2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?
Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)
-164cm/79kg
Kommentit (897)
Huomenta!
Viikonloppu tuli ja meni, pidettiin elokuvailtakin, mutta pysyin aika pitkälti kasviksissa ja dipissä, poppareita otin kourallisen. Muutoin ruokavalio ollut ihan ok, mutta iltaisin mulla on ollut normaalia kauheampi nälkä ja olen syönyt nyt vähän enemmän, kuin sen 1200kcal/vrk, jolla aloitin laihdutuksen. Viime viikon painon pudotuksen jälkeen ei ole paino pudonnut. Pitäisi kyllä noin laskennallisesti 1700kcal:n päiväkulutuksella pudota jotakuinkin 200-300g/vko, mutta eihän se aina ihan juuri noin toimi.
Hieman ehdittiin tässä jo kevätfiiliksissä olla, mutta tänne ainakin paukkasi uusi talvi. Ei se "kesä" ja sortsit ja tiukat topit silti yhtään sen kauempana ole, eli tiukasti ajatus maalitauluun ja matka jatkuu :)
-Katri-
Nyt on taas lähes kilo humahtanut, kokonaissaldona -5,9 kg. Painoindeksi on tällä hetkellä 22,4 kun se alussa oli 24,2 - numeroiden paikat ovat siis vaihtuneet. Ehkä tuollaiset satunnaiset herkuttelupäivät ovatkin ihan kannattavia, varsinkin tälle painonpudotuksen psyykkiselle puolelle. :)
- Joanna
Joo, itse myös olen sitä mieltä että kyllä välillä saa herkutella, ja kun senkin voi tehdä maltillisesti :) minä ahmimishäiriöisenä todellakin tiedän kuinka helposti parin tunnin sisällä voi syödä pari megapussia sipsiä, pari pizzaa, valkosipulipatonkia, karkkia ja vielä suklaalevy päälle, puhumattakaan sokerijuomista joilla tuo kaikki huuhdotaan alas. Mutta kun herkutella voi muutenkin! Vaikka pari riviä suklaata leffan ääressä tai kasviksia dipattuna tai poppareita tms. mutta EI tarvitse syödä kaikkea mitä vaan sisälle mahtuu.
Henkinen puoli on myös tässä tärkeää. Se että osaa herkutella ilman morkkista. Koska morkkispäivinä ei meinaa saada mitään aikaan, ja silloin on luovuttamisen riski hyvin korkea. Pitää päästä irti hetkellisistä mieliteoista ja päättää jo ENNEN kauppareissua että minkä herkun saa ostaa tälle herkkupäivälle niin ei tule tehtyä niitä heräteostoksia.
Höh, kokeilin eilen päälle yhtä mekkoa jota käytin vähän ennen joulua. Se tuntui ja näytti aivan yhtä tiukalta kuin ennenkin vaikka vyötäröltä on lähtenyt se 15cm ja lantiolta lähes saman verran. Mitä ihmettä :(
- Alma
Olenkohan minä ainoa joka herkuttelee ihan syömällä ns terveellistä ruokaa? Hyvin valmistettu kala on mielestäni paremman makuista kuin vaikka joku makea herkku tai patonki. Minä en halua esimerkiksi punnita ruokaa, vaan pidän huolen siitä että voin syödä sitä paljon niin halutessani. Ruuassa ei siis ole kermaa ja voita (vain esimerkkinä) tai sitten muuten syön todella vähän päivän aikana, jotta saan "ahmia" sitä hyvää ruokaa. Ja minä laihdun tällä tavalla, melkein kilon viikossa.
Mukava päivä takana :) Syömiset ok ja mieliteot alkaa laantua eli helpompi pysyäkin oikealla tiellä. Liikuntaa tuli 45min tehotreeni korkealla sykkeellä, aamulla en saanut aikaiseksi lähdettä kävelylle kun oli muka niin hirveen kylmä ;) Mut siivouksessa taisi palaa vähintään yhtä paljon kaloreita!
Huomenna alkaa MM-kisat niin saa juurtua sohvaperunaksi iltapäivällä. Ihan parasta lomaviihdettä!
Raksu
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä laihduttaja täällä. Luin ekan ja tään vikan sivun, joten en tiedä mitä täällä on keskusteltu. Pari havaintoa omasta olemisestani voisin heittää, ennen kuin taas poistun palstalta seuraavaksi puoleksi vuodeksi:
Ikinä ennen en ole laihduttanut, koska minulla ei ole ollut siihen tarvetta, mutta nyt päälle viisikymppisenä vaihdevuosikkaana kiloja alkoi yhtäkkiä kertyä ihan käsittämättömällä vauhdilla. On kyllä ollut jännää ja silmiä avaavaa katsella elämän tätäkin puolta...
Järkytyksenä on tullut havainto, että mä en todellakaan enää näillä kymmenillä kuluta sitä maagista 2000 kilokaloria vuorokaudessa, vaan vain vaivaiset 1500. Siis oikeesti, siihen ei saa syödä yhtään mitään! :o
Toinen pöyristyttävä havainto on ollut se, että ihan kaikki lihottaa. Saan jo kahvimaidoissa lähes parisataa kcal per päivä - mieti, ruualle jää sitten enää sen 1300! Kevytversio piimäkakusta kahvin kylkeen, pikkuruinen siivu, ja siinä meni taas sata kcal. Suklaasta uskalla edes unelmoida. :(
Kolmas suuri hämmennys: leivässä on hulluna energiaa. Olin luullut, että ne leivänpäällyskinkut lihottavat, mutta ehei: se on se kuivakka, alle 30 gramman painonen ruispalan kämpyrä, josta tulee melkein sata kcal taas. Jos laitat ripettäkään enepää levitettä siihen leivälles, niin heippa vaan päivän kalorit, eipä tarvi taaskaan enää juuri muuta syödä.
Että kyllä on pari kuukautta elelty uunijuureksilla ja tuorekurkulla, käyty päivittäin tunnin lenkkiä ensin kävellen, nyt jo juosten, mutta ihan hemmetin tiukassa ovat olleet ne viisituhatta grammaa rasvaa, jotka ovat peffaani ja vyötärölleni niettautuneet. Vaan gramma kerrallaan, sitkeästi hikuttaen mennään.
Pahinta vaan on ollut tajuta, että tätä tää nyt sitten on koko loppu elämä, jos meinaa pysyä suunnilleen ihmisen muotoisena. En ole ihan varma, jaksanko loppujen lopuksi enää sittenkään välittää, maksaako vaivaa ja niin pois päin. Ehkä käyn puolen vuoden päästä kertomassa, missä lukemissa mennään. ;)
Teille nuoremmille paljon tsemppiä urakkaan, ikinä en entisenä "luonnostaan laihana" olisi osannut kuvitella, minkä painajaismaisen työmaan kanssa joudutte painimaan, ellei olisi kompsahanut omaankin polveen tämä kalikka.
Pakko kysyä, kuinka paljon kahvia oikein juot päivässä? Täysmaitoakin saisi lorottaa kahviinsa yli kolme desiä saadakseen tuon kalorimäärän.
Zelda täällä pitkästä aikaa! Oon ollut pitkään flunsassa ja syönyt mitä sattuu... nyt onneksi flunssa on ohi.
Meen aamulla pilatekseen ja illalla salille tekemään toisen mun 2-jakoisesta ohjelmasta. Aina kun urheilen, niin terveellisesti syöminen on helpompaa, toivottavasti flunssat ja muut pysyvät loitolla, jotta voin jatkaa saliharrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä laihduttaja täällä. Luin ekan ja tään vikan sivun, joten en tiedä mitä täällä on keskusteltu. Pari havaintoa omasta olemisestani voisin heittää, ennen kuin taas poistun palstalta seuraavaksi puoleksi vuodeksi:
Ikinä ennen en ole laihduttanut, koska minulla ei ole ollut siihen tarvetta, mutta nyt päälle viisikymppisenä vaihdevuosikkaana kiloja alkoi yhtäkkiä kertyä ihan käsittämättömällä vauhdilla. On kyllä ollut jännää ja silmiä avaavaa katsella elämän tätäkin puolta...
Järkytyksenä on tullut havainto, että mä en todellakaan enää näillä kymmenillä kuluta sitä maagista 2000 kilokaloria vuorokaudessa, vaan vain vaivaiset 1500. Siis oikeesti, siihen ei saa syödä yhtään mitään! :o
Toinen pöyristyttävä havainto on ollut se, että ihan kaikki lihottaa. Saan jo kahvimaidoissa lähes parisataa kcal per päivä - mieti, ruualle jää sitten enää sen 1300! Kevytversio piimäkakusta kahvin kylkeen, pikkuruinen siivu, ja siinä meni taas sata kcal. Suklaasta uskalla edes unelmoida. :(
Kolmas suuri hämmennys: leivässä on hulluna energiaa. Olin luullut, että ne leivänpäällyskinkut lihottavat, mutta ehei: se on se kuivakka, alle 30 gramman painonen ruispalan kämpyrä, josta tulee melkein sata kcal taas. Jos laitat ripettäkään enepää levitettä siihen leivälles, niin heippa vaan päivän kalorit, eipä tarvi taaskaan enää juuri muuta syödä.
Että kyllä on pari kuukautta elelty uunijuureksilla ja tuorekurkulla, käyty päivittäin tunnin lenkkiä ensin kävellen, nyt jo juosten, mutta ihan hemmetin tiukassa ovat olleet ne viisituhatta grammaa rasvaa, jotka ovat peffaani ja vyötärölleni niettautuneet. Vaan gramma kerrallaan, sitkeästi hikuttaen mennään.
Pahinta vaan on ollut tajuta, että tätä tää nyt sitten on koko loppu elämä, jos meinaa pysyä suunnilleen ihmisen muotoisena. En ole ihan varma, jaksanko loppujen lopuksi enää sittenkään välittää, maksaako vaivaa ja niin pois päin. Ehkä käyn puolen vuoden päästä kertomassa, missä lukemissa mennään. ;)
Teille nuoremmille paljon tsemppiä urakkaan, ikinä en entisenä "luonnostaan laihana" olisi osannut kuvitella, minkä painajaismaisen työmaan kanssa joudutte painimaan, ellei olisi kompsahanut omaankin polveen tämä kalikka.
Pakko kysyä, kuinka paljon kahvia oikein juot päivässä? Täysmaitoakin saisi lorottaa kahviinsa yli kolme desiä saadakseen tuon kalorimäärän.
En ole tuo jolta kysyit, mutta hirveänä kahvikissana piti ihan laskea omat kahvimaidot: 8 x 0,5 dl = 4 desiä maitoa keskimäärin päivässä. Se on 184 kilokaloria päviässä. Herranjumala, en ollut aiemmin tullut edes ajatelleeksi että semmoisia määriä kertyy.
Saako vielä liittyä mukaan? En vielä saanut luettua koko ketjua (46 sivua, vau!), mutta aion sen vielä tehdä. Näin tämän ketjun jo aikoja sitten, ja ajattelin silloin vaan katkerana että minulla ei ole motivaatiota lähteä mukaan. Mutta jotenkin se ajatus kypsyi, ja nyt olen ollut kolme viikkoa ilman karkkia (jota voin normaalisti syödä järjettömät määrät päivittäin) ja paino on tippunut 2,5 kiloa :) Lähtötilannekin toki oli melko huono. Nyt painoa 83,5 kiloa. Pituutta 166 cm. Liikuntaa pitäisi lisätä vielä ja jättää leipä pois ruokavaliosta, mutta olen ylpeä jo tästä karkittomuudesta. Pahin on varmaan jo ohi, koska sokerinhimo on helpottanut nyt jo paljon. Iloon ja suruun syöminen kun loppuisi, niin paino-ongelmani olisi varmaan loppuiäksi ratkaistu.
-Ellu
Siis MITÄ tämä on, taas on melkein kilo lähtenyt!? Pudotusta on nyt seitsemälle viikolle yhteensä hurjat -6,7 kg, siis sehän on melkein kilon viikossa! Ja kun ottaa huomioon, että paino junnasi paikoillaan kolme viikkoa, on tuo aivan älytön lukema. Ja vielä normaalipainoisena.
- Joanna
Vierailija kirjoitti:
Siis MITÄ tämä on, taas on melkein kilo lähtenyt!? Pudotusta on nyt seitsemälle viikolle yhteensä hurjat -6,7 kg, siis sehän on melkein kilon viikossa! Ja kun ottaa huomioon, että paino junnasi paikoillaan kolme viikkoa, on tuo aivan älytön lukema. Ja vielä normaalipainoisena.
- Joanna
WOW, joanna :O ihan mieletön tulos sulla! Näköjään kannattaa välillä hölläillä! Jospa mullakin tulis kohta humahdus, nyt kun taas pari päivää repsumisen jälkeen ollut taas ruodussa.
Tuo oikeesti antaa mullekin tsemppiä, kyllä minäkin voin onnistua :) Aamupaino 64.8kg, kävi jo 63.8 jossain vaiheessa mut takapakkia tuli vähän. Taidankin lähteä kävelylle kun on niin nätti ilma :)
Raksu
Huomenta! Täällä hyvä tsemppi päällä vaikken puntarilla käynytkään.
Eilen kävin vähän shoppailemassa ja ostin kahdet uudet jumppatrikoot. Olin kyllä päättänyt, että näillä kiloilla en osta uusia urheiluvaatteita, mutta kaikki edelliset pöksyt oli jo niin venyneitä etteivät enää istuneet kunnolla. Eihän nekään ikuisia ole, todellakaan. Nyt pitäisi sitten aina muistaa ne oikeat pesuohjeet eikä vaan lykätä muun pyykin sekaan.
Liikuntaa tuli se pikkuinen kävelylenkki (ehkä 30min) ja bodycombat ja sitä ennen 20min kuntopyörällä lämmittelyä. Syömiset pysyi kuosissa aika mallikkaasti, eiköhän tää taas tästä suttaannu :)
Raksu
Tämän hetken tilanne 61,7kg/167cm. Alun perin tavoitteena oli 64kg, mutta ajattelin kokeilla kiristää vähän lisää. Sulamon avulla on kyllä todella helppo seurata syömisiä ja painon kehitystä :) nyt mietityttää hääpuku, koska se oli ihan sopivan kokoinen vielä painon ollessa 63-64kg... Nyt pelkään, että se onkin jo liian iso. Jos sais häihin asti pidettyä painon noin 63kg ja häiden jälkeen kokeilee miten putoaa.
Alkoholi ja herkut oli noin 1,5 kk tauolla ja viime viikonloppuna söin irtokarkkeja ja join punaviiniä. Ei ne enää olleetkaan niin hyviä, mutta se on kai ihan hyvä merkki :D
Perjantai lähti käyntiin hyvin fiiliksin! Tuli tehtyä parin tunnin mittainen kävelylenkki heti aamusta, joten viikon liikunnat ovat huomista cardiota vaille valmiit. Painon putoaminen on jo tasaantunut kun on päässyt taas ruoan ja treenien makuun: aamupaino oli -0,1 kg, eli yhteensä siis -6,8 kg. Ja vaikka aiemmin mainitsinkin siitä, että jätän ne vaa'alla hyppäämiset ja vahtaamiset, mutta en vaan malta pysyä poissa! :D Jo kolmantena aamuna on yllättyneenä siitä, että mä tosissani olen lähes seitsemän kiloa kevyempi!
Hyvää viikonloppua :)
- Joanna
Heräsin itse siihen, että jotain pitäis tehdä, kun matkoilla ostin alushousut, jotka oli normaalia kokoani ja ne olikin kireät. Tästä meni aikaa kuitenkin siihen, että ryhdyin minkäänlaiseen toimeen. Vasta kun kävin vaa'alla toteamassa, että painoni on nykyään 69 kiloa (ei koskaan noin paljon aiemmin), on pitänyt keksiä jotain. Olen siis 160/69. Painoni oli vuosia 63 kiloa ja olin siihen ihan tyytyväinen.
Olen projektin aloituksen jälkeen yrittänyt katsoa, että en söisi liikaa ja tunnustellut sitä, milloin on oikeasti nälkä ja milloin ei. Ongelmani ei ole herkut vaan se, että syön vaan lopulta määrällisesti liikaa suhteessa kulutukseen. Liikkumattomuuskaan ei ole ongelma, liikun säännöllisesti joka viikko, joskin viimeisen vuoden sisään juoksukunto on tullut alas siten, että realistisinta minulle on juosta puolen tunnin lenkkejä ja ylipäänsä se tavoite, että saan nämä lenkit viikottain tehtyä. Miettimättä sitä, että matkat ovat lyhyempiä kuin mitä olen joskus juossut ja että vauhti myös hitaampi kuin joskus.
Kiinnostuin 5:2 -dieetistä, mutta käytännössä siitä on kohdallani tullut 6:1, eli en tiedä, laihduttaako tuollainen. Minullakin on nyt alkuinnostus laantunut, viimeisen viikon sisään olen nukkunut vuorotyön vuoksi huonosti ja silloin tekee mieli syödä kaikenlaista moskaa ja näläntunne on jotenkin sekaisin. Vietän tänään paastopäivää (500 kcl) ja kun sen tiesin eilen, söin nälkääni epäterveellisen juustokierteen, jossa vehnätaikinaa, juustoa ja jotain..Samoin viime viikolla olin matkalla ja söin silloin rennommin ja käytiin baarissakin. 5:2:sta kiinnostuin, koska siinä ei sitten tarvitsisi jokaista suupalaa miettiä jokaikinen päivä. Mutta en vaan työni vuoksi voi paastota töissä, siitä ei tulisi mitään. Toki 5:2 koskee muitakin päiviä ja itse olen miettinyt, että yksi hyvä ateriavaihtoehto itselleni on keitot.
Haluaisin päästä takaisin ainakin tuohon 63:een, jotta kaapissa olevat vaatteet mahtuisivat taas normaalisti päälle.
Liityn ketjuun vähän jälkijunassa, mutta vertaistuelle olisi nyt käyttöä.
Olen parikymppinen 163cm/99kg (BMI 36), kilpaurheilua nuoruudessa harrastanut (lihasmassan osuus on suuri, näkyviä lihaksia löytyy) ja viimeisen 1,5v aikana kerännyt painoa eritoten keskivartaloon n. 30kg. Aloitin elämäntaparemontin keväällä 2015 (painoa n. 70kg) ja lopetin jokaviikkoisen herkkujen syömisen, lisäsin liikuntaa ja aloitin kuntosaliharrastuksen. Tämä painonnousu on siksi ollut epätyypillistä, koska päivittäiset kalorimäärät ovat jääneet alle 1500kcal lähes aina ja liikuntaa on ollut päivittäin. Pitkän selvittelyn jälkeen lääkäri "määräsi" minut VLC-dieetille ja olenkin tätä toteuttanut nyt 5 päivää. Olen toteuttanut tätä oikealla ruoalla, enkä pussikeitoilla. Kanaa, kalaa, paljon kasviksia, vitamiini- ja kuitulisiä. En käytä alkoholia ollenkaan.
Painoa on tullut lisää viidessä päivässä 600g ja olen syönyt max 800kcal/d. Kaksi kertaa tänä aikana olen käynyt uimassa (n. 800kcal kulutus molemmilla kerroilla) ja päivittäin muutaman kilometrin kävelylenkeillä koiran kanssa.
En ymmärrä miksi painoa tulee aina lisää kun yritän laihduttaa (viimeksi tuli 30kg, heh) ja luulin, että tässä dieetissä paino lähtisi laskuun noin isolla kalorivajeella. Ensi viikolla pääsen kehonkoostumusmittaukseen, jossa selviää lihaksen ja rasvan osuus.
Tässä ryhmässä on varmasti paljon kokemusta laihduttamisesta, joten olisin iloinen VLCD-kokemuksista ja niistä asioista, jotka ovat vaikeuttaneet painonpudotusta vaikka kuvittelitte tekevänne kaiken oikein. Nyt alkaa olla se hetki kun täytyy oikeasti saada ylipainolle tehtyä jotain, vaikka se ei vielä ole vaikuttanut veriarvoihini (paastosokeri 4,2-5,2 mmol/l, verenpaine alle 120/85, kolesterolit+maksa-arvot todella hyvät)
Liikunnan täytteistä viikonloppua kaikille! Täällä etelässä on ainakin mahtavat kelit, pitää lähteä ulos :)
- Pullis
Pullis kirjoitti:
Olen parikymppinen 163cm/99kg (BMI 36), kilpaurheilua nuoruudessa harrastanut (lihasmassan osuus on suuri, näkyviä lihaksia löytyy) ja viimeisen 1,5v aikana kerännyt painoa eritoten keskivartaloon n. 30kg. Aloitin elämäntaparemontin keväällä 2015 (painoa n. 70kg) ja lopetin jokaviikkoisen herkkujen syömisen, lisäsin liikuntaa ja aloitin kuntosaliharrastuksen. Tämä painonnousu on siksi ollut epätyypillistä, koska päivittäiset kalorimäärät ovat jääneet alle 1500kcal lähes aina ja liikuntaa on ollut päivittäin. Pitkän selvittelyn jälkeen lääkäri "määräsi" minut VLC-dieetille ja olenkin tätä toteuttanut nyt 5 päivää. Olen toteuttanut tätä oikealla ruoalla, enkä pussikeitoilla. Kanaa, kalaa, paljon kasviksia, vitamiini- ja kuitulisiä. En käytä alkoholia ollenkaan.
Painoa on tullut lisää viidessä päivässä 600g ja olen syönyt max 800kcal/d. Kaksi kertaa tänä aikana olen käynyt uimassa (n. 800kcal kulutus molemmilla kerroilla) ja päivittäin muutaman kilometrin kävelylenkeillä koiran kanssa.
En ymmärrä miksi painoa tulee aina lisää kun yritän laihduttaa (viimeksi tuli 30kg, heh) ja luulin, että tässä dieetissä paino lähtisi laskuun noin isolla kalorivajeella. Ensi viikolla pääsen kehonkoostumusmittaukseen, jossa selviää lihaksen ja rasvan osuus.
Tässä ryhmässä on varmasti paljon kokemusta laihduttamisesta, joten olisin iloinen VLCD-kokemuksista ja niistä asioista, jotka ovat vaikeuttaneet painonpudotusta vaikka kuvittelitte tekevänne kaiken oikein. Nyt alkaa olla se hetki kun täytyy oikeasti saada ylipainolle tehtyä jotain, vaikka se ei vielä ole vaikuttanut veriarvoihini (paastosokeri 4,2-5,2 mmol/l, verenpaine alle 120/85, kolesterolit+maksa-arvot todella hyvät)
Liikunnan täytteistä viikonloppua kaikille! Täällä etelässä on ainakin mahtavat kelit, pitää lähteä ulos :)
- Pullis
Ne pussikuurit perustuu ketoosiin. Ruokaa syömällä pääsee myös ketoosiin, mutta silloin ei vähennetä kaloreita, vaan hiilareita. Joten et pysty laihtumaan siten kuin nyt teet.
Uusille tervetuloa mukaan ja paljon tsemppiä :)
Mulla on ollut aika menevä viikko, enkä ole juurikaan ehtinyt liikkumaan. Lumitöitä, tapetointia ja sen sellaista melkein hyödyllistä liikuntaa on tullut harrastettua kyllä. Lisäksi olen joutunut istumaan taas vähän liikaakin koneella töiden merkeissä, joten selkä kyllä huutelee jo kunnon liikuntaa. Vaa'allakaan en ole muistanut käydä, ruuat on pääasiassa pysyneet kunnossa paitsi toissailtana kyllä tuli normaalin iltapalan sijaan syötyä iso täytetty patonki, kun mies oli valmiiksi tehnyt. 8 viikkoa aloituksesta, muutama kilo pudonnut hiljakseen ja 12 viikon pätkän päätin "sinnitellä". Olen tosin ottanut aika rennosti tämän laihdutuksen suhteen viime aikoina, työasiat painaa päälle ja stressaa. Jos pitäisin tiukkaa linjaa, luovuttaisin helpommin, nyt kun olen karsinut jonkin aikaa vain sieltä täältä kaloreita (esim päivällisellä otan tarpeeksi ruokaa, mutta jätän makaronit pois), niin tämä pysyy aika hyvin lapasessa tilanteessa kuin tilanteessa.
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
-Katri-
Vierailija kirjoitti:
Pullis kirjoitti:
- Pullis
Ne pussikuurit perustuu ketoosiin. Ruokaa syömällä pääsee myös ketoosiin, mutta silloin ei vähennetä kaloreita, vaan hiilareita. Joten et pysty laihtumaan siten kuin nyt teet.
Kiitos vastauksesta. Lääkärini mukaan max 20g hiilihydraatteja riittää ketoosiin pääsemiseen ja olen tätä noudattanut. Hänen mukaansa myös kalorit tulisi pitää tuossa max 800kcal/d määrässä. Tässä sopassa on myös mukana ravitsemusterapeutti, joka oli samaa mieltä lääkärin kanssa. Jäin nyt miettimään, että onko tämä oikeasti hyvä vaihtoehto :/ Onko sinulla muita perusteluita siihen, ettei tämä toimi kuin tuo hiilihydraattimäärä?
- Pullis