Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syke, kausi 4, OFFICIAL!!

Vierailija
01.01.2017 |

Uuden kauden jaksot ovat jo Areenassa! Joko olet korkannut ensimmäisen jakson vai seuraatko telkkarista?

Kommentit (170)

161/170 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Nuutin näyttelijä oikeasti kehitysvammainen :) Hän on Taavi Vartian (ohjasi Sykkeen 3.kauden) poika!

Joo, huomasi kyllä kilometrin päähän, ettei ole oikeasti kehitysvammainen. Näytteli siis tosi tökerösti. Ihmettelin, etteikö oikeasti kehitysvammaisia voi palkata tuollaiseen rooliin? Kehitysvammaisten muutenkin vaikea saada töitä, eivätkö kelpaa edes näyttelemään itseään?

162/170 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sarja, mutta pakko todeta samaa, kuin moni muukin, että ei ollut nyt kyllä ihan edellisten kausien tasoa. Ärsytti monet jutut, oli vaan niinku liikaa yritetty, minusta aiemmilla kausilla oli paljon parempia ne potilaitten kohtalot ja tarinat, ja esim. Marleenan lääkeväärinkäyttö yms. Nyt oli ihme hössötystä eri teemojen (homot, mamut,vammaiset, etc) ympärillä ja jotenkin koko ajan jäi se juoni löyhäksi. Erityisesti minuakin ihmetytti se als-naisen eutanasia! Suomessa ei ole laillista tuollainen, en käsitä miksi sarjassa päädyttiin hankala tilanne tuolla tavoin ratkaisemaan, ihan kuin tuollainen aktiivinen eutanasia olisi ihan yleinenkin käytäntö.

Sehän oli avustettu itsemurha, ja sitä oikein alleviivattiin tuossa jaksossa. 

Niin se oli AVUSTETTU ITSEMURHA eikä tosiaankaan eutanasia! Edellinen ei ole rikos missään maassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjahan on ihan paska. Ärsyttää naamaan hierotut moraaliset viestit. Sarjassa olisi hyvä tilaisuus käsitellä laaja-alaisesti vaikeita kysymyksiä, mutta sen sijaan tekijät esittävät oman mielipiteensä moraalisesti ainoana oikeana vaihtoehtona. Myös monet hahmot ovat epäuskottavia ja ohuita.

Vierailija
164/170 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sarja, mutta pakko todeta samaa, kuin moni muukin, että ei ollut nyt kyllä ihan edellisten kausien tasoa. Ärsytti monet jutut, oli vaan niinku liikaa yritetty, minusta aiemmilla kausilla oli paljon parempia ne potilaitten kohtalot ja tarinat, ja esim. Marleenan lääkeväärinkäyttö yms. Nyt oli ihme hössötystä eri teemojen (homot, mamut,vammaiset, etc) ympärillä ja jotenkin koko ajan jäi se juoni löyhäksi. Erityisesti minuakin ihmetytti se als-naisen eutanasia! Suomessa ei ole laillista tuollainen, en käsitä miksi sarjassa päädyttiin hankala tilanne tuolla tavoin ratkaisemaan, ihan kuin tuollainen aktiivinen eutanasia olisi ihan yleinenkin käytäntö.

Sehän oli avustettu itsemurha, ja sitä oikein alleviivattiin tuossa jaksossa. 

Se ei kyllä oikeasti mene ihan noin, olisi voinut käsikirjoittaja perehtyä hiukan paremmin. Kyllä avustajien oikeusturva on tuolla tavalla toimien ihan olematon. Mutta joo, onhan tuossa sarjassa muissakin kohdissa vähän oiottu, eipä sillä. Kokonaisuutena ihan katsottava ja hyvä siis. Välillä ärsyttää sellainen lastenkirjoille tyypillinen opettaminen ja itsestäänselvyyksien alleviivaus. Että nämä ja nämä asiat on meidän terveydenhuollossa huonosti.

Korneimpana tulee viimeaikaisista mieleen se dementiapotilaan tyttären aivoverenvuoto. Että niin käy, kun stressaa, soo soo, ei saa stressata. Tositilanteessa tytär olisi laittanut hyväeläkkeisen lääkäriäidin yksityiseen hoivakotiin.

Vierailija
165/170 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää näyttelijäntyötä kaikilta vakkareilta, minusta ovat syventäneet roolejaan ja uskottavuutta löytyy. Hyviä vierailijanäyttelijöitä myös. Lotta Kaihuan rahkeet ei riitä noin kovan tason porukassa. Saisi tulla lisäkausia!

Hauskaa. Mun mielestä Kaihua on ainoita, joka on hyvin luonnollinen repliikkien tulkinnassa. Melkein kaikki muut kuulostavat aina joskus siltä, että näyttelevät aina välillä.

Vierailija
166/170 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo Holopaisen stereotyyppinen asperger. Omassa lähipiirissä asperger-aikuisia peräti kaksi kappaletta ja paljon on heillä ongelmia. Ei kaikki asperger tyypit ole kirjaviisaita. Missä ovat ne aspergerin varjopuolet, esimerkiksi raivokohtaukset? Vain harva asperger pystyy opiskelemaan kirurgiksi muualla kuin elokuvissa...

Minua itse Aspergerin syndroomaisena ärsyttää, ettei Holopainen kehitty. Kun mä olin 14, niin olin tommonen. Puhuin kirjakieltä ja en ymmärtänyt vitsejä. Mutta sosiaalisessa työympäristössä oppii väkisinkin käyttäytymismalleja ja esim Suomessa kyllä jokainen työkykyinen AS esim alkaa ymmärtää edes jossain määrin ironiaa aikuisiässä.

Toki parisuhde on yleensä yksi viimeisimpiä juttuja, joita oppii, ja se on ainoa, joka tuntuu luonnolliselta prosessilta, jota minä ja muut mun tuntemat AS-henkilöt ovat käyneet läpi. Se on ainoa, jossa näkyy se luonnollinen kehittyminen ja kasvaminen.

Vierailija
167/170 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kaudelta ja mikäs jakso oon ettiny aika kauan

Vierailija
168/170 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 jaksoa katottu! Hyvä ohjelma mun mielestä! Enkä kiinnitä huomiota mihinkään meneekö kaikki toimenpiteet oikein tms, vaikka hoitaja olenkin. Otan puhtaasti viihdyttävänä funktiona.

Vai että funktiona. Huomaa kyllä, että olet hoitaja.

Vierailija
169/170 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sori, mut nyt on muutamilta vissiin mennyt ohi, että neloskausi on ilmestynyt jo varmaan pari vuotta sitten? Täällä osa keskustelee ruudussa olevista vitoskauden jaksoista, joita näkyy ruutuplussalaisille 4. Ja osa sitten neloskaudesta, joka näkyy yle areenassa.

Vierailija
170/170 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi