Syke, kausi 4, OFFICIAL!!
Uuden kauden jaksot ovat jo Areenassa! Joko olet korkannut ensimmäisen jakson vai seuraatko telkkarista?
Kommentit (170)
Narkkari antoi lapsena Marleenalle-kuvio oli kyllä epärealistinen - saako muka Suomessa noin vain päättää, että antaa lapsen jollekin? Tuskin.
Olin todella pettynyt neloskauteen. Olen ollut ennen tätä sarjan suuri ystävä. Mun mielestä jaksoissa oli selkeästi moraalista propagandaa mm. koskien paperittomia siirtolaisia, maahanmuuttajiin kohdistuvista asenteista, eutanasiasta ja narkkareiden itsemääräämisoikeudesta vs. syntymättömän lapsen oikeudet. Asioita olisi voinut käsitellä monitahoisemmin, mutta käsikirjoittajat olivat valinneet tyylin, jossa selkeästi esiteltiin "se oikea" vaihtoehto ilman monitasoisempaa pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Narkkari antoi lapsena Marleenalle-kuvio oli kyllä epärealistinen - saako muka Suomessa noin vain päättää, että antaa lapsen jollekin? Tuskin.
Se sarja on fiktiivinen, ei perustu todellisuuteen.
Mää kyllä ikävöin Jarkkoa, eka meinasin etten edes kato 4. kautta ku mua niin otti aivoon se Jarkon kuolema :D Mää aikasemmin niin ootin et Jarkolla ja Iiriksellä olis alkanu menee paremmin ja et niistä ois tullu onnellisia ja saanu vaikka lapsen tms 8)
Vaikka Iirikse hahmo oli oikeesti tosi rasittava, mua silti kiehtoi se jostain syystä valtavasti. Ja olisin toivonut et se hahmo ois kehittyny enemmän.
Nyt sit toivoin et Iiriksellä olis tullu Maxin kans juttua, siis oikeesti jotain vakavaa. Johannaa oon aina ärsynny yhtä paljon -.-
En ole siis kahtonu vasta ku pari jaksoa tätä 4. Kautta! :)
Harmi kun sarjan tutanto loppui tähän. Hyvä ja laadukas sarja!
Neloskaudella ei oikeastaan kukaan muu ärsyttänyt, kuin se typerä täytehahmo, eli se Jaajon esittämä omituinen tyyppi, joka jostain syystä aina välillä heitettiin ruudulle käyttäytymään kuin ääliö ilman, että kukaan sitä millään tavalla kommentoi sarjassa. Muuten neloskausi oli jotenkin kevyt väärällä tavalla. Ei tuonut uutta, ei syventänyt mitään ja potentiaalisesti hyvät ideat toteutettiin laimeina raapaisuna. Jaksot tuntuivat lyhyiltä ja merkityksettömiltä. Minkä tahansa jakson olisi oikeastaan voinut napata pois siitä välistä ilman, että sitä olisi huomannut. Liian paljon helppoja arvattavia lopputuloksia. Johanna haahuili jaksosta toiseen ja jostain syystä hänelle oli kirjoitettu ilkeilijän rooli, joka ei sopinut lainkaan. Marleena oli kuin vähäjärkinen. Miehet sivuroolissa. Lenitasta oli tehty ääliö ja iiriksestä viihdetsirppu. Typerää.
Ja kyllä, Holopainen oli paras <3
mua ärsytti, että iina kluustonen sekaantui varattuun äijään.
eikö maailmassa löydy sinkkuja tarpeeksi?
maxin ilme kun se alzheimer-mamma pyysi peiton alle
Yhteenvetona näistä haukuista, että 4. kausi on täyttä paskaa, huonoja tarinoita, typerää sontaohjelmaa. On se hienoa kun olette kaikki asiasta noin ihailtavan yksimielisiä. En tajua miten viitsitte katsoa Sykettä kun se noin huono mielestänne on?
Huh, viimeisen jakson loppupuolella, kun Holle ja se psyko-Viljami olivat kahdestaan tutkimassa terävää lääkäreiden kalustoa ja muita laitteita, pelkäsin koko ajan että se poika satuttaa Holopaista tai jopa tappaisi. Kun juuri oli pistänyt omaa äitiään haarukalla käteen ja virnuillut psykopaatti-ilmeellään Marleenalle, olin aivan varma että nyt Holle on vaarassa. Jätettiin vähän turhan auki minusta.
Onneksi seuraavassa kohtauksessa Holle oli turvallisesti ihanan Heidin kanssa kahvilla <3
Haikea olo jo nyt, kun neljäs kausi ohi. Onneksi on edelliset kaudet boxilla ja varmaan aloitan katsomaan neljännen kauden nyt vielä toiseen kertaan, ajatuksen kanssa.
En ole oikein koskaan ymmärtänyt Iina Kuustosen hypetystä. Yhden ilmeen näyttelijä ja roolit esittää sen mukaissesti. Toinen samanlainen tuijottaja toljottaja on näyttelij' Ville Virtanen.
4 jaksoa katsottu 4. kautta ja kyllä mä vaan tykkään Sykkeestä edelleen! :) Tosi hyvä!
Erityisen kiinnostavaa Iiriksen työ ensihoitajana sekä Marleenan raskauden seuraaminen.
Mun mielestä Johanna on ihan kivan oloinen, en ymmärrä miksi häntä täällä niin vihataan. Toki nyt tässä kaudessa tullut ikäviäkin piirteitä esiin hänestä ja aiemminkin jo, mutta perusluonne on musta kiva. Toisin kuin Iiriksellä, kääks mikä ihminen/hahmo. Toki tavallaan ymmärrettävää kun taustat on mitä on mutta silti...... Ja tuohan hän sarjaan mielenkiintoa, mutta en kyllä Iiriksestä pidä.
Holopainen on ihan paras tokaisuineen. :D
Ihan ok kausi mielestäni, ei vetänyt vertoja kahdelle ekalle kaudelle mutta oli parempi kuin 3. Mielenkiintoisia potilastapauksia. Sarjassa ärsytti se, että asiat jätettiin ihan auki. Sallan valelääkärijupakasta ei kuulunut mitään eikä Rebekastakaan. Ihan kuin Lenitalla ei tyttöä olisikaan. Olavin ja Lenitan juttu oli vähän erikoinen, ei käsitelty tarpeeksi. Olga, Marjut ja Max ovat suosikkejani, mutta heitä (vasinkin 2 ekaa) näytettiin harmillisen vähän. Holopainen oli taas iskussaan. Ilmari on ihana, harmi että heillä oli Marleenan kanssa vastoinkäymisiä.
Onneksi sarja tajuttiin lopettaa tähän, kiinnostavia käänteitä ei olisi enää riittänyt viidennelle kaudelle ja potilastapauksetkin olisivat alkaneet toistaa toisiaan.
n tilanteita, joissa lapsen huoltaja sopii lapsen hoidosta ja kasvatuksesta muun yksityishenkilön, esim. sukulaisen luona. Tällöin ei kyse ole lapsen huostaanottoon liittyvästä sijoituksesta tai muutoinkaan sijoituksesta, johon sosiaalitoimi olisi myötävaikuttanut. Kyseessä on lastensuojelulain 81 §:n mukainen yksityinen sijoitus.
Lastensuojelulaki 81 § (Finlex)
Sosiaalitoimelle saattaa kuitenkin joissakin tilanteissa syntyä velvollisuus tukea lapsen hoitoonsa ja kasvatukseensa ottanutta henkilöä tekemällä perhehoidon toimeksiantosopimus ja maksamalla perhehoidon palkkio sekä tarjota muuta tukea.
On huomioitava, että huostaanoton edellytysten täyttyessä lapsi on otettava sosiaalihuollosta vastaavan toimielimen huostaan ja järjestettävä hänelle sijaishuolto.
Lastensuojelulaki 40 § (Finlex)
En tajunnut sitä jaksoa jossa kaksi tyttöä oli ammuttu. Toinen siis levitellyt kaveristaan ilkeitä juoruja ja kuvia nettiin vaikka tämän perhe oli auttanut tätä kateellista tyttöä? Kostoksi kiusattu tyttö sitten ampui kaveriaan ja itseään. Ja kateellinen kaveri valitti ampujan äidille että kun hänen tyttärellään on oma huone kengille ja sushilla käynti ei nappaa, koska vihaa kalaa. Ja tämä toki on syy alkaa kiusata varakkaampaa kaveria. On ne teinit melkoisia... Vähän kyllä epuskottava kuvio.
Nää jäi mieleen kaudesta neljä:
Johanna oli (jos mahdollista) ärsyttävämpi kuin koskaan ennen. Siis mä alan olla sitä mieltä, että Johannalla se asperger on, eikä Holopaisella! Ihme empatiakyvytöntä töksäyttelyä Johannalta about joka tilanteessa. Ja kehtasi vielä uhkailla, että käräyttää Lenitan poliisille aiheettomasti! Mä en kyllä ole ikinä tykännyt Tonistakaan.
Iiris lähinnä ryyppäsi koko kauden, eikä kuvio oikein edennyt. En lämmennyt Artturille, jotenkin särmätön. En löytänyt kemiaa Iiriksen ja Artturin välillä ja kaipasin Jarkkoa takaisin.
Miksi aina niin järkevä Lenita oli niin tyhmä, että ramppasi kielloista huolimatta Olavin nurkilla ja melkein menetti työpaikkansa?? Lisäksi toi kuvio jäi tosi tylsäksi.
Holopainen on ihana :D Siis olenko ainut, joka oli näkevinään jotain inhimillistä muutosta Holopaisen reaktioissa (esim. Marleenan vauvan kuolema) ja tavoissa kertoa potilaille tuloksista? Todellakin ansaitsi jotain parempaa kuin kylmän Nooran. Toisaalta Holopaisen kommentit olivat edelleen sarjan parasta viihdettä :DD Heidiä pidin aluksi tosi tylsänä täytehahmona, mutta kuvio Holopaisen kanssa oli kiinnostava! Holopaisen ilme, kun sitä suudeltiin yllättäen :DD Ja reaktio tyyliin "aha?! Nyt hetikö??" kun toinen sanoo, että pussaa ehkä uudestaan.