2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi päivä Jutta-dieettiä takana; tuntuu, että kuuri olisi kestänyt viikkokausia. Paino putosi yhdessä yössä 800 grammaa (nyt 85 kg). Valitettavasti tämä on vain alkuhumaus ja jatkossa mennään paljon pienemmillä pudotuksilla....
Mulla putosi aikanaan juttailun ansiosta viidessä viikossa 6 kg. Oli koko ajan nälkä, vaikka siinä syötiin "koko ajan", sapuskasta riippuen annoksetkin oli aika isoja! Ihan hirveetä oli.... :D
Mulla on ollut joulusta asti ihan kamala mahapömppötys. Tuntuu, ettei ruansulatus ole ollenkaan toiminut toivotulla tavalla ja mahan turvotus on kestänyt päiväkausia, vaikka on kevyemmin ja herkuttomasti syönyt. Ei ole ollut edes nälkä kunnolla, kun on keskivartalossa sellainen täyteen ahdettu olo (edes herkkuja ei ole tehnyt mieli..). Yleensä on päivä kevennettyä riittänyt littaamaan mahaa, mutta ei kai nyt enää sitten kun on 40 ikää tullut täyteen. :( Tänä aamuna vasta koen, että ylimääräinen mahapöhö on poistunut. Olokin on energisempi.
-Peppi
Jutta dieetit ovat kyllä aikamoista rahastusta, samat ohjeet kaikille. Painonpudotus saattaa usein olla vain nestettä ja lihaksia jos ruokavalio ei ole riittävän yksilöllinen.
vierailija kirjoitti:
En vain jotenkin kehtaa hänen kotona ollessaan tehdä mitään jumppia, outoko o.O ?
Et ole outo! Itseäkin välillä hävettää ähistä viereisessä huoneessa, mutta onneksi musiikilla saa huohotuksia peitettyä :D Tosin mies on nyt myös innostunut cardiosta, joten on ihan vapauttavaa ähistä yhdessä. Välillä kyllä mietin millainen ilmestys olenkaan vähäisellä koordinaatiokyvylläni, mutta ehkä mies on nähnyt kamalampaakin...
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Tietysti mahtuu mukaan, vaikka vähän pulleroita ollaankin! :) Tervetuloa!
Minkälaista liikuntaa olit suunnitellut tekeväsi? Ryhmäliikuntaa?
Kiitos! :) Mulla on vuosia ollut samantyyppiset säännölliset liikunnat: kerran viikossa tanssi, uinti ja pilates. Enempää en kaipaakaan ohjattuja ettei mene arki liian täyteen. Kävelylenkkejä voisin lisätä ja innostaa miestä mukaan.. :) -A
Nyt tarttis kyllä tsemppiä lähteä tonne taas tarpomaan... -20C (lapin väki sanoo "vaan") :-P
-m
Hyvä teksti elämäntapamuutoksesta ja laihdutuksesta, kannattaa lukea!
http://www.anettepalssa.fi/hyvinvointi/hyvaa-uutta-vuotta-2/
"On helpompaa tehdä näennäisesti muutosta: ruokavaliomuutos tarkan ohjeen mukaan, kuntosalijäsenyys ja ei alkoholia, sokeria, suolaa, gluteenia, maitoa tai mikä nyt onkaan muodikkaasti kieltolistalla. Harva miettii asiaa yhtään pidemmälle, edes kolmen kuukauden päähän, saati sitten kolmen vuoden päähän. Vaikka tehostartti tuntuu houkuttelevalta, kannattaa kuitenkin miettiä, miten arki muuttuu siten, että muutos saadaan ankkuroitua arkeen ja elämäntavaksi. Todellinen onnistuminen mitataan vuosien päästä, ei neljän viikon kuurin jälkeen. Elämäntapamuutos on nimensä mukaan elämäntapojen muutos, ei sitä voi suorittaa alta pois, vaan sitä eletään joka päivä ja elämänloppuun asti. Eikä kukaan, ei kukaan voi tehdä siihen valmiita ohjeita ja eikä se ratkea ruokalistoilla ja liikuntasuunnitelmalla."
Neljännen päivän aamu. Takana on aika levollinen yö, sillä unirytmit alkavat sutviutua paikoilleen. Olen kärsinyt huonoista rytmeistäni vuosia, ja ilmeisesti vain päivittäinen "rääkki" tuo väsymyksen kymmenen aikoihin illalla.
Eilen söin puolen tunnin cardion jälkeen aamupalaksi banaanipuuroa raejuustolla, hapankorpun, kaksi maitokahvia, ruokalusikallisen rypsiöljyä ja vitamiinit (520 kcal). Lounaaksi eilisen hernarin jämät ja kaksi näkkäriä (440 kcal), päivälliseksi salaattia, yhden perunan ja stroganoffia (390 kcal). Kävin puolen tunnin kävelylenkillä ja söin iltapalaksi rahkan mansikkakeitolla, sekä kaksi hapankorppua ja kaksi kuppia teetä (310 kcal).
Kilo on lähtenyt, enää siis 17 kiloa jäljellä!
- Joanna
OMG 😳 Ajattelin pitää aina perjantaina punnituspäivän mutta en malttanut, kävin vaa'alla tänä aamuna. Ja mitä ihmettä, -2kg jo lähtenyt? Toki olen sen verran isokokoinen että varmasti alussa lähteekin enemmän mutta silti järkytys! Ehkä suolapöhötys joululta vaan poistuu?
-Fatso N31 (ei enää 96,6 vaan 94,6kg, enää -14,6kg tavoitteeseen :D)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarttis kyllä tsemppiä lähteä tonne taas tarpomaan... -20C (lapin väki sanoo "vaan") :-P
-m
Hahaa! Nimen omaan VAAN. Mittari näyttää 32 astetta. Suosiolla kotipäivä.
Herkkuja ei tee edelleenkään mieli, mutta teetä kuluu senkin edestä. Yllättävän hyvin makeuttamatonkin tee helpottaa herkkuhampaan kolousta. Miten te muut hillitsette hekkuhimoa?
Peppi
Pääseekö vielä mukaan? Aloitin 2. päivä ja kävin tänään vaa'alla ja kilo poissa. Liikuntaa en ole vielä lisännyt, sillä olen ollut flunssassa tämän viikon, mutta lauantaina käyn varmaan jo vähän lenkillä. Tarkoituksena on käydä kerran viikossa zumbassa ja pari kertaa lenkillä, pääasiassa on kuitenkin ruokavalio. Niin alkupaino oli 137,9kg ja olen 173cm pitkä, eli pudotettavaa on paljon! Laihduin jo hitaasti kesästä 2015 noin 15 kiloa, mutta nyt pitää ryhtyä kunnolla toimeen.
Niina
Paino nyt 73,5 kg eli pudotusta -1,5 kg. En tiedä miten lähtenyt, kun enpä ole tehnyt asian eteen juuri mitään.... :D
-Stina
Onko tuossa Jutan dieetissä ihan oikeasti samat ohjeet kaikille? Ihan sama oletko 20v 150cm/50kg jumppaohjaaja vai reumaa sairastava 60-vuotias 190cm/150kg mies? Huh huh jos on.....
Kirjoitin tähän alkupuolella ketjua että lähden mukaan ja eilen menin ny sitten ekaa kertaa nälkäisenä nukkumaan. Tätä se on sitten käytännössä loppuelämä koska keski-iässä ei pysy mun kokemuksen mukaan edes normaalipainossa jos ei noudata koko ajan vuosia tuota periaatetta että nälissään nukkumaan. Sillä lailla pystyy just ja just kompensoimaan kaikki sosiaalisen elämän mukana tulevat painonnousut. Takana juuri joulu ja parit sukujuhlat sen lisäksi.
Sori vuodatus mutta vituuttaa suoraan sanottuna niin. En ole koskaan ollut näin hyvässä fyysisessä kunnossa ja toisaalta näin lihapullan näköinen. Mielestäni on ihan hyvä tulos jos tekee lähemmäs 50 ikäisenä 15 miesten punnerrusta ja 40 linkkuveistä yhteen menoon, ja kunto on muutenkin ihan ok, minkä huomaan toimiessani omanikäisten ihmisten kanssa. Moni hengästyy ihan oikeasti jo pelkistä kotitöistä, esim. oma mieheni kun vaihdettiin lakanoita ja kaverini joka hengästyi laittaessaan tiskejä koneeseen. Silti, kaikista käytännössä päivittäisistä ponnisteluistani (eilenkin tunti lihaskuntoharjoittelua) huolimatta olen taikinamahainen lihapulla ihan vaan sillä että syön liikaa kotiruokaa. Nytkin aamupalaksi meni kaksi ruisleipää avocadopäällysteellä ja pala ohraleipää ja kanamunalättyä päällä. Tuossa on yksi ruisleipä ja ohraleipä liikaa = tervetuloa lisää vararengasta. Laihdutin noin vuosi sitten pari vuotta putkeen ja sillä pysyin juuri ja juuri normaalipainon puolella. Mikä on nyt siis historiaa.
Mä aloitin 1.1.17 kevennyksen eli herkut pois. Mulla on nimenomaan makea ollut se läskin tuoja. Liikkunut olen aina, mutta nyt ajattelin monipuolistaa siinäkin rintamalla. No tänä aamuna oli paino -1,4kg. Mä etukäteen päätin, että punnitsen kerran viikossa sunnuntai aamuisin. En kuitenkaan malttanut odottaa :)
N49, 162cm, 66kg (-1,4kg)
Nro 95 täällä hei!
Hyvin on mennyt, koska otin Sulamon käyttöön. Kalorit on pysynyt 1200-1400:ssa ja vatsa tuntuu täydeltä, koska syön terveellisesti. Limuun en koske. Tällä viikolla tulee 6 jumppakäyntiä (1-2 h per käynti). Vaa'alla en ole käynyt, enkä käy...ainakaan vielä. Luotan Sulamoon.
Hih, parin järkevän päivän jälkeen vaaka näytti -0.8 kg. :) se on tietysti silkkaa vatsan tyhjenemistä ja turvotuksen laskua, mutta kiva nähdä että kaikki uudet kilot ei ole jämähtäneet paikoilleen vaan lähtevät ehkä yhtä vauhdilla kuin tulivatkin. :) Ruoka on ollut kasviskeittoja ja ruisleipää ilman juustolla herkuttelua. Tänään käyn ostamassa vihanneksia ja hedelmiä, kaurahiutaleita ja hyviä proteiinin lähteitä. :) -A
Täällä mitat 167/86. Tullut 20 kg ylimääräistä 6 vuoden aikana. Oon syksyllä aloittanut salireenin ja nyt 6 x vko on arki eli nyt pystyn keskittymään ruokavalioon. Aikomuksena aamulla puuroa kotona, töissä syödä valipaloina hedelmiä ja lounaalla salaattia. Kotona 1 lämmin ruoka ja sit ei muuta. Vettä juon 3-4 litraa päivässä. Ja en ole makean perään, eli niistä ei ongelmaa vaan ne hampurilaiset. Jos kerran kk pitäis "syö mitä vaan" -päivän, oisko ok?
Onk teillä muilla jokin vaate tms inspiraation lähde? Minä haluaisin vielä kerran eläissäni pukeutua housuihin ja tiukkaan kauluspaitaan.
Noniin, täällä vielä yksi aloittaja :D Mitat 160 cm ja 66 kg. Vuosi sitten oli vielä 60 kg ja silloinkin muistelin haluavani n. 3 kg pois, sellainen 55-57 kg on oma henk. koht. ihannepainoni :D. Mutta jos saisi nyt edes sen 6 kg ensin pois. Treeninä on enimmäkseen salitreeni, aerobistakin pitäisi lisätä, mutta juokseminen on jotenkin niiin ikävää hommaa :D.
Tietysti mahtuu mukaan, vaikka vähän pulleroita ollaankin! :) Tervetuloa!
Minkälaista liikuntaa olit suunnitellut tekeväsi? Ryhmäliikuntaa?