2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Tääl yksi ilmoittautuu mukaan! Tavoitteena laihtua tupakan lopetuksen mukana tulleet 11 kiloa pois. Olen vhh-ruokavaliolla ja seurailen syömisiäni Sulamossa harvakseltaan, jotta pysyn kurssissa. Pituus 174cm ja tavoitepaino on 65kg kesäkuuhun mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Tääl yksi ilmoittautuu mukaan! Tavoitteena laihtua tupakan lopetuksen mukana tulleet 11 kiloa pois. Olen vhh-ruokavaliolla ja seurailen syömisiäni Sulamossa harvakseltaan, jotta pysyn kurssissa. Pituus 174cm ja tavoitepaino on 65kg kesäkuuhun mennessä.
Tämä nimimerkillä Popi
Täälläkin lähtenyt projekti kivasti käyntiin! Aiemmin oon koittanut aloittaa laihdutusta kertarysäyksellä, mutta alkutsempin jälkeen homma kaatui melko nopeasti:D nyt koitan tehdä muutoksia pikkuhiljaa!
Tammikuun oon siis herkkulakossa ja tämä on pitänyt tähän asti (3 päivää wuhuu :D). Oon syönyt nämä alkupäivät terveellisesti, mutta kummemmin asiaa miettimättä. Parin päivän aikana on mennyt mm. kaurapuuroa, vihersmoothieta, munia, kanakastiketta ja täysjyväriisiä, 100% kauraleipää ja reilusti kasviksia! Ajattelin tammikuun mennä rennosti syöden, mutta herkut (makeiset, leivokset, pikaruoka, limut, sokerilliset jutut) poisjättäen ja katsoa miltä paino näyttää kuun lopussa. Sit alan tarvittaessa kirjailla syömisiä ylös ja laskeskella kaloreita!
Liikkumaan en ole vielä lenkkeilyä kummemmin päässyt, sillä alan vasta olla tolpillani flunssasta. Huomenna tai torstaina kuitenkin salille jee!
-norppa
Lenkki heitetty niin eilen kuin juuri äskenkin. Kohta mitataan herkuttelukanttia, heitän kolme koipireittä uuniin kypsymään. Täytyisi malttaa tänään syödä vain yksi ja jättää loput huomisen sapuskaksi. Yleensä on mennyt koko paketti samantien suihin. Mulla ei oo karkkihimoa onneksi mutta suolaisen nälkä meinaa välillä lähteä lapasesta.
-m
Mä ajattelin punnita itseni noin kerran kuukaudessa. Se on paljon palkitsevampaa kun numero on aina reilusti tippunut alaspäin, eikä tule niitä "oi ei, nyt jumii" tai "ou nou, miksi nyt on tullut lisää" tilanteita.
Tavoitteeni on olla normaalipainoinen maaliskuussa ja siitä tiristän itseni tiukaksi paketiksi kesäksi.
Nyt menen ruokavalion voimin, liikuntana lähinnä kävely. Voisi sitä varmaan pari juoksulenkkiä lisätä viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee ainakin toistaiseksi :D
Aamupala: kaurapuuro raejuustolla
Lounas: kanasalaatti pähkinöillä
Välipala: rahka ja banaani
Iltaruoka: nacho-salaatti, laihduttajan versio eli esim. ei juustoa
-reilun tunnin reipas sauvakävely-
Iltapala: real-viipale ja omena
Miltä tämä teistä muista näyttää? Kasviksia pitäisi lisätä mutta salaattia tekee aina vaan mieli :D Ehkä huomenna kalaa kasvispedillä?
-Fatso N31
Minä lisäisin marjoja. Vaikka 1-2 dl päivittäin tai marjajauhetta pari rkl tuohon rahkaan.
Kolme päivää ilman herkkuja. Syönyt olen normaalin terveellisesti. En laske kaloreja. Jostakin syystä on melkein koko ajan ihan pieni vajaa/nälkä olo.
Liikuntasuunnitelma viikkoa kohden keväälle: 1 x pilates, 1 x uinti, 2 x spinning sekä joka päivä koiran kanssa lenkkeilyä vaihteleva määrä.
N49, pituus 162cm 66kg, tavoitteena pudottaa 10kg ennen kesää.
Bingbing kirjoitti:
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Liityn seuraan heti kun olen saanut syötyä antibioottikuurin loppuun ja olen terve. T. Big Mama 165cm/~100kg
Tsemppiä kaikille jo alkuun päässeille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tämä teistä muista näyttää? Kasviksia pitäisi lisätä mutta salaattia tekee aina vaan mieli :D Ehkä huomenna kalaa kasvispedillä?
-Fatso N31
Minä lisäisin marjoja. Vaikka 1-2 dl päivittäin tai marjajauhetta pari rkl tuohon rahkaan.
Se olisi kyllä terveellistä mutta valitettavasti olen allerginen lähes kaikille marjoille :( Myös esim. tomaatti on allergian takia poissuljettu.
Eilen söin aamiaiseksi taas saman kaurapuuron mutta jouduin lounastamaan Ikeassa! Kamalan epäterveellistä kaikki siellä, järkytys! Otin broilerileikkeen kasvis-kuskus-lisukkeella ja jätin kastikkeen pois. Inhoan syödä ulkona kun ei tiedä mitä saa, esillepanoon ei ole yhtään panostettu ja kotona ruoat maistuu ja näyttää huomattavasti paremmalle (mieheni on kokki).
Iltaruoaksi söin vain salaattia ja illalla pari porkkanaa, olisin kyllä voinut syödä vähän enemmänkin. Jäi vaan niin huono olo tuosta Ikean "gourmet-annoksesta" :D
Jos joudutte ulos syömään niin missä tykkäätte käydä?
-Fatso N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki! Tavoite - 5kg. 167cm/66.6kg
-Peppi
Melkein samat mitat, mulla 167cm/66,3 kg! Ajattelin itse pudottaa painon 64 kg ja katsoa miltä sen jälkeen tuntuu (:
Mukavasti lähtenyt uusi vuosi käyntiin, puolison kanssa sovittiin pitävämme alkoholi- ja herkkulakkoa niin kauan kuin jaksaa/pystyy :D paino tänä aamuna 65,9 kg. Tasasesti tippuu ja eilen oli mukava treenipäiväkin. Olkapää/hauistreeni 55 min, kuntopyörällä 12 min loppuun ja kävelin töistä kotiin n. 2,4 km.
Yksi päivä Jutta-dieettiä takana; tuntuu, että kuuri olisi kestänyt viikkokausia. Paino putosi yhdessä yössä 800 grammaa (nyt 85 kg). Valitettavasti tämä on vain alkuhumaus ja jatkossa mennään paljon pienemmillä pudotuksilla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Fatso N31
Se olisi kyllä terveellistä mutta valitettavasti olen allerginen lähes kaikille marjoille :( Myös esim. tomaatti on allergian takia poissuljettu.
Eilen söin aamiaiseksi taas saman kaurapuuron mutta jouduin lounastamaan Ikeassa! Kamalan epäterveellistä kaikki siellä, järkytys! Otin broilerileikkeen kasvis-kuskus-lisukkeella ja jätin kastikkeen pois. Inhoan syödä ulkona kun ei tiedä mitä saa, esillepanoon ei ole yhtään panostettu ja kotona ruoat maistuu ja näyttää huomattavasti paremmalle (mieheni on kokki).
Iltaruoaksi söin vain salaattia ja illalla pari porkkanaa, olisin kyllä voinut syödä vähän enemmänkin. Jäi vaan niin huono olo tuosta Ikean "gourmet-annoksesta" :D
Jos joudutte ulos syömään niin missä tykkäätte käydä?-Fatso N31
Mä yritän usein valita kans sellasen vähän kevyemmän vaihtoehdon, esim. salaatin tai sitten pihvin/broilerinleikkeleen vihanneksilla :) ollaan tosin nyt torstaina menossa Haraldiin syömään ja siellä en kyllä aio kursailla :D alkupalat ja pääruuat otetaan, mutta alkoholijuomat ja jälkkärit toki jää pois.
Mukana myös! Nyt 167cm/64kg, tavoitteena 60kg. Tipattomalla mennään ja kokonaan herkuttomalla. Mun ongelma on sokeri...
Eilinen oli ihan onnistunut päivä. Aamutreeneiksi tein puolen tunnin cardion, ja sen jälkeen söin aamupalaksi banaanipuuroa raejuustolla, hapankorpun, kaksi maitokahvia, lusikallisen rypsiöljyä ja vitamiinit (500 kcal).
Aamucardio lisää ruokahalua ja paljon, laskin minuutteja ruoka-aikaan! Lounaaksi söin hernekeittoa sinapilla, kaksi juustonäkkäriä (480 kcal) ja päivälliseksi saman vähän pienemmässä mittakaavassa (390 kcal).
Päivän aikana tein lenkin, johon yhdistin myös kauppareissun. Aikaa tähän kului pari tuntia. Iltapalaksi söin rahkaa mansikkakeitolla ja kaksi hapankorppua (330 kcal).
Äkkiseltään luulisi, että hiilareita tuli puputettua liikaa, mutta loppulukemat jäivät 50 g vajaaksi! Ihana muutenkin "sallia" itselleen nuo näkkärit, herkuton tammikuu ei tunnu pelkältä kärsimykseltä. Painokin on menossa oikeaan suuntaan, nyt yhteensä -0,9 kg.
-Joanna
Tänään päivä nro3/84 ja paino -0,8kg :) Alku on aina nahkeaa, mutta edistys tsemppaa. Käyn kyllä joka päivä aamuisin vaa'alla, mutta ajattelin, että tästä viikosta eteen päin merkkaan painon kerran viikossa tänne, lauantai-aamusin. Lauantaille suon itselleni jonkun pienen herkun yhdelle ruualle, mutta en ole vielä miettinyt sitä tarkemmin, ehkä yksi tikkujäätelö tai minipussi sipsejä? Siksi viikon paino jo lauantaina sunnuntain sijaan.
Tällä viikolla ehdin tekemään bodypump-treenin tänään, huomenna ja jonain päivänä viikonloppuna, kun häädän miehen pois kotoa siksi aikaa. En vain jotenkin kehtaa hänen kotona ollessaan tehdä mitään jumppia, outoko o.O ?
Iltapalaksi olen syönyt nyt puolikkaan rahkan ja mustikoita, olen tottunut syömään enemmän ja sen kyllä huomaa. Ei nälkä niinkään, mutta unen saanti on todella vaikeaa. Tänään kokeilen syödä koko rahkan ja lisätä kaurahiutaleita sekaan. En kuitenkaan haluaisi vaihtaa aamupuuron ja iltarahkan paikkaa, koska aamuisin ei oikein tahdo nuo rahkat tms. mennä alas.
-Katri-
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä Jutta-dieettiä takana; tuntuu, että kuuri olisi kestänyt viikkokausia. Paino putosi yhdessä yössä 800 grammaa (nyt 85 kg). Valitettavasti tämä on vain alkuhumaus ja jatkossa mennään paljon pienemmillä pudotuksilla....
Mulla putosi aikanaan juttailun ansiosta viidessä viikossa 6 kg. Oli koko ajan nälkä, vaikka siinä syötiin "koko ajan", sapuskasta riippuen annoksetkin oli aika isoja! Ihan hirveetä oli.... :D
Mulla on ollut joulusta asti ihan kamala mahapömppötys. Tuntuu, ettei ruansulatus ole ollenkaan toiminut toivotulla tavalla ja mahan turvotus on kestänyt päiväkausia, vaikka on kevyemmin ja herkuttomasti syönyt. Ei ole ollut edes nälkä kunnolla, kun on keskivartalossa sellainen täyteen ahdettu olo (edes herkkuja ei ole tehnyt mieli..). Yleensä on päivä kevennettyä riittänyt littaamaan mahaa, mutta ei kai nyt enää sitten kun on 40 ikää tullut täyteen. :( Tänä aamuna vasta koen, että ylimääräinen mahapöhö on poistunut. Olokin on energisempi.
-Peppi
Onko kukaan kokeillut 5:2 -systeemiä? Siis että 5päivää syödään "normaalisti" ja kaksi päivää 500-600 kalorilla?
Hei, mahtuuko mukaan? :) Paino nousi pitkän lomamatkan ja sitä edeltäneen pikkujoulukauden aikana monta kiloa, nyt 72.5 kg. Vauvakin olisi haaveissa ja tietysti muutenkin haluttaa päästä arkiruotuun taas. :) liikunnat alkaa ensi viikolla ja nyt voi tietty ulkoilla kun sää on hieno. Herkut ei haluta yhtään kun niitä on tullut syötyä niin sikana... -A
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen perusteella haluan antaa sulle vinkkejä: Tulee huonompikin viikko (voi tulla jopa plussaviikko) ja se on ihan normaalia, seuraavalla lähtee sitten taas enemmän. :) Panostaisin itse siihen ruokien monipuolisuuteen ja käyttäisin aikaa eri variaatioiden kehittelyyn, ihan paperille ylös kannattaa laittaa, koska jossain vaiheessa se kyllästyminen samoihin ruoka-aineisiin iskee.
Dieetti on hyvä, koska toimii takuuvarmasti jos vaan noudattaa ohjeita. Tsemppiä!
Ai kauhee! Mä en voi kun ihallien seurata teitä, jotka jaksatte laskea kaloreita ja syödä säännöllisesti. Itse en jaksa kaloreita laskea, koen sen liian työlääksi enkä halua askarrella syömisten ympärillä yhtään enempää kuin on pakko. Oma kevennysfilosofiani on yksinkertainen; jätetään ruokavaliosta pois se, millä kilot ovat kertyneetkin (eikä lisätä tilalle mitään).
Peppi