Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
701/897 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullis kirjoitti:

Liityn ketjuun vähän jälkijunassa, mutta vertaistuelle olisi nyt käyttöä.

Olen parikymppinen 163cm/99kg (BMI 36), kilpaurheilua nuoruudessa harrastanut (lihasmassan osuus on suuri, näkyviä lihaksia löytyy) ja viimeisen 1,5v aikana kerännyt painoa eritoten keskivartaloon n. 30kg. Aloitin elämäntaparemontin keväällä 2015 (painoa n. 70kg) ja lopetin jokaviikkoisen herkkujen syömisen, lisäsin liikuntaa ja aloitin kuntosaliharrastuksen. Tämä painonnousu on siksi ollut epätyypillistä, koska päivittäiset kalorimäärät ovat jääneet alle 1500kcal lähes aina ja liikuntaa on ollut päivittäin. Pitkän selvittelyn jälkeen lääkäri "määräsi" minut VLC-dieetille ja olenkin tätä toteuttanut nyt 5 päivää. Olen toteuttanut tätä oikealla ruoalla, enkä pussikeitoilla. Kanaa, kalaa, paljon kasviksia, vitamiini- ja kuitulisiä. En käytä alkoholia ollenkaan.

Painoa on tullut lisää viidessä päivässä 600g ja olen syönyt max 800kcal/d. Kaksi kertaa tänä aikana olen käynyt uimassa (n. 800kcal kulutus molemmilla kerroilla) ja päivittäin muutaman kilometrin kävelylenkeillä koiran kanssa. 

En ymmärrä miksi painoa tulee aina lisää kun yritän laihduttaa (viimeksi tuli 30kg, heh) ja luulin, että tässä dieetissä paino lähtisi laskuun noin isolla kalorivajeella. Ensi viikolla pääsen kehonkoostumusmittaukseen, jossa selviää lihaksen ja rasvan osuus. 

Tässä ryhmässä on varmasti paljon kokemusta laihduttamisesta, joten olisin iloinen VLCD-kokemuksista ja niistä asioista, jotka ovat vaikeuttaneet painonpudotusta vaikka kuvittelitte tekevänne kaiken oikein. Nyt alkaa olla se hetki kun täytyy oikeasti saada ylipainolle tehtyä jotain, vaikka se ei vielä ole vaikuttanut veriarvoihini (paastosokeri 4,2-5,2 mmol/l, verenpaine alle 120/85, kolesterolit+maksa-arvot todella hyvät)

Liikunnan täytteistä viikonloppua kaikille! Täällä etelässä on ainakin mahtavat kelit, pitää lähteä ulos :) 

- Pullis

Ne pussikuurit perustuu ketoosiin. Ruokaa syömällä pääsee myös ketoosiin, mutta silloin ei vähennetä kaloreita, vaan hiilareita. Joten et pysty laihtumaan siten kuin nyt teet.

Kiitos vastauksesta. Lääkärini mukaan max 20g hiilihydraatteja riittää ketoosiin pääsemiseen ja olen tätä noudattanut. Hänen mukaansa myös kalorit tulisi pitää tuossa max 800kcal/d määrässä. Tässä sopassa on myös mukana ravitsemusterapeutti, joka oli samaa mieltä lääkärin kanssa. Jäin nyt miettimään, että onko tämä oikeasti hyvä vaihtoehto :/ Onko sinulla muita perusteluita siihen, ettei tämä toimi kuin tuo hiilihydraattimäärä? 

- Pullis

En kävele lääkärisi yli, mutta kun hiilarit on vähissä ei ketoosiin tarvita kalorirajoitusta. Liian vähillä kaloreilla et saa ravintoa tarpeeksi ja saat kehosi sairaaksi. Hiilarimääräkin voi olla yksilöllinen, pyörii kuitenkin siinä kahdenkympin molemmin puolin.

Vierailija
702/897 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas,

Olen kivasti nytkähtänyt lukemaan 83.5, mikä on yhteensä 8 kiloa. Tuntuu, että kokonaisuus on nyt tosi hyvin jo hanskassa, sillä olen syönyt välillä jopa suklaamuffinsin tai croissantin, ja silti olen pystynyt palautumaan normaaliin ruokavalioon. Liikuntaankin on tullut säännöllisyyttä, ja teen periaatteella usein, mutta vähän. 

Tämä alkaa tuntua jo siltä, että olen voiton puolella, kun Balin-matkaan on enää 7 viikkoa. 

Näin viisikymppisenä kannattaakin kiiruhtaa hitaasti, niin ei tule ihan niin paljon ryppyjä kun täyte häviää kasvoista. :-)

Hienoa, että muutkin ovat edistyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/897 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullis, juotko tarpeeksi vettä ja onko tarpeeksi vähäkalorisia ja kuitupitoisia hyviä hiilihydraatteja?

Pitkän päälle itse koen tuon 800 kilokaloria niin pieneksi, että se vähentää kulutusta sitten, kun ei edes jaksa liikkua. Kokeilin sitä tämän projektin alussa pari viikkoa. 

Vierailija
704/897 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on nyt kaksi viikkoa lähes junnannut paikoillaan. Vain 200g pudotusta kahden viikon aikana. Eli kokonaispudotus kahdeksan viikon jälkeen on 4,1kg. Ilmeisesti kroppa yrittää pistää hanttiin saavutettujen etujen menetystä.

No siitä olen tyytyväinen, että takapakkeja ei ole tullut. Ilmeisesti nyt täytyy kuitenkin jotakin muuttaa ruokavaliostani. Liikuntaa olen harrastanut monipuolisesti. Voihan se olla, että lisääntyvä lihasmassakin näkyy vaa`assa. Harmittelen edelleen sitä etten ottanut itsestäni mittoja aloitettuani kevennyksen.

Tsemppiä kanssapudottajille!

N49, 162cm ja 61,9kg

Vierailija
705/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihan hämmästellä miten nopeasti paino tippuu. Kirjoitin 22. päivä vaa'an näyttäneen 83,5 kiloa, ja tänään 26. päivä se näytti 82,5 kiloa. Tietenkin olin / olen sen verran huomattavasti ylipainoinen että painon sietääkin pudota ripeästi, mutta että vain lopettamalla karkin syömisen...? No, ehkä selitys on siinä että kropasta poistuu nestettä. Joka tapauksessa vaa'an laskeva lukema tuntuu hienolta!

-Ellu

Vierailija
706/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muuten ajatuksia zero-limsoista? Limut ovat yksi suurista paheistani, joten vaihdoin ne zero-versioihin. Olen joskus jostain lukenut että joku ainesosa niissä hidastaisi painon putoamista. Löytyykö muita limuhirmuja? Millä olette korvanneet hiilihappojuomat?

-Ellu

Vierailija
707/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun tän influenssan tästä selätän, jatkan kuntokuuria. Mitat nyt 155/58 ja kesään mennessä olisi tavoite toi 50-52kg ja lopullinen goal 43kg. Leivän, punaisen lihan ja karkit olen aika lailla jo jättänyt, limsaan olen vielä koukussa. Annoskokoja en ainakaan vielä ole p ienentämässä, koska en ahmi kauheasti, mutta kyllä sekin täytyy tehdä, jos tavoitepainoon en muuten pääse.

Vierailija
708/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/vierailija]Onko kellään muuten ajatuksia zero-limsoista? Limut ovat yksi suurista paheistani, joten vaihdoin ne zero-versioihin. Olen joskus jostain lukenut että joku ainesosa niissä hidastaisi painon putoamista. Löytyykö muita limuhirmuja? Millä olette korvanneet hiilihappojuomat?

-Ellu[/quote]

Itse en korvannut muuten, kuin lisäämällä liikuntaa ja vähentämällä kaiken muun herkuttelun minimiin. Jos liikut paljon ja syöt terveellisesti, niin ei pelkkä limu sinusta obeesia tee, ellet oikeasti kisko sitä 5l/päivä.

Zerot ja maxit eivät pidä kiloja kurissa, koettu on

-Toinen limsa-addikti

Vierailija
709/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muuten ajatuksia zero-limsoista? Limut ovat yksi suurista paheistani, joten vaihdoin ne zero-versioihin. Olen joskus jostain lukenut että joku ainesosa niissä hidastaisi painon putoamista. Löytyykö muita limuhirmuja? Millä olette korvanneet hiilihappojuomat?

-Ellu

Ne on ne makeutusaineet.  Ja vaikka ei olekaan kaloreita, niin keho reagoi siihen samoin kuin makeaan.

Vierailija
710/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm/95kg

Vierailija
711/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis laihruttaa... kirjoitti:

164cm/95kg

Siis tavoite on pudottaa -35kg; taitaa olla parin vuoden urakka tuo, että saa pysyvän muutoksen aikaan. Pitää oppia syömään terveellisesti, liikkumaan säännöllisesti (päivittäin) jne.

Vierailija
712/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zelda täällä taas hei, oon laihduttanut aika laiskasti ja mielessä on koko ajan "ensiviikolla sitten kunnolla". Argh ja ensiviikolla on jo maaliskuu! Oon kateellinen niille, jotka ovat olleet säntillisiä tammikuusta lähtien ja saavuttaneet upeita tuloksia (mm joanna -7kg) ja itse jummailen lähes aloituspainossa.

Oon vaan ehkä haukannut duunirintamalla liian ison palan, työ vie kaiken energian... luulin että 2kk aikana pää ois tottunut tähän, mutta oon työstressissä lähes joka päivä. Ja väsyneenä sorrun valmisruokaan, joka taas väsyttää entisestään ja kierre on valmis. Oon onneksi päässyt ees vähän takaisin treenien makuun.

Aion aloittaa huomenna ruokapäiväkirjan ja kirjoittaa siihen grammalleen mitä syön, ehkä se auttaa jaksamaan ruuanlaitossa, ettei joka päivä tarvi kirjoittaa "euron patonki" jokaisen ruuan kohdalle :D

Vierailija
713/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm/83kg

Yritän tehdä elämäntapa remonttia eli jättää leipää, herkkuja ja limua/mehua vähemmälle. tavoitteena on painon putoaminen noin 13kg harrastan uintia 5krt viikossa ja tykkään käydä reippailla kävelylenkeillä ystävien kanssa, jos he sattuvat lähtemään mukaan. Toivottavasti kaikki onnistuvat tavoitteissaan. TSEMPPIÄ♡!!

Vierailija
714/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zelda täällä taas hei, oon laihduttanut aika laiskasti ja mielessä on koko ajan "ensiviikolla sitten kunnolla". Argh ja ensiviikolla on jo maaliskuu! Oon kateellinen niille, jotka ovat olleet säntillisiä tammikuusta lähtien ja saavuttaneet upeita tuloksia (mm joanna -7kg) ja itse jummailen lähes aloituspainossa.

Oon vaan ehkä haukannut duunirintamalla liian ison palan, työ vie kaiken energian... luulin että 2kk aikana pää ois tottunut tähän, mutta oon työstressissä lähes joka päivä. Ja väsyneenä sorrun valmisruokaan, joka taas väsyttää entisestään ja kierre on valmis. Oon onneksi päässyt ees vähän takaisin treenien makuun.

Aion aloittaa huomenna ruokapäiväkirjan ja kirjoittaa siihen grammalleen mitä syön, ehkä se auttaa jaksamaan ruuanlaitossa, ettei joka päivä tarvi kirjoittaa "euron patonki" jokaisen ruuan kohdalle :D

Mullakin tulee aina silloin tällöin päiviä, kun ruokaa ei yksinkertaisesti ehdi tai jaksa laittaa, mutta nykyään on melkein joka kaupassa näitä salaattibaareja, joista saa näppärästi koottua suht. terveellisen valmisruoan itselleen. Isommissa kaupoissa on myös lämminruokatiskejä, joista tulee joskus ostettua grillibroileria, savukalaa, kaalikääryleitä tms. ja niille lisukesalaatti.

Vierailija
715/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se light juoma mitään lihota, kalorit lihottaa ja light-juomissa niitä on ehkä 1 tai 2...joten nou hätä!

Vierailija
716/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se light juoma mitään lihota, kalorit lihottaa ja light-juomissa niitä on ehkä 1 tai 2...joten nou hätä!

Niinhän sitä luulis :)

Vierailija
717/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ tämä on, taas on melkein kilo lähtenyt!? Pudotusta on nyt seitsemälle viikolle yhteensä hurjat -6,7 kg, siis sehän on melkein kilon viikossa! Ja kun ottaa huomioon, että paino junnasi paikoillaan kolme viikkoa, on tuo aivan älytön lukema. Ja vielä normaalipainoisena.

- Joanna

Onnittelut huikeasta pudotuksesta! :)

Olisi tosi hienoa jos viitsisit jossain vaiheessa tehdä vaikka lyhyen yhteenvedon koko sun dieetistä, mitä olet tehnyt liikunnan ja ravinnon suhteen kun olet onnistunut noin hienot tulokset saavuttamaan. Kiinnostaa erityisesti liikuntamäärät, paljonko noin suuren pudotuksen eteen pitää liikkua. Saisi ehkä vinkkejä omaankin dieettiin ja oppisi uutta. :)

Vierailija
718/897 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000000894728.html

Vierailija
719/897 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MITÄ tämä on, taas on melkein kilo lähtenyt!? Pudotusta on nyt seitsemälle viikolle yhteensä hurjat -6,7 kg, siis sehän on melkein kilon viikossa! Ja kun ottaa huomioon, että paino junnasi paikoillaan kolme viikkoa, on tuo aivan älytön lukema. Ja vielä normaalipainoisena.

- Joanna

Onnittelut huikeasta pudotuksesta! :)

Olisi tosi hienoa jos viitsisit jossain vaiheessa tehdä vaikka lyhyen yhteenvedon koko sun dieetistä, mitä olet tehnyt liikunnan ja ravinnon suhteen kun olet onnistunut noin hienot tulokset saavuttamaan. Kiinnostaa erityisesti liikuntamäärät, paljonko noin suuren pudotuksen eteen pitää liikkua. Saisi ehkä vinkkejä omaankin dieettiin ja oppisi uutta. :)

Kiitos! Kummallisintahan tässä on se, että mulla on mahtunut näiden viikkojen ajalle pitempiäkin ajanjaksoja, jolloin olen viis veisannut syömisestä ja liikunnasta. Ensimmäinen kuukausi meni kuitenkin kurinalaisesti syöden 1400-1700 kcal päivän aktiivisuudesta riippuen. Tein viikossa neljästä kuuteen cardiota, eli siis noin puolen tunnin mittaista jumppaa youtuben opastamana. Tässä ajassa kiloja oli karissut muistaakseni jo 5,2 kg.

Tämän kuun alussa oli viiden päivän reissu, jonka aikana tuli tankattua koko kuukauden edestä... Painoa tuli kaksi kiloa lisää, ja niitä kiloja kannoin lähes kolmen viikon ajan. Muuten tässä kuussa ruokavalio on ollut lähes sama kuin tammikuussa, mutta viikonloppuisin olen pitänyt yhden herkkupäivän. Viikkoon mahtuu enää kahdesta neljään aamucardiota, mutta olen lisännyt treenikalenteriin kaksi tunnin mittaista bodypumppia. Nyt viikon sisällä painoa on humahtanut puolitoista kiloa, ja se on aikalailla myös tämän kuukauden pudotus... :D

Tälle viikolle on tiedossä jälleen viiden päivän reissu, enkä sinä aikana todellakaan edes ajattele koko tätä projektia! Saa nähdä kuinka tiukassa ensi kuussa ne tulevat plussakilot ovat ;)  Myös maalis-huhtikuun vaihteessa tulee olemaan tiedossa viiden päivän reissu, eli tämä näyttää olevan tällaista on-off-painonpudottelua, mikä näyttää sopivan ainakin omalle keholle ja ennen kaikkea mielelle. Pääasia kuitenkin on, että keskittää huomionsa onnistumisiin, kuuntelee omaa kroppaa  ja osaa olla itselleen armelias.

Tsemppiä kaikille uusille tyypeille, on kiva saada tänne taas intoa puhkuvaa väkeä! :)

- Joanna

Vierailija
720/897 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt ensimmäisen parin viikon jälkeen vaa'alla, mutta nyt alkaa muutos näkyä peilikuvassa vatsan pienentyessä selvästi! On mahtavaa huomata, että tuloksia tulee. Vuonna 2017 herkkuja on mennyt kaksi palaa kakkua ja yksi suklaakonvehti. Tämä herkkujen karsiminen on se muutos jonka olen tehnyt. Urheillut ja syönyt olen kuten aiemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme