Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
81/897 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti tästä ketjusta, tää on just mitä tarvitsen! :) Toivottavasti tämä ketju pysyy aktiivisena.

En oikein kehtaa jutella laihdutusprojektista kellekään niin mukava, että voi sitten täällä yhdessä purkaa ja toivon mukaan juhlia onnistumisia!

Tällä hetkellä omat mitat 167 cm / 68 kg ja tavoitepaino on 60 kg.

Urheiluna joogaa, pilatesta ja kävelyä. Suurin ongelma minulla on liika syöminen ja liian harvoin (ähky kerran päivässä) sekä älytön herkuttelu! :(

-Kesämato

Kävin sittenkin vielä varmuuden vuoksi vaa´alla, lähtöpaino onkin 69kg.. eli taas lisäkilo tullut viikossa :( Pahalta tuntuu, mutta toisaalta antaa voimaa sille faktalle, että nyt jos koskaan on pakko tehdä jotakin sillä painoni on vain noussut ja noussut koko syksyn. Kesällä en tarkkaillut painoani, mutta keväällä painoin 63kg ja syyskuussa vielä 65kg. Suunta on vain ylös mikäli muutos ei ala nyt. 

Kesämato, ollaan sitten melkein klooneja. :D

Olen se, joka syö iltaisin tylsyyteen. Ostin alesta kivan sporttiuimapuvun ja sille aion saada käyttöä heti... ens viikolla. ;-)

Kävely on parasta, varsinkin maastossa epätasaisella alustalla. Aiemmin joogasin ja venyttelin, mutta en enää tykkää väännellä ruotoa, tiedä sit miksi. Ulkoliikunta vetoaa, pyöräilenkin edelleen.

Vierailija
82/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisi psyykattua itsensä niin ettei ajattelisi koko ajan syömistä? Uskomatonta, että ensimmäinen päivä kevennystä takana ja mielessä on jatkuvasti se ettei saa syödä herkkuja..

Ärsyttävää, että on antanut itsensä addiktoitua niin pahasti suklaalle, pullalle, karkeille jne. Olisiko mahdollista pystyä saavuttamaan kohtuukäyttö vai vaatiiko nami-addiktio täyden kieltäytymisen? Uskomatonta, että olen kerryttänyt 10kg painoa syömällä makeita herkkuja!

Pohtii N49

Eikö ookkin ihan kauheeta tuo syömisten ajattelu!? Ekan parin viikon aikana pitää perustella itselleen uudelleen ja uudelleen, mihin on ryhtynyt ja miksi ei voi kaupata ostaa herkkua. Jos et perustele, tarttuu se pullapussi huomaamatt mukaan....

Minä olen +-5 kg jojoilija normaalipainon ylärajoilla, myös herkuilla painoa keräävä. Näitä herkuttomia tammikuita on muutamina vuosina ollut ja herkkulakko on kestänyt kuukauden tai muutamia kuukausia. Kohtuukäyttäjäksi herkkujen suhteen en ole oppinut. Lakon aikana ekojen viikkojen jälkeen herkuista kieltäytyminen on oikeastaan alkanut tuntua ihan helpolle. Ja sitten - tavoite on saavutettua ja annan luvan maistaa herkkua ja sitten tulee huomaamatta herkuteltua vapaammin.... Lopputulos on se, että homma lähtee viikkojen kuluessa ns. lapasessa ja loppuvuodesta ollaan + 5 kg tilanteessa taas. Jotain tartti tehdä! 

Peppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki! Tavoite - 5kg. 167cm/66.6kg

-Peppi

Melkein samat mitat, mulla 167cm/66,3 kg! Ajattelin itse pudottaa painon 64 kg ja katsoa miltä sen jälkeen tuntuu (:

Vierailija
84/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen uudenvuoden jälkeinen paino oli 79,8, tänään yhden kevyen päivän jälkeen 76,4. Hyvä tietää että myös nestettä on ja paljon.

-bingbing

Vierailija
85/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saisi psyykattua itsensä niin ettei ajattelisi koko ajan syömistä? Uskomatonta, että ensimmäinen päivä kevennystä takana ja mielessä on jatkuvasti se ettei saa syödä herkkuja..

Ärsyttävää, että on antanut itsensä addiktoitua niin pahasti suklaalle, pullalle, karkeille jne. Olisiko mahdollista pystyä saavuttamaan kohtuukäyttö vai vaatiiko nami-addiktio täyden kieltäytymisen? Uskomatonta, että olen kerryttänyt 10kg painoa syömällä makeita herkkuja!

Pohtii N49

Auttaisiko namihimon iskiessä juoda vettä niin että tulee korvista ja sitten yksi karkki. Vai karkittaako vaikka vatsa olisi halkeamispisteessä jo?

Kun siinähän se just on, että en ole syönyt makeata nälkääni vaan aina "jälkiruoaksi". Makeata tekee aina ruoan jälkeen mieli, vaikka vatsa on jo täysi :/ Kun olen nälkäinen, ei tee mieli mitään makeata. Pitäisiköhän minun pitää vain aina itseni nälkäisenä..?

Onko täällä muita kenen liikakilot johtuu silkasta namin syömisestä? Itse ruokaa syön kohtuudella ja terveellisesti sekä olen aina liikkunut runsaasti. Luulisi, että namin pois jättö olisi helppoa, mutta kun ei ole!

N49

Vierailija
86/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi osanottaja lisää o/

Lähtömitat 163cm/65kg. Tavoitteena 5-10kg. En ota kilotavoitetta kirjaimellisesti, koska laihiksella olo määräämättömän ajan turhauttaa. Ajattelin aikatavoitetta ja se olisi 3kk. Aion noudattaa gfg:ta, koska se on lähinnä omaa syömistyyliäni. Lipsun herkästi jos tulee muutoksia ja tuossa on se hyvä puoli, että ruuat on valmiina jos tekee isomman satsin kerralla tai normaali kotiruoka käy kunhan noudattaa määriä. Lisäksi aion tehdä kotona bodypumppia 3-5x/vko 30min kerrallaan.

Ps. Karkinhimoon auttaa totaalikieltäytyminen ja hiilarin vähentäminen ruokavaliosta. Olen itse ollut karkkilakossa parin kuukauden päästä 8vuotta. Ensimmäisen 9kk:n aikana laihduin 20kg.

-Katri-

Vierailija
87/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös suunnitelmana laihtua. Mitat 163/77 ja tavoitteena on päästä ainakin 6-alkavaan painoon. Takana vakavaa sairautta ja nyt salilla tavoitteena on ensin vahvistaa lihaksia normaalikuntoon.

Yritän ottaa laihduttamisen mahdollisimman stressittömästi, sillä keväästä tulossa raskas. Suunnitelmana lopettaa herkut, vähentää hiilareita, pienentää annoskokoa ja käydä salilla.

Vierailija
88/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ( ole hyvä :) )

Vierailija
89/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, sinä ihana! :)

Vierailija
90/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohtii N49

mäkin kaipaisin tähän sokeri addiktioon vinkkejä. Parhaillaan olen ollut viikon syömättä herkkuja ja sekin tuntui todella vaikealta. toisaalta, silloin painoa tippui 1kg pelkästään tuosta joten se antaa motia.. mutta jos jollakin olisi jakaa vinkkejä tohon himon hallintaan niin kiitän :)

-kesämato

Itselläni sokerihimo vaatii ensin täyden lakon. Sitten himo laantui lähes kokonaan parin viikon jälkeen. Olin itse yllättynyt että miten koukuttavaa se tosiaan on, sitä vaan jotenkin himoitsi aina ja ajatteli ja mietti sitä herkkuhetkeä, sitten kun himo laantui niin se tuntui jopa huvittavalta ja tuli naureskeltua itselleen. 

Vedin itse siis sellaisen go fat go- tyylisen dieetin ja noudatin ruokavaliota lähes täysin. Kärvistelin ehkä viikon sokerihimoissa mutta sitten se loppui kokonaan. Kun sai tarpeeksi proteiini ja kunnollista ravintoa, niin kroppa ei huutanut tarvitsevansa oikeastaan mitään. 

Vierailija
91/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Mulla alkoi myös tänään elämäntaparemontti. Noin vuosi sitten lopetin aktiivisen salilla käymisen, kehitin riippuvuuden energiajuomiin ja roskaruokaan. Ja sen tosiaan huomaa! Pituutta löytyy 170senttiä ja painoa varmasti lähemmäs 80 kiloa. Pyrin pääsemään takaisin sinne noin 68 kiloon kesään mennessä. 

En aio myöskään käydä vaa'alla. Ainakaan näin alkuun. Vaaka tuottaa vaan turhaa ahdistusta ja stressiä. Vaikea hyväksyä oma pyöristynyt ulkomuoto.. Tarkoitus olisi kiinnittää enemmän huomiota ruokailuun ja annoskokoihin sekä lisätä liikuntaa ainakin kuntosalin merkeissä 2-3kertaa viikossa. 

Vaatteet alkavat kiristää ja paidat tuntuvat lyhyemmiltä kuin ennen. Joten eiköhän edistymisen huomaa niistä ja myös siitä parantuneesta olotilasta. 

Tällä hetkellä olen jatkuvasti väsynyt ja pahalla tuulella. Ruoka ja juoma ei maistu joten olo on mitä mainioin... tai sitten ei. 

Alkuun ajattelin sinnitellä tammikuun yli ilman herkkuja ja energiajuomia. Sallin itselleni pepsi maxia tölkin päivässä, mutta yritän pysytellä erossa myös siitä. 

Tsemppiä kaikille :) 

- lumipallo

Vierailija
92/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, yritetään pitää ketju aktiivisena!

Vierailija
93/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee ainakin toistaiseksi :D

Aamupala: kaurapuuro raejuustolla

Lounas: kanasalaatti pähkinöillä

Välipala: rahka ja banaani

Iltaruoka: nacho-salaatti, laihduttajan versio eli esim. ei juustoa

-reilun tunnin reipas sauvakävely-

Iltapala: real-viipale ja omena

Miltä tämä teistä muista näyttää? Kasviksia pitäisi lisätä mutta salaattia tekee aina vaan mieli :D Ehkä huomenna kalaa kasvispedillä?

-Fatso N31

Vierailija
94/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille hurjasti! Laihdutin vuonna 2016 -22 kg ja tänä vuonna on tarkoitus laihduttaa vielä noin -10 kg, sitten oon pitkästä aikaa normaalipainon puolella :) Tää ei oo ollu helppoo, mutta tää on ollu kaiken sen arvosta. Pysykää lujina kohtalotoverit! :)

Vierailija
95/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi "laihdutus". Pituutta 164 cm ja painoa n. 57 kg. Pari-kolme kiloa haluan pois. Lounaalla terveellinen ja täyttävä salaatti ja illalliseksi juurespitoinen nakkikeitto.

-Limut pois, jopa lightit, koska ne nostavat herkutteluhimoja ja vatsa tuntuu useammin tyhjältä   >> liikasyöntiä

-Enemmän vettä ja teetä

-Alkoholin välttely ->> liikaa kaloreita

Huh, nyt on otettava itseään niskasta kiinni!

Vierailija
96/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! Nyt on salikortti käyty lataamassa ja kuntosalilla tehty tunnin mittainen ylävartalotreeni.

Ruokailuja tänään:

Aamupala; näkkileipä, puuroa maidolla

Lounas; salaattia, jauhelihakastiketta ja täysjyvämakaronia

Välipala; puolikas vehnäsämpylä juustolla

Välipala2; riisiä, 4lihapullaa, proteiinivanukas

Päivällinen; pyttipannua, kananmuna, proteiinileipä kalkkunalla, salaatilla j paprikalla

- lumipallo

Vierailija
97/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin! Nyt on salikortti käyty lataamassa ja kuntosalilla tehty tunnin mittainen ylävartalotreeni.

Ruokailuja tänään:

Aamupala; näkkileipä, puuroa maidolla

Lounas; salaattia, jauhelihakastiketta ja täysjyvämakaronia

Välipala; puolikas vehnäsämpylä juustolla

Välipala2; riisiä, 4lihapullaa, proteiinivanukas

Päivällinen; pyttipannua, kananmuna, proteiinileipä kalkkunalla, salaatilla j paprikalla

- lumipallo

Saako antaa vinkkiä? Lisäisin aamupalaan proteiinia puuron lisäksi, vaikka raejuustoa, maitorahkaa tai kananmunaa. Näkkileipä on mielestäni melko turha, kannattaa vaihtaa vaikka ruisleipään tai realiin, vehnäsämpylä myös vaihtoon, samoin proteiinileipä. Toinen välipala vaikuttaa aika erikoiselta myös.

Jos et kaipaa vinkkiä, niin älä kiinnitä huomiota mun viestiin, ei ole tarkoitus suututtaa. Mun silmiin vain näytti siltä, että ehkä sitä voisi hiukan vielä optimoida laihdutukseen paremmin sopivaksi, mutta ei se mulla kuulu. :)

Vierailija
98/897 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laitetaan pystyyn vaan! Mulla on läskiä mahassa ja se pitäis pois saada :) 165,5 cm/ 56kg :/ liian painava oon pitäs 5kg saaha pois nii olisi hyvä :)

Vierailija
99/897 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen päivän saldo -0,5kg. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle :) Tänään tosin reissupäivä, joten päivällisen joutuu valitsemaan jostain pikaruokalasta. Liuta lapsia mukana, joten luulen, että valinta osuu matkan varrella olevaan Hesburgeriin. Katsoin jo valmiiksi, että voin ottaa lämpimän kanasalaatin, jonka kalorit osuu aika lähelle samaan (jää itse asiassa vähän alle), kuin valmiiksi tekemieni päivällisten kalorit.

-Katri-

Vierailija
100/897 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketju jo pystyssä, vai tähänkö sitä kerrotaan edistymisistään?

Tai no - toistaiseksi ei mitään edistystä ole edes tapahtunut. Olen siis parikymppinen nainen, joka laihduttelee normaalipainon sisällä. Tarkoitus olisi siirtyä ääripäästä toiseen, eli 86 kilosta 68 kiloon.

Ajattelin aloittaa syömällä päivittäin noin 1700 kcal ja liikkumalla tunnin pari päivässä. Painon pudotessa lasken kalorimäärää ja lisään liikuntaa, mutta tällä hetkellä aloitan aamuni 30 minuutin cardiolla ja iltaisin teen vajaan tunnin ripeän kävelylenkin. Lisäksi tietysti saan hyötyliikuntaa, sillä en autoile tai käytä julkista liikennettä.

Eilen jäi kaksi välipalaa välistä, joten kaloritkin jäivät vajaiksi - vaikka siis ei todellakaan tunnu siltä! Aiemmin olen laihdutellut sellaisilla kitukuureilla, joissa kilot pamahtavat heti yhden sallitun herkutteluillan jälkeen takaisin, ja tiukasti. Se sitten syö motivaatiota, joten tällä kertaa yritän katkaista jojoilukierteeni.

Aamupala: Omenapuuroa raejuustolla, yksi hapankorppu, kaksi kahvia, lusikallinen rypsiöljyä, vitamiinit (500 kcal)

Lounas: Rahkaa, siemeniä, mansikkakeittoa, appelsiini (300 kcal)

Päivällinen: Kulhollinen tonnikalasalaattia (500 kcal)

Aamupaino oli tänään -0,5 kg :)

- Joanna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän