpeensa" avoimesti puheeksi naisensa kanssa. Voisi olla että ei tarvitsisi enää pettää ja valehdella, vaan voisi harrastaa myös muiden naisten kanssa seksiä hyvillä mielin ilman että tarvitsee valehdella kenellekään. Vaan onko nyt niin, että osalla pettämisen viehätyksen liittyy olennaisesti tuo salailu ja valehtelu? Eikä se seksi vieraan kanssa tuntuisikaan enää niin kiihottavalta, kun asiaan ei liittyisi salailua ja valehtelua? Veikkaan, että osalla pettäjistä olennainen asia, on se jännityksen tunne, minkä salailu ja valehtelu tuovat tilanteeseen..
Hyvä pointti.
Moni mies varmasti tuntee olevansa naistemies pitäessään salasuhdetta.
Vrt jos vaimo sanoi, että häntä ei seksi nappaa miehensä kanssa ollenkaan ja hän antaa iloisesti miehelle vapauden panna muita ja haluaa saada vapauden panna vastaavasti muita miehiä. Melko kuohitsevaa luuktavasti ko miehelle... ei tuntisi itseään miksikään oriiksi...
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puhutaan vain miehen tarpeista, niiden tyydyttämisestä? Minulla on suhde varattuun mieheen hyvän seksin vuoksi. En kaipaa seurustelusuhdetta, mutta fyysistä kontaktia kyllä ja tämä "järjestely" sopii minulle enemmän kuin hyvin. Komea, koulutettu mies ja helppoa yhdessä oloa. Ja kyllä, olen itsekäs mutta moraaliset dilemmat ovat miehen, eivät minun asioitani. Jos se en olisi minä, se olisi joku muu.
Narsistisella luonteelka onnistuu moraalin ulkoistaminenkin, koska itse asiassa mitään ulkoistettavaa ei ole omatunnon puutteessa
Mulla on hyvää seksiä avokin kanssa sekä salasuhteeni kanssa. Joskus harvoin (lähinnä työmatkoilla) käyn maksullisissa. Kortsua käytän enkä tartuta tauteja.
Haluun vaan seksiä eri naisten kanssa. Vaihtelunhalunen oon ollu aina. Lahjoja vien naisilleni, jos hyvä rahatilanne. Ilman valehtelua tää ei onnais. Se mitä ei tiiä ei satuta. Meil on vaan yksi elämä ja mä elän tän näin.
Jos avovaimo tietää, että mies käy vieraissa ja se on hänelle ok, ei kukaan tee tilanteessanne väärin. Avoimia suhteita on varmasti paljonkin ja mikäs siinä jos kaikki ovat tilanteeseen tyytyväisiä. Itselle tuollainen ei sopisi, sillä haluan olla suhteessa kerralla vain yhden kanssa ja suhteeseen kuuluu minusta muutakin kuin seksi. Silti aikuiset ihmiset saavat olla minusta millaisissa suhteissa haluavat kunhan kaikki osapuolet ovat tietoisia tilanteesta ja pelisäännöt ovat kaikille selvät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvää seksiä avokin kanssa sekä salasuhteeni kanssa. Joskus harvoin (lähinnä työmatkoilla) käyn maksullisissa. Kortsua käytän enkä tartuta tauteja.
Haluun vaan seksiä eri naisten kanssa. Vaihtelunhalunen oon ollu aina. Lahjoja vien naisilleni, jos hyvä rahatilanne. Ilman valehtelua tää ei onnais. Se mitä ei tiiä ei satuta. Meil on vaan yksi elämä ja mä elän tän näin.
Miltä sinusta tuntuisi saada selville vuosien jälkeen, että avokkisi on toiminut samoin ja on harrastanut seksiä veljesi, ystäväsi ja esimiehesi kanssa? Kun penäät syytä tähän, hän vain toteaa, että haluaa seksiä eri miehiltä ja mitä et tiedä, se ei satuta. Oikeastiko näin?
Saat myöhemmin kuulla, että kasvattamasi lapsi onkin ystäväsi. Eikö tunnu missään? Olette vuosia eläneet aika tiukkaa elämää, jotta kaikki kulut saadaan maksetuksi, mutta saatkin selville, että avokki on kerran kuussa viettänyt luksusviikonlopun uusimman panonsa kanssa ja käyttänyt rahansa siis omiin menoihin. Etkö tuntisi oloasi petetyksi? Vihaiseksi? Huijatuksi? Vai olisiko se ok, koska naisella on ollut tarpeita, joita hän on täyttänyt välittämättä muiden tunteista?
On helppoa ajatella asioita vain omalta kantilta ja maksimoida oma hyöty. Mutta kun se oma tyyli pureekin omaan nilkkaan, niin sitten saattaa se ahaa-elämys vähän kirpaista. Toivon, että tuolloin mietit pitkään ja hartaasti, miksi monet pitävät parisuhteessa rehellisyyttä tärkeänä.
Minun ei tarvitse olla lojaali jotain pihtarimuijaa kohtaan, jota en edes tunne.
Pakko on naimisiin mennä, ettei haukuta vanhaksi piiaksi eikä ole neiti vaan rouva.
Rouvana saa arvostusta , koska on nainen, jolla on mies tai ainakin on ollut. Neiti on semmoinen, jolla ei ole miestä eikä edes ollut. Rouvaa ei nokita eikä nälvitä niin kuin neitejä, saa olla rauhassa.
Kaikille jotka pilkkaavat perhekeskeisiä ihmisiä (miehiä tai naisia) ja koko ydinperhe mallia: Kuvitelkaa yhteiskunta, jossa miehet ja naiset vapaasti hyppivät sinne tänne yrittämättä edes muodostaa vakaata perhettä. Miten elintaso? Miten lasten kasvatus? Sekin on fakta että ihminen kaipaa ympärilleen tuttua ja turvallista, ja rutiineja. Näitä tarjoaa perhe. Seikkailkaa nuorena niin löydätte hyvää tästä "luonnonvastaisesta tylsyydestä". Yhteiskunta rakentuu kuitenkin pitkälti sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse olla lojaali jotain pihtarimuijaa kohtaan, jota en edes tunne.
Eikö äitisi kyennyt opettamaan, mikä on oikein ja mikä väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija 64/64.
Taas yksi naiivi nainen. Kuvitteletko, että 4 vuoden työkaveruuden ja seksisuhteen ja ystävyyssuhteen vuoksi mies ei voisi valehdella sinulle? Mitä
todennäköisemmin hän valehtelee. Te vasta olettekin "ystäväpari", valehtelette itsellenne, puolisoillenne ja toisillenne.Se, että hän saa sinulta seksiä ja ystävyyttä ei takaa sitä, että hän olisi sinulle sen rehellisempi kuin on vaimolleen. Eikä myöskään se takaa miehen rehellisyyttä sinua kohtaan että olette ns. samalla viivalla eli että myös itse petät puolisoasi . Rehellisyyttä ei takaa myöskään se, että ette ole rakastuneita ettekä aio koskaan olla pari.Työkaverimiehelläsi voi hyvinkin olla seksiä myös kotona. Miksei myös muualla. Hän voi olla myös maksullisissa käyvä tai maksullisten entinen käyttäjä, jolla kävi tuuri kun työpaikalta löytyi ilmainen nainen samaan tarkoitukseen. On todella naiivia kuvitella, että teidän seksisuhteemme vuoksi mies olisi sinulle rehellinen! Ei miehet kerro teille toisille naisille myöskään todellisia syitä sille, miksi kotona ei saa seksiä (jos ylipäänsä näin edes on) .
Miksi hän valehtelisi sinulle? No juuri siksi, että tämä tarina seksittömästä kotielämästä palvelee tarkoitusta paremmin eli seksisuhde kanssasi jatkuu todennäköisemmin tai ainakin mutkattomammin kanssasi, kun maalailee vaimosta täysin haluttoman kuvan. Todellisuudessa et voi tietää mitä siellä makuuhuoneessa tapahtuu, kun et ole katsomassa. Toisaalta onko sillä ylipäänsä sinulle väliä? Ja jos on niin miksi ihmeessä?
Neljässä vuodessa et myöskään vielä tunne ihmistä. On luonnehäiriöisiä kaksoiselämää eläviä ihmisiä, joiden todellinen luonne paljastuu vasta vuosikymmenienkin jälkeen. Miten ihmeessä oletat tämän työkaveri/seksisuhdemiehen olevan rehellinen juuri sinulle? Uskomatonta typeryyttä ja itsensä toisten yläpuolelle nostamista on kuvitella, että sinulle hän ei valehtelisi!! Taidat nyt yliarvioida omat taitosi tunnistaa valehtelija.
Moraalisen ajattelun tasosi on myös kehittymätöntä, jos kuvittelet, että vain pettävällä on vastuu tekemisistään. Myös sinulla on moraalinen vastuu omista teoistasi ja se, ei koske vain vastuuta puolisoa kohtaan. Sinä elät yhteisössä muiden ihmisten kanssa. Voit joko kunnioittaa ja kohdella ihmisiä, myös niitä, joiden kanssa et suoraan ole tekemisissä, joko hyvin tai voit sulkea silmäsi omalta vastuullasi, koskien niitä ihmisiä kohtaan, joihin tekosi välillisesti vaikuttavat.
Huomaat vamasti oman moraalisen vastuusi seksisuhdemiehesi puolisoa ja hänen perhettään kohtaan sitten kun jäätte kiinni! Toistaiseksi voit vielä valehdella itsellesi että sinulla ei ole vastuuta. Tottakai sinulla on moraalinen vastuu kaikista omista teoistasi! Et ole irrallinen ihminen jossain tyhjiössä. Myös sinulla on moraalinen vastuu toisista ihmisistä. Yhteisö ei katso hyvällä niitä ihmisiä, jotka toisia ihmisiä itsekkäästi satuttavat. Tätä varten on olemassa vankilat, lait yms. Pettäminen ei ole rikos, mutta se voi johtaa sellaisiin tapahtumaketjuihin, jolloin tapahtuu rikoksia (esim. perhesurmat).
On uskomatonta, kuinka tältäkin palstalta saa jatkuvasti lukea kuinka kehittymätöntä joidenkin ihmisten moraalinen ajattelu on. Yhtään omaa napaa pidemmälle ei ajatella ja ulkoistetaan oma vastuu asiasta.
Hyvä kirjoitus.
Ja minäkään en ottaisi pettäjää tai tietoista pettämiskumppania hoitamaan esim tärkeitä raha-asioita.
Ap kannattaa miettiä asiaa esim ulkoistaen sen näin.. äänestäisitkö vaaleissa kaikista eri ehdokasvaihtoehdoista sellaista poliitikkoa, joka ylläpitää salassa sivusuhdetta puolisoltaan tai ryhtyy salassa pettäjäkumppaniksi naimisissa olevan kanssa? Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puhutaan vain miehen tarpeista, niiden tyydyttämisestä? Minulla on suhde varattuun mieheen hyvän seksin vuoksi. En kaipaa seurustelusuhdetta, mutta fyysistä kontaktia kyllä ja tämä "järjestely" sopii minulle enemmän kuin hyvin. Komea, koulutettu mies ja helppoa yhdessä oloa. Ja kyllä, olen itsekäs mutta moraaliset dilemmat ovat miehen, eivät minun asioitani. Jos se en olisi minä, se olisi joku muu.
Tämän kirjoittajalle toivon todella, että sitten tulevaisuudessa, siinä seurustelu/aviosuhteessa sulle tehdään samalla lailla.
Moni ei tunnu käsittävän sitä, että ei sitä toista naista kiinnosta arki sen miehen kanssa, lahjoista puhumattakaan. On myös naisia, joille seksi on tärkeää ja varattu mies on tähän turvallinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö äitisi kyennyt opettamaan, mikä on oikein ja mikä väärin?
En ole tehnyt mitään väärin. Ihmistä ei voi omistaa. Meillä jokaisella on itsemääräämisoikeus.
Noh, jos oma ukko joskus jää kiinni, siitä tulee puolen millin pano. Panon on syytä olla silloin sen arvoinen.
Hellu kirjoitti:
Pakko on naimisiin mennä, ettei haukuta vanhaksi piiaksi eikä ole neiti vaan rouva.
Rouvana saa arvostusta , koska on nainen, jolla on mies tai ainakin on ollut. Neiti on semmoinen, jolla ei ole miestä eikä edes ollut. Rouvaa ei nokita eikä nälvitä niin kuin neitejä, saa olla rauhassa.
Tämän kirjoittajan on pakko olla mies? Ainakin toivon, ettei noin typeriä naisia ole enää olemassa. Surullinen tuulahdus 50-luvun helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Tänne ei kannata tollasta kirjottaa ap :D Naiset alkaa riehua ihan huolella 😂 luulevat olevansa miehillensä se ihanin ja haluttavin.
Älä kuvittele. Ei olla suuren luokan kaunottaria niin kuin ukotkaan mitään suurenmoisia komistuksia.
Mutta sopimuksista on pidettävä kiinni tai sitten se on potku perseelle.
Arvasin, että tulee tämä perustelu: "Jos en olisi minä, se olisi joku muu". Kyllä, aivan, sinähän se sitten olet kun asiaa selvitellään vaimon ja perheen kanssa. Se ei ole joku muu, vaan se olet sinä.
Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka ajattelevat, että jos kadulla joku ihminen saa sairauskohtauksenk
, niin sinun ei tarvitse mennä auttamaan "kun kyllä joku muu menee" .
Vain omilla teoilla on merkitystä ja niistä sinä olet moraalisesti vastuussa. Jos satutat teoillasi toista ihmistä, olet siitä moraalisesti vastuussa. Jos teet pahoja tekoja toisille voit miettiä millaisen ihmisen nämä teot sinusta tekevät.. Haluatko todella olla sellainen ihminen? Et voi ulkoistaa omien tekojasi vastuuta pois itseltäsi. Se on hyvin kypsymätöntä ajattelua.
Toivottavasti joskus ymmärrät ja kehityt moraalisessa ajattelussa. Ehkä se vaatii kantapään kautta oppimista. Elämästäsi tulee parempaa ja vältyt monelta ikävältä asialta, jos alkaisit pohtia tekojasi vähän syvällisemmin.